Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Van 1 fokozatú, meg 2 fokozatú gomba is. Nekem a 2 fokozatú (műszar szerint) 95 körül lövi az elsőt, és jóval 100 fölött a másodikat. A csatlakozóját érdemes lehúzni, befújni kontaktspray-el, elpucolni, rendesen, aztán összedugni, újra kipróbálni :lol:

Ezt nem is tudtam... nekem eddig csak egy sebesség tűnt fel...azaz sanszos hogy 1 van csak :D

Link to comment
Megosztás:

Csatit mozgattam, de nem lett eredménye, majd holnap megtisztítom rendesen!

Nekem ha jól gondom 1 fokozatú van, mert amikor megy akkor olyan mint egy tsz-es szárító...

Ezt a hőgombát ami hozzá tartozik hol találom meg?

Hűtő bal alsó sarkában, vedd le a csatiját és zárd rövidre.Ha elindul a venti,akkor a gomba kaka,csere.

Link to comment
Megosztás:

Hűtő bal alsó sarkában, vedd le a csatiját és zárd rövidre.Ha elindul a venti,akkor a gomba kaka,csere.

De csak akkor kell elinduljon ha meleg a víz, vagy rosszul gondolom?

Más ma felfigyeltem arra, hogy gázzal nem szabályoz le az autó, csak benzinnel.

Ez miért lehet? nem szoktam pörgetni hogy gondot okozna gyakorlatban, de amikor beszerelték akkor leszabályzott, mert úgy is mérték a zöldkártya adatokat, leszabályzásig pörgetve.

Link to comment
Megosztás:

De csak akkor kell elinduljon ha meleg a víz, vagy rosszul gondolom?

Más ma felfigyeltem arra, hogy gázzal nem szabályoz le az autó, csak benzinnel.

Ez miért lehet? nem szoktam pörgetni hogy gondot okozna gyakorlatban, de amikor beszerelték akkor leszabályzott, mert úgy is mérték a zöldkártya adatokat, leszabályzásig pörgetve.

Ha csatlakozót összezárod, akkor ha gyujtás rajta van akkor mindig menni fog a venti, így a gombát kihagyod a buliból :lol:

Link to comment
Megosztás:

Beirom ide hátha ti tudtok segíteni

Lenne egy X12XE Ecotec motor

Csere a következők: hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, főtengely szimmering, vezérműfedél tömítés, 4 gyári 2pólusú gyertya, friss olaj, opel fagyálló

Probléma a következő: Beállítottuk a vezérlést érzésre (semmi speciális szerszám) fele vezetéket összedugtuk a helyére, beindítom elég szépen indult, 3 másodpercig járt, leállítom hogy akkor jó a vezérlés mehet a többi cucc fel rá(generátor, szervószívattyú, klímaszivattyú, szíj, hűtő stb...) összerakjuk szépen ahogy szétszedtük és nem indul ohmy.gif beröffen de leáll beröffen leáll beröffen leáll. Indításgátló nincs benne, riasztó egy folytába villog, és csinál olyanokat hogy indítás közbe szól :S

Próbalámpábal megnéztem azon a hosszú gyertyapipa tartóra rámenő vezetéken hogy ad e áramot a gyertyáknak. 2-esbe van állandó áram, de inditás közbe se 1,3,4,5,6 foglalat nem villog.

Lehet hülyeség, de én arra gondolok, hogy legelső indításnál a vezérműtengely jeladó nem volt bedugva, és bekerült a hibakódja, és letiltotta a indítás lehetőséget, hogy ne tudjon kár okozni a motorba :/ Mivel ez nem felejtős, meg nem villogtathatós nem tudjuk műszer nélkül megoldani :S

Vagy vmi ötletetek van???

Vezérlés sztem jó, mert akkor elsőnek nem indult volna be, meg akkor nem röffene, hanem csattognak, meg akkor a gyújtás kábelen menne át áram, nem csak a 2es vezetéken lenne állandó áram

Előre is köszönöm mindannyiotok segítségét :lol:

Link to comment
Megosztás:

Beirom ide hátha ti tudtok segíteni

Lenne egy X12XE Ecotec motor

Csere a következők: hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, főtengely szimmering, vezérműfedél tömítés, 4 gyári 2pólusú gyertya, friss olaj, opel fagyálló

Probléma a következő: Beállítottuk a vezérlést érzésre (semmi speciális szerszám) fele vezetéket összedugtuk a helyére, beindítom elég szépen indult, 3 másodpercig járt, leállítom hogy akkor jó a vezérlés mehet a többi cucc fel rá(generátor, szervószívattyú, klímaszivattyú, szíj, hűtő stb...) összerakjuk szépen ahogy szétszedtük és nem indul ohmy.gif beröffen de leáll beröffen leáll beröffen leáll. Indításgátló nincs benne, riasztó egy folytába villog, és csinál olyanokat hogy indítás közbe szól :S

Próbalámpábal megnéztem azon a hosszú gyertyapipa tartóra rámenő vezetéken hogy ad e áramot a gyertyáknak. 2-esbe van állandó áram, de inditás közbe se 1,3,4,5,6 foglalat nem villog.

Lehet hülyeség, de én arra gondolok, hogy legelső indításnál a vezérműtengely jeladó nem volt bedugva, és bekerült a hibakódja, és letiltotta a indítás lehetőséget, hogy ne tudjon kár okozni a motorba :/ Mivel ez nem felejtős, meg nem villogtathatós nem tudjuk műszer nélkül megoldani :S

Vagy vmi ötletetek van???

Vezérlés sztem jó, mert akkor elsőnek nem indult volna be, meg akkor nem röffene, hanem csattognak, meg akkor a gyújtás kábelen menne át áram, nem csak a 2es vezetéken lenne állandó áram

Előre is köszönöm mindannyiotok segítségét :lol:

Sztem ha a riasztó hülyén viselkedik, inkább az lehet a bűnös, pl. tiltja az AC működését, emiatt nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ha a riasztó hülyén viselkedik, inkább az lehet a bűnös, pl. tiltja az AC működését, emiatt nem indul.

Igen, de arra rájöttem, mert ezután le is merült az akkumlátor, előtte nem hülyéskedett a riasztó, meg AC müködik, üzemanyagot kap, csak a elosztónál nem jőn ki feszültség próbalámpával néztem

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjnak tudtommal nincs forgásiránya.

Hát hogy forgásirány vagy mi miatt nem tudom, de nekem mikor rakta fel a szervizes nézte és megfordította és úgy rakta fel. Ne kérdezzétek milyen szíj van fent mert már nem tudom. De arra emlékszem határozottan hogy nézte miután oda illesztette és mondta hogy nem így hanem fordítva szokta. Lehet hogy csak babona nem tudom! Opelben dolgozik már 10-15éve a fazon, úgyhogy vagy nagyon babonás, vagy csak van gyakorlati tapasztalata, miszerint mégsem mindegy...

Leszabályzás? Senki nem tudja hogy különbségnek szabad lennie gáznál és benzinnél?

Link to comment
Megosztás:

Van 1 fokozatú, meg 2 fokozatú gomba is. Nekem a 2 fokozatú (műszar szerint) 95 körül lövi az elsőt, és jóval 100 fölött a másodikat. A csatlakozóját érdemes lehúzni, befújni kontaktspray-el, elpucolni, rendesen, aztán összedugni, újra kipróbálni :lol:

Meg van az egy fokozatú gomba, de amúgy két fokozatú a rendszer. (klíma ruleeez B))

Ezt nem is tudtam... nekem eddig csak egy sebesség tűnt fel...azaz sanszos hogy 1 van csak :D

Ha két fokozatú, akkor nem érte el azt a hőmérsékletet, bár eddig nekem úgy tűnt, hogy dízelekben előfordulóbb a kétfokozatú.

Link to comment
Megosztás:

Ma tekergőztem a motortérben, bemelegítettem a motort, és lehúztam a lambdaszondát, de a sárga lámpa nem jelezte, mentem is vele de semmi...

Majd a gázt állítgattam alapjáratát és hogy mennyit tudjon beengedni, ekkor már vissza volt dugva a szonda, és amikor dús keveréket adtam akkor biz világított, és utána egy darabig nem is akart elmúlni miután visszaállítottam a gázt, de végül csak elaludt.

Viszont közben tapasztaltam sajnos hogy a víz elég nagy ingajátékba kezdett kétszer is felment 100 fokra, de a hűtő nem kapcsolt be :lol: Most hagyom kihűlni, de ez azért eléggé zavar hogy nem kapcsolt be, ez mitől lehet?

A termosztát nyitott, a hőmérséklet elég nehezen akart lemenni, egy helyben nem is, inkább egy lassú menet után állt vissza 95 fokra.

Ugyan nem örülök a víz felmelegedésének, de közben legalább véletlen megláttam hol szivárog hangya######nyit a víz, és hogy miért nem vettem észre eddig. Mivel a gáz reduktorra a kisvízkör be van kötve, azon rézcsővel van a csatlakozás és nagyon minimálisat szivárog, ami a rézen el is illan azonnal. Így nincs csepegés és más jele, csak hogy ott néha látható egy pici gőz, ami elillan...

Jeladó gomba lesz a hibás a hűtő bal oldalán lent van .A két ki vezetékes 0-95 fok tehát 95-nél kell kapcsolnia

ha ki veszed rá is van írva .Nekem is volt vele bajom csak nekem kb 80-nál már be kapcsolt .

Link to comment
Megosztás:

Hát hogy forgásirány vagy mi miatt nem tudom, de nekem mikor rakta fel a szervizes nézte és megfordította és úgy rakta fel. Ne kérdezzétek milyen szíj van fent mert már nem tudom. De arra emlékszem határozottan hogy nézte miután oda illesztette és mondta hogy nem így hanem fordítva szokta. Lehet hogy csak babona nem tudom! Opelben dolgozik már 10-15éve a fazon, úgyhogy vagy nagyon babonás, vagy csak van gyakorlati tapasztalata, miszerint mégsem mindegy...

Leszabályzás? Senki nem tudja hogy különbségnek szabad lennie gáznál és benzinnél?

Hát lehet hogy hatalmas gyakorlata van, de ha semmi jelölés a szíjon akkor mi alapján állapítja meg a forgásirányt? :lol:

Link to comment
Megosztás:

De csak akkor kell elinduljon ha meleg a víz, vagy rosszul gondolom?

Más ma felfigyeltem arra, hogy gázzal nem szabályoz le az autó, csak benzinnel.

Ez miért lehet? nem szoktam pörgetni hogy gondot okozna gyakorlatban, de amikor beszerelték akkor leszabályzott, mert úgy is mérték a zöldkártya adatokat, leszabályzásig pörgetve.

Ez a bizonyos hőgomba nézi, hogy meleg -e a víz. Ha lehúzod a csatiját és rövidre zárod, akkor olyan mintha a hőgomba kapcsolt volna, csak jelen esetben te vagy a hőgomba :D Ha így elindul, és csatlakozótakarítás után meg nem, akkor valszeg cserés a dög :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs forgásirány egyedül a fogprofilt kell figyelni hogy illeszkedjen,láttam már olyat hogy másvolt a vizpumpa profilja mint a vezérmütengelyé és pár ezer km alatt megzabálta a szijat.

-A szíjcserekor pontosan be kell tartani a technológiai utasításokat, a vezérlés pontos beállításától a szíjfeszesség műszeres beállításáig (kivétel: automata feszítő), a helyes forgásirány betartásáig. Egyes szíjakon az előírt forgásirány nyilakkal meg van jelölve. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor az az irányadó, hogy a szíj felszerelt állapotában a feliratoknak a fogaskerék felől kell olvashatónak lenni, mint ahogy az lentebb, a VW motor rövid szíjánál megfigyelhető. http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=148&akt=2

Egy kis keresgélés után most találtam!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre megoldódott a henger leállásom,sajna szelepcsere lett a dolog vége:(,most nagyon szépen megy a motor...

Olyan kérdésem lenne, az normális-e,hogy a víz nem megy 75-80 fok fölé? régen mintha elérte volna a 90-et...

Nem normális. Ki kell cserélni a termosztátot.

Link to comment
Megosztás:

tud e valaki választ adni arra a kérdésemre hogy X14XE (1.4 16V) mociról van szó, a minap teletankoltam a kútnál, a pisztoly már nem adott bele többet, hoztam kannába is, a garázsba még rátudtam önteni kb 7l-t, utána elkezdett kifolyni. mentem 140km-t vele, mondom amit rátudok tankolni annyi ment el az útra, mitad isten 2l után már folyt kifele. 140km-re 2l benzin... hm ez nem semmi mondom. nem tudtam hogy ilyen jó a fogyija a kocsinak:) sajna nem teljesen vágom hogy müködik ennek a tankrendszere, szoval hogy mi miatt nem tudtam 2l-nél többet beleönteni. köszi a segitségeket!

Link to comment
Megosztás:

tud e valaki választ adni arra a kérdésemre hogy X14XE (1.4 16V) mociról van szó, a minap teletankoltam a kútnál, a pisztoly már nem adott bele többet, hoztam kannába is, a garázsba még rátudtam önteni kb 7l-t, utána elkezdett kifolyni. mentem 140km-t vele, mondom amit rátudok tankolni annyi ment el az útra, mitad isten 2l után már folyt kifele. 140km-re 2l benzin... hm ez nem semmi mondom. nem tudtam hogy ilyen jó a fogyija a kocsinak:) sajna nem teljesen vágom hogy müködik ennek a tankrendszere, szoval hogy mi miatt nem tudtam 2l-nél többet beleönteni. köszi a segitségeket!

Hüha, nézz alá, nincs összehorpadva a tank? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hüha, nézz alá, nincs összehorpadva a tank? :lol:

én is gondoltam erre, de semmi baja a tanknak. valami más ötleted van-e? azon filozok hogy a beöntö csönek a végén ahol csatlakozik a tankba nincs-e valami szelep, ami megszorult és nem engedi be a benyát a tankba. azért jutott ez eszembe mert ha jol tudom a csö 2l-es. mi van akkor ha megszorult az a szelep, és csak a csövet töltöttem fel azzal a 2l-el?

Link to comment
Megosztás:

én is gondoltam erre, de semmi baja a tanknak. valami más ötleted van-e? azon filozok hogy a beöntö csönek a végén ahol csatlakozik a tankba nincs-e valami szelep, ami megszorult és nem engedi be a benyát a tankba. azért jutott ez eszembe mert ha jol tudom a csö 2l-es. mi van akkor ha megszorult az a szelep, és csak a csövet töltöttem fel azzal a 2l-el?

Alapvető dolog, hogy nem tankolunk többet bele, mint amennyit elbír a kattanásig, pláne nem töltjük tele a töltőcsövet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Alapvető dolog, hogy nem tankolunk többet bele, mint amennyit elbír a kattanásig, pláne nem töltjük tele a töltőcsövet. :lol:

nem azt kérdeztem hogy mi az a mennyiség aminél TE többet nem tankolnál bele! fel tettem egy kérdést amire segitséget várok, nem pedig azt várom hogy okoskodjanak nekem. bocs ha megsértettelek, de te kezdted! :D)

Link to comment
Megosztás:

nem azt kérdeztem hogy mi az a mennyiség aminél TE többet nem tankolnál bele! fel tettem egy kérdést amire segitséget várok, nem pedig azt várom hogy okoskodjanak nekem. bocs ha megsértettelek, de te kezdted! :lol:)

menzeszt tankoltál?:D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.