ptomi82 Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Tévedés, kapásból tudok mondani vagy 3 félét működési elv szerint és kinézetre meg sem mondanád. A bosch nem csak egy féle jeladót gyárt... Amúgy 12E-ért már van C20XE-hez való jeladó bárdiban. Aha. Ez a fórum jobb, mint bármilyen iskola. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Ilyen problémám nekem is volt amiket cartársak leírtak én végig vásároltam . és nem gyógyul meg cimbim mondta tegyünk rá egy másik innyektort és azóta műkszik de még teszt folyamatba van . Ez nem feltétlen megoldás a cartársnak is de egy próbát szerintem neki is megér ha persze van rá lehetőség .Én így jártam . .... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 .... :D :D :) Hát igen. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Sziasztok! A kérdésem hogy a generátorból szerintetek ki tudom e cserélni a dióda sort vagy vigyem szakihoz? Mert hogy azt se tudom mit hova kell forrasztani (már ha kell), az elektromossághoz nem értek semit, annyit tudok róla hogy ráz :D ! c14nz-nek a generátoráról van szó! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Sziasztok! F13-as váltóról lenne szó! SZeretném kicserélni a váltótartó bakot! Ez megoldható anélkül hogy le kelljen szedni a konzolt? Mert ha igen akkor még a váltó rudat is le kell kötni azt pedig nem szeretném :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Sziasztok! A kérdésem hogy a generátorból szerintetek ki tudom e cserélni a dióda sort vagy vigyem szakihoz? Mert hogy azt se tudom mit hova kell forrasztani (már ha kell), az elektromossághoz nem értek semit, annyit tudok róla hogy ráz :) ! c14nz-nek a generátoráról van szó! Tényleg nem sokat tudsz, mert csak a váltóáram ráz. :) Az egyenáram nem, max ha olyan nagy a feszültség, akkor vízbontó hatása van, tehát alvasztja a véred, ami halálosabb, mint a váltóáramos áramütés. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Sziasztok! F13-as váltóról lenne szó! SZeretném kicserélni a váltótartó bakot! Ez megoldható anélkül hogy le kelljen szedni a konzolt? Mert ha igen akkor még a váltó rudat is le kell kötni azt pedig nem szeretném :D Úgy ránézésre azt mondom, hogy igen, oldod a kasztnitól a két csavart, meg a váltórúd tartó részéről is lekötöd, és kivehető, persze a váltót alá kell támasztani pölö emelővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Úgy ránézésre azt mondom, hogy igen, oldod a kasztnitól a két csavart, meg a váltórúd tartó részéről is lekötöd, és kivehető, persze a váltót alá kell támasztani pölö emelővel. http://pics.coldline.hu/pics/148207-20110103-3rKP2l.jpg Oksa! De én úgy akarom kicserélni hogy nem akarom levenni a az egészet! :D Elvileg néztem oda lehet férni! De majd kiderül! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Oksa! De én úgy akarom kicserélni hogy nem akarom levenni a az egészet! :D Elvileg néztem oda lehet férni! De majd kiderül! Én is úgy emlékszem, hogy le lehet venni csak a bakot, én eleve egyben akartam leszedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Lehet egy triviális kérdésem? Egy átlagos józer (neeeem, nem én, de az egyszerűség kedvéért legyek én :D ) honnan tudja, hogy elérkezett a motorfelújítás ideje? Az enyémben óra szerint már majdnem 260e km van, és szeretném még pár évig használni. Ősszel gondoltam elviszem egy motordiagnosztikára, ott hátha tudnak valami okosat mondani a motor állapotáról. Erre sógor azt mondta, hogy hülyeség, mert ott csak a vizsgálat végén kapok egy papírt, ami mindenféle számomra érthetetlen dolgokat tartalmaz, ráadásul angolul, és az semmit nem árul el a motorról. Ha ez tényleg így van, akkor hogyhogy nem haltam még éhen az autódiagnosztikai műhelyek? Írnátok nekem pár okos (ÉS IGAZ, HITELES!!!) infót erről a témáról? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Lehet egy triviális kérdésem? Egy átlagos józer (neeeem, nem én, de az egyszerűség kedvéért legyek én :D ) honnan tudja, hogy elérkezett a motorfelújítás ideje? Az enyémben óra szerint már majdnem 260e km van, és szeretném még pár évig használni. Ősszel gondoltam elviszem egy motordiagnosztikára, ott hátha tudnak valami okosat mondani a motor állapotáról. Erre sógor azt mondta, hogy hülyeség, mert ott csak a vizsgálat végén kapok egy papírt, ami mindenféle számomra érthetetlen dolgokat tartalmaz, ráadásul angolul, és az semmit nem árul el a motorról. Ha ez tényleg így van, akkor hogyhogy nem haltam még éhen az autódiagnosztikai műhelyek? Írnátok nekem pár okos (ÉS IGAZ, HITELES!!!) infót erről a témáról? Köszi Ha megméred a kompressziót és az olajnyomást akkor okosabb leszel:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Ha megméred a kompressziót és az olajnyomást akkor okosabb leszel:) Ééén? :D Keréknyomást sem tudtam mérni tegnap, mert rossz volt a kúton a kompresszor :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Ééén? :D Keréknyomást sem tudtam mérni tegnap, mert rossz volt a kúton a kompresszor :) Ezt arra értettem hogyan mérd fel a motor állapotát , nem azt mondtam hogy személyesen végezd el :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Ezt arra értettem hogyan mérd fel a motor állapotát , nem azt mondtam hogy személyesen végezd el :D Ok-ok, értem és köszi. Picit leírnád ezeknek a dolgoknak az elméletét? Neten láttam már kompresszió mérőt, ha jól sejtem, akkor azt az izzító gyertya helyére kell becsavarni és ott mér kompressziót hengerenként. Mi itt az elfogadható/előírt érték? Gondolom ettől való eltérés a motorkopás oka. Azt hogyan lehet javítani? Gyűrűzéssel, vagy attól komolyabb munka? Olajnyomás mérésről fongom sincs, arról minden infó jöhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Lehet egy triviális kérdésem? Egy átlagos józer (neeeem, nem én, de az egyszerűség kedvéért legyek én :) ) honnan tudja, hogy elérkezett a motorfelújítás ideje? Az enyémben óra szerint már majdnem 260e km van, és szeretném még pár évig használni. Ősszel gondoltam elviszem egy motordiagnosztikára, ott hátha tudnak valami okosat mondani a motor állapotáról. Erre sógor azt mondta, hogy hülyeség, mert ott csak a vizsgálat végén kapok egy papírt, ami mindenféle számomra érthetetlen dolgokat tartalmaz, ráadásul angolul, és az semmit nem árul el a motorról. Ha ez tényleg így van, akkor hogyhogy nem haltam még éhen az autódiagnosztikai műhelyek? Írnátok nekem pár okos (ÉS IGAZ, HITELES!!!) infót erről a témáról? Köszi Szerintem, ha nem füstöl, eszi az olajat vagy rossz a hangja és a fogyasztása is rendben vanm akkor ne foglalkozz még a gondolatával sem, hogy feújíttasd. Rengeteg ennyi kilóméteres (csak visszatekert órás) autó rohangászik gond nélkül. :D A motordiagnosztika pedig igen is sok infót ad a motor állapotáról, kopottságáról. Szerintem ahol csinálják azért a sok számot pár mondatban biztosan kommentálják úgy hogy te is megértsed, ha nem feldobod ide az eredményeket és mi meg- (vagy félre-) magyarázzuk neked :) De ha nincs gondod az autóval még ez is felesleges pénzkidobás szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Szerintem, ha nem füstöl, eszi az olajat vagy rossz a hangja és a fogyasztása is rendben vanm akkor ne foglalkozz még a gondolatával sem, hogy feújíttasd. Rengeteg ennyi kilóméteres (csak visszatekert órás) autó rohangászik gond nélkül. :D A motordiagnosztika pedig igen is sok infót ad a motor állapotáról, kopottságáról. Szerintem ahol csinálják azért a sok számot pár mondatban biztosan kommentálják úgy hogy te is megértsed, ha nem feldobod ide az eredményeket és mi meg- (vagy félre-) magyarázzuk neked :) De ha nincs gondod az autóval még ez is felesleges pénzkidobás szerintem. Igazából az erejével nem vagyok kibékülve (tudom, ne várjak sokat egy szívó dízeltől, de ettől szerintem többet is tudna ez a motor) meg nem is indul olyan pöpecül. Az izzítók újak benne (és a régiek sem voltak annyira rosszak) ezért gondolom, hogy kompresszió gondjai lehetnek már... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Igazából az erejével nem vagyok kibékülve (tudom, ne várjak sokat egy szívó dízeltől, de ettől szerintem többet is tudna ez a motor) meg nem is indul olyan pöpecül. Az izzítók újak benne (és a régiek sem voltak annyira rosszak) ezért gondolom, hogy kompresszió gondjai lehetnek már... Egeret becsuktad már? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Egeret becsuktad már? :D ??? Szabad a gazda :) UPDATE: Leesett!!! Igen, azt már lezártam, sőt már mikor megvettem a kocsit le volt zárva, én csak cseréltem a vakoló lemezt, mert már át volt égve. A klingelit lap azóta frankón bírja :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 ??? Szabad a gazda :) UPDATE: Leesett!!! Igen, azt már lezártam, sőt már mikor megvettem a kocsit le volt zárva, én csak cseréltem a vakoló lemezt, mert már át volt égve. A klingelit lap azóta frankón bírja :) Légszűrőd milyen állapotban van? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Légszűrőd milyen állapotban van? :D Minden olajcserénél szigorúan cserélve, időnként kitakarítva. Legutóbbi csere kb. 3000 km ezelőtt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Ok-ok, értem és köszi. Picit leírnád ezeknek a dolgoknak az elméletét? Neten láttam már kompresszió mérőt, ha jól sejtem, akkor azt az izzító gyertya helyére kell becsavarni és ott mér kompressziót hengerenként. Mi itt az elfogadható/előírt érték? Gondolom ettől való eltérés a motorkopás oka. Azt hogyan lehet javítani? Gyűrűzéssel, vagy attól komolyabb munka? Olajnyomás mérésről fongom sincs, arról minden infó jöhet. A kompressziómérés megmutatja hogy milyen végnyomásra képes a henger , igazán az is számit hogy mekkora az eltérés a hengerek között a jó 22 Kpa és ha jól emlékszem 12% lehet az eltérés. 15Kpa alatt már nehezen indul,de ebben a szelepek állapota is beleszólhat egy kicsit. Az olajnyomás alapjáraton szivódizelnél 1,5 turbónáll 2 bar , acsapágyak és tőkék kopotságára utal ha nem jó Ha nincs elég ereje a gépnek télen azt okozhatja a kicsapodott parafin a tank szürőjén , vagy a motortérben lévö szürő ha vizes szemetes és ezért kevés anyagot kap az adagoló. Egy jó dizelmotor izzitás nélkül is elindul..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 A kompressziómérés megmutatja hogy milyen végnyomásra képes a henger , igazán az is számit hogy mekkora az eltérés a hengerek között a jó 22 Kpa és ha jól emlékszem 12% lehet az eltérés. 15Kpa alatt már nehezen indul,de ebben a szelepek állapota is beleszólhat egy kicsit. Az olajnyomás alapjáraton szivódizelnél 1,5 turbónáll 2 bar , acsapágyak és tőkék kopotságára utal ha nem jó Ha nincs elég ereje a gépnek télen azt okozhatja a kicsapodott parafin a tank szürőjén , vagy a motortérben lévö szürő ha vizes szemetes és ezért kevés anyagot kap az adagoló. Egy jó dizelmotor izzitás nélkül is elindul..... Ezeket szintén kizárnám, mert Spurit használok rendszeresen, a gázolajam még a legnagyobb hidegekben sem dermedt (ezt külön figyeltem, mivel ez az első tél a Spurival) a gázolajszűrőt pedig szintén cserélem minden olajcserekor, valamint tél elején ellenőríztem is, hogy víz van-e benne, de egy csepp sem jött belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Ezeket szintén kizárnám, mert Spurit használok rendszeresen, a gázolajam még a legnagyobb hidegekben sem dermedt (ezt külön figyeltem, mivel ez az első tél a Spurival) a gázolajszűrőt pedig szintén cserélem minden olajcserekor, valamint tél elején ellenőríztem is, hogy víz van-e benne, de egy csepp sem jött belőle. A tank szürője azért lehet necces.Használlt volt a gép ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 A tank szürője azért lehet necces.Használlt volt a gép ? Igen, használt. A tank szűrőt is lehet cserélni? De nem hinném, hogy az üzemanyaggal vagy az ellátó rendszerrel lenne gond, tettem már bele visszacsapót is tehát elvileg levegős sem lehet. Meg melegen indul szinte ránézésre. Egyébként egy motor diagnosztikai vizsgálaton is ezeket mérik (kompresszió, olajnyomás), vagy az összetettebb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Igen, használt. A tank szűrőt is lehet cserélni? De nem hinném, hogy az üzemanyaggal vagy az ellátó rendszerrel lenne gond, tettem már bele visszacsapót is tehát elvileg levegős sem lehet. Meg melegen indul szinte ránézésre. Egyébként egy motor diagnosztikai vizsgálaton is ezeket mérik (kompresszió, olajnyomás), vagy az összetettebb? Kitudja... Ez elég összetett sokmindent lehet nézni . Adagolo, porlasztó. Ha csak az erővel van gondod az a üzemanyag hiány lehet , ha olaj van a kipu füstben akkor gyürü, ha kormol porlasztó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts