Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi szépen a segítséget :D

akkor aluszerető lesz , színek között van különbség? piros vagy kék?

Azt szokták mondani színre színt, de szerintem mindegy.

Nekem az a rózsaszín van benne csak épp 725-ért vettem... :)

Én is csak azért vettem itt, mert többmindent rendeltem egyszerre, és még postaköltséggel is nyertem rajta. De persze nem néztem meg rendesen és a sima kéket vettem. :o Eddíg meg zöld volt benne. :)

Link to comment
Megosztás:

Na, kezd rájárni a rúd a vasra :o

Ahogy ma hazaértünk, leállította nejem a gépet, hallom hogy sistereg a motor, mondom :( mondom jaj... és elkezdett a háztető alól jönni a gőz

Na mondom ez nem semmi. A generátor alól, a vízpumpára menő csőnél ment el a víz. Tegnap szétszedtem a középkonzolt /hogy megnézzem, miért nem működik a belső-levegő keringtetés- azt hittem, le van csúszva az egyik cső a kapcsoló végéről, de nem és még jók is a csövek, mert megfújtam-szívtam őket... úgyhogy még mindig nem tudom miért nem jó... :D /, benéztem a motortérbe is és még egy kis tömény fagyállót is kapott (kb2-3dl-t). Reggel nem is volt gond, feleségem mondta, hogy a vízhőfok mutató nem ment feljebb a kék sávnál, hűvös volt a munkahelyéig (26km). Ez érdekes volt, mert mikor engem félúton kirakott, előtte rendben volt a hőfok, ezek szerint utána adhatta meg magát, ez lehetséges? Hogy menet közben nyitvamarad a termosztát és úgymarad?

Este elvontattuk a szerelőhőz, azt mondta elvileg kicsi az esélye, hogy megfőztem, ezt azért remélem is! :) Az a szívás a javítással, hogy ezt még én is meg tudnám csinálni,

ha nyitva lenne fél 6kor vmelyik autósbolt, ahol vízcsövet tudnék venni;

ha holnap nem lennék szolgálatban;

ha lenne aknám, vagy emelőm;

ha nem lenne sötét... Vagyis sok a ha...

Nna, egyelőre ennyi :)

Link to comment
Megosztás:

Na, kezd rájárni a rúd a vasra :o

Ahogy ma hazaértünk, leállította nejem a gépet, hallom hogy sistereg a motor, mondom :( mondom jaj... és elkezdett a háztető alól jönni a gőz

Na mondom ez nem semmi. A generátor alól, a vízpumpára menő csőnél ment el a víz. Tegnap szétszedtem a középkonzolt /hogy megnézzem, miért nem működik a belső-levegő keringtetés- azt hittem, le van csúszva az egyik cső a kapcsoló végéről, de nem és még jók is a csövek, mert megfújtam-szívtam őket... úgyhogy még mindig nem tudom miért nem jó... :D /, benéztem a motortérbe is és még egy kis tömény fagyállót is kapott (kb2-3dl-t). Reggel nem is volt gond, feleségem mondta, hogy a vízhőfok mutató nem ment feljebb a kék sávnál, hűvös volt a munkahelyéig (26km). Ez érdekes volt, mert mikor engem félúton kirakott, előtte rendben volt a hőfok, ezek szerint utána adhatta meg magát, ez lehetséges? Hogy menet közben nyitvamarad a termosztát és úgymarad?

Este elvontattuk a szerelőhőz, azt mondta elvileg kicsi az esélye, hogy megfőztem, ezt azért remélem is! :) Az a szívás a javítással, hogy ezt még én is meg tudnám csinálni,

ha nyitva lenne fél 6kor vmelyik autósbolt, ahol vízcsövet tudnék venni;

ha holnap nem lennék szolgálatban;

ha lenne aknám, vagy emelőm;

ha nem lenne sötét... Vagyis sok a ha...

Nna, egyelőre ennyi :)

Ha nyitva maradt a termosztát akkor nem főzhetted meg, főleg ha fel sem ment a mutató. Meg ha menet közben carik be, azt amúgy sem veszed észre, mert ha eleve nyitva nem fog visszahülni a kékig menet közben. Ha nem nyit ki akkor áll fent a motor főzés veszélye, de akkor meg a mutató lenne az egekben. Szeritem ahogy elment a víz az egyvezetékes jeladónál bubi képződőtt, azért maradt a kékbe a mutató a levegőt mérte nem a vizet. Amikor lyukas hütővel mentem a Blizre nekem is lent volt a mutató a kék mezőben folyamatosan szivárgó hűtővízzel mentem 20-30 kilométert gond nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Ha nyitva maradt a termosztát akkor nem főzhetted meg, főleg ha fel sem ment a mutató. Meg ha menet közben carik be, azt amúgy sem veszed észre, mert ha eleve nyitva nem fog visszahülni a kékig menet közben. Ha nem nyit ki akkor áll fent a motor főzés veszélye, de akkor meg a mutató lenne az egekben. Szeritem ahogy elment a víz az egyvezetékes jeladónál bubi képződőtt, azért maradt a kékbe a mutató a levegőt mérte nem a vizet. Amikor lyukas hütővel mentem a Blizre nekem is lent volt a mutató a kék mezőben folyamatosan szivárgó hűtővízzel mentem 20-30 kilométert gond nélkül.

Ööö...Ezt a "kék sávnál volt végig a mutató"-t akkkor mondta asszony, mikor már álltam a sistergő motor mellett.Szóval akkor az lehetett, hogy odafele már elment a víz... De akkor olyan 40km-t ment a gép szívárgó vízzel. Nagyon remélem, hogy nem lett komolyabb baj, de ez holnap majd kiderül. Kössz :o

Link to comment
Megosztás:

Ööö...Ezt a "kék sávnál volt végig a mutató"-t akkkor mondta asszony, mikor már álltam a sistergő motor mellett.Szóval akkor az lehetett, hogy odafele már elment a víz... De akkor olyan 40km-t ment a gép szívárgó vízzel. Nagyon remélem, hogy nem lett komolyabb baj, de ez holnap majd kiderül. Kössz :o

A kiegyenlítőben maradt víz? Én 5 kilométerenként félreálltam öntettem bele 2 litert, és GÓ tovább. Pedig akkor nyár volt.

Link to comment
Megosztás:

Ööö...Ezt a "kék sávnál volt végig a mutató"-t akkkor mondta asszony, mikor már álltam a sistergő motor mellett.Szóval akkor az lehetett, hogy odafele már elment a víz... De akkor olyan 40km-t ment a gép szívárgó vízzel. Nagyon remélem, hogy nem lett komolyabb baj, de ez holnap majd kiderül. Kössz :)

80 km-ről jöttem haza vele, spriccelősen lyukas hűtővel. (igaz 80 fölött tudtam jönni, így szelet kapott rendesen, és 5-10 kilométerenként öntöttem bele vizet, de voltak még érdekes vizes problémái, és nem főtt el :o ) Amíg a mutató nem bacott bele a pirosba addig nagy baj nincs. A szivárgó víz azt jelenti hogy volt még benne valamennyi ugye? :D

Link to comment
Megosztás:

80 km-ről jöttem haza vele, spriccelősen lyukas hűtővel. (igaz 80 fölött tudtam jönni, így szelet kapott rendesen, és 5-10 kilométerenként öntöttem bele vizet, de voltak még érdekes vizes problémái, és nem főtt el :o ) Amíg a mutató nem bacott bele a pirosba addig nagy baj nincs. A szivárgó víz azt jelenti hogy volt még benne valamennyi ugye? :D

Ha csökken a vízszint nem is fog a pirosban menni, mert a műszer a levegőt méri a víz helyett először onnan megy le, ha leürült kiegyenlítő. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha csökken a vízszint nem is fog a pirosban menni, mert a műszer a levegőt méri a víz helyett először onnan megy le, ha leürült kiegyenlítő. :o

Nem tom merre van a műszer hőmérője nálam, de nekem simán elszállt a pirosig akkor is amikor folyt a vizem. Persze amikor eldurrant, akkor nem maradt benne annyi se, de azért észre lehetett venni :D (és már gyakorlott mozdulattal zúztam fel a fűtést, ha valami gyanús volt :) )

Link to comment
Megosztás:

A kiegyenlítőben maradt víz? Én 5 kilométerenként félreálltam öntettem bele 2 litert, és GÓ tovább. Pedig akkor nyár volt.

Semmi, nem láttam benne.

...A szivárgó víz azt jelenti hogy volt még benne valamennyi ugye? :o

Tegnap délután rendben volt a szint a kiegyenlítőben, reggel 8km-t én vezettem, akkor még rendes hőfokot mutatott a műszer és utána volt a gond, hogy a kék sávot nem hagyta el a mutató. Ezért gondolom, hogy cirka 40 km-t mehetett a gép szívárgó vízzel. Amikor én beszálltam a telephelyen (ez pont 8km-re van a lakástól), nem hallottam semmi sistergést, csak amikor megálltunk a parkolóban és akkor kezdett el jönni a gőz.

Link to comment
Megosztás:

Nem tom merre van a műszer hőmérője nálam, de nekem simán elszállt a pirosig akkor is amikor folyt a vizem. Persze amikor eldurrant, akkor nem maradt benne annyi se, de azért észre lehetett venni :o (és már gyakorlott mozdulattal zúztam fel a fűtést, ha valami gyanús volt :D )

Nekem a vezérlés felöli henger mögött van a szívócsonkban. Kicsit feljebb van mint a termosztát ezért szokott ott légbubi lenni, ha levegősödik a rendszer.

Semmi, nem láttam benne.

Tegnap délután rendben volt a szint a kiegyenlítőben, reggel 8km-t én vezettem, akkor még rendes hőfokot mutatott a műszer és utána volt a gond, hogy a kék sávot nem hagyta el a mutató. Ezért gondolom, hogy cirka 40 km-t mehetett a gép szívárgó vízzel. Amikor én beszálltam a telephelyen (ez pont 8km-re van a lakástól), nem hallottam semmi sistergést, csak amikor megálltunk a parkolóban és akkor kezdett el jönni a gőz.

Nem hiszem, hogy baj lenne, azért ne olyan könnyő megfőzni a motort, én napokig jártam úgy hogy 105-fokon nyitott a termosztát de ez már egy másik történet. :)

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Az lenne a kérdésem bár tuti már volt róla szó de a Hűtő ventilátor hány foknál kapcsol be? Nekem van ugye a cserés termosztátom csak még a szerelő már 3x lemondta mert nem ért rá, de majd talán ma vagy holnap lesz ideje kicserélni. a lényeg hogy tegnap pl megálltam otthon a mutató szerint 90'C körül volt a vizem. vártam járó motorral kb3-4percet és felment a vizem olyan 96-97-re, már vártam hogy mikor kapcsol be a venti de semmi. bár lehet csak 100-nál kell bekapcsolnia de mintha szeptember közepén amikor még "új" volt az autó mintha olyan 95-96körül bekapcsolt volna úgy hogy járattam hidegen hogy töltsön az aksija egy kicsit. Vagy most mikor kellene bekapcsolnia esetleg hogy tudom tesztelni hogy jó e a venti, tesztelésnél ugye nem akarom megsütni a motort, vagy most a rossz termosztát miatt nem kapcsolt be rendesen? (karton van az elejében valamekkora) vagy ha a hűtőgombánál ha netán az halódott meg van valami csatlakozó amit harövidre zárok akkor legalább tudnám tesztelni hogy jó e a ventim?

Másik kérdésem, valószínű tudom kéne de már nem vagyok benne biztos hogy a hőmérő vagy a jeladó hol van benne mármint a hűtőben van vagy a motorban? Mert jelenleg 2 verzió van az elgondolásomba hogy miért nem kapcsolt be a hűtő ill ahoz képest elég gyorsan felment 98 de lehet 99'C-ra is a mutató szerint. aki tud az segítsen vagy mondjon tippet mert elég gáz lenne ha télen forna fel a vizem! :o

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Az lenne a kérdésem bár tuti már volt róla szó de a Hűtő ventilátor hány foknál kapcsol be? Nekem van ugye a cserés termosztátom csak még a szerelő már 3x lemondta mert nem ért rá, de majd talán ma vagy holnap lesz ideje kicserélni. a lényeg hogy tegnap pl megálltam otthon a mutató szerint 90'C körül volt a vizem. vártam járó motorral kb3-4percet és felment a vizem olyan 96-97-re, már vártam hogy mikor kapcsol be a venti de semmi. bár lehet csak 100-nál kell bekapcsolnia de mintha szeptember közepén amikor még "új" volt az autó mintha olyan 95-96körül bekapcsolt volna úgy hogy járattam hidegen hogy töltsön az aksija egy kicsit. Vagy most mikor kellene bekapcsolnia esetleg hogy tudom tesztelni hogy jó e a venti, tesztelésnél ugye nem akarom megsütni a motort, vagy most a rossz termosztát miatt nem kapcsolt be rendesen? (karton van az elejében valamekkora) vagy ha a hűtőgombánál ha netán az halódott meg van valami csatlakozó amit harövidre zárok akkor legalább tudnám tesztelni hogy jó e a ventim?

Másik kérdésem, valószínű tudom kéne de már nem vagyok benne biztos hogy a hőmérő vagy a jeladó hol van benne mármint a hűtőben van vagy a motorban? Mert jelenleg 2 verzió van az elgondolásomba hogy miért nem kapcsolt be a hűtő ill ahoz képest elég gyorsan felment 98 de lehet 99'C-ra is a mutató szerint. aki tud az segítsen vagy mondjon tippet mert elég gáz lenne ha télen forna fel a vizem! :o

Tedd be az aláírásodba, hogy milyen géped van.

Könyv szerint a termosztát 92C-nál kezd el nyitni és 107C-nál van teljesen nyitva.

Nekem az óra szerint így alakul:

Hidegből indulás után felmegy 96C-ra, innen gxorsan esik vissza 90-92 fokig külső hőmérséklettől (fűtés) függően. A venti 100-101 foknál kapcsol be -eddig csak városi araszolgatásnál fordult elő, de még télen is- a mutató alig megy vissza 99C-ig amikor leáll.

Link to comment
Megosztás:

Olajtömítés, O-gyűrű, cikkszáma: 12 12 579.

Cikkszám alapján tudtam tegnap rendelni gyűrűt, 165Ft igaz nem gyári ill lengyelből van asszem, de azért mégsem 900Ft mint az eredeti opel. A köv árlista meg 425volt. de egyenlőre megteszi az olcsóbb is. köszi mégegyszer. ezt a cikkszám cuccos izét hol tudod megnézni vagy van progid hozzá? vagy csak kérdezzelek máskor is? :o

Link to comment
Megosztás:

Tedd be az aláírásodba, hogy milyen géped van.

Könyv szerint a termosztát 92C-nál kezd el nyitni és 107C-nál van teljesen nyitva.

Nekem az óra szerint így alakul:

Hidegből indulás után felmegy 96C-ra, innen gxorsan esik vissza 90-92 fokig külső hőmérséklettől (fűtés) függően. A venti 100-101 foknál kapcsol be -eddig csak városi araszolgatásnál fordult elő, de még télen is- a mutató alig megy vissza 99C-ig amikor leáll.

x14nz de majd beírom hozzám valahogy, hogy máskor is meglegyen. szóval egyszer legyek merész és várjam meg a 100-ig hogy bekapcsol e? mert iknább most cseréltetek ki rajta minden bigyót minthogy egyszer meghaljon benne valami. jahh én meg azt hittem ha nyit a termosztát akkor az totál nyitva van, jó tudni ezt is, hogy mégsem. :D csak akkor azt nem értem szeptemberbe napközbe kellemes időben miért kapcsolt be 96-97'C körül.

Jahh meg akkor a hőmérséklet jelző az a motorba van vagy a hűtőbe? :o

Link to comment
Megosztás:

x14nz de majd beírom hozzám valahogy, hogy máskor is meglegyen. szóval egyszer legyek merész és várjam meg a 100-ig hogy bekapcsol e? mert iknább most cseréltetek ki rajta minden bigyót minthogy egyszer meghaljon benne valami. jahh én meg azt hittem ha nyit a termosztát akkor az totál nyitva van, jó tudni ezt is, hogy mégsem. :D csak akkor azt nem értem szeptemberbe napközbe kellemes időben miért kapcsolt be 96-97'C körül.

Jahh meg akkor a hőmérséklet jelző az a motorba van vagy a hűtőbe? :o

Hengerfejben. Nagy merészség nem kell hozzá, hisz a termosztát is csak 107C-nél nyit teljesen. Az óra nem feltétlenül pontos, azért írtam, hogy "óra szerint".... És mert 0km-től nálam van az autó, a termosztát is még gyári és mindig így működött, dugóban araszolva 100 fok körül normális üzemnek számít.

Link to comment
Megosztás:

Hengerfejben. Nagy merészség nem kell hozzá, hisz a termosztát is csak 107C-nél nyit teljesen. Az óra nem feltétlenül pontos, azért írtam, hogy "óra szerint".... És mert 0km-től nálam van az autó, a termosztát is még gyári és mindig így működött, dugóban araszolva 100 fok körül normális üzemnek számít.

Aha oké köszi, azt hittem 100'C-nál már forr. :o

Link to comment
Megosztás:

Akkor vegyek:

Szelepfedél tömítés

Hengerfej tömítés

Kipufogó sor tömítést

Szívósor tömítés

Szelepszár szimm.

Hengerfej csavar

Kihagytam valamit?

Szelepszár szimm az feltétlen kell? Nem jártam utána, de lehet, hogy akkor már egy komplett tömítéskészlet jobban megéri, amiben minden benne van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.