Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Akkor valamit férre olvastál barátom!

Nem lehet, hogy félreértetted? :D

A mai 0 fok körüli hőmérsékletben, hidegindítás után nekem kb 3 km alatt elérte a 90et, városban... de mikor a nagy mínuszok voltak, akkor ennyi alatt a feléig is alig vánszorgott el.
Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :)

Szerintem úgy gondolta, hogy az az ominózus 3km megtételekor érte el a felét épphogy, amit 0 foknál már 90. :D

Link to comment
Megosztás:

És az én gondommal mi van?

Jeladó már a 3. Órát is cseréltem, az se segített. A folyadék is már a 2. eresztés. Mégse mutat jól. X-akta.

És annyira fontos, hogy az óra fokra pontosan mutasson? Nem elég a tudot, hogy jól működik a hűtőrendszer? :) Én amikor műszeregységet cseréltem nem vettem hozzá másik jeladót, el sem éri a 90-et a mutató, mégis tudom, hogy jól műkszik.

Link to comment
Megosztás:

Ti most a hűtésről/vizhőfokról csevegtek? Mi a vita tárgya pontosan? - hagy ne olvassak vissza oldalakat :D

Egyébként meg mi azon a meglepő, hogy 0 foknál pl. 6-8 km és pl. -15 kinti hőmérsékletnél meg kb.10km alatt melegszik a motor üzemi hőfokra? Legalábbis én ezt tapasztaltam. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy nekem szinte azonnal az inditás után legalább egyes vagy kettes fokozaton megy a fűtés és csak max. 1-2 percet megy a motor üresben - ha a garázsból állok ki, akkor pedig csak addig amig lecsukom a garázst. Igaz, én nem tötymörgöm városi, útkereszteződésekkel szabdalt forgalmas utakon, hanem pár száz méter után kint vagyok a faluból és folyamatosan kb. 50km/h-val megyek 4.-ben az első km-eken. Amikor már megmozdul a vizhőfokmutató, akkor már gyorsitok és teszem az ötödiket és tartom a kb. 80-90km/h-t. Na, a nagy minuszokban ilyenkor már feltekertem 3.-4. fokozatra a ventit is - mert nem fogok én fagyoskodni - és bizony jóval lassabban melegedett a viz ami persze természetes is....csak nem értem, hogy akkor mi is a vita tárgya? :) :D

Link to comment
Megosztás:

Ti most a hűtésről/vizhőfokról csevegtek? Mi a vita tárgya pontosan? - hagy ne olvassak vissza oldalakat :D

Egyébként meg mi azon a meglepő, hogy 0 foknál pl. 6-8 km és pl. -15 kinti hőmérsékletnél meg kb.10km alatt melegszik a motor üzemi hőfokra? Legalábbis én ezt tapasztaltam. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy nekem szinte azonnal az inditás után legalább egyes vagy kettes fokozaton megy a fűtés és csak max. 1-2 percet megy a motor üresben - ha a garázsból állok ki, akkor pedig csak addig amig lecsukom a garázst. Igaz, én nem tötymörgöm városi, útkereszteződésekkel szabdalt forgalmas utakon, hanem pár száz méter után kint vagyok a faluból és folyamatosan kb. 50km/h-val megyek 4.-ben az első km-eken. Amikor már megmozdul a vizhőfokmutató, akkor már gyorsitok és teszem az ötödiket és tartom a kb. 80-90km/h-t. Na, a nagy minuszokban ilyenkor már feltekertem 3.-4. fokozatra a ventit is - mert nem fogok én fagyoskodni - és bizony jóval lassabban melegedett a viz ami persze természetes is....csak nem értem, hogy akkor mi is a vita tárgya? :) :D

Azon, hogy pár kartársnak nem műkszik pontosan az órája, tehát nem 92-nél nyit a termosztát, és nem ekörül mozog a vízhőfok. Személy szerint azt mondom kicsit túl van lihegve ez a pontos hőfok mizéria, elég ha jól működik, nem fontos, hogy fokra pontosan mutasson.

Link to comment
Megosztás:

Azon, hogy pár kartársnak nem műkszik pontosan az órája, tehát nem 92-nél nyit a termosztát, és nem ekörül mozog a vízhőfok. Személy szerint azt mondom kicsit túl van lihegve ez a pontos hőfok mizéria, elég ha jól működik, nem fontos, hogy fokra pontosan mutasson.

A termosztátom 92-nél nyit, csak akkor kb 80 fokot mutat. És én akkor is pontosabb visszajelzést akarok.

Link to comment
Megosztás:

Azon, hogy pár kartársnak nem műkszik pontosan az órája, tehát nem 92-nél nyit a termosztát, és nem ekörül mozog a vízhőfok. Személy szerint azt mondom kicsit túl van lihegve ez a pontos hőfok mizéria, elég ha jól működik, nem fontos, hogy fokra pontosan mutasson.

Ja, hogy már/még mindig téma ez!? :)

Link to comment
Megosztás:

Végül is akit hidegen hagy a téma, annak nem muszáj hozzászólnia, cseveghet bármi másról. :D

Értem ám a célzást! :D

Távol álljon tőlem az észosztás és/vagy a kötözködés, csak már az előttem történt hozzászólások kezdtek személyeskedésbe átcsapni, holott - legalábbis szerintem - elég érthető és világos válaszok érkeztek. :D

Nálad, illetve a kocsidnál pedig nem véletlenül ugyanaz a jelenség mint zotyánál? A műszeregység nem kompatibilis a hőfokjeladóval? Tudod, hiszen te is régóta vagy már a fórumon, hogy vannak 100 és 110 C-ig mutató műszerek(ez utóbbiak azt hiszem nem eredeti Astra műszerek) és ha a 100-ashoz van kalibrálva, akkor értelemszerűen nem fog jól mutatni a 110-esen. Legalábbis az itteni tapasztalatok ezt támasztják alá. :)

Link to comment
Megosztás:

Értem ám a célzást! :D

Távol álljon tőlem az észosztás és/vagy a kötözködés, csak már az előttem történt hozzászólások kezdtek személyeskedésbe átcsapni, holott - legalábbis szerintem - elég érthető és világos válaszok érkeztek. :D

Nálad, illetve a kocsidnál pedig nem véletlenül ugyanaz a jelenség mint zotyánál? A műszeregység nem kompatibilis a hőfokjeladóval? Tudod, hiszen te is régóta vagy már a fórumon, hogy vannak 100 és 110 C-ig mutató műszerek(ez utóbbiak azt hiszem nem eredeti Astra műszerek) és ha a 100-ashoz van kalibrálva, akkor értelemszerűen nem fog jól mutatni a 110-esen. Legalábbis az itteni tapasztalatok ezt támasztják alá. :)

A 110-es óra GM és Astrában volt, és ugyanazzal a motorral van most is kapcsolatban, de mégis...

Mondjuk azt nem értem miért kell veszekedni ezen, van akinek jó és van akinek nem. Illetve olyan is akit nem zavar, hogy mit mutat, ha jó, ha nem.

Link to comment
Megosztás:

A 110-es óra GM és Astrában volt, és ugyanazzal a motorral van most is kapcsolatban, de mégis...

Mondjuk azt nem értem miért kell veszekedni ezen, van akinek jó és van akinek nem. Illetve olyan is akit nem zavar, hogy mit mutat, ha jó, ha nem.

Az oké, hogy GM meg hogy Astrában volt és hogy ugyanazzal a motorral van kapcsolatban most is...de abban biztosan jól mutatott? - ez itt a kérdés! Mert lehetséges, hogy már abban is ez egy cserélt műszer volt, nem? Egyébként, én úgy tudtam(lehet hogy rosszul!), hogy a 110-e műszerek Vekikből valók. :)

Link to comment
Megosztás:

Az oké, hogy GM meg hogy Astrában volt és hogy ugyanazzal a motorral van kapcsolatban most is...de abban biztosan jól mutatott? - ez itt a kérdés! Mert lehetséges, hogy már abban is ez egy cserélt műszer volt, nem? Egyébként, én úgy tudtam(lehet hogy rosszul!), hogy a 110-e műszerek Vekikből valók. :)

Rosszul, mert két fajtával jöttek ki. Még a nem fordulatszámos óráknál is van 100 és 110-es fokozású. :D Csakhogy ne legyen egyszerű az élet. :D

Link to comment
Megosztás:

Azzal ugye tisztában van mindenki, hogy az nz mocikon elég rossz helyen van az óracsoport hőjeladója...

De akkor mindegyiken egyformán elégé pontatlanul mutatja a valós hőfokot, ergo illene közel hasonló értékeket mutatniuk az egyes autók esetében is, nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Rosszul, mert két fajtával jöttek ki. Még a nem fordulatszámos óráknál is van 100 és 110-es fokozású. :D Csakhogy ne legyen egyszerű az élet. :)

Jaja nálam is ez volt a helyzet... 110es volt és 100as jeladó... de mivel a km óra hátlapja elkezdett lehámlani és akadt a mutató emiatt így inkább az óracsoportot cseréltem le...és mindjárt mindent szépen mutatott :D

Addig meg összenéztem a beosztásokat meg a vízhőfok mutatójának a mozgását és megnyugtatott hogy jól működik... : A 110 es és a 100as óra összehasonlítása

Na nekem a 110esen kb a kék és a 90en közt középen állt illetve mocorgott... és az most a 100as beosztás mellett teljesen jó, ahogy látszik is.

Link to comment
Megosztás:

Végül is akit hidegen hagy a téma, annak nem muszáj hozzászólnia, cseveghet bármi másról. :)

Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy tájékoztatónak szánták a műszert, nem hiszem, hogy a pontos információadásra törekedtek volna. Sok autón nincs is skálázva, csak van egy piros tartománya a végén. Elhiszem, hogy idegesítt, de nem biztos, hogy ténylegesen van megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.