zotya975 Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 A morzsában F13-om van...na akkor most mi van? :D :icon13: <_< Mi lenne, mi lenne....vasárnap! :lol: Akkor váltó marad, az összes többi csere. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Mi lenne, mi lenne....vasárnap! :D Akkor váltó marad, az összes többi csere. :) Motort,köteggel cserél és mehet a móka.Persze lepapírozni nem tudja hivatalosan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Helló! Valaki közületek nem tudja X16XEL-hez milyen vezérműszíj jár? Hány fogas? Amit lerendeltem (Contitech szett), gőrgő feszítő minden oké, a szíj meg nem megy föl :) rövidebb mint ami rajta volt. Az új 162 fogas, a régi 169... ha jól számoltam idegességemben. Köszi X16XEL motorhoz 169 fogú szíj jár, márkától és minden egyéb igénytől/hóborttól függetlenül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbis Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Meg tudná valaki mondani nekem, hogy kb hány foknál kapcsol be a hűtővíz ventillátor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Baromság, én is bírkóztam már az utángyárival...ráz ám :D Azért keményen a télben, mikor -20akat mérünk már jelentősen észrevehető a takaró hatása, nem véletlenül van gyárilag is egy műanyag, amit ki be kell rakni nyáron, télen. Milyen műanyag? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Volna pár kérdésem mert nagyon nem tiszta a dolog. Szóval hétvégén olaj csere megtörtént és éppen nem ment bele 3 liter, vagy lehet a fennmaradó több mint fél liter akkor az olajsár miatt nem ment bele? Hűtővíz is cserélve lett, ha legközelebb kell cserélni csak hogy tudjam, merre hol van valami leeresztő csavar mert nem találtam rajta semmit a hűtőn ami meg van cső az kb a feléig van szóval az még nagyon nem az alja, vízpumpa is cserélve lett ami ott kijött még oké de kb feltöltés után csak úgy kb 3 liter víz ment csak bele, valami légtelnítő van benne? mert amit a gyíkban olvastam az úgy konkrétan nem lett meg. boltos meg 5 litert mondott hogy kb belemegy. 10-15percig nyomkolásztuk benne a két vastag csövet és így oldottuk meg a légtelenítést ez így azért megfelelő? :) jahh és 6km-er hajtás után még ment bele kb 3dl-er víz. csak hogy van valami légtelenítő dolog benne vagy nincs? Termosztátot meg abszolút nem találtam meg benne ill kép alapján motorkód meg az a x14nz, meg sajna még mindig nem tudom hogy ki kellene e cserélni vagynem mert pl péntek délután mentem vele haza akkor kb 3-4km-er után 15,5'C volt és a motor akkor a 90alatt fél milivel volt kb. Ma reggel jöttem 8,5'C-ben és olyan 87-88fokos lehetett a víz.az most jó vagy az már nem? mert ha tanácsoljátok inkább veszek bele egyet, de fölöslegesen a gyári alkatrészt meg nem akarom benne cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Upsz meg még elfelejtettem majdnem, lészűrőt cseréltem ugye a vízpumpához kiszedtem az egész házat hozzá, elég fura dolgot vettem észre. szóval a légszűrőház elvileg kap levegőt lentről oldalról a gyertyák felöl meg elölről a hűtő felöl? mert olyan van hogy az enyémen az eleje le van szigetelőszalagozva, egy rétegben szépen ügyesen csak nem tudom hogy miért, vagy még egy régebbi téliesítés maradványa lehetett?vagy a gázüzemem miatt? mert lényegében ha minden igaz a másik két helyről kap levegőt csak ugye nem tudom hogy az elég e neki. vagy inkább vegyem le a szigetelőszallagot? :) De legalább a kompresszióm tuti jó mert anyázott a szerelő mire körbetekerte nagynehezen 2x a vezérműszíj miatt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Akinek gáz üzemű a gépe az tudna nekem segíteni? sajna úgy láttam nincs külön topik rá létre kellene egyet hozni csak nem tudom ki vagy hogy. A lényeg, a reduktoron van elöl egy csavar amit a szerelőm úgy gondolt hogy hátha a légtelenítő csavar, de miután kivette és eléggé gáz szagú volt kiderült hogy valszeg mégsem az. a lényeg hogy nem tudom mennyire hogy volt belecsavarva mert nem számolta meg és nincs is teljesen ráhúzva de kb úgy állt bene mit most csak nem tudom mi szerepe van benne a csavarnak nehogy valamifogyasztás vagy alapjárat vagy más gond legyen belőle. aki ért hozzá akkor lefényképezném és megkérdezném úgy is. És előre köszönöm a segítségeket. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Volna pár kérdésem mert nagyon nem tiszta a dolog. Szóval hétvégén olaj csere megtörtént és éppen nem ment bele 3 liter, vagy lehet a fennmaradó több mint fél liter akkor az olajsár miatt nem ment bele? Az autó vízszintesen állt? olajszűrőt is letekerted? betőltősapkát is megnyitottad? Hagytál elég időt kifolyni? Meddig töltöttétek a nívópálcán nézve? Megjáratás után is ellenőrizted a szintet? Pár deci az olajszűrő és az olajjáratok feltöltésére is kell, szóval járatás után is ellenőrizd a szintet. A nívó min és max szintje között 1liter a különbség, szóval azt sem mindegy meddig töltöd. (nem tudom a gyári adat a 3,5l a nívó melyik szinjéhez tartozik). A 3,5l-t még nekem sem sikerült beletöltenem. Szerintem 1-2 deci mindenképpen marad a rendszerben ami nem tud kifolyni. Hűtővíz is cserélve lett, ha legközelebb kell cserélni csak hogy tudjam, merre hol van valami leeresztő csavar mert nem találtam rajta semmit a hűtőn ami meg van cső az kb a feléig van szóval az még nagyon nem az alja, vízpumpa is cserélve lett ami ott kijött még oké de kb feltöltés után csak úgy kb 3 liter víz ment csak bele, valami légtelnítő van benne? mert amit a gyíkban olvastam az úgy konkrétan nem lett meg. boltos meg 5 litert mondott hogy kb belemegy. 10-15percig nyomkolásztuk benne a két vastag csövet és így oldottuk meg a légtelenítést ez így azért megfelelő? :) jahh és 6km-er hajtás után még ment bele kb 3dl-er víz. csak hogy van valami légtelenítő dolog benne vagy nincs? Leeresztő csavar nincs. Áltlában a hűtő alsó csövét szokták leszedni és úgy leengedni, de akkor is marad a hűtőben még a régiből. Ha azt is ki akarod cserélni akkor ki lehet venni a hűtőt és kiönteni a benne levő maradékot. Légtelenítő csavar sincs. A rendszer magát légteleniíti. Esetleg a hőfok jeladót szokták kicsavarni, mert ott kialakulhat egy pici légbuborék ami a motor működését nem, csak a műszeren mutatott vízhőfok értékét befolyásolhatja. Termosztátot meg abszolút nem találtam meg benne ill kép alapján motorkód meg az a x14nz, meg sajna még mindig nem tudom hogy ki kellene e cserélni vagynem mert pl péntek délután mentem vele haza akkor kb 3-4km-er után 15,5'C volt és a motor akkor a 90alatt fél milivel volt kb. Ma reggel jöttem 8,5'C-ben és olyan 87-88fokos lehetett a víz.az most jó vagy az már nem? mert ha tanácsoljátok inkább veszek bele egyet, de fölöslegesen a gyári alkatrészt meg nem akarom benne cserélni. Ennyire azért nem pontos az a műszer. Hgyan olvastad le azt a 2-3 fok különbséget. Ha rendesen melegszik és tartja a hőfokot külső hőmérséklettől és menettempótól függetlenül akkor nincs baja termosztáttal. Amugy ha jól tudom neked a motor oldalán a vezérlés alatt van a termosztát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Az autó vízszintesen állt? olajszűrőt is letekerted? betőltősapkát is megnyitottad? Hagytál elég időt kifolyni? Meddig töltöttétek a nívópálcán nézve? Megjáratás után is ellenőrizted a szintet? Pár deci az olajszűrő és az olajjáratok feltöltésére is kell, szóval járatás után is ellenőrizd a szintet. A nívó min és max szintje között 1liter a különbség, szóval azt sem mindegy meddig töltöd. (nem tudom a gyári adat a 3,5l a nívó melyik szinjéhez tartozik). A 3,5l-t még nekem sem sikerült beletöltenem. Szerintem 1-2 deci mindenképpen marad a rendszerben ami nem tud kifolyni. minden le lett szedve belőle róla egyedül a nívópálcát nem húztam ki belőle amikor le lett eresztve az olaj, szerelő műhelyébe aknán szóval valószínű vízszintes. arra gondoltam én is hogy olajszűrőbe azért megy +ba valamennyi de így épp a min max között van de hazaérve megnézem még, ha már meleg állapotba kell úgyis ellenőrizni. Leeresztő csavar nincs. Áltlában a hűtő alsó csövét szokták leszedni és úgy leengedni, de akkor is marad a hűtőben még a régiből. Ha azt is ki akarod cserélni akkor ki lehet venni a hűtőt és kiönteni a benne levő maradékot. Légtelenítő csavar sincs. A rendszer magát légteleniíti. Esetleg a hőfok jeladót szokták kicsavarni, mert ott kialakulhat egy pici légbuborék ami a motor működését nem, csak a műszeren mutatott vízhőfok értékét befolyásolhatja. Bár valszeg nem sok köze van ehez de csak megkérdezem hogy a motor jobb alsó felén elölről nézve mi az a kis gumibigyó amit ki lehet húzni és egy lyuk van benne ill a motoron? Ennyire azért nem pontos az a műszer. Hgyan olvastad le azt a 2-3 fok különbséget. Ha rendesen melegszik és tartja a hőfokot külső hőmérséklettől és menettempótól függetlenül akkor nincs baja termosztáttal. Amugy ha jól tudom neked a motor oldalán a vezérlés alatt van a termosztát. szemmértékkel néztem hogy kb a kék skála teteje olyan 85'C körül lehet és épp a kék teteje meg a 90-es fehér vonal között volt. bár most azon gondolkozok mintha 95'C nél viszont bekapcsolt volna a ventillátor aminek elvileg 100'C nál kellene szóval lehet ennyire roszúl mutatja a hőmérsékletet és nem is olyan rossz a termosztátom? bár szerválok egy fényképezőt és lefényképezem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 légszűrő Ez a része ami le van szigetelőszalagozva csak nem tudom hogy miért. Érdemes lenne levenni vagy ez a téliesítése? :) gáz reduktor ez pedig a gáz reduktor ami csavar ki lett csavarva és vissza csak nem tudom mi célt szolgál vagy hogy esetleg meg kell húzni teljesn? :D A motor nincs lemosva nem is azt kell nézni <_< meg különben se merem nehogy bekrepáljon Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 légszűrő Ez a része ami le van szigetelőszalagozva csak nem tudom hogy miért. Érdemes lenne levenni vagy ez a téliesítése? :) gáz reduktor ez pedig a gáz reduktor ami csavar ki lett csavarva és vissza csak nem tudom mi célt szolgál vagy hogy esetleg meg kell húzni teljesn? :D A motor nincs lemosva nem is azt kell nézni <_< meg különben se merem nehogy bekrepáljon A lezárás a torlólevegő (pl. 60-80 km/h óra felett már számolni kell vele) megakadályozására van, amely bekavarna az LPG beállításokba. Ez egy régi Lovato reduktor? Mert akkor szerintem az alapjárati keverék állítócsavarja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Milyen műanyag? :) Létezik gyárilag a hűtő elé helyezhető takaró műanyag alkalmatosság ami részben takarja a hűtőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Létezik gyárilag a hűtő elé helyezhető takaró műanyag alkalmatosság ami részben takarja a hűtőt. Egész pontosan a hűtőmaszk belső oldalára pattintható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Létezik gyárilag a hűtő elé helyezhető takaró műanyag alkalmatosság ami részben takarja a hűtőt. Nektek olyan van? vagy némelyikhez kéne hogy legyen? most kérdezném, hogy boltba olyan kapható-e de lehet kartonnal többet érek el, olcsóbb is. :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Nektek olyan van? vagy némelyikhez kéne hogy legyen? most kérdezném, hogy boltba olyan kapható-e de lehet kartonnal többet érek el, olcsóbb is. :o Szerintem az, hogy gyárilag van vagy nincs -azon kívül, hogy milyen éghajlatra ment- leginkább motor és felszereltség (légkondi..stb) függő. E szerint változhat a lökhárító-szoknyában is a légáteresztés. 1 kép 2 kép Nekem például teljesen fapados, a maszkban van takaró viszont a lökösben végig nyitott mindkét sorban. Ideiglenesen segít a hűtőtakaró, de a termosztát cserét előbb-utóbb meg kell ejteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Szerintem az, hogy gyárilag van vagy nincs -azon kívül, hogy milyen éghajlatra ment- leginkább motor és felszereltség (légkondi..stb) függő. E szerint változhat a lökhárító-szoknyában is a légáteresztés. 1 kép 2 kép Nekem például teljesen fapados, a maszkban van takaró viszont a lökösben végig nyitott mindkét sorban. Ideiglenesen segít a hűtőtakaró, de a termosztát cserét előbb-utóbb meg kell ejteni. Előbb :o Ezt a betétet nem termosztátpótlásnak találták ki, csak ha hideg van, és kapja telibe a menetszelet, akkor még lassabban melegszik be. Ezt a befújó hideget hivatott csökkenteni. Ha a termosztát sz.r, akkor úgysem ér semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Előbb :o Ezt a betétet nem termosztátpótlásnak találták ki, csak ha hideg van, és kapja telibe a menetszelet, akkor még lassabban melegszik be. Ezt a befújó hideget hivatott csökkenteni. Ha a termosztát sz.r, akkor úgysem ér semmit. Egyről beszélünk :D Az a gyári műanyag lap ami nekem is benne van nem azért van, hogy nyáron ki, télen be. Viszont nem biztos, hogy egyből el tud rohanni termosztátot cserélni, ilyenkor egy-két hétig segíthet valamilyen hűtőtakarós módszer. Jobb mint hideg motorral járkálni. Fűtésről, párátlanításró nem is beszélve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Tegnap városban mentem akkor 92'C körül volt a dolog. ma reggel városban gyorsan felmelegedett 90alatt kicsivel aztán ároson kívül lejebb ment majd 5-6km-er után újra 90alatt épphogy bár max melegen volt a fűtésem. levettem hidegre akkor meg felment 90-re. Most nem igazán tudom eldönteni hogy mennyire kellene neki meleget fújnia mert pl az előző autómba nem akarom összehasonlítani az Opelével de ha azt maxra húztam akár -15'C-ban akkor is kezdett olvadni a műszerfalam, szóval legalább 2cm-ert a hideg fele kellett húznom hogy csak simán meleg legyen. :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Tegnap.. Ha tiszta a vízrendszer és a termosztát is jó akkor tartania kéne fullra feltekert fűtéssel is (de nem csutkára húzott ventilátorral) a 90 fokot.. :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Tegnap városban mentem akkor 92'C körül volt a dolog. ma reggel városban gyorsan felmelegedett 90alatt kicsivel aztán ároson kívül lejebb ment majd 5-6km-er után újra 90alatt épphogy bár max melegen volt a fűtésem. levettem hidegre akkor meg felment 90-re. Most nem igazán tudom eldönteni hogy mennyire kellene neki meleget fújnia mert pl az előző autómba nem akarom összehasonlítani az Opelével de ha azt maxra húztam akár -15'C-ban akkor is kezdett olvadni a műszerfalam, szóval legalább 2cm-ert a hideg fele kellett húznom hogy csak simán meleg legyen. :o Ennyit a mérőműszered is csalhat. Egyébként milyen motorról van szó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dmar Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Sziasztok! Mitől lehet az, hogy amikor beköszönt a szar latyakos, esős, hidegebb idő rángat az autóm. X14NZ (2001), 3 éve van nálam, ez alatt mentem vele 30000-et, most van benne 87000km. Állandó fordulaton teljesen rendben megy, azonban mikor odalépek neki megtorpan, néhányat rángat, remeg...aztán megindul. Ha álló helyzetben üresben lépek a gázra akkor is megtorpanást érzek, nem pörög fel azonnal..és ilyen "büfögő" hangot hallok a kipufogótól...és menet közben is pöfög a kipufogó... Gyertyákat már kicseréltem, nem változott semmi.....Van ha pl. egy napig nem indítom be és mondjuk ázik egész nap, akkor indulásnál nagyon alacsony az alapjárata, majd gázzal játszok és akkor felveszi a normálisat.... Gyújtáselosztó-fedelet átnéztem, kiszárítottam hátha az a baj, megtakarítottam az "oxidációtól".... Meg az egy dolog h megtorpan stb.... de a kipufogónál és miért van ilyen büfögő hangja? sőt néha rezonáló hangot is hallat....kérlek válaszoljatok, télire nem szeretném, ha egyik reggel nem indulna.....meg veszélyes is mert előzni sem nagyon merek, nem tudom mikor fog, megtorpanni :S Megjegyzem talán az üzemi hőfoknak is van köze hozzá, legalábbis eddig azt hittem, mert ahogy melegedett, úgy lett zajosabb a kipufogó is, meg ez az egész jelenség is, úgy lett egyre erősebb....és gyakoribb..! de ma már indítástól, leállításig csinálta, hidegen melegen, igaz egész nap ázott a gép.... kérlek adjatok tanácsokat, ötleteket! KÖszi! Üdv: dmar Gyertyakábel áthúz , de ha cserélsz csak jó minőséget vegyél ne a univerzális 800-1600 ft-os gumiharang gyertyapipásat mert az gagyi lehetőleg a tipushoz valót. Az unixnál 13-25 e ft a készlet de ha egyenként veszed ai is legalább 6000-nél kezdődik. Nos, szerelő is azt mondta gyertyakábellel lesz a gond, kértem kölcsön mind a 4 gyertyára, és a probléma ugyanúgy fent áll..... Most este egész végig ázott a verda, reggel már nehezen indult, dadogott, remegett, ha oda lépek neki álló helyzetben , nem azonnal pörög fel, menet közben, meg gázadásra megtorpan, büfögő hang a kipufftól.... valami más ötlet? Esetleg maga a gyújtás-elosztó fedél? ha meg van repedve vagy valami? vagy mi lehet? segítsetek plz. Ennyit a szerelőkről is, most megszabadított volna jó pár forinttól és semmit sem értem volna el vele, ha hallgatok rá. Kicsit sz*r így menni vele, nem bírok "kiugrani" sem kereszteződésben, mert "nemmegysehova"... Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Nos, szerelő is azt mondta gyertyakábellel lesz a gond, kértem kölcsön mind a 4 gyertyára, és a probléma ugyanúgy fent áll..... Most este egész végig ázott a verda, reggel már nehezen indult, dadogott, remegett, ha oda lépek neki álló helyzetben , nem azonnal pörög fel, menet közben, meg gázadásra megtorpan, büfögő hang a kipufftól.... valami más ötlet? Esetleg maga a gyújtás-elosztó fedél? ha meg van repedve vagy valami? vagy mi lehet? segítsetek plz. Ennyit a szerelőkről is, most megszabadított volna jó pár forinttól és semmit sem értem volna el vele, ha hallgatok rá. Kicsit sz*r így menni vele, nem bírok "kiugrani" sem kereszteződésben, mert "nemmegysehova"... Előre is köszönöm. Gyertyák mikor voltak cserélve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Ennyit a mérőműszered is csalhat. Egyébként milyen motorról van szó? x14nz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Nos, szerelő is azt mondta gyertyakábellel lesz a gond, kértem kölcsön mind a 4 gyertyára, és a probléma ugyanúgy fent áll..... Csakhogy ott öt kábel van, és a trafókábel és a trafó is lehet rossz. A legegyszerűbb, hogy sötétben indítsd be amikor ez a hiba fennáll, mert -ha ez a baja- az áthúzás jól látható, és ha jó füled van hallhatók is a kis csattanások. Szóval sötétben nézd jól körbe a trafót és a gyújtókábeleket, de óvakodj a kézzel belenyúlkálástól, mert ha áthúz qrva nagyot odab@sz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts