Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali cartársak .

Most villant a cikra a fejembe megkérdezlek titeket , a tényállás mégpedig a következő , volt műszakin a jármű volt co vizsgálat no most az illető aszonta a katalizátor olyan mintha nem is lenne ,persze aztán nemi papír láttán megjavult .

A kérdés minek az bele tehát okoz valamit ha ne látja el a funkcióját ? :)

Elküldve
Hali cartársak .

Most villant a cikra a fejembe megkérdezlek titeket , a tényállás mégpedig a következő , volt műszakin a jármű volt co vizsgálat no most az illető aszonta a katalizátor olyan mintha nem is lenne ,persze aztán nemi papír láttán megjavult .

A kérdés minek az bele tehát okoz valamit ha ne látja el a funkcióját ? :)

A károsanyag kibocsátást hivatott csökkenteni, a motor működésébe olyen sokat nem szól bele, lehet semmit. Ergó ha zöld kártyán átment akkor használhatod nyugodtan. van aki kiveszi, és csak műszakira rakja vissza. Feltételezzük, hogy nem futsz bele kpm-es mobil mérőállomásba. :D

Elküldve
A károsanyag kibocsátást hivatott csökkenteni, a motor működésébe olyen sokat nem szól bele, lehet semmit. Ergó ha zöld kártyán átment akkor használhatod nyugodtan. van aki kiveszi, és csak műszakira rakja vissza. Feltételezzük, hogy nem futsz bele kpm-es mobil mérőállomásba. :)

Hát én nem csak feltételezem hanem remélem . De nagyon köszi ki elégítő választ lehet a nyáron kiveszem , mert ahogy néztem nagyon horror ára van .

Elküldve
Hát sajna nem . De ha jól értem elméletben bontott is jó lehet persze ha valami kevés kilométereset találnék ?

Lehet a bontott jó csak az zsákbamacska!

Elküldve
Lehet a bontott jó csak az zsákbamacska!

Tulajdon képen minden bontott cuc zsákbamacska ,de én nem hivatalos bontóra gondoltam hanem van egy cimbim aki szokott hordani innen - onnan vauxhall-t v. germán félét .

Elküldve
Tulajdon képen minden bontott cuc zsákbamacska ,de én nem hivatalos bontóra gondoltam hanem van egy cimbim aki szokott hordani innen - onnan vauxhall-t v. germán félét .

Vauxhall nem germán.

Elküldve

Na, még régebben írtam, hogy már jóideje rángat a motor. Készítettem egy pontosabb leírást arról, hogy mikor jelentkezik.

Alapvetően, akkor lép fel a jelenség, ha a gázpedált éppenhogy megnyomom, hogy tartsam az 50-et, vagy 30-at stb. 50-et 4esben, és 3-masban is próbáltam, ugyan az az eredmény.

1. Indulok, hideg a motor, nem rángat ekkor még. Bemelegszik, nem rángat akkor sem, csinálhatok neki bármit. Aztán leállok.

2. Kb. 5 perc állás után indítás, motor már meleg is, és már rángat is! Egészen addig, míg le nem állok vele.

3. 3. indítás, kb. 20 perc ácsorgás után. Motor megint gyorsan felmelegszik, és már nem rángat.

Nos, ez a teljes kórkép, amit eddig tapasztaltam. Beznintől nem függ, OMV, Metro, Shell, bármelyiket használom, előjön.

Ezekután valami ötlet?

(anno a pillangószelepre tippeltetek)

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 97-es Astrám (X14XE), amit tegnap délelőtt használtam, viszont délután annyit csinált, hogy beindult majd utána leállt (max 2 másodpercig járt a motor). Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Üzemanyag szivattyút megnéztem, kimértem a tápfeszültségét és meg is hallgattam. Ezzel nem volt gond.

Kint állt az udvaron kb 3 órát.

Egyébként korábban már lámpánál állva leállt a motor, újra kellett indítani, de párszor volt, így el is feledkeztem róla.

Ma reggel viszont pöccre indult. Egyébként azt vettem észre amikor a garázsban ültem benne, hogy alapjáraton néha rángatott, mintha nem kapna elég üzemanyagot vagy levegőt.

Elvittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy pillangószelep okozza ezt, ki kell cserélni. Annyi lenne a kérdésem, hogy tényleg cserélni kell, vagy elég csak megtisztítani?

Köszönöm.

Üdv.

Elküldve
Sziasztok!

Van egy 97-es Astrám (X14XE), amit tegnap délelőtt használtam, viszont délután annyit csinált, hogy beindult majd utána leállt (max 2 másodpercig járt a motor). Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Üzemanyag szivattyút megnéztem, kimértem a tápfeszültségét és meg is hallgattam. Ezzel nem volt gond.

Kint állt az udvaron kb 3 órát.

Egyébként korábban már lámpánál állva leállt a motor, újra kellett indítani, de párszor volt, így el is feledkeztem róla.

Ma reggel viszont pöccre indult. Egyébként azt vettem észre amikor a garázsban ültem benne, hogy alapjáraton néha rángatott, mintha nem kapna elég üzemanyagot vagy levegőt.

Elvittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy pillangószelep okozza ezt, ki kell cserélni. Annyi lenne a kérdésem, hogy tényleg cserélni kell, vagy elég csak megtisztítani?

Köszönöm.

Üdv.

Nem szokták azt cserélni, mert nem is szokott tönkremenni. ami körülötte tönkremehet az az alapjárati motor, és a potméter, illetve az elkoszolódhat az alapjárati és pillangószelep. Szóval szerintem első körben tisztítás. esetleg ha van diag műszer akkor a potmétert meg lehet nézni.

Elküldve

Nem tudjátok véletlenül, ha adott egy hengerfejes C14SE, azt ki lehet cserélni C14NZ fejére?

Vagyis az NZ fejre felmegy az SE szívósora/leömlője? Ahogy nézegettem a tömítések egyformának tűnnek.

Próbáltam visszakeresni az NZ->SE témánál, de nem találtam iylesmit.

Elküldve
Nem tudjátok véletlenül, ha adott egy hengerfejes C14SE, azt ki lehet cserélni C14NZ fejére?

Vagyis az NZ fejre felmegy az SE szívósora/leömlője? Ahogy nézegettem a tömítések egyformának tűnnek.

Próbáltam visszakeresni az NZ->SE témánál, de nem találtam iylesmit.

Máshogy néz ki a szívósornál a csatlakozás.

Elküldve
Nem tudjátok véletlenül, ha adott egy hengerfejes C14SE, azt ki lehet cserélni C14NZ fejére?

Vagyis az NZ fejre felmegy az SE szívósora/leömlője? Ahogy nézegettem a tömítések egyformának tűnnek.

Próbáltam visszakeresni az NZ->SE témánál, de nem találtam iylesmit.

Nem hinném, hogy jó lenne. Más kialakításúak a lyukak, így a tömítés is úgy van kialakítva. SE-nél kerek alakúak a lyukak a szívó gyűjtőcsőn, NZ-nél pedig felül íves, alul egyenes, alagút formájú.

Szerk: hopsz, megelőztek. Sokáig néztem az EPC-t. :)

Elküldve
Sziasztok, az lenne a kérdésem hogy tudja e valaki mi a külömbség az X1,4NZ és a C1,4NZ motorok között?

Egy pár év, meg egy szín a zöldkártya-matricán :)

Elküldve

Sziasztok!

Egy sürgős kérdés!

Indítom az autót elindul majd hirtelen leáll és be sem indult újra. 3x próbálkoztam és nem indul. Üzemanyag ok szivattyút hallom relé kattan. Ma voltam hosszabb távon. (160km) Semmi gond nem volt.

Csak az önindító teker! Szerintetek?

Elküldve
Egy pár év, meg egy szín a zöldkártya-matricán :)

Ennyi? Akkor gyakorlatilag a kettő alkatrészei kompatibilisek egymáshoz? Kell hogy legyen valami külömbség!

Elküldve
Ennyi? Akkor gyakorlatilag a kettő alkatrészei kompatibilisek egymáshoz? Kell hogy legyen valami külömbség!

Egy nagyon nagy lényeges különbség van. A szelepfedél már műanyag és van rajta Opel felirat. :D Valamint már alumínium az olajteknő az X14NZ-n. Tényleg egy és ugyanaz a két motor. :)

Elküldve
Sziasztok!

Egy sürgős kérdés!

Indítom az autót elindul majd hirtelen leáll és be sem indult újra. 3x próbálkoztam és nem indul. Üzemanyag ok szivattyút hallom relé kattan. Ma voltam hosszabb távon. (160km) Semmi gond nem volt.

Csak az önindító teker! Szerintetek?

Szikra van?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.