Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az 1.6-os jó eséllyel megússza úgy tudom. Egyébként mikor volt vezérlés cserélve előtte, és milyen márkára? Hengerfejet nem árt levenni, és ha nincs semmi gond, akkor is illik síkoltatni visszarakás előtt, szelepeket becsiszolni, ha csipegette az olajat, akkor szelepszár-szimmeringeket cserélni.

EGy ismerősöm 1.6 szr je simán megúszta, pedig rá is indított vagy 4x mire feladta, és hazaérve látták, hogy mizu, kapott egy szíjat, mert forgott minden redesen, azóta is jár vele.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.6-os jó eséllyel megússza úgy tudom. Egyébként mikor volt vezérlés cserélve előtte, és milyen márkára? Hengerfejet nem árt levenni, és ha nincs semmi gond, akkor is illik síkoltatni visszarakás előtt, szelepeket becsiszolni, ha csipegette az olajat, akkor szelepszár-szimmeringeket cserélni.

Kb 70e km óta van nálam mostanában akartam cserléni... amúgy nem tudom milyen márka

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez a 50-60e a legrosszabb eset ha nem tévedek? Ja és köszi a gyors választ!!

Nem, ez csak akkor ha kapott a hengerfej egy maflást, illetve a szelepek. Én is úgy tudom, hogy nem akad össze, de jobb lecsekkolni. Vagy ha most el tudod forgatni a dolgokat, nem akad sehol, akkor esetleg megpróbálhatod, hogy felraksz rá egy szíjat és kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Nem, ez csak akkor ha kapott a hengerfej egy maflást, illetve a szelepek. Én is úgy tudom, hogy nem akad össze, de jobb lecsekkolni. Vagy ha most el tudod forgatni a dolgokat, nem akad sehol, akkor esetleg megpróbálhatod, hogy felraksz rá egy szíjat és kiderül.

Ok köszi mindenkinek! Már le van dumálva a szerelővel majd beszámolok h mi volt ha kész!

Link to comment
Megosztás:

Kb 70e km óta van nálam mostanában akartam cserléni... amúgy nem tudom milyen márka

Hát, igen...

A 70e az már a normál csere perióduson túl van. Gondolom, most már tudod, hogy ha autót veszel, le kell cserélni a szíjat mihamarabb. :S

Akkor legalább tudod, honnan kell számolni a 60e-t.

Link to comment
Megosztás:

Hát, igen...

A 70e az már a normál csere perióduson túl van. Gondolom, most már tudod, hogy ha autót veszel, le kell cserélni a szíjat mihamarabb. :S

Akkor legalább tudod, honnan kell számolni a 60e-t.

Na igen én is így terveztem minden mást le is cseréltem, (szíjjak olaj stb) sajna a főtengely tárcsa nem jött le és közben meg valahogy feledésbe merült...

Link to comment
Megosztás:

FPepe!

Már hallottam többször is ezt a kifejezést, hogy sikoltatás... ez mit is jelent...

(nagy vonalakban )

Köszönöm!

A hengerfej aljából ahol a blokkhoz csatlakozik leszednek valamennyi anyagot, síkba köszörülik, mert ott elég nagy erők, hőhatás éri, ezért valamennyire deformálódik. Ha nem síkolnák előfordulna hogy a blokk és a HF-közötti tömítés nem tömítene rendesen, átég, kifúj, stb. Párezer forint, nem érdemes kihagyni, és persze a HF-csavarokat az előírt sorrendben, és nyomatékkel lehúzni. Elméletileg a csavarokat is cserélni kellene, de erről a vélemények megoszlanak. Véleményem szerint a csavarok egyszer, talán kétszer újrahúzhatók, de a síkolást nem szabad elhagyni.

Link to comment
Megosztás:

FPepe!

Már hallottam többször is ezt a kifejezést, hogy sikoltatás... ez mit is jelent...

(nagy vonalakban )

Köszönöm!

Zotya megelőzött.

A hengerfej aljából ahol a blokkhoz csatlakozik leszednek valamennyi anyagot, síkba köszörülik, mert ott elég nagy erők, hőhatás éri, ezért valamennyire deformálódik. Ha nem síkolnák előfordulna hogy a blokk és a HF-közötti tömítés nem tömítene rendesen, átég, kifúj, stb. Párezer forint, nem érdemes kihagyni, és persze a HF-csavarokat az előírt sorrendben, és nyomatékkel lehúzni. Elméletileg a csavarokat is cserélni kellene, de erről a vélemények megoszlanak. Véleményem szerint a csavarok egyszer, talán kétszer újrahúzhatók, de a síkolást nem szabad elhagyni.

Én úgy tudom, ez csak dieselnél előírás.

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej aljából ahol a blokkhoz csatlakozik leszednek valamennyi anyagot, síkba köszörülik, mert ott elég nagy erők, hőhatás éri, ezért valamennyire deformálódik. Ha nem síkolnák előfordulna hogy a blokk és a HF-közötti tömítés nem tömítene rendesen, átég, kifúj, stb. Párezer forint, nem érdemes kihagyni, és persze a HF-csavarokat az előírt sorrendben, és nyomatékkel lehúzni. Elméletileg a csavarokat is cserélni kellene, de erről a vélemények megoszlanak. Véleményem szerint a csavarok egyszer, talán kétszer újrahúzhatók, de a síkolást nem szabad elhagyni.

A sikoltatásal vigyáznikell mert ha többször volt sikolva a HF túl nagy lessz a végnyomás , megvan adva egy érték a HF magasságára aminél nem szabad többet lemarni.

A HF-re is vannak értékek hogy menyire lehet görbe .

Link to comment
Megosztás:

A sikoltatásal vigyáznikell mert ha többször volt sikolva a HF túl nagy lessz a végnyomás , megvan adva egy érték a HF magasságára aminél nem szabad többet lemarni.

A HF-re is vannak értékek hogy menyire lehet görbe .

Ezért szoktak minden síkoltatás után egyel vastagabb hengerfejtömítést alkalmazni.

Link to comment
Megosztás:

A sikoltatásal vigyáznikell mert ha többször volt sikolva a HF túl nagy lessz a végnyomás , megvan adva egy érték a HF magasságára aminél nem szabad többet lemarni.

A HF-re is vannak értékek hogy menyire lehet görbe .

Ezért szoktak minden síkoltatás után egyel vastagabb hengerfejtömítést alkalmazni.

A vezérlés oldalán vannak is bevágások, amik jelölik a vastagságát, csak azt nem tudom, hogy melyik mit jelent. Ha jól tudom négyféle van. A nincs bevágásostól a 3 bevágásosig. Melyik a legvékonyabb és a legvastagabb? :D

Link to comment
Megosztás:

A vezérlés oldalán vannak is bevágások, amik jelölik a vastagságát, csak azt nem tudom, hogy melyik mit jelent. Ha jól tudom négyféle van. A nincs bevágásostól a 3 bevágásosig. Melyik a legvékonyabb és a legvastagabb? :D

Az üres a legvékonyabb, a 3 ékes a legvastagabb. Ha nagyon gagyi a HF előfordulhat, hogy egyből 2 vagy több mérettel vastagabbat kell alárakni (én így jártam régen a 305-ös pug hf-el......alapméret után egyből 3 ékes kellett) :)

Bár úgy tudom ez inkább dízelekre jellemző...... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infot!

Amugy én sem cseréltem vezérlést, mikor elhoztam a kocsit. Szalonból vettem, s ismerem a műhyesest ( munkafelvevő ), aki ismerte a tulajt ( oda hordta a kocsit ), s szóbeli garit vállalr arra, hogy ami a szervízkönyvbe be van írva, hogy cserélték, akkor azt ki is cserélték...

juliusban vettem májusban volt vezérműszett csere ( assezm vízpumpa nem volt )

Vízpumpát a köv. szíjjcserénél cserélek. ( ez a terv )

Az a baj, hogy én is hajlamos vagyok sok dolgot feleslegesen megcsináltatni (ni), pl váltóba szeretnék olajat cserélni ( sokan azt mondják, hogy felesleges ), olajteknőnél csillog az olaj ( szerelőm mondta h nem vészes, de ki lehet cserélni ) -->tömítéscsere ( 1 hete lett olaj lecserélve )

Öregem a ladájára 2 évente néz rá!!! műszakikor olajcsere, stb ami nagyon kell.

Ez a második gépe, az első ladáját 29 évig hajtotta :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Az mitől van hogy mikor alacsony fordulatról gyorsítok olyan hangja van a motornak mint a filmeken a gőzmozdonynak? Eddig azt hittem ez normális de most vettünk tesómnak egy szintén c14se mocis astrát és annak nincs ilyen hangja.

Hát gőzöm sincs... :D

Pontosabban milyen hang?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.