Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Most egy 1.4 X14NZ moci van a kocsimba és minden vágyam egy C20XE moci lenne!

Erre szeretném cserélni!

Hát, sok szerencsét.

Iszonyú sok munka, szívás, anyázás vár rád. Rengeteg járulékos költség, még akkor is ha egy komplett autód van donornak. És ha végeztél vele, akkor is van egy öszvér autód, amit nem tudsz sosem hivatalossá tenni. De te tudod. Szerintem anyagilag, és minden téren jobban járnál, ha a mostanit eladnád, és vennél egy nagy motorost. Azok eleve olcsóbbak, a nagy motor miatt. A maradék pénzt pedig ráköltenéd, az ujra, és van egy 2.0 ás megbízható autód.

Elküldve
Hát, sok szerencsét.

Iszonyú sok munka, szívás, anyázás vár rád. Rengeteg járulékos költség, még akkor is ha egy komplett autód van donornak. És ha végeztél vele, akkor is van egy öszvér autód, amit nem tudsz sosem hivatalossá tenni. De te tudod. Szerintem anyagilag, és minden téren jobban járnál, ha a mostanit eladnád, és vennél egy nagy motorost. Azok eleve olcsóbbak, a nagy motor miatt. A maradék pénzt pedig ráköltenéd, az ujra, és van egy 2.0 ás megbízható autód.

A maradék pénzt pedig ráköltenéd, az újra... az átírásra, a biztosításra, meg a teljesítményadóra :lol:

Elküldve
A maradék pénzt pedig ráköltenéd, az újra... az átírásra, a biztosításra, meg a teljesítményadóra :lol:

Nem ezt irtam? :) Csak nem részleteztem. :lol: :D :D :D

Elküldve
És ha az X14NZ mocimat X14XE 16V mocira szeretném cserélni akkor is necces a dolog?

-Szeretnék venni egy csomag ropit.

-100ft lesz.

-Annyim nincs. Kérek akkor 3szálat...

Értelme?

Elküldve
És ha az X14NZ mocimat X14XE 16V mocira szeretném cserélni akkor is necces a dolog?

Végülis teljesen mindegy mit akarsz beletenni, hivatalosan csak azonos motorkódut lehet sima motorcserénél, az összes többi már meghaladja a kocsicsere költségét (ha egyáltalán lehet ), tehát nem éri meg. Ami működik nagyobb lebukás veszélye nélkül az pölö az NZ-SE átalakítás, mert a motorszám marad.

Elküldve
Végülis teljesen mindegy mit akarsz beletenni, hivatalosan csak azonos motorkódut lehet sima motorcserénél, az összes többi már meghaladja a kocsicsere költségét (ha egyáltalán lehet ), tehát nem éri meg. Ami működik nagyobb lebukás veszélye nélkül az pölö az NZ-SE átalakítás, mert a motorszám marad.

Ne mondj már hülyeségeket lécci. :lol:

Elküldve

A következő lenne a kérdésem:

Milyen márkájú dugattyúgyűrű ill. főtengely csapágy használatát javasoljátok (gyári ill. utángyáriak közül melyik)? Ha tudnátok cikkszámot is írni, az még jobb lenne. (20XE, típusidegen)

Ha valaki esetleg azt is meg tudná mondani, hogy a hajtókar csapágyak ebben a motorban 19,3 vagy 20,3mm szélesek, az maga lenne a nirvana.

Köszi előre is.

Elküldve
A következő lenne a kérdésem:

Milyen márkájú dugattyúgyűrű ill. főtengely csapágy használatát javasoljátok (gyári ill. utángyáriak közül melyik)? Ha tudnátok cikkszámot is írni, az még jobb lenne. (20XE, típusidegen)

Ha valaki esetleg azt is meg tudná mondani, hogy a hajtókar csapágyak ebben a motorban 19,3 vagy 20,3mm szélesek, az maga lenne a nirvana.

Köszi előre is.

Ha jó állapotu a hüvely akkor érdemes a drágábat mert az nehezebben kopik be. neken 2 márkát szoktak ajánlani az egyik a köbelshmith

vagy valami hasonló , 3-20e-ft ig vannak az árak nem könyü választani....

Amig nem mérted le a csapágyat hogy akarsz cserélni? Az 5% széleségkülömbség igazán domináns :lol:

Elküldve
Ha jó állapotu a hüvely akkor érdemes a drágábat mert az nehezebben kopik be. neken 2 márkát szoktak ajánlani az egyik a köbelshmith

vagy valami hasonló , 3-20e-ft ig vannak az árak nem könyü választani....

Amig nem mérted le a csapágyat hogy akarsz cserélni? Az 5% széleségkülömbség igazán domináns :lol:

Köszi a választ, természetesen le fogom mérni. Igaz, motorszámot nem írtam, így nehéz megmondani a csapágy méretet.

Mindez attól függ, mit mutat a kompresszió mérés, ha jó, nem állok neki.

Elküldve
Ha jó állapotu a hüvely akkor érdemes a drágábat mert az nehezebben kopik be. neken 2 márkát szoktak ajánlani az egyik a köbelshmith

vagy valami hasonló , 3-20e-ft ig vannak az árak nem könyü választani....

Amig nem mérted le a csapágyat hogy akarsz cserélni? Az 5% széleségkülömbség igazán domináns :lol:

http://www.kolbenschmidt.hu/

Elküldve
A következő lenne a kérdésem:

Milyen márkájú dugattyúgyűrű ill. főtengely csapágy használatát javasoljátok (gyári ill. utángyáriak közül melyik)? Ha tudnátok cikkszámot is írni, az még jobb lenne. (20XE, típusidegen)

Ha valaki esetleg azt is meg tudná mondani, hogy a hajtókar csapágyak ebben a motorban 19,3 vagy 20,3mm szélesek, az maga lenne a nirvana.

Köszi előre is.

Gyári cikkszámok:

- főtengelycsapágy (alapméretű): 06 18 049

- dugattyúgyűrűk (alapméretű):

1.: 06 30 099

2.: 06 30 283

3. (olajlehúzó): 06 32 109

Kolbenschmidt főtengelycsapágy készlet (alapméretű): 87 393 600 STD

Mahle dugattyúgyűrű készlet (alapméretű, gondolom 1 dugóra): 01158N0

Götze dugattyúgyűrű készlet (alapméretű, 1 dugóra): 08-306800-00 STD

Remélem segít vmit.

Elküldve
Gyári cikkszámok:

- főtengelycsapágy (alapméretű): 06 18 049

- dugattyúgyűrűk (alapméretű):

1.: 06 30 099

2.: 06 30 283

3. (olajlehúzó): 06 32 109

Kolbenschmidt főtengelycsapágy készlet (alapméretű): 87 393 600 STD

Mahle dugattyúgyűrű készlet (alapméretű, gondolom 1 dugóra): 01158N0

Götze dugattyúgyűrű készlet (alapméretű, 1 dugóra): 08-306800-00 STD

Remélem segít vmit.

Örök hálám...

Elküldve

Cserélnem kellene szelepfedél tömítést, mert ereszti az olajat. Ez a művelet "csak" abból áll, hohy 8 db csavar ki - fedél le - felfekvő felületek letisztít - új tömítés+fedél helyére - 8 db csavar visszateker? Mert ha csak ennyi, akkor saját kezűleg megcsinálom, de bonyolultabb műveletbe nem biztos, hogy belevágnék, mert nem akaron magamnak nagyobb kárt csinálni, mint egy szerelő munkadíja.

Elküldve
Cserélnem kellene szelepfedél tömítést, mert ereszti az olajat. Ez a művelet "csak" abból áll, hohy 8 db csavar ki - fedél le - felfekvő felületek letisztít - új tömítés+fedél helyére - 8 db csavar visszateker? Mert ha csak ennyi, akkor saját kezűleg megcsinálom, de bonyolultabb műveletbe nem biztos, hogy belevágnék, mert nem akaron magamnak nagyobb kárt csinálni, mint egy szerelő munkadíja.

Érdemes tömítőanyagot is tenni, úgy tuti, hogy nem fog ereszteni, de amúgy tényleg ennyi. Bár úgy tudom, hogy nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat.

Elküldve
Érdemes tömítőanyagot is tenni, úgy tuti, hogy nem fog ereszteni, de amúgy tényleg ennyi. Bár úgy tudom, hogy nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat.

És a tömítőpasztának milyen tulajdonságokkal kell bírnia (hőálló?, nyomásálló? stb...) Esetleg egy bevált konkrét márka/típus?

Elküldve
És a tömítőpasztának milyen tulajdonságokkal kell bírnia (hőálló?, nyomásálló? stb...) Esetleg egy bevált konkrét márka/típus?

Én egy bontóban vettem gyári pasztát, asszem 1500-ért, azzal tömítettem a kartert, teljesen jó. Nincs előttem, nem tudok cikkszámot írni.

Elküldve
És a tömítőpasztának milyen tulajdonságokkal kell bírnia (hőálló?, nyomásálló? stb...) Esetleg egy bevált konkrét márka/típus?

Én Reinzosil-t használtam, kb. 2 éve, azóta egy csepp se jött mellette.

Elküldve
Érdemes tömítőanyagot is tenni, úgy tuti, hogy nem fog ereszteni, de amúgy tényleg ennyi. Bár úgy tudom, hogy nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat.

:lol: Minden csavart nyomatékkal kell meghúzni, kérdés hogy mekkorával. Dz szerintem nagy jelentősége csak a HF-csavaroknál van. Nekem mondjuk nincs szerencsém a tömítésekkel, mert a karternél, és a szelepfedélnél is szivárog az olaj, pedig mindkettő pasztázva lett. Mondjuk a karternél kellett volna csarvarrögzítőznöm, mert kilazultak.

Elküldve
:lol: Minden csavart nyomatékkal kell meghúzni, kérdés hogy mekkorával. Dz szerintem nagy jelentősége csak a HF-csavaroknál van. Nekem mondjuk nincs szerencsém a tömítésekkel, mert a karternél, és a szelepfedélnél is szivárog az olaj, pedig mindkettő pasztázva lett. Mondjuk a karternél kellett volna csarvarrögzítőznöm, mert kilazultak.

Azt se felejtsük el, hogy számít a csavarok meghúzási sorrendje is, célszerű úgy csinálni, mint ahogy a hengerfejnél előírás, hogy bentről kifelé haladva csigavonalban húzod meg a csavarokat.

Elküldve
Azt se felejtsük el, hogy számít a csavarok meghúzási sorrendje is, célszerű úgy csinálni, mint ahogy a hengerfejnél előírás, hogy bentről kifelé haladva csigavonalban húzod meg a csavarokat.

Persze! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.