Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem tudom, hogy a motorod hidrotőkés-e, de nekem így elsőre szelephangnak hallatszik. A szelephézagot ellenőrizni kéne.

Persze, hogy hidrótőkés.

Én is hidrótőkére tippeltem, meg szelepek... ez sem rosz 5let. :lol: De a szelep a kikopott hídrótőkétől lehet?!. Szelep hézag, úgy tudom itt nem kell vele vesződni mert azt a hidrótőke kezeli. Tehát magának állítja tolja húzza stb. Nem tudsz vele semmit állítani. Sztem egy hidró kikopott és azé csattog. Álltalában az 1es hengernél szokott kikopni nekem is ez kattogott kicsit. Bár tavaj szét lett kapva a motor hidrók ki lettek pucolva azóta nem csattog anyira sem mint az előtt. :D

Link to comment
Megosztás:

Enyém is kb fél literrel többet eszik gázból, nézd meg azt a csövet amit feljebb linkkeltem a legalsó cső van keresztbe eléggé porszívó gégecsőnek kinéző. Szerintem az nyomatja a meleget a kipufogó felöl. Bár majd mondják ha netán rosszúl gondolom! :lol:

Jól tudod, és vákum kapcsolja át a szelepet, hogy honnan szívja a moci a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

hello! segitséget kérnék. olyan kérdésem van hogy nekem a motor állandóan a hideg levegöt szivja,

..megy rendesen, csak több lett a fogyim kb 1l-el pedig ugyanugy nyomom országuton mint nyáron

Azért nincs már ez a kipufogóról szívom a meleg levegőt dolog mert itt már a folytószelepház van fűtve (vízkörbe bekötve). Amugy még ha hosszú távokon használod is a kocsit csak el kell indulni valamikor. Így aztán nem mindegy hogy 20fokról melegszik fel 2km alatt vagy -10fokról 12km alatt. Szóval bármennyire is ugyanúgy hajtod az autót a körülmények (és nem csak a beszívott levegő hőmérséklete) más. Hozzá tehetném még a téli gumik általánosan nagyobb gördülési ellenállását is. Szóval erősen több tényezős a dolog.

Ergo szerintem nem érdemes ezzel szórakozni/átalakítani, hogy melegített levegőt szívjon.

Már nincs messze a tavasz :lol: (mondom ezt amikor szakad kint a hó :D )

Link to comment
Megosztás:

Nem hiba miatt érdekes, de ha már itt járunk érdekelne hogyan lehet megállapítani hogy helyesen működik-e vagy sem. Mert a gyik alapján lehetséges, csak nem véli egyszerűnek és szervízbe küldene de mégis? :lol:

Sztem először is cseréld ki a rá menő vákuumcsövet, mert így ránézésre repedtnek tűnik a MAP szenzor csatlakozócsonkjánál. Egyébként mik a tünetek, mi alapján gyanakszol rá?

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy hidrótőkés.

Én is hidrótőkére tippeltem, meg szelepek... ez sem rosz 5let. :lol: De a szelep a kikopott hídrótőkétől lehet?!. Szelep hézag, úgy tudom itt nem kell vele vesződni mert azt a hidrótőke kezeli. Tehát magának állítja tolja húzza stb. Nem tudsz vele semmit állítani. Sztem egy hidró kikopott és azé csattog. Álltalában az 1es hengernél szokott kikopni nekem is ez kattogott kicsit. Bár tavaj szét lett kapva a motor hidrók ki lettek pucolva azóta nem csattog anyira sem mint az előtt. :D

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Azért nincs már ez a kipufogóról szívom a meleg levegőt dolog mert itt már a folytószelepház van fűtve (vízkörbe bekötve). Amugy még ha hosszú távokon használod is a kocsit csak el kell indulni valamikor. Így aztán nem mindegy hogy 20fokról melegszik fel 2km alatt vagy -10fokról 12km alatt. Szóval bármennyire is ugyanúgy hajtod az autót a körülmények (és nem csak a beszívott levegő hőmérséklete) más. Hozzá tehetném még a téli gumik általánosan nagyobb gördülési ellenállását is. Szóval erősen több tényezős a dolog.

Ergo szerintem nem érdemes ezzel szórakozni/átalakítani, hogy melegített levegőt szívjon.

Már nincs messze a tavasz :lol: (mondom ezt amikor szakad kint a hó :D )

Nekemis amikor hibakodot olvastattam ki akkor a gép kijelzett h vmi -31 fokos levegöt sziv állitolag a toroknál van vmi hömérö és az a nemjó de annyira nemvok otthon a dologban

Link to comment
Megosztás:

Nekemis amikor hibakodot olvastattam ki akkor a gép kijelzett h vmi -31 fokos levegöt sziv állitolag a toroknál van vmi hömérö és az a nemjó de annyira nemvok otthon a dologban

Miért baj az ha hideg levegőt szív? A tuningosok azzal küzdenek, hogy a direktszűrőt elszeparálják a motortértől, hogy hidegebb levegőt szívjon. Mert minél hidegebb a beszívott levegő, annál sűrűbb, több benne az oxigén. A motor nem a beszívott levegő miatt melegszik lassabban. Hanem a rossz termosztát miatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért baj az ha hideg levegőt szív? A tuningosok azzal küzdenek, hogy a direktszűrőt elszeparálják a motortértől, hogy hidegebb levegőt szívjon. Mert minél hidegebb a beszívott levegő, annál sűrűbb, több benne az oxigén. A motor nem a beszívott levegő miatt melegszik lassabban. Hanem a rossz termosztát miatt. :lol:

Azért számít, bár hétköznapi használatnál nemigen veszed észre a különbséget. Benzineseknél ott a cső amúgy a kipufogótól, hogy a légszűrőn keresztül valamennyivel melegebbet szívjon.

Link to comment
Megosztás:

Azért számít, bár hétköznapi használatnál nemigen veszed észre a különbséget. Benzineseknél ott a cső amúgy a kipufogótól, hogy a légszűrőn keresztül valamennyivel melegebbet szívjon.

Nekem a 95-ös X16XEL nél nem volt ilyen cső. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért számít, bár hétköznapi használatnál nemigen veszed észre a különbséget. Benzineseknél ott a cső amúgy a kipufogótól, hogy a légszűrőn keresztül valamennyivel melegebbet szívjon.

Jaja azt ráis dugtam még összel de nyárra leszoktam venni .Én azthittem h azis lehet fogyasztási tényezö ha hidegebbet sziv mert állitolag ha hidegebb levegöt sziv akkor több benzint adagol mrt a levegötöl függ v nemtom vhogy így mondták :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 95-ös X16XEL nél nem volt ilyen cső. B)

Annál asszem nincs is már ilyen. X14XE-nél még talán van.

Jaja azt ráis dugtam még összel de nyárra leszoktam venni .Én azthittem h azis lehet fogyasztási tényezö ha hidegebbet sziv mert állitolag ha hidegebb levegöt sziv akkor több benzint adagol mrt a levegötöl függ v nemtom vhogy így mondták :lol:

Nem. A hidegnek annyi köze van a fogyasztáshoz, hogy ilyenkor télen nehezebben tud bemelegedni a külső hőmérséklet miatt, azaz tovább üzemel a dús keverékképzés. :D

Link to comment
Megosztás:

Annál asszem nincs is már ilyen. X14XE-nél még talán van.

Nem. A hidegnek annyi köze van a fogyasztáshoz, hogy ilyenkor télen nehezebben tud bemelegedni a külső hőmérséklet miatt, azaz tovább üzemel a dús keverékképzés. :lol:

Jah értem enyém 97 es X16SZR

Link to comment
Megosztás:

Azért számít, bár hétköznapi használatnál nemigen veszed észre a különbséget. Benzineseknél ott a cső amúgy a kipufogótól, hogy a légszűrőn keresztül valamennyivel melegebbet szívjon.

Jaja van az a hőterelő lemez a kipuff oldalon és róla megy a cső ...

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy hidrótőkés.

Én is hidrótőkére tippeltem, meg szelepek... ez sem rosz 5let. :D De a szelep a kikopott hídrótőkétől lehet?!. Szelep hézag, úgy tudom itt nem kell vele vesződni mert azt a hidrótőke kezeli. Tehát magának állítja tolja húzza stb. Nem tudsz vele semmit állítani. Sztem egy hidró kikopott és azé csattog. Álltalában az 1es hengernél szokott kikopni nekem is ez kattogott kicsit. Bár tavaj szét lett kapva a motor hidrók ki lettek pucolva azóta nem csattog anyira sem mint az előtt. B)

Ha tőkés, akkor nyilván nem kell/lehet szelephézagot állítani. Igazából a C20NE és XE-n kívül a többi motort nem ismerem... (azokat se nagyon :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Annál asszem nincs is már ilyen. X14XE-nél még talán van.

Nem. A hidegnek annyi köze van a fogyasztáshoz, hogy ilyenkor télen nehezebben tud bemelegedni a külső hőmérséklet miatt, azaz tovább üzemel a dús keverékképzés. :lol:

Azért a beszívott levegő hőmérséklete is számít. Tartani kell az ideális keverési arányt, vagy lásd például turbósoknál az intercooler-t. :D

Link to comment
Megosztás:

látom eléggé megoszlanak a vélemények a beszivott levegöhömérséklettel kapcsolatban, hogy miben számit miben nem :lol:)

ezt félretéve olyat csináltam tegnap hogy a lambdaszondáról vittem egy vezetéket az utastérbe és menet közbe figyeltem milyen jelet küld ECU-kának. amikor a garázsban álltam és alapjáraton ment + nyomtam kis gázt is néha akkor küldte rendesen a jelet 0.1V-0.8V-ig, ez akkor volt mikor kinyitott a termosztátom és beállt kb 92-93 fokra utána elindultam és sasoltam. azt vettem észre hogy menet közben a jel többször volt 0.5 és 0.1V között, mint 0.5V felett, tehát inkább jelzett szegény keveréket mint dúsat. egy kb 5perc kocsikázás után eltünt a jel és 0.00V-ot irt ki és utána meg se moccant még 2km után se. egészen addig amig újra nem inditottam a gépet, utána megint küldte a jelet, aztán pár perc után megint 0.00 lett amig ismét restart. na szerintetek mi akar ez lenni, hogy nem küld jelet a szonda? lehet kezd behalni? emiatt lehet a kb 1-1.5L-es fogyi emelkedésem? csak azt nem értem hogy nincs sárga lámpám? viszont mikor vettem a kocsit kb 1 éve nem sokra rá átvizsgálgattam és találtam 2 mágnesszelepet(egyik a szekunderlevegö bevezetés, másik tankszellöztetés) ami a dzsuvától bevolt ragadva, az egyik folyamatosan nyitva a másik zárva ragadt meg. és mégse adott rá lámpát csak ha lehuztam a csatiját, de a beragadásra nem szólt semmit. ja és ha lehuzom a lambdacsatit arra sincs lámpa, megtettem kb 3km-t városban igy és semmit nem jelzett.

tud-e valaki erre mondani valamit?

Link to comment
Megosztás:

látom eléggé megoszlanak a vélemények a beszivott levegöhömérséklettel kapcsolatban, hogy miben számit miben nem :lol:)

ezt félretéve olyat csináltam tegnap hogy a lambdaszondáról vittem egy vezetéket az utastérbe és menet közbe figyeltem milyen jelet küld ECU-kának. amikor a garázsban álltam és alapjáraton ment + nyomtam kis gázt is néha akkor küldte rendesen a jelet 0.1V-0.8V-ig, ez akkor volt mikor kinyitott a termosztátom és beállt kb 92-93 fokra utána elindultam és sasoltam. azt vettem észre hogy menet közben a jel többször volt 0.5 és 0.1V között, mint 0.5V felett, tehát inkább jelzett szegény keveréket mint dúsat. egy kb 5perc kocsikázás után eltünt a jel és 0.00V-ot irt ki és utána meg se moccant még 2km után se. egészen addig amig újra nem inditottam a gépet, utána megint küldte a jelet, aztán pár perc után megint 0.00 lett amig ismét restart. na szerintetek mi akar ez lenni, hogy nem küld jelet a szonda? lehet kezd behalni? emiatt lehet a kb 1-1.5L-es fogyi emelkedésem? csak azt nem értem hogy nincs sárga lámpám? viszont mikor vettem a kocsit kb 1 éve nem sokra rá átvizsgálgattam és találtam 2 mágnesszelepet(egyik a szekunderlevegö bevezetés, másik tankszellöztetés) ami a dzsuvától bevolt ragadva, az egyik folyamatosan nyitva a másik zárva ragadt meg. és mégse adott rá lámpát csak ha lehuztam a csatiját, de a beragadásra nem szólt semmit. ja és ha lehuzom a lambdacsatit arra sincs lámpa, megtettem kb 3km-t városban igy és semmit nem jelzett.

tud-e valaki erre mondani valamit?

Lehet, hogy izzót kellene cserélni a óraegységbe ^o)??

Jelezni nekem se minden hibakódnál jelezz, probáld meg kiolvasni az ECUból a hibakódokat, nekem 3 volt benne, és egyikre figyelmeztetett csak a izzó

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szerintetek mit szólna az EGR rendszer, ha mondjuk a visszaáramló kipufogó gázt egy levegő, vagy olajszűrőn keresztül juttatnám el a szelephez? Szeretném ha nem kellene falazni a szelepet, mert nem véletlen van kitalálva. Elvileg a vákuum átszívja, hiszen a levegő is átjut rajta, vizont az olajos, kormos trutyi a helyén marad...

Üdv!

Hetyke

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.