Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Hjoe írta:
És hogy...? Lehet 300ezres motort kínálnak. Láttam egy 50.000km-esnek hirdetett motort, de ki mondja meg hogy mennyi az annyi.

Egy hozzáértő szaki a hengerek vállasságából megmondja, kb. mennyit ment.

Elküldve
  FPepe írta:
Egy hozzáértő szaki a hengerek vállasságából megmondja, kb. mennyit ment.

Oké. Akkor jövő héten jössz velem motort venni? :excl: De ha kompletten árulják, csak nem állok neki ott szétbontani...?

Elküldve
  Hjoe írta:
Oké. Akkor jövő héten jössz velem motort venni? :excl: De ha kompletten árulják, csak nem állok neki ott szétbontani...?

Nem azt mondtam, hogy én vagyok a szaki :( Egy sűrítési végnyomás ("kompresszió") mérésből már kiderülhet, hogy jobb állapotú-e a Tiédnél.

Elküldve
  FPepe írta:
Nem azt mondtam, hogy én vagyok a szaki :( Egy sűrítési végnyomás ("kompresszió") mérésből már kiderülhet, hogy jobb állapotú-e a Tiédnél.

Ha bent van még a kocsiban annak állapota is adhat némi támpontot. :excl:

Elküldve
  Dáwid írta:
Ne raklapról vegyél motort :excl:

Kicsit visszaolvasgattam, és elgondolkodtam, hogy milyen érvek szólnak a motorcsere mellett. Akkor már lehet, hogy autót cserélnék. (Mondom ezt persze úgy , mintha a bankban a pénzem csak arra várna, hogy mikor költöm már el egy autóra :( )

Elküldve
  pebe írta:
Kicsit visszaolvasgattam, és elgondolkodtam, hogy milyen érvek szólnak a motorcsere mellett. Akkor már lehet, hogy autót cserélnék. (Mondom ezt persze úgy , mintha a bankban a pénzem csak arra várna, hogy mikor költöm már el egy autóra :excl: )

Olcsóbb a motorcsere, mint az autócsere. Pár százezerrel...

Elküldve
  pebe írta:
Kicsit visszaolvasgattam, és elgondolkodtam, hogy milyen érvek szólnak a motorcsere mellett. Akkor már lehet, hogy autót cserélnék. (Mondom ezt persze úgy , mintha a bankban a pénzem csak arra várna, hogy mikor költöm már el egy autóra :( )

Aki igazán el akarja adni, az azért kipróbálhatóra benne hagyja a bódéban a motort, amíg csak lehet :excl:

Nem egy akkora történés azért, hogy autót is kelljen cserélni hozzá :lol:

Elküldve
  Hjoe írta:
Olcsóbb a motorcsere, mint az autócsere. Pár százezerrel...

Hát nem tudom. Bízom benne, hogy mire én az enyémet annyira "lelakom", hogy motort kelljen cserélnem, akkora már az autócserét is megengedhetem majd egy fiatlabbra.

Elküldve
  pebe írta:
Hát nem tudom. Bízom benne, hogy mire én az enyémet annyira "lelakom", hogy motort kelljen cserélnem, akkora már az autócserét is megengedhetem majd egy fiatlabbra.

150.000 volt az enyémben. Szerinted az le volt lakva?

Elküldve

sziasztok! tud nekem segiteni abban valaki hogy megmértem az olajnyomást a gépben, melegen alapjáraton kb 1-1.5, emelt fordulaton kb 3.5-4 Bar volt a nyomás. ez megfelelő vagy esetleg sok egy kicsit? ja és hogy az normális jelenség, hogy amikor hirtelen gázt adtam elöbb felugrott kb.5 Bar-ra és onnan vissza 3.5-4-re, ezt a nyomásszabályzó csinálta ahogy leszabályzott?

X14XE, 1.4 16V-s motorral van szó

Köszi!

ha esetleg tud valaki egy cimet mondani nekem ahol lehet letölteni katalógust az opelek olajnyomás értékeiröl azt megköszönném

Elküldve
  donpepe írta:
Sziasztok!

A következő hirdetéssel kapcsolatban felvetődött bennem a kérdés:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...d_kombi-3941481

Opel gyártott 97ben TD motorokat és csak 68LE lenne Turbo létére?

vagy hogy van ez?

Hát ez van. X17DTL a motorkódja, és gyárilag 68 lóerő. Apám 1,4 tonnás Vectrájában ugyanennek a két literes változata van, az 82 lóerő volt, amikor gyártották.

Elküldve
  Hjoe írta:
150.000 volt az enyémben. Szerinted az le volt lakva?

Nem tudom. Myilván sok függ attól, hogy hogyan tette meg azt a 150e-t. Az enyémben most 259e van óra szerint. Sajnos az előéletét nem ismerem, de azt leszámítva, hogy tömítéseket kellene cserélni benne, mert itt-ott vannak rajta olajfoltok, elég kultúrált a járása, és bajom soncs vele. KOPP-KOPP. Most elkezdtem bele a Spurit tölteni, mert jó lenne, ha még kb. 4 évig kihúzná, várhatóan akkor állok úgy anyagilag, hogy bele merek vágni egy új vagy fiatalabb autóba.

Elküldve

Sziasztok!

Gyújtás elosztónál cserélt már valaki tömítést? Mennyire macerás otthon cserélni? Ha rendesen összejelölöm akkor csak simán kiveszem, cserélem az O gyűrűket s mehet is vissza?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Elküldve
  demars írta:
Sziasztok!

Gyújtás elosztónál cserélt már valaki tömítést? Mennyire macerás otthon cserélni? Ha rendesen összejelölöm akkor csak simán kiveszem, cserélem az O gyűrűket s mehet is vissza?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Elvileg igen.

Elküldve
  donpepe írta:
Sziasztok!

A következő hirdetéssel kapcsolatban felvetődött bennem a kérdés:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...d_kombi-3941481

Opel gyártott 97ben TD motorokat és csak 68LE lenne Turbo létére?

vagy hogy van ez?

Bizony így van ez. :lol: Az enyém is 96-os, x17dtl. Bizony 68 paci. De igénytelen, nem eszik sokat, cserébe nem is szaggatja az aszfaltot. :(

Azért tud ám menni. :excl:

Elküldve
  wolfy26 írta:
sziasztok! tud nekem segiteni abban valaki hogy megmértem az olajnyomást a gépben, melegen alapjáraton kb 1-1.5, emelt fordulaton kb 3.5-4 Bar volt a nyomás. ez megfelelő vagy esetleg sok egy kicsit? ja és hogy az normális jelenség, hogy amikor hirtelen gázt adtam elöbb felugrott kb.5 Bar-ra és onnan vissza 3.5-4-re, ezt a nyomásszabályzó csinálta ahogy leszabályzott?

X14XE, 1.4 16V-s motorral van szó

Köszi!

ha esetleg tud valaki egy cimet mondani nekem ahol lehet letölteni katalógust az opelek olajnyomás értékeiröl azt megköszönném

Jó az. Igen. Amúgy 0,5 környékén lehet aggódni nagyon.

Elküldve
  Dáwid írta:
Ne raklapról vegyél motort :excl:

Méne? Ha nem lenne drága, szivesen vennék olyat, amit raklapon hoznak ki a csarnokból. Gyári csomagolásban. :lol: Mint Csipfúzék. :(

Elküldve
  Tiv. írta:
Méne? Ha nem lenne drága, szivesen vennék olyat, amit raklapon hoznak ki a csarnokból. Gyári csomagolásban. :( Mint Csipfúzék. :excl:

Annak idején mikor az Opel gyárban voltam gyakorlaton, gondolhattam volna erre mi? Gyári áron biztos oda adták volna....

Ha nem lenne drága, én is vennék. Találtam 900 EUR áron is Németországban. Németeknek jól megy ezek szerint.

Elküldve
  Hjoe írta:
De ha raklapon tolják ki...?

Nem sokat voltam bontóban, de eddíg már kettő olyan kocsit láttam, ami szarrá volt törve, de a motor működött, és eladták belőle. Mindkettő 100ezer kilóméter alatti volt. Van ilyen, csak szerencse kell hozzá. Én ha eljutok odáig, tuti, hogy mocit cserélek, és nem ezt generáloztatom. Vagy akkor én csinálom.

Elküldve
  zotya975 írta:
Nem sokat voltam bontóban, de eddíg már kettő olyan kocsit láttam, ami szarrá volt törve, de a motor működött, és eladták belőle. Mindkettő 100ezer kilóméter alatti volt. Van ilyen, csak szerencse kell hozzá. Én ha eljutok odáig, tuti, hogy mocit cserélek, és nem ezt generáloztatom. Vagy akkor én csinálom.

Igen. Ezt hívják bontónak :excl: :(

Elküldve
  Dáwid írta:
Igen. Ezt hívják bontónak :( :lol:

Tényleg? :excl: :lol: Tudom, csak azt akartam ezzel mondani, hogy lehetőleg kipróbálható mocit kell keresni, és nem olyat ami raklapon van. :lol: Ahol Ditával jártunk a Balcsinál ott pölö ki sem mehettem a kocsikhoz, sima snassz boltba voltak letárolva az alkatrészek. Itt nálunk meg én vettem ki a roncsból ami kellett.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.