Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A mai 0 fok körüli hőmérsékletben, hidegindítás után nekem kb 3 km alatt elérte a 90et, városban... de mikor a nagy mínuszok voltak, akkor ennyi alatt a feléig is alig vánszorgott el.

Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :)

Elküldve
Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :D

Akkor nem sok astra működik rendesen, mert nagyjából az enyém is így műkszik. :)

Elküldve
Akkor nem sok astra működik rendesen, mert nagyjából az enyém is így műkszik. :)

Csatlakozom az előttem szólóhoz az enyím is így műkszik akkor lehet ez sem jó ? :D zotya jó a kép így nagyon tuti :D

Elküldve
Lehet!

Mé neked -15 foknál tökéletesen tartja a 90- fokot fűtés mellet menet közben ,mikor a hűtő telibe kapja ezt a hideget ?

Ha igen akkor a tiéd tökéletes ,ellenben sok cartársé meg nem ? Hát nem tudom . :)

Elküldve

Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Elküldve
Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Hát most 87 vagy 93 ezt szerintem megállapítani ezeknek műszereknek skála be osztásainál nem igen lehet tökéletesen szerintem .

Elküldve
Hát most 87 vagy 93 ezt szerintem megállapítani ezeknek műszereknek skála be osztásainál nem igen lehet tökéletesen szerintem .

Szerintem meg lehet. A benzinmutató valóban nem ér sokat, de a hőfokjelző szerintem egészen pontos. 90 és 95 között sejtheted, hogy ha pont közte áll, akkor 92-93, ha a 90-hez közelebb, akkor 91, ha a 95-höz közelebb, akkor meg 94.

Elküldve
Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Neked a múltkor ahogy figyeltem, kb. +3 fokban olyan 3-4 kilóméter alatt felment 90-ig. Az enyém is kb. ennyi idő alatt (esetleg kicsit több) melegszik fel.

Elküldve
Szerintem meg lehet. A benzinmutató valóban nem ér sokat, de a hőfokjelző szerintem egészen pontos. 90 és 95 között sejtheted, hogy ha pont közte áll, akkor 92-93, ha a 90-hez közelebb, akkor 91, ha a 95-höz közelebb, akkor meg 94.

Ok . Ebben a formában ahogyan mondod ez igaz .Lehet akkor sokunknak nem tökéletes a termosztátja ? Pedig nem rég cseréltem én sem ,és mégis -15 nél a 90 alig tartja a fűtéssel együtt .

Elküldve
Mé neked -15 foknál tökéletesen tartja a 90- fokot fűtés mellet menet közben ,mikor a hűtő telibe kapja ezt a hideget ?

Ha igen akkor a tiéd tökéletes ,ellenben sok cartársé meg nem ? Hát nem tudom . :)

A hűtőnek semmi köze a vízhőfokhoz, ha olyan hideg van, hogy autópályán mész közben 3-as fokozaton telibe megy a fűtés. Ilyenkor szerintem alig van nyitva a termosztát, hogy számítana. Ezért a hűtő nyugodtan kaphatja a hideget, csak akkor számít, mikor nyit a termosztát. Egyébként Bécs fele és hazafele is telibe ment enyémben a fűtés, hármas ventifokozaton, autópályán több mint 100km-en keresztül és 90-t mutatott a mutató, mintha oda lenne szögelve.

Elküldve
Szerintem meg lehet. A benzinmutató valóban nem ér sokat, de a hőfokjelző szerintem egészen pontos. 90 és 95 között sejtheted, hogy ha pont közte áll, akkor 92-93, ha a 90-hez közelebb, akkor 91, ha a 95-höz közelebb, akkor meg 94.

Ahoz hogy egy bizonyos értéket kapj kell lennie 4 pontosan kalibrált dolognak :hütőfolyadék , termosztát ,hőfokjeladó, mérőműszer.

Ha valamelyik eltér az értéked más de a motor még a hőfoktartományon belül dolgozik.

Amikor nyit a termosztát egyértelmüen vissza kell hülnie a motornak mert hideg vizet szorit ki a hütőből , viszont ha pl: hegymenet van akkor a nagyobb terhelésnél több hőt ad le a motor tehát melegebb lehet.

Elküldve
A hűtőnek semmi köze a vízhőfokhoz, ha olyan hideg van, hogy autópályán mész közben 3-as fokozaton telibe megy a fűtés. Ilyenkor szerintem alig van nyitva a termosztát, hogy számítana. Ezért a hűtő nyugodtan kaphatja a hideget, csak akkor számít, mikor nyit a termosztát. Egyébként Bécs fele és hazafele is telibe ment enyémben a fűtés, hármas ventifokozaton, autópályán több mint 100km-en keresztül és 90-t mutatott a mutató, mintha oda lenne szögelve.

Akkor a hűtött ki is vehetnénk nem ?Most írod autópályán ott megint más a helyzet ott nem 50-nel mész a motornak jobban kell dolgoznia tehát jobban termeli a hőt mivel a súrlódás de ezt te is tudod ,de már nagyon el mentünk az átlagos

használatól . Na de mindegy jól mondod .

Elküldve
Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :)

Miért is nem jó? Mert 90et írtam és nem 92-93at? Írhattam volna azt is... És nekem ott is tartja, persze picit mozog egy minimális tartományban...

Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Enyém is felmegy...csak a nagy mínuszokban lassabban...

Elküldve

Akkor az én kocsim egy sz..., tekintve, hogy felmegy üzemi hőmérsékletre, és azon is üzemel. :D Én nem vitatkozom, nekem mindegy. :) Mindenkinek működjön jól a magáé, aztán kész.

@Peti85: Nekem is ugyanígy működik.

Lenne egy kérdésem ebben a témában. Lehetséges, hogy a vízhőfok jeladó rossz értékeket mutat, mert keveredik a víz az olajjal? (Nem az enyémről van szó most.)

Elküldve
Akkor az én kocsim egy sz..., tekintve, hogy felmegy üzemi hőmérsékletre, és azon is üzemel. :D Én nem vitatkozom, nekem mindegy. :) Mindenkinek működjön jól a magáé, aztán kész.

:D :D :D

Elküldve
Akkor a hűtött ki is vehetnénk nem ?Most írod autópályán ott megint más a helyzet ott nem 50-nel mész a motornak jobban kell dolgoznia tehát jobban termeli a hőt mivel a súrlódás de ezt te is tudod ,de már nagyon el mentünk az átlagos

használatól . Na de mindegy jól mondod .

Ki lehet venni, mert ha a termosztát nem nyit, akkor a hűtőnek mindegy a hőmérséklet. Az enyém klímás, tehát elvileg több levegőt fog vissza, amit a motor kap, mert azért az kapja a levegőt valamennyire, de egy jól működő hűtés esetében a kinti hőmérséklettől függetlenül az üzemi hőfokot el kell hogy érje a motor. Persze -80 foknál már más a helyzet, de ugye mindenki tisztában van azzal, hogy mi milyen éghajlati övben vagyunk. :)

Elküldve
Akkor az én kocsim egy sz..., tekintve, hogy felmegy üzemi hőmérsékletre, és azon is üzemel. :D Én nem vitatkozom, nekem mindegy. :) Mindenkinek működjön jól a magáé, aztán kész.

@Peti85: Nekem is ugyanígy működik.

Lenne egy kérdésem ebben a témában. Lehetséges, hogy a vízhőfok jeladó rossz értékeket mutat, mert keveredik a víz az olajjal? (Nem az enyémről van szó most.)

Szerintem nem .

Elküldve
Mé neked -15 foknál tökéletesen tartja a 90- fokot fűtés mellet menet közben ,mikor a hűtő telibe kapja ezt a hideget ?

Ha igen akkor a tiéd tökéletes ,ellenben sok cartársé meg nem ? Hát nem tudom . :)

Bocs már de erröl beszéltem idáig!

Elküldve
A hűtőnek semmi köze a vízhőfokhoz, ha olyan hideg van, hogy autópályán mész közben 3-as fokozaton telibe megy a fűtés. Ilyenkor szerintem alig van nyitva a termosztát, hogy számítana. Ezért a hűtő nyugodtan kaphatja a hideget, csak akkor számít, mikor nyit a termosztát. Egyébként Bécs fele és hazafele is telibe ment enyémben a fűtés, hármas ventifokozaton, autópályán több mint 100km-en keresztül és 90-t mutatott a mutató, mintha oda lenne szögelve.

Na jó, de nam csak a hűtő kapja a hideget, hanem a motor is a pölö -15 fokos levegőt, azért csak befolyásolja valamennyire az üzemi hőfok elérését/megtartását. De szerintem kár ennyit foglalkozni vele, hogy 91 vagy 93 ha jó a termosztát, látszik a nyitás, nincs állandóan nyitva akkor jó, és kész. :)

Elküldve
Én azt hittem az emberek itt segítenek egymás problémáját megoldani!

Segitenek, de jópár dologról más a véleményük. Van hogy egy problémára több megoldást is kapsz, neked kell eldönteni melyik tanácsot fogadod meg.

Elküldve
Segitenek, de jópár dologról más a véleményük. Van hogy egy problémára több megoldást is kapsz, neked kell eldönteni melyik tanácsot fogadod meg.

Ha vissza olvasol egy kicsit akkor itt már nem a véleményadásról van szó! Mindegy!

Elküldve
Én azt hittem az emberek itt segítenek egymás problémáját megoldani!

Csak te meg megakarsz győzni mindenkit, hogy mindenki autója rosszul működik...

Elküldve
Ha vissza olvasol egy kicsit akkor itt már nem a véleményadásról van szó! Mindegy!

Termosztát csere után sem jó a dolog, illetve nem javult sokat, akkor keresni kell a hibát. Hűtővíz mikor volt cserélve?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.