Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt nem tudom megértetni munkatársammal (Zozor már tudja hogy ki az :(), hogy Opelnél nem lehet csak úgy gyűrűt cserélni, el fogja törni mint az állat.

Az x20xev is opel. Mikor az omegát vettem, kicsit rendbe kellett tenni a hengerfejet. Ha már lent volt, akkor ugy döntöttünk, gyűrű, és főtengely csapágy csere is legyen. Finom bejáratás után, ment mint az ördög. Nem volt vele semmi gond. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Astrába még nem.

A motort felesleges kivenni , de ha gyürűzől akkor csapágyat is érdemes cserélni.

Ha vállas a hüvely és kopott a dugó azt tudod mérni tolómérővel , a főtengelyen pedig látszik hogy mit érdemes vele csinálni.

Nekem a mazdám 250 e után sem igényelt csapágycserét , viszont az opelek nem szerették ha csak gyürüztem őket :excl:

Mindenképpen előbb kompresszióméréssel fogok kezdeni, amint visszakapom a lakatostól.

Természetesen gyűrűt és csapágyat is akarok cserélni, ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak gyűrűzöl számolj arra, hogy valszeg a főtengelycsapágyakat a megnövekedett kompresszió kinyírhatja.

A megfelelő méréseket otthon, tapasztalat nélkül nem javaslom, az erre szakosodott műhelyek a kiszerelt alkatrészeket nem túl nagy összeg ellenében megmérik neked.

A méréshez megvan a megfelelő szaktudásom, csak a mérőeszközök nem állnak rendelkezésre. De lehet, hogy beszerzem azt is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy cserélt-e már valaki közületek dugattyú gyűrűket és főtengely csapágyakat otthon (esetleg úgy is, hogy nem vette ki a motort).

Továbbá van-e valakinek megfelelő műszere ovalitás ill. fötengely csap méréshez (mérőóra, mikrométer, stb.).

Folyamatban van a dolog. De én kivettem a motort.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Nem tudja valaki aki már cserélt ékszijat hogy nekem milyet kell kérni az üzletből 925 vagy a 913 kell kérni?

Főtengely és generátor kapcsolat :excl:

Ez jó kérdés, elvileg mindkettő jó. Én nemrég cseréltem, először vettem 925-öst, aztán megnéztem egy régebbi szíjamat, az 913-as volt, akkor gyorsan visszamentem a boltba, és kicseréltettem 913-asra. Hazaérve kiszereltem a rosszat, akkor jött a meglepi: az 925-ös volt :( De simán be tudtam rakni a helyére a 913-ast.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy hengerfej levétele komoly dolog??

Nem akar beindulni az autóm, csak ha megdrótkefézzem a gyertyákat meg felmelegitem.

Kompresszió 10-8,5-7,3-5 bar, tudom hogy kevés, megakarom nézni hogy javitható e a motor, nagy válla van akkor kuka??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy hengerfej levétele komoly dolog??

Nem akar beindulni az autóm, csak ha megdrótkefézzem a gyertyákat meg felmelegitem.

Kompresszió 10-8,5-7,3-5 bar, tudom hogy kevés, megakarom nézni hogy javitható e a motor, nagy válla van akkor kuka??

Nem. Maga a hengerfej levétel nem. Ha nagyon szeretnéd meg is perselyezik neked.

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=207570&...om=0&sort=1 <----- próbáltam jól körülfényképezni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy hengerfej levétele komoly dolog??

Nem akar beindulni az autóm, csak ha megdrótkefézzem a gyertyákat meg felmelegitem.

Kompresszió 10-8,5-7,3-5 bar, tudom hogy kevés, megakarom nézni hogy javitható e a motor, nagy válla van akkor kuka??

Szétszedni könyü :excl:

Ezekel az értékekel mennie kéne , valószinüleg a gyürük melett feljön az olaj azért nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedni könyü :excl:

Ezekel az értékekel mennie kéne , valószinüleg a gyürük melett feljön az olaj azért nem indul.

Vagy szelepszárszimeringtől jön le az olaj, nemtudom :S

Megcsiszolom a gyertyákat, gáznál felmelegitem visszarakom és indul, de hetente nem akarok ilyet csinálni

Link to comment
Megosztás:

Nem. Maga a hengerfej levétel nem. Ha nagyon szeretnéd meg is perselyezik neked.

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=207570&...om=0&sort=1 <----- próbáltam jól körülfényképezni.

Köszi a képeket, autóelektronikai müszerésznek tanulók, láttam már motorkiszereléseket a ford szervizbe, múltkor egy rendőr focust hoztak be 11e kmerrel motorcserére. Szép

Amúgy a képek sokat segitenek, meg a csináld magad kézikönyv :excl: Csak nemtudom ilyen szar időbe hozzá álljak e.

Perselyezni hogy lehetne? Akkor dugót is cserélni kell?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képeket, autóelektronikai müszerésznek tanulók, láttam már motorkiszereléseket a ford szervizbe, múltkor egy rendőr focust hoztak be 11e kmerrel motorcserére. Szép

Amúgy a képek sokat segitenek, meg a csináld magad kézikönyv :excl: Csak nemtudom ilyen szar időbe hozzá álljak e.

Perselyezni hogy lehetne? Akkor dugót is cserélni kell?

A hengertömböt sehogy, mert nem perselyes.

Link to comment
Megosztás:

A hengertömböt sehogy, mert nem perselyes.

Nekem azt mondták lehet. Felfúrják a blokkot, és tesznek bele egy perselyt.

Nem akarok beleugatni, de ha már ennyire szét volt borítva, miért nem lett minden patyolat tisztára elmosva kivül-belül? :(

Mert ez még csak a kiszerelés-szétszerelés. :excl: Most van gépműhelybe. Aztán talán hétvégén lesz összerakva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy hengerfej levétele komoly dolog??

Nem akar beindulni az autóm, csak ha megdrótkefézzem a gyertyákat meg felmelegitem.

Kompresszió 10-8,5-7,3-5 bar, tudom hogy kevés, megakarom nézni hogy javitható e a motor, nagy válla van akkor kuka??

Szétszedni könyü :excl:

Ezekel az értékekel mennie kéne , valószinüleg a gyürük melett feljön az olaj azért nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képeket, autóelektronikai müszerésznek tanulók, láttam már motorkiszereléseket a ford szervizbe, múltkor egy rendőr focust hoztak be 11e kmerrel motorcserére. Szép

Amúgy a képek sokat segitenek, meg a csináld magad kézikönyv :lol: Csak nemtudom ilyen szar időbe hozzá álljak e.

Perselyezni hogy lehetne? Akkor dugót is cserélni kell?

Nem kell csodálkozni rajta. Náluk nincs bejáratás, és bemelegítés :excl: Ha ki kell nyomni a szemét, akkor ki kell nyomni a szemét, tökmindegy hogy hideg, vagy bejáratós -e. :(

Link to comment
Megosztás:

Ez jó kérdés, elvileg mindkettő jó. Én nemrég cseréltem, először vettem 925-öst, aztán megnéztem egy régebbi szíjamat, az 913-as volt, akkor gyorsan visszamentem a boltba, és kicseréltettem 913-asra. Hazaérve kiszereltem a rosszat, akkor jött a meglepi: az 925-ös volt :excl: De simán be tudtam rakni a helyére a 913-ast.

Köszi akkor nekem is jo lesz a 913 as, és minőségbe melyik a jobb? abbol is van annyi az unixnál azt se tudom melyiket kérjem.

http://www.unixauto.hu/Unix_Marka_Form.aspx

Link to comment
Megosztás:

Nem kell csodálkozni rajta. Náluk nincs bejáratás, és bemelegítés :excl: Ha ki kell nyomni a szemét, akkor ki kell nyomni a szemét, tökmindegy hogy hideg, vagy bejáratós -e. :(

Hát jó, de akkor ne garanciába csináltassák meg ingyen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.