Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Valóban, a termosztát nem lett cseélve 20000km-rel ezelőtt. Megfelelő tehát az, ha a 60000-km-ként cserélendő és 20000 -et futott vezérműszíj+vízpumpa + feszítőgörgőből kicserélem a szíjat a termosztát mellett?

Külön is lehet, csak arra gondolnak ha már cseréled a szíjjat akkor érdemes termosztátot is cseréli ha döglődik mert macera újra szétszedni ugyan azt.

Ill. remélem mert pl nekem a szíjjam lett cserélve meg minden bazár aztán kb 800km-re rá a termosztát mert szerelő mondta hogy jó az még. én meg a leírtak alapján rájöttem hogy mégse jól nyit! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Külön is lehet, csak arra gondolnak ha már cseréled a szíjjat akkor érdemes termosztátot is cseréli ha döglődik mert macera újra szétszedni ugyan azt.

Ill. remélem mert pl nekem a szíjjam lett cserélve meg minden bazár aztán kb 800km-re rá a termosztát mert szerelő mondta hogy jó az még. én meg a leírtak alapján rájöttem hogy mégse jól nyit! :lol:

Ma ilyen kóros vissza nem olvasás járvány van :lol:

Opelriska: Sztem cseréld ki a szíjat, abból nem lehet baj (Gates-re pl.).

Link to comment
Megosztás:

Külön is lehet, csak arra gondolnak ha már cseréled a szíjjat akkor érdemes termosztátot is cseréli ha döglődik mert macera újra szétszedni ugyan azt.

Ill. remélem mert pl nekem a szíjjam lett cserélve meg minden bazár aztán kb 800km-re rá a termosztát mert szerelő mondta hogy jó az még. én meg a leírtak alapján rájöttem hogy mégse jól nyit! :lol:

Értem én, hogy a vezérlés cseréjekor le kell cserélni a bagóáru termosztátot is a későbbi szívások mennyiségének csökkentésére, de az autószerelőm ezt tavaly nem tudta... Meg én sem, nem a termosztáttal volt baj...

Link to comment
Megosztás:

Értem én, hogy a vezérlés cseréjekor le kell cserélni a bagóáru termosztátot is a későbbi szívások mennyiségének csökkentésére, de az autószerelőm ezt tavaly nem tudta... Meg én sem, nem a termosztáttal volt baj...

Jobban kéne figyelni az autóra.. :lol: Vásárláskor amúgy is ajánlatos cserélni a teljes vezérlést, utána meg neked kell tudnod, hogy mit mikor kell. :) Amúgy ha nekem most dögölne be a termosztát, ami esélyes, mert már volt vele kisebb problémám egy Győrig tartó út során (95 fok alatt nem volt a vízhőfok), akkor én megkockáztatnám még a 40 ezer kilométeres szíj visszarakását... persze ez nem követendő példa. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs az annyira megfeszítve. 20 ezer alatt, épp hogy csak bejáródott. De nem akarok senkit rábeszélni. Döntse el ő.

40 ezer kilométer múlva cserélhetné megint, mert lejárt a vízpumpa és a feszítő kilométer ideje... :lol: Tavaly is visszaraktuk és azóta már 15 ezer kilométert megtett a gépsas.

Link to comment
Megosztás:

Tipikus addig jár a korsó....játékot játsztotok. :) Annyira nem nagy tétel, hogy ezen spóroljatok. Ha meg mégis, akkor lehet tömegközlekedni.

Nekem meg 80 ezer van a vezérlésben. Most lesz cserélve a köv. olajcserénél, 3000 km. mulva.

Több autós kollégával beszélgetve, mindegy milyen márka az autójuk. Kérdezem mikor cseréltek vezérlést. Csak néznek rám bután. kérdem miota van náluk a kocsi. 4 éve, 6 éve, mennyit mentek vele? Nem tudják biztosan, de nagyon sokat. :lol: Na ez a gáz. Van aki nem is tudja, hogy ezt is cserélni kéne időnként. Mégis tolják neki mint a marha. Egyiktól sem hallottam hogy szíjszakadásul lett volna. Olyat igen, hogy beállt a motor, mert elment a víz menet közben. Nem az a a követendő példa, nem is ezt mondtam. De azért nem kell átesni a ló túloldalára sem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg 80 ezer van a vezérlésben. Most lesz cserélve a köv. olajcserénél, 3000 km. mulva.

Több autós kollégával beszélgetve, mindegy milyen márka az autójuk. Kérdezem mikor cseréltek vezérlést. Csak néznek rám bután. kérdem miota van náluk a kocsi. 4 éve, 6 éve, mennyit mentek vele? Nem tudják biztosan, de nagyon sokat. :lol: Na ez a gáz. Van aki nem is tudja, hogy ezt is cserélni kéne időnként. Mégis tolják neki mint a marha. Egyiktól sem hallottam hogy szíjszakadásul lett volna. Olyat igen, hogy beállt a motor, mert elment a víz menet közben. Nem az a a követendő példa, nem is ezt mondtam. De azért nem kell átesni a ló túloldalára sem. :D

Ahogy vesszük. Pl mindjárt viszem a combot olajcserére. Elvileg (korát tekintve)most kéne a második olajcserére vinni, de kmben pedig az elsőre. :lol: Értem én hogy 30000, meg longlife...de a 10000ből baj nem lehet. :) Ezt később vagy meghálálja, vagy nem. Legalább a lelkiismeretem tiszta, hoyg én megtettem mindent. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma ilyen kóros vissza nem olvasás járvány van :D

Opelriska: Sztem cseréld ki a szíjat, abból nem lehet baj (Gates-re pl.).

Mit kellett volna visszaolvasnom? :lol:

Amúgy meg jahh úgy kezdtem hogy megvettem az autót regisztráltam ide mert haver mondta hogy van itt fórum. Aztán kérdeztem mit kell cserélni. Bár 10ezret még bele lehetett volna pörgetni de úgy gondoltam jobb az úgy ha cserélve van. összeírtam odaadtam az autószerelőmnek ő megrendelte. kérdeztem termosztátot, kérdezte nyit meg van fűtés? mondom jahh fégül is van de most ki kapcsolgatta szeptemberben 18-22'C-nál a meleget! mondta akkor jobb ha a gyári van benne amíg mükszik, kicserélt mindent beindítottuk járatta mutató felment termosztát nyitott, venti is bekapcsolt. csak ugye azt nem tudtam még akkor hogy fix 92'C-nál kéne lennie meg stb..... másik szerelővel meg kicseréltettem a termosztátot 1500Ft-ért a munkadíj. Előzőnél meg 2 pizza volt a vezérlés csere! :lol:

kb ennyi a történet. Most nem a termosztát cserét akartam megspórolni hanem ha megvárom azt az alkartészt is akkor meg a szerelő nem ér rá. de most müxik és jó és tuti a dolog. :)

Link to comment
Megosztás:

Meg tudná nézni valaki, hogy egy 20XE (nem C20XE) mociba milyen cikkszámú hidrotőke való? Pontos motorszámot ill. gyártási időt nem tudok most mondani.

Köszönöm

20XE motor nincs vagy esetleg más típusból való, nem Astra? C20XE-hez 6 40 005-ös kell. Illetve van még kettő már nem kapható is: a 6 40 004 és 6 40 058.

Szerk: most látom hogy E Kadett... :lol: Ezt írhattad volna... :lol:

20XE-hez: 6 40 003 és 6 40 004 jó.

Link to comment
Megosztás:

20XE motor nincs vagy esetleg más típusból való, nem Astra? C20XE-hez 6 40 005-ös kell. Illetve van még kettő már nem kapható is: a 6 40 004 és 6 40 058.

Szerk: most látom hogy E Kadett... :lol: Ezt írhattad volna... :lol:

20XE-hez: 6 40 003 és 6 40 004 jó.

Én Calibrából vettem meg... :)

Link to comment
Megosztás:

20XE motor nincs vagy esetleg más típusból való, nem Astra? C20XE-hez 6 40 005-ös kell. Illetve van még kettő már nem kapható is: a 6 40 004 és 6 40 058.

Szerk: most látom hogy E Kadett... :lol: Ezt írhattad volna... :lol:

20XE-hez: 6 40 003 és 6 40 004 jó.

Azért köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Főtengely szimering menyi idő alatt könyököl ki? Reális lehet 2000-km?

Nincs kedvem alámászni mert csak kéttenyérnyi folt van naponta a betonon , igy oldom meg az olajcserét :lol:

Ha rosszul szerelik be akkor kb ennyi mire megjelenik a folyás. Én nem hagynám így mert bármelyik oldalon is ereszt valamit tönkretehet. Nem szereti sem a vezérlés sem a kuplung az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Ha rosszul szerelik be akkor kb ennyi mire megjelenik a folyás. Én nem hagynám így mert bármelyik oldalon is ereszt valamit tönkretehet. Nem szereti sem a vezérlés sem a kuplung az olajat.

A vezérlésnél folyik.

Csak azt furcsálom hogy ilyen gyorsan adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Főtengely szimering menyi idő alatt könyököl ki? Reális lehet 2000-km?

Nincs kedvem alámászni mert csak kéttenyérnyi folt van naponta a betonon , igy oldom meg az olajcserét :lol:

Ha betevésnél nem volt szépen a helyére illesztve akkor megtörténhet, hogy a forgó alkatrészek megkajálták. Lehet hogy sérült a pereme és azért folyat. Minden esetre ne hagyd így.

Ami az előző témát illeti tipikus emberi hanyagság. Én inkább nem kockáztatom a szíj visszatevését, mert nem akarom egy szakadás után az összeg 5x-ét kipengetni. Az autó megfelelelő karbantartása nem csak abban rejlik, hogy mossuk és polírozzuk reggeltől estig, hanem pl. nem spóról az ember minimális összegeken ami a fejfájástól megmentheti.

Azok akik azt sem tudják mit jelent, hogy autó, csak nyomják a szemét és rász@rnak a karbantartására azoknak soha semmi nem romlik el ez tudnivaló....bosszantó de ez van.

Link to comment
Megosztás:

Na igen persze de ha egy jó minőségű szíjnak kellene alapból bírnia 60-70 ezret, azért ne kelljen már kicserélni 20ezer után. (annyit hozzátennék hogy az előző autómba is 50ezer után már cseréltem hiába mondta a boltos hogy a 70-et simán ki kell bírnia.) vagy pl ismerősöm elvitte a szerelőhöz mondta hogy itt a lóvé amit kell cseréljen ki az autón nézzen át rajta mindent. szerelő átnézte állított rajta a gépen ami kell mondta amúgy rendben van rajta minden. Másnap ismerős tolatott 1,5métert és elszakadt az ékszíjja..... jó átnézte neki az autót (+150ezer motorra)....

Link to comment
Megosztás:

Na igen persze de ha egy jó minőségű szíjnak kellene alapból bírnia 60-70 ezret, azért ne kelljen már kicserélni 20ezer után. (annyit hozzátennék hogy az előző autómba is 50ezer után már cseréltem hiába mondta a boltos hogy a 70-et simán ki kell bírnia.) vagy pl ismerősöm elvitte a szerelőhöz mondta hogy itt a lóvé amit kell cseréljen ki az autón nézzen át rajta mindent. szerelő átnézte állított rajta a gépen ami kell mondta amúgy rendben van rajta minden. Másnap ismerős tolatott 1,5métert és elszakadt az ékszíjja..... jó átnézte neki az autót (+150ezer motorra)....

He?! ékszíj miatt kellett +150 ezret költenie?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.