Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Na igen.Szorul a hurok.

Nem egy egyszerű történet ez az SE-sítés.Nem a vele járó meló miatt,mert az nem dráma,

hanem a cuccok beszerzése miatt.

Tényleg az a legjobb,ha egy komplett autóból mojolom ki az alkotóelemeket,csakhát

C16SE!

Nem túl sűrű vendég a bontókban.

Nincs mese, kutatni kell!!

Racingbazáron most van eladó 100eért... :excl: Ennyit biztosan nem adnék érte, a sajátomat meg nem adom el. :(

Elküldve
Racingbazáron most van eladó 100eért... :excl: Ennyit biztosan nem adnék érte, a sajátomat meg nem adom el. :(

Fel fog az a gép állni a feléből is,csak idő kérdése.

Úgyis tavaszi project lesz.

Elküldve
Fel fog az a gép állni a feléből is,csak idő kérdése.

Úgyis tavaszi project lesz.

Azért az az 50e eléggé necces. Bár ha magad csinálod, akkor tartható esetlegesen, és ha nem tenyerelsz bele vmi nagy barnába. :excl:

Elküldve
Azért az az 50e eléggé necces. Bár ha magad csinálod, akkor tartható esetlegesen, és ha nem tenyerelsz bele vmi nagy barnába. :excl:

Persze hogy magam csinálom,kis baráti segítséggel.

De az ötvenes csak alapanyagár,azért erre még megy egy kicsi.

Gépműhely,tömítések,hengerfejpróba,stb.

Remélem semmiféle barna nem lesz a kezem közelében!

De ha mégis,akkor rábarnázok. :(

Elküldve
Jó dolog az az imo, de ha vinni akarják ugy is viszik! :excl:

Hála istennek nekem már nincs ilyesmi benne! Elromlott és egyszerűen nem hagyta indítani a verdát! :(

Elküldve

Sziasztok sos segitségre lenne szükségem.gyújtást szeretnék állítani c14nz van stroboszkópom is.

hogy csináljam?

Elküldve
Sziasztok sos segitségre lenne szükségem.gyújtást szeretnék állítani c14nz van stroboszkópom is.

hogy csináljam?

Szia!

Csak alalpelőgyújtást lehet állítani.

Beállítod a strobit (elhangolod) 10fokra és rávilágítasz járó motor mellett a főtengely ékszíjtárcsára. Ha nem egy vonalban látod a forgó és álló jelet, akkor állítani kell a gyújtáselosztó fordításával amíg egybe nem esnek. Ehhez fel kell lazítanod a Y felfogatás anyáját, hogy fordítani tudd az elosztót. Mielőtt állítasz, állítsd le a motort és kösd össze a diagnosztikai csatiban a megfelelő két lábat (lásd a linkelt oldalt), mintha hibakódot akarnál villogtatni, majd úgy indítsd és állítsd be az alapelőgyújtást.

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Elküldve
Szia!

Csak alalpelőgyújtást lehet állítani.

Beállítod a strobit (elhangolod) 10fokra és rávilágítasz járó motor mellett a főtengely ékszíjtárcsára. Ha nem egy vonalban látod a forgó és álló jelet, akkor állítani kell a gyújtáselosztó fordításával amíg egybe nem esnek. Ehhez fel kell lazítanod a Y felfogatás anyáját, hogy fordítani tudd az elosztót. Mielőtt állítasz, állítsd le a motort és kösd össze a diagnosztikai csatiban a megfelelő két lábat (lásd a linkelt oldalt), mintha hibakódot akarnál villogtatni, majd úgy indítsd és állítsd be az alapelőgyújtást.

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

A leírt módszert használva hétvégén állítottam a corsa (C14NZ) előgyújtásán, mert a hengerfejezés óta hosszabb alapjáraton pöfögéskor 44-es kódot dobott (szegény keverék). Leállítás, rövzár le, csavar meghúz, indít, csekk....látszólag minden rendben. Hagytam járni alapjáraton, egyszer csak megint virít a sárga villám. (44). Leállít, újraindít, majd 3 venti bekapcsolást vártam meg és semmi. :excl:

Most ilyenkor mi van? Mi csapott be? Esetleg csak az ECU tanult még, vagy lehet, hogy megsínylette a lambda a 3 hengerezést? Olyan sokat azért nem ment, talán 5-6 km-t, + azt a 1-2 órát amit vacakoltam vele, míg a hiba okát kerestem.....

Elküldve
A leírt módszert használva hétvégén állítottam a corsa (C14NZ) előgyújtásán, mert a hengerfejezés óta hosszabb alapjáraton pöfögéskor 44-es kódot dobott (szegény keverék). Leállítás, rövzár le, csavar meghúz, indít, csekk....látszólag minden rendben. Hagytam járni alapjáraton, egyszer csak megint virít a sárga villám. (44). Leállít, újraindít, majd 3 venti bekapcsolást vártam meg és semmi. :excl:

Most ilyenkor mi van? Mi csapott be? Esetleg csak az ECU tanult még, vagy lehet, hogy megsínylette a lambda a 3 hengerezést? Olyan sokat azért nem ment, talán 5-6 km-t, + azt a 1-2 órát amit vacakoltam vele, míg a hiba okát kerestem.....

Úgy emlékszem, hogy elég hosszú ideig kell kiesnie a szabályozási tartományból ennek az értéknek (több, mint 50s).

Nem biztos, hogy a szonda a rossz, de az esélye fenn áll, főleg ha még az eredeti van benne. Ki kellene mérni, hogy a szonda küld tartósan alacsony feszültséget, vagy pedig a szonda és az ecu között "válik" alacsonnyá. Sajna az egyvezetékes szondák gyenge pontja a testelés.

Írok pár lehetőséget amik okozhatnak még tartósan alacsony szondafeszültséget.

-Hibás MAP szenzor jel, amit gyakran fals levegő okoz.

-Lerakódott, koszos injektor.

-Ha eszi a hűtőfolyadékot (elvileg ez nálad kizárva)

-Haldokló üa. pumpa (kicsi rendszernyomás)

Ami fontos még hogy a hibát törölni kell a tárolóból, mert akkor is ott van, amikor nem gyújtja ki a lámpát. Menj vele, zavard meg egy pár 10 km-en, hátha észhez tér a szonda, vagy esetleg kiég belőle a trutyi. Lehet bejön.

Szerk: Ha csak ritkán jön elő, akkor ne foglalkozz vele, csak akkor ha majd állandóra beáll.

(Vagy esetleg nem tankoltál bele túl sok szeszt?)

Elküldve
Úgy emlékszem, hogy ...........

(Vagy esetleg nem tankoltál bele túl sok szeszt?)

A hengerfejezés óta csinálja, de csak hosszabb alapjárat esetén (pl sorompónál állva ), tehát nem túl sűrűn. Menet közben semmi baja. A fogyiját is tűrhetőnek látom.....asszonypajti stílusát ismerve :lol:

Akkor nyomozgatok még egy kicsit. :excl:

Szeszt MÉG nem kapott....... :lol:

Köszi! :(

Elküldve
A hengerfejezés óta csinálja, de csak hosszabb alapjárat esetén (pl sorompónál állva ), tehát nem túl sűrűn. Menet közben semmi baja. A fogyiját is tűrhetőnek látom.....asszonypajti stílusát ismerve :lol:

Akkor nyomozgatok még egy kicsit. :excl:

Szeszt MÉG nem kapott....... :lol:

Köszi! :(

Szívósor tömítés cserélve lett, ill. meg lettek húzva a csavarjai?

Elküldve
Szívósor tömítés cserélve lett, ill. meg lettek húzva a csavarjai?

Igen, amiből csak lehetett újat kapott. Azóta végigmásztam minden csavart, bilincset, kötést legalább 2×.

Átnéztem a vákumcsövecskéket, 2 vezetékes hőérzékelőt......stb.

Most, hogy így gondolkodom, mielőtt bekapcsolt a venti, a strobival nézve kicsit mászkált az alapelőgyújtás. Le-fel ingázott a fix jeltől. Amikor állítottam stabil volt....... :excl:

Elküldve
A leírt módszert használva hétvégén állítottam a corsa (C14NZ) előgyújtásán, mert a hengerfejezés óta hosszabb alapjáraton pöfögéskor 44-es kódot dobott (szegény keverék). Leállítás, rövzár le, csavar meghúz, indít, csekk....látszólag minden rendben. Hagytam járni alapjáraton, egyszer csak megint virít a sárga villám. (44). Leállít, újraindít, majd 3 venti bekapcsolást vártam meg és semmi. :excl:

Most ilyenkor mi van? Mi csapott be? Esetleg csak az ECU tanult még, vagy lehet, hogy megsínylette a lambda a 3 hengerezést? Olyan sokat azért nem ment, talán 5-6 km-t, + azt a 1-2 órát amit vacakoltam vele, míg a hiba okát kerestem.....

Üdv.

Nekem is hasonlót produkált a lambda. Szerinzem nézz utánna, hogy jól meg van-e húzva a helyén vagy jó-e alatta a tömítés. Lehet, hogy falsot szív a szonda melett.

Elküldve
Igen, amiből csak lehetett újat kapott. Azóta végigmásztam minden csavart, bilincset, kötést legalább 2×.

Átnéztem a vákumcsövecskéket, 2 vezetékes hőérzékelőt......stb.

Most, hogy így gondolkodom, mielőtt bekapcsolt a venti, a strobival nézve kicsit mászkált az alapelőgyújtás. Le-fel ingázott a fix jeltől. Amikor állítottam stabil volt....... :excl:

A beállításnál szervíz módban ment a motor gondolom, azért volt stabil.

Üdv.

Nekem is hasonlót produkált a lambda. Szerinzem nézz utánna, hogy jól meg van-e húzva a helyén vagy jó-e alatta a tömítés. Lehet, hogy falsot szív a szonda melett.

Vagy a kipuffsortömítésnél.

Elküldve
Üdv.

Nekem is hasonlót produkált a lambda. Szerinzem nézz utánna, hogy jól meg van-e húzva a helyén vagy jó-e alatta a tömítés. Lehet, hogy falsot szív a szonda melett.

Vagy a kipuffsortömítésnél.

Ez is lehet, valóban. Átgondolva a szonda környéki fals levegő plusz oxigénje dúsításra ösztönzi az ecu-t, hiszen azt hiszi hogy szegény a keverék ezért sok az oxigén és ezért alacsony a szonda feszültség beavatkozás nélkül. Márpedig az ecu be fog avatkozni. A beavatkozás eredménye pedig túldúsított keverék lesz, amelyet tévesen optimális összetételűnek fog érzékelni, ekkor a probléma az ecu számára korrekcióval megoldódott. De ha a beavatkozás/dúsítás hatására nem emelkedik eredményesen a lambdafesz. a fals oxigén miatt (nem tud annyit korrigálni, vagy az eredménytelen), akkor elkezd panaszkodni.

Eredményképpen a szonda tehát tartósan alacsony feszültséget küld, ecu panaszkodik, és még a fogyasztás hirtelen jelentősen megemelkedik.

Elküldve
Ez is lehet, valóban. Átgondolva a szonda környéki fals levegő plusz oxigénje dúsításra ösztönzi az ecu-t, hiszen azt hiszi hogy szegény a keverék ezért sok az oxigén és ezért alacsony a szonda feszültség beavatkozás nélkül. Márpedig az ecu be fog avatkozni. A beavatkozás eredménye pedig túldúsított keverék lesz, amelyet tévesen optimális összetételűnek fog érzékelni, ekkor a probléma az ecu számára korrekcióval megoldódott. De ha a beavatkozás/dúsítás hatására nem emelkedik eredményesen a lambdafesz. a fals oxigén miatt (nem tud annyit korrigálni, vagy az eredménytelen), akkor elkezd panaszkodni.

Eredményképpen a szonda tehát tartósan alacsony feszültséget küld, ecu panaszkodik, és még a fogyasztás hirtelen jelentősen megemelkedik.

Pontosan... Én pont így jártam. Meg is írtam pár lappal ezelött. Csak én ráb@ctam mert először megvettem az új bosch szondát és amikor ki akartam cserélni a régit akkor vettem észre hogy az laza...Elég lett volna csak meghúzni.

Elküldve

Hmm....mivel a tömítéseket, kötéseket, csavarokat már többször megnéztem, azt hiszem a legjobb lesz, ha elviszem ismihez és rádugjuk tech-re. Ott az élő adatok hamar megmutatják, ha a lambda szórakozik.....

Köszi a válaszokat mindenkinek! :excl:

Elküldve

Hengerfej nyomáspróba: OK

Motor nyomáspróba: OK

Főtengely lemérve, minimális kopás (hosszirányú kotyogással még nem tudom mi lesz.)

4. henger ovális. :excl:

Eddig 20+Áfa...

Elküldve
Hengerfej nyomáspróba: OK

Motor nyomáspróba: OK

Főtengely lemérve, minimális kopás (hosszirányú kotyogással még nem tudom mi lesz.)

4. henger ovális. :excl:

Eddig 20+Áfa...

30-40ért vettem volna már rég egy másik motort....

Elküldve
Hengerfej nyomáspróba: OK

Motor nyomáspróba: OK

Főtengely lemérve, minimális kopás (hosszirányú kotyogással még nem tudom mi lesz.)

4. henger ovális. :excl:

Eddig 20+Áfa...

Hát igen, azzal sok mindent nem lehet kezdeni, motorgenerál segítene rajta. Ha van erre a célra legalább 200eFt-od, akkor lehet egy újszerű állapotú mocid, ha korrektül megcsinálják, de sztem ahogy Zoli is írta, nézelődj másik motor után. Ezt a mocit használták még G Astrában is, abból tán ki lehet fogni egy jó állapotút, esetleg hengerfej nélkülit, azt olcsóbban adják, mivel a Tiéd jónak tűnik.

Elküldve
Hát igen, azzal sok mindent nem lehet kezdeni, motorgenerál segítene rajta. Ha van erre a célra legalább 200eFt-od, akkor lehet egy újszerű állapotú mocid, ha korrektül megcsinálják, de sztem ahogy Zoli is írta, nézelődj másik motor után. Ezt a mocit használták még G Astrában is, abból tán ki lehet fogni egy jó állapotút, esetleg hengerfej nélkülit, azt olcsóbban adják, mivel a Tiéd jónak tűnik.

És hogy...? Lehet 300ezres motort kínálnak. Láttam egy 50.000km-esnek hirdetett motort, de ki mondja meg hogy mennyi az annyi.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.