Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Szerintem szíj szakadás lesz elvitték még ma megnézi a szaki!

Ezt te is megnézhetted volna 3 db 6-os csavarral van felfogatva a szíjtárcsa felső burkolata. Ha meg már ismered a motor hangját meg gyanús, hogy valami nem stimmel, mert olyan "furcsa" ahogy önindítózik. De inkább ne legyen szíjszakadás! :)

Elküldve
Ezt te is megnézhetted volna 3 db 6-os csavarral van felfogatva a szíjtárcsa felső burkolata. Ha meg már ismered a motor hangját meg gyanús, hogy valami nem stimmel, mert olyan "furcsa" ahogy önindítózik. De inkább ne legyen szíjszakadás! :)

Ac pumpa lett a hiba oka! (Szerencsére)

Elküldve
Egy nagyon nagy lényeges különbség van. A szelepfedél már műanyag és van rajta Opel felirat. :D Valamint már alumínium az olajteknő az X14NZ-n. Tényleg egy és ugyanaz a két motor. :)

Tényleg nem sok a külöNbség! :D

Elküldve
Na, még régebben írtam, hogy már jóideje rángat a motor. Készítettem egy pontosabb leírást arról, hogy mikor jelentkezik.

Alapvetően, akkor lép fel a jelenség, ha a gázpedált éppenhogy megnyomom, hogy tartsam az 50-et, vagy 30-at stb. 50-et 4esben, és 3-masban is próbáltam, ugyan az az eredmény.

1. Indulok, hideg a motor, nem rángat ekkor még. Bemelegszik, nem rángat akkor sem, csinálhatok neki bármit. Aztán leállok.

2. Kb. 5 perc állás után indítás, motor már meleg is, és már rángat is! Egészen addig, míg le nem állok vele.

3. 3. indítás, kb. 20 perc ácsorgás után. Motor megint gyorsan felmelegszik, és már nem rángat.

Nos, ez a teljes kórkép, amit eddig tapasztaltam. Beznintől nem függ, OMV, Metro, Shell, bármelyiket használom, előjön.

Ezekután valami ötlet?

(anno a pillangószelepre tippeltetek)

Hm nálam is ugyanez a helyzet, de még nem foglalkoztam vele, mert csak kicsit érezni. Énis azt vettem észre, hogy ha mélyen nyomom akkor nem hanem csak tartom picit a gázon a lábam pl 3. vagy 4.-ben akkor érezni hogy finoman rángatózik kicsit. Az enyém hideg-meleg motorral egyaránt csinálja úgy emlékszem.

Viszont volt még egy jelenség, nem tudom összefügg-e, de pl. 2-esben alacsony fordulatról ha nyomok egy jóó mélyet, akkor ránt néha egy bazinagyot - régen csinált ilyet már, akkor meglett a hiba, gúgytáskábelek húztak át, lecserélve mindent megszűnt. Kb egy éve volt vagy régebben, de utángyártottak vannak rajta , vajon megint kezdik?

Elküldve
Ac pumpa lett a hiba oka! (Szerencsére)

Előfordul, főleg ha még az eredeti volt benne, milyet vettél?

Hm nálam is ugyanez a helyzet, de még nem foglalkoztam vele, mert csak kicsit érezni. Énis azt vettem észre, hogy ha mélyen nyomom akkor nem hanem csak tartom picit a gázon a lábam pl 3. vagy 4.-ben akkor érezni hogy finoman rángatózik kicsit. Az enyém hideg-meleg motorral egyaránt csinálja úgy emlékszem.

Viszont volt még egy jelenség, nem tudom összefügg-e, de pl. 2-esben alacsony fordulatról ha nyomok egy jóó mélyet, akkor ránt néha egy bazinagyot - régen csinált ilyet már, akkor meglett a hiba, gúgytáskábelek húztak át, lecserélve mindent megszűnt. Kb egy éve volt vagy régebben, de utángyártottak vannak rajta , vajon megint kezdik?

Az áthúzást ellenőrizheted sötétben, esetleg vizet porlasztva a kábelekre, vagy ki is mérheted őket 3-20Khom az ellenállásuk hosszuktól függően.

Elküldve

Sziasztok!

Megvolt a komplett vezérlés csere,amit már a hűtés topicban is írtam,mert ott is volt kérdésem.Na de itt is van.

Megmutatta a szerelő a régi szíjat. Hosszában a fele nincs meg.Elporladt vagy mit tudom én. Ez mitől lehet??!!Most ki lett cserélve minden (vezetők,feszítő,vízpumpa,szíj) ,ettől független,kicsit parázok,nehogy megint e fentebb leírt dolog történjen ,rosszabb végeredménnyel.

Járatta a szerelő kb. 2 órát burkolat nélkül hogy esetleg valami ferdén áll és ezért eszi a szíjat ,de nem látott semmi változást.

Elküldve

Sziasztok!

Keresgettem, de nem találtam a problémámat leírva (lehet, hogy van, akkor bocs). 1998-as 1,6-os Astra (X16XEL) van szó. Néha indításkor hirtelen nagy lendülettel (nem az a megszokott egyet-kettőt teker, majd elindul) indul a motor. Semmihez nem tudom kötni, hidegen melegen is csinálta már. Volt alkalom, hogy annyira hirtelen indult, hogy rajta maradtam a kulcson, mire észbe kaptam ráindított.

Köszönöm!

Elküldve
Azért a katalizátor sem tart örökké.

Véges a hasznos hatása, tehát néha cserélni kellene, bár ez nem túl gyakori. :)

19 éves az autóm és eredeti a katalizátora, és még jó....

Elküldve
Könnyített lendkereket hol lehet kapni F astra-hoz és mennyiért illetve megéri cserélni?

1.4-hez

1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..

Elküldve
1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..1.4-as mocit nem éri meg tuningolni..

:) :D :D

Ezt vele kellene leíratni százszor, de kézzel! :D

Elküldve
Könnyített lendkereket hol lehet kapni F astra-hoz és mennyiért illetve megéri cserélni?

1.4-hez

Turbót tegyél rá, vagy kompresszort.

Enzo Ferrari-nak volt egy mondása: "there's no replacement for displacement". Fogadd meg a szavát.

Elküldve

Jó jó megértettem!

De rezonátor csövet meg ilyeneket azért lehet venni nem szűrőhöz meg stb.?

A design kedvéért meg egy kicsit a tuning kedvéért is!

Lécci ezt még mondjátok meg hogy hol lehet venni Astra F-hez való rezonátor csövet direkt szűrőhöz :)

Köszi szépen és nem kérdezek többet a motor tuningról!

Elküldve
Jó jó megértettem!

De rezonátor csövet meg ilyeneket azért lehet venni nem szűrőhöz meg stb.?

A design kedvéért meg egy kicsit a tuning kedvéért is!

Lécci ezt még mondjátok meg hogy hol lehet venni Astra F-hez való rezonátor csövet direkt szűrőhöz :)

Köszi szépen és nem kérdezek többet a motor tuningról!

Szerintem így konkrétan sehol nem árulják, hogy F Astra rezonátorcső.

Elküldve
Szerintem így konkrétan sehol nem árulják, hogy F Astra rezonátorcső.

Másrészt a direkt szűrő sem ér semmit. :) Max annyit, hogy hosszútávon kinyírja a 60 lovacskát.

Elküldve
Másrészt a direkt szűrő sem ér semmit. :) Max annyit, hogy hosszútávon kinyírja a 60 lovacskát.

Ja olyan mintha a pacinak leborotválod az orrszőrét, és tüdőlötyögése lesz neki a poros dűlőúton. :D

Elküldve

Üdv mindenkinek!!

C18NZ 93-as astrám van. Azt észleltem mostanábann, hogy alapjáraton egyenletlenül jár, közbe kimarad egy-egy (hang) .Menet közbe is érzem, hogy nem mindig eyformán húz.

Szerelőnél jártam és megálapította, hogy a szikra jó, előgyújtás jó viszont rámért a lambda szondára és azt mondta, hogy az értékek nagyokat változnak és nagyok a külömbségek, tehát több keverék jut az injektorba (pillangó szelep kopás) és ezért a lambda szonda utasítására a vezérlés vissza vesz az adagolásból, ezért van az egyenletlen járás.

Tehát szerinte kopott a pillangó szelep. Szerintetek helytáll a diagnózis, vagy valakinek valami ötlete??

Elküldve
Üdv mindenkinek!!

C18NZ 93-as astrám van. Azt észleltem mostanábann, hogy alapjáraton egyenletlenül jár, közbe kimarad egy-egy (hang) .Menet közbe is érzem, hogy nem mindig eyformán húz.

Szerelőnél jártam és megálapította, hogy a szikra jó, előgyújtás jó viszont rámért a lambda szondára és azt mondta, hogy az értékek nagyokat változnak és nagyok a külömbségek, tehát több keverék jut az injektorba (pillangó szelep kopás) és ezért a lambda szonda utasítására a vezérlés vissza vesz az adagolásból, ezért van az egyenletlen járás.

Tehát szerinte kopott a pillangó szelep. Szerintetek helytáll a diagnózis, vagy valakinek valami ötlete??

Attól, hogy kopott a pillangószelep, több nafta nem juthat a motorba, hiszen a benzinmennyiséget nem a pillangószelep szabályozza, hanem a befecskendezőszelep.

Elküldve
Üdv mindenkinek!!

C18NZ 93-as astrám van. Azt észleltem mostanábann, hogy alapjáraton egyenletlenül jár, közbe kimarad egy-egy (hang) .Menet közbe is érzem, hogy nem mindig eyformán húz.

Szerelőnél jártam és megálapította, hogy a szikra jó, előgyújtás jó viszont rámért a lambda szondára és azt mondta, hogy az értékek nagyokat változnak és nagyok a külömbségek, tehát több keverék jut az injektorba (pillangó szelep kopás) és ezért a lambda szonda utasítására a vezérlés vissza vesz az adagolásból, ezért van az egyenletlen járás.

Tehát szerinte kopott a pillangó szelep. Szerintetek helytáll a diagnózis, vagy valakinek valami ötlete??

Gyújtásmodul?

Elküldve
kb. 2 hónapja volt cserélve

Ha elosztó-rotoros gyujtású érdemes cserélni, gyertyakábeleket kimérni, áthúzást ellenőrizni, a gyertyákban hány kilóméter van? Biztos hogy a pillangószelepet mondta, és nem a potmétert? Az szokott kikopni.

Elküldve
Ha elosztó-rotoros gyujtású érdemes cserélni, gyertyakábeleket kimérni, áthúzást ellenőrizni, a gyertyákban hány kilóméter van? Biztos hogy a pillangószelepet mondta, és nem a potmétert? Az szokott kikopni.

a gyertyák is most voltak cserélve.Biztos, hogy a pillangószelepet mondta.(az injektorház tetején)

Az alapjárati potméterre gondolsz??

Elküldve
Ha elosztó-rotoros gyujtású érdemes cserélni, gyertyakábeleket kimérni, áthúzást ellenőrizni, a gyertyákban hány kilóméter van? Biztos hogy a pillangószelepet mondta, és nem a potmétert? Az szokott kikopni.

Tudod mennyibe kerül az 1.8-ashoz egy fedél? 10000!

Nekem gyertyakábel miatt csinált ilyet az 1.8-as. Utángyártott készlet sz@rt sem ért, még rosszabb volt tőle.

Vettem egyenként szilikonost. Az bevált.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.