Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Én szívem szerint a Reinz-et tenném bele, de ez csak az én véleményem.

Arra gondoltam, csak a linket nem jól copy-ztam. Na akkor meglesz a programom a két ünnep között

Elküldve
Jó :lol:

Akkor a gyengébbek kedvéért (az én kedvemért) összegezzük:

Veszek egy ilyen tömítést + tömítő pasztát (azt még pontosítani kell, mert ezer fajta van az Unixnál is)

Valahol kinézem a nyomaték értéket. Egyszerű művelettel cserélem a tömítést és a megfelelő nyomatékkal visszahúzom a csavarokat bentről kifelé csigavonalban.

Így kell-e?

Elküldve
Akkor a gyengébbek kedvéért (az én kedvemért) összegezzük:

Veszek egy ilyen tömítést + tömítő pasztát (azt még pontosítani kell, mert ezer fajta van az Unixnál is)

Valahol kinézem a nyomaték értéket. Egyszerű művelettel cserélem a tömítést és a megfelelő nyomatékkal visszahúzom a csavarokat bentről kifelé csigavonalban.

Így kell-e?

pasztát ha keresel jót akkor csapágyboltokban, meg szerszámboltban lehet venni loctite 596-ot.

birja az olajat és a hőt is. cserébe jó drága :lol:

Elküldve
Akkor a gyengébbek kedvéért (az én kedvemért) összegezzük:

Veszek egy ilyen tömítést + tömítő pasztát (azt még pontosítani kell, mert ezer fajta van az Unixnál is)

Valahol kinézem a nyomaték értéket. Egyszerű művelettel cserélem a tömítést és a megfelelő nyomatékkal visszahúzom a csavarokat bentről kifelé csigavonalban.

Így kell-e?

Így :lol: Pasztából jó az is, amit az autószerelők használnak, piros színű, a nevét nem tudom, autósboltban biztos tudják. Én Reinzosilt használtam, ha be tudod szerezni, az még jobb.

Elküldve
Nem inkább a vezérműszíj szakadt el? Az ékszíj az a generátort hajtja, ha nem hosszbordás szíj.

Hoppá tényleg bocsi! :lol: pedig a vezérmű volt az eszembe! :lol:

Elküldve
x17dtl befecskendező tömítő rézgyűrű cikkszáma valakinek így hasból?

Kétfélét ír az EPC: 0.5mm és 1.5mm vastagot, nem tudom, mitől függ, melyik kell bele, az elsőnek 08 21 203, a vastagabbnak 08 21 208 a száma. De haver OFF autójához méret alapján vettem tűzkarikát csapágyboltban ( Neked: 17.5x21x0.5mm, ill. 17.5x21x1.5mm).

Elküldve
Kétfélét ír az EPC: 0.5mm és 1.5mm vastagot, nem tudom, mitől függ, melyik kell bele, az elsőnek 08 21 203, a vastagabbnak 08 21 208 a száma. De haver OFF autójához méret alapján vettem tűzkarikát csapágyboltban ( Neked: 17.5x21x0.5mm, ill. 17.5x21x1.5mm).

Köszönöm, nem bírtam Veszprémben beszerezni, kilágyítottam a régit és összeraktam azzal, egyelőre úgy néz ki jó...

Aztán majd az ünnepek után teszek bele normálisat...

Elküldve
Csáo szerintetek milyen hibát dob az ECU ha nincs jól pozicionállva a vezérlés?

Heló!

Haveromék Seatján (1.4 16V) asszem a gyújtómodulokra panaszkodott.

Két foggal volt elcsúszva..

Persze ez nem biztos, hogy így van nálunk is, csak gondoltam leírom :lol:

Elküldve
Heló!

Haveromék Seatján (1.4 16V) asszem a gyújtómodulokra panaszkodott.

Két foggal volt elcsúszva..

Persze ez nem biztos, hogy így van nálunk is, csak gondoltam leírom :lol:

Nyolcszelepesnél szerintem nem tudna rá anyázni, mert csak főtengely jeladó van azoknál. 16 szelepes Opel motoroknál már van vezérműtengely jeladó is. DE biztosra nem tudom mondani, ez csak egy vélemény.

Elküldve
Nyolcszelepesnél szerintem nem tudna rá anyázni, mert csak főtengely jeladó van azoknál. 16 szelepes Opel motoroknál már van vezérműtengely jeladó is. DE biztosra nem tudom mondani, ez csak egy vélemény.

Én se vagyok benne biztos, hogy ki tudná mondani, hogy elcsúszott a vezérlés, még annál a korszerűbb motornál se tudta, csak érezte, hogy valami nem okés.

Amúgy ha el van csúszva a vezérlés, azt hallani is lehet, gondolom én :lol:

Bár hála a jó égnek még nem volt ilyen gondom.

Elküldve
Én se vagyok benne biztos, hogy ki tudná mondani, hogy elcsúszott a vezérlés, még annál a korszerűbb motornál se tudta, csak érezte, hogy valami nem okés.

Amúgy ha el van csúszva a vezérlés, azt hallani is lehet, gondolom én :lol:

Bár hála a jó égnek még nem volt ilyen gondom.

Az a helyzet hogy amikor összeraktam kb 1/2 fog eltérést véltem látni a szijburkolat és a vezérmükerék között.

Nem tudom hogy ezek a jelek gyáriak vagy házilag készültek , a vezérlés egyértelmü mivel a főtengely jelen van a vezérműtengelyt pedig a szeleprugok nem engedik elfordulni.

Elküldve
Az a helyzet hogy amikor összeraktam kb 1/2 fog eltérést véltem látni a szijburkolat és a vezérmükerék között.

Nem tudom hogy ezek a jelek gyáriak vagy házilag készültek , a vezérlés egyértelmü mivel a főtengely jelen van a vezérműtengelyt pedig a szeleprugok nem engedik elfordulni.

Elszakadt a szíj, vagy csak simán cserélted? Amikor nekem elszakadt, és sem tudtam jelre rakni, mint később kiderült az egyik himba el volt törve, az okozta, hogy pont a jelről "elhúzták" a szeleprugók.

Elküldve
Elszakadt a szíj, vagy csak simán cserélted? Amikor nekem elszakadt, és sem tudtam jelre rakni, mint később kiderült az egyik himba el volt törve, az okozta, hogy pont a jelről "elhúzták" a szeleprugók.

Csak a főtengely szimeringet cseréltem. Talán a tőkék kicsit engednek és az befolyásolja.

Elküldve

Sziasztok

Látom volt már szó róla!

De szeretnék pontosabb leírást az NZ-SE átalakításról!

X14NZ mocira hol lehet venni X14SE hengerfejet meg egyebet vagy jó a C14SE?

X14NZ mocira az X14XE 16V hengerfej feltehető?

Vagy mivel járna egy komplett motorcsere?

Elküldve
Elszakadt a szíj, vagy csak simán cserélted? Amikor nekem elszakadt, és sem tudtam jelre rakni, mint később kiderült az egyik himba el volt törve, az okozta, hogy pont a jelről "elhúzták" a szeleprugók.

Ezt igazából nem értem, tekintve, hogy a szíjnak adott a hossza (és fogszáma).

Ha megfeszíted a kellő értékkel és körbeforgatod a motort, elvileg jelen kéne lenie mind2-nek. Persze, ha jól raktad fel. Ha nem, akkor korrigálod: a főtengelyen kell egy foggal odébb rakni, tekintve, hogy az 2x annyit forog, mint a vezérmű tengely. Így a főtengelyen 1 fog=veztengelyen 1/2 fog.

Ha hülyeséget írtam, lehet anyázni... :lol:

Elküldve

Hali!!

2 napja arra lettem figyelmes,hogy reggel mikor beinditottam az autót(93-as c18nz) az alapjárat fölment 1800-ra majd visszajött 1000-re és igy ingadozott a két érték között.

Szerintetek mi lehet a probléma??

Elküldve
Hali!!

2 napja arra lettem figyelmes,hogy reggel mikor beinditottam az autót(93-as c18nz) az alapjárat fölment 1800-ra majd visszajött 1000-re és igy ingadozott a két érték között.

Szerintetek mi lehet a probléma??

Az ECU probálja beszabályozni az alapjáratot , lehet akár egy nem elégségesem müködö gyergya is.

Medig tart?

Amig nem stabilizállodik az olajnyomás lehet ilyen

Elküldve
Ezt igazából nem értem, tekintve, hogy a szíjnak adott a hossza (és fogszáma).

Ha megfeszíted a kellő értékkel és körbeforgatod a motort, elvileg jelen kéne lenie mind2-nek. Persze, ha jól raktad fel. Ha nem, akkor korrigálod: a főtengelyen kell egy foggal odébb rakni, tekintve, hogy az 2x annyit forog, mint a vezérmű tengely. Így a főtengelyen 1 fog=veztengelyen 1/2 fog.

Ha hülyeséget írtam, lehet anyázni... :lol:

Nem írtál hülyeséget, csak nekem meg sem állt a vezérlés kereke a jelnél, az említett törött himba miatt. Szerencsére. :)

Hali!!

2 napja arra lettem figyelmes,hogy reggel mikor beinditottam az autót(93-as c18nz) az alapjárat fölment 1800-ra majd visszajött 1000-re és igy ingadozott a két érték között.

Szerintetek mi lehet a probléma??

Alapjárati léptetőmotor volt már takarítva? :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.