Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hogyne lehetne, a termosztát házától függ. Az egyikbe van annyi plussz hely, hogy simán berakható fordítva, hézagmentesen felrakható a helyére. Ilyenkor aztán 105-fokon nyit. :D De fűtés az van rendesen! :)

A c14nz motor hengerfeje úgy van kiképezve hogy ne lehessen fordítva összeszerelni! Ettöl végül is lehet hogy bele lehet erőszakolni fordítva!

Link to comment
Megosztás:

A c14nz motor hengerfeje úgy van kiképezve hogy ne lehessen fordítva összeszerelni! Ettöl végül is lehet hogy bele lehet erőszakolni fordítva!

Ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. A HF-be normál esetben a termosztát nagyobbik rugós vége kerül, éppen ezért bőven van ott hely ha fordítva a kisebbik felével befele akarod berakni. A mutatvány ott bukik meg, hogy ha a rugós vége néz kifele, akkor nem megy rá a termosztát háza, marad 2-3 mm rés. Mint említettem nekem valamiért öblösebb a házon ez a rész, fordítva is bement a helyére szivárgásmentesen illeszkedve. Kérésedre fényképpel is alátámasztom elméletem, mert mit ad Isten pont van itthon HF, és termosztát. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. A HF-be normál esetben a termosztát nagyobbik rugós vége kerül, éppen ezért bőven van ott hely ha fordítva a kisebbik felével befele akarod berakni. A mutatvány ott bukik meg, hogy ha a rugós vége néz kifele, akkor nem megy rá a termosztát háza, marad 2-3 mm rés. Mint említettem nekem valamiért öblösebb a házon ez a rész, fordítva is bement a helyére szivárgásmentesen illeszkedve. Kérésedre fényképpel is alátámasztom elméletem, mert mit ad Isten pont van itthon HF, és termosztát. :D

Igen igazad van, nekem pl. nem lehetne rátenni a termosztát házat a rugós fele véget! A lényeg hogy cserélem valamelyik nap és kiderül minden!

Link to comment
Megosztás:

Igen igazad van, nekem pl. nem lehetne rátenni a termosztát házat a rugós fele véget! A lényeg hogy cserélem valamelyik nap és kiderül minden!

Nem mindegyiket lehet rátenni a termosztát fordított helyzetében a balszerencse engem olyannal hozott össze, ami felmegy így is-úgy is. :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen márkára gondolsz? Általában Wahlert ajánlják, (majdnem :D ) mndenkinek bejön.

Ami a kezembe van most arra az van írva hogy Wahler made in Germany! Ez lenne a gyári!? Én azt hittem hogy GM van a gyárira írva mint minden más alkatrészre! Ui. ez 4 évig volt az autóba!

Link to comment
Megosztás:

Ami a kezembe van most arra az van írva hogy Wahler made in Germany! Ez lenne a gyári!? Én azt hittem hogy GM van a gyárira írva mint minden más alkatrészre! Ui. ez 4 évig volt az autóba!

Vehetsz Wahlert, de a Gates is jó, csak figyelj oda, hogy a gumigyűrűje is meglegyen, szokásuk a boltosoknak kivenni a dobozból, és külön jó pénzért adni.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :D

megint problémával állok elétek :)

ma azt kezdte el csinálni a kis huncut, hogy nem áll le... hiába forgatom el a kulcsot, a motor megy tovább tovább. Úgy sikerül leállítani a motort, hogy lefullasztom, de a gyújtás rajta marad :) Arra rájöttem, hogy amikor lecsukom a csomagtér ajtót, akkor viszont leáll rendesen... tehát a gyújtás sem lesz rajta... elfordított kulccsal... ilyennel még nem találkoztam... szerintetek mi lehet a baj? Az akksit már lassan 2 naponta töltöm, hogy életet leheljek az autóba. Talán az akksi adta meg magát? Vagy egy kábel adhatta meg magát a csomagtér és a motortér között? o.O

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :D

megint problémával állok elétek :P

ma azt kezdte el csinálni a kis huncut, hogy nem áll le... hiába forgatom el a kulcsot, a motor megy tovább tovább. Úgy sikerül leállítani a motort, hogy lefullasztom, de a gyújtás rajta marad :D Arra rájöttem, hogy amikor lecsukom a csomagtér ajtót, akkor viszont leáll rendesen... tehát a gyújtás sem lesz rajta... elfordított kulccsal... ilyennel még nem találkoztam... szerintetek mi lehet a baj? Az akksit már lassan 2 naponta töltöm, hogy életet leheljek az autóba. Talán az akksi adta meg magát? Vagy egy kábel adhatta meg magát a csomagtér és a motortér között? o.O

:) Mi köze lehet a gyújtásnak a csomagtartó ajtó lecsukáshoz? :) Nem a gyújtáskapcsolód van extrém módon kikészülve? :D

Link to comment
Megosztás:

:) Mi köze lehet a gyújtásnak a csomagtartó ajtó lecsukáshoz? :) Nem a gyújtáskapcsolód van extrém módon kikészülve? :D

ezen lepődtem meg... már vettem elő a barkácskészletem (:D) ami a csomagtartóban van, ahogy lecsuktam azonnal leállt a motor, ill. nem volt rajta már gyújtás. Én is tanácstalan vagyok... nem hiszem ,hogy tönkre ment volna a gyújtáskapcsolóm... de megnézem... bár nem tudom, hogy mit kéne látnom o.O :P

Link to comment
Megosztás:

ezen lepődtem meg... már vettem elő a barkácskészletem (:D) ami a csomagtartóban van, ahogy lecsuktam azonnal leállt a motor, ill. nem volt rajta már gyújtás. Én is tanácstalan vagyok... nem hiszem ,hogy tönkre ment volna a gyújtáskapcsolóm... de megnézem... bár nem tudom, hogy mit kéne látnom o.O :)

Pedig nagy eséllyel a gyújtáskapcsoló lesz, és ahogy lecsuktad a rázkódástól történt mindez.

Egyébként qrva veszélyes, mihamarabb járj utána a dolognak. Velem még ladával történt -erősen megmaradt bennem, pedig már húsz éve történt- hogy egy pótos IFA előzése közben ment el a gyújtás és kinyomott kuplunggal épphogy be tudtam gurulni elé, mert szemből is rohamosan közeledett egy nagy hűtőrács.

Nos, a gyújtáskapcsoló-betét (nem a zárbetét!) volt kikopva. Astránál nem tudom hogy van, de annál külön lehetett cserélni.

-Elkopott -mondhatnánk, de később egy szaki felvilágosított, hogy ha egy nagy, nehéz kulcscsomó is fityeg rajta, az menet közben idő előtt szétrázza, kikoptatja. Azóta külön van :)

Link to comment
Megosztás:

ezen lepődtem meg... már vettem elő a barkácskészletem (:D) ami a csomagtartóban van, ahogy lecsuktam azonnal leállt a motor, ill. nem volt rajta már gyújtás. Én is tanácstalan vagyok... nem hiszem ,hogy tönkre ment volna a gyújtáskapcsolóm... de megnézem... bár nem tudom, hogy mit kéne látnom o.O :)

Ez a gyujtáskapcsoló elektromos része, két csavar fogja rá magára a kulcsos részre, egy látszik szemből, egy meg el van rejve a műszerfal felé. Nem szedtem szét, de gondolom tovább lehet bontani:

146319-20101231-FJiKoU.jpg

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :)

megint problémával állok elétek :)

ma azt kezdte el csinálni a kis huncut, hogy nem áll le... hiába forgatom el a kulcsot, a motor megy tovább tovább. Úgy sikerül leállítani a motort, hogy lefullasztom, de a gyújtás rajta marad :D Arra rájöttem, hogy amikor lecsukom a csomagtér ajtót, akkor viszont leáll rendesen... tehát a gyújtás sem lesz rajta... elfordított kulccsal... ilyennel még nem találkoztam... szerintetek mi lehet a baj? Az akksit már lassan 2 naponta töltöm, hogy életet leheljek az autóba. Talán az akksi adta meg magát? Vagy egy kábel adhatta meg magát a csomagtér és a motortér között? o.O

Szerintem is a kopott gyújtáskapcsoló lehet az! Ha eredeti, akkor hamarosan 20 éves lesz! :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :)

megint problémával állok elétek :)

ma azt kezdte el csinálni a kis huncut, hogy nem áll le... hiába forgatom el a kulcsot, a motor megy tovább tovább. Úgy sikerül leállítani a motort, hogy lefullasztom, de a gyújtás rajta marad :D Arra rájöttem, hogy amikor lecsukom a csomagtér ajtót, akkor viszont leáll rendesen... tehát a gyújtás sem lesz rajta... elfordított kulccsal... ilyennel még nem találkoztam... szerintetek mi lehet a baj? Az akksit már lassan 2 naponta töltöm, hogy életet leheljek az autóba. Talán az akksi adta meg magát? Vagy egy kábel adhatta meg magát a csomagtér és a motortér között? o.O

Van riasztó az autóban? Esetleg még az lehet olyan pont, ahol azok a vezetékek találkoznak..... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.