pszilaj Elküldve Október21, 2010 Megoszt Elküldve Október21, 2010 Pontosan! Megy egy olcsóbb, körbejárja s az remélhetőleg összeszedi ami nem odavaló Korrekt, ezt én is pontosan így gondolom... Csak az elképzelés úgy van, hogy nem megyek vele, max 5-10 kilómétert, esetleg helyben felmelegítem és leeresztem, utána meg mehet vissza a Meta. Ne az én pénzemen/autómon iskolázza magát a szerelőm... (Bár ez engem is minősít, de sajna errefele nincs jó szerelő aki ne lenne elszállva és/vagy ne kérne vagyonokat egy ilyen melóért :D ) Amugy meg igaza volt annak aki 60ezer Ft-ra becsülte az összeget. Jelenleg átszámolva több mint 55ezerbe állok, s munkadíj még nincs fizetve. Azt hiszem én voltam. De én tapasztalatból mondtam... :) De jobb most megadni neki, mindent amit csak "lehet", mert akkor sokáig nem kell hozzányúlni... Tudom hogy sokban van, de még többe kerül, ha még egyszer szét kell szedni... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Remélem jó helyre írom mert végül is a motorról van szó. Ugye ma reggel kicsit bejöttek a hidegek, legalább aktivizálódik a téligumim ha már fent van. a lényeg hogy indulásnál 4'C volt aztán lakott területen kívül szép lassan lement -0,5'C-re a hőmérséklet, a kocsi teteje is deres volt. Mi a motor ideális üzemi hőmérséklete? pl egész végig a kék jelzés fölött kb 1mm-errel volt a mutató. Abból a szempontból kérdezem, hogy télen vagy ilyenkor szoktatok kartont tenni a hűtő elé? ha igen akkor mekkorát meg hova? mármint jobb-bal, le-fel? ha már vigyázni akarok rá legalább jól érezze magát a motor is. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Remélem jó helyre írom mert végül is a motorról van szó. Ugye ma reggel kicsit bejöttek a hidegek, legalább aktivizálódik a téligumim ha már fent van. a lényeg hogy indulásnál 4'C volt aztán lakott területen kívül szép lassan lement -0,5'C-re a hőmérséklet, a kocsi teteje is deres volt. Mi a motor ideális üzemi hőmérséklete? pl egész végig a kék jelzés fölött kb 1mm-errel volt a mutató. Abból a szempontból kérdezem, hogy télen vagy ilyenkor szoktatok kartont tenni a hűtő elé? ha igen akkor mekkorát meg hova? mármint jobb-bal, le-fel? ha már vigyázni akarok rá legalább jól érezze magát a motor is. :) Ha a kék jelzés fölött volt csak 1mm-rel akkor sürgősen cserélj termosztátot. A kinti hőmérséklettő függetlenül 90 fok környékén kéne lennie a víznek, ami az ideális hőmérséklet is a motornak. A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Ha a kék jelzés fölött volt csak 1mm-rel akkor sürgősen cserélj termosztátot. A kinti hőmérséklettő függetlenül 90 fok környékén kéne lennie a víznek, ami az ideális hőmérséklet is a motornak. A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...). Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :icon13: Mínusz 10ben is 90 fok körül van a motor üzemi hőmérséklete :) Fel kéne melegednie neki addig. Lehet hogy lassabban, mert ugye kapja a hideg menetszelet, meg még hidegebbről indul, de akkor is el kéne másznia 90körülig, előbb utóbb :D Este nyesek is egy darab hűtőtakarót... Mostanában állandóan hideg rövidtávozok, szerencsétlennek esélye nincs bemelegedni... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Mínusz 10ben is 90 fok körül van a motor üzemi hőmérséklete :) Fel kéne melegednie neki addig. Lehet hogy lassabban, mert ugye kapja a hideg menetszelet, meg még hidegebbről indul, de akkor is el kéne másznia 90körülig, előbb utóbb :D Este nyesek is egy darab hűtőtakarót... Mostanában állandóan hideg rövidtávozok, szerencsétlennek esélye nincs bemelegedni... <_< nahh akkor majd hazafele megnézem meddig mit melegszik, meg majd holnap reggel is. Megmérnéd nekem, hogy kb hányXhányas kartont vágjak neki? nehogy aztán fagyban meg felforjon a víz vagy pont akkora legyen hogy ne érjen neki semmit. :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Ha a legdrágábat veszed az nem azt jelenti hogy nem fog sohasem tönkremeni hanem azt hogy bepaliztak :D Sajnos próbáltam olcsóbb gyújtókábelt kisiparit azután vadi új championt és sajnos mindkettő hiába új stb mégis áthúztak a hengerfejhez. Párás időben ez gondot okozott. Mint kiderült a DIS gyújás nagyobb feszültséget ad és az olcsóbb kábelek kb 15KV-ot bírnak. A gyári beru 45kV-ot. Szóval nem csak az ára nagyobb. Arrol nem is beszélve, hogy a gyári kibírt 15 évet. Persze 70eFt-ért nem is vettem meg én sem, de szerencsémre mert mint kiderült más volt a problémám, így még mindíg a 15éves gyári működik. Na de amivel nem értek eggyet az az hogy: Szerintem ha gyertyát cserélt és kábelt nem, amit együtt kéne..... Miéert is kellene gyertyával együtt cserélni mindig a kábelt???? Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :) Igen ez még így is termosztáthibára utal. Termosztátnak pont az a dolga, hogy egyenletes hőfokon tartsa a motrt kinti hűmérséklettől függetlenül, márpedig nálad ez nem teljesül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...). Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs. Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs. Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni. De én ráfogom a klímahűtőre, hogy azért. Az, hogy anélkül hogyan teljesít, nem tudok nyilatkozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Igen ez még így is termosztáthibára utal. Termosztátnak pont az a dolga, hogy egyenletes hőfokon tartsa a motrt kinti hűmérséklettől függetlenül, márpedig nálad ez nem teljesül. Ok akkor még 2 nap teszt aztán csere. Termosztátot amit ajánlottatok márkát, típust visszakerestem, mert emlékeztem hogy mintha írtátok volna. Valaki ügyes és akinek van lehetősége nem nyomatna egy olyat a Gyíkba hogy mittomén ilyen fő alkatrészeknél hogy ajánlott és nem ajánlott típusok? és akkor könyebb lenne megnézni mint itt kérdezgetnénk. Vagy ez nem jó ötlet? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Ok akkor még 2 nap teszt aztán csere. Termosztátot amit ajánlottatok márkát, típust visszakerestem, mert emlékeztem hogy mintha írtátok volna. Valaki ügyes és akinek van lehetősége nem nyomatna egy olyat a Gyíkba hogy mittomén ilyen fő alkatrészeknél hogy ajánlott és nem ajánlott típusok? és akkor könyebb lenne megnézni mint itt kérdezgetnénk. Vagy ez nem jó ötlet? <_< Ezeket találtam neked a keresővel: Zotya is járt már igy. Meyle, Wahler, Gates, Swag/Febi....ezekkel érdemes foglalkozni. name='Zolka' date='2010-07-26 - 16:10' post='673435'] Értettem! :) Köszönöm! A QH márkával már sikerült befürdenem termosztát ügyben. :D ='pebe' date='2010-10-14 - 07:39' post='706861'] Igen-igen. Legutóbb nekem volt problémám a QH-s termosztáttal. Akkor itt a fórumon többen is mondták, hogy tudatlan lévén jól rámsózták a leggagyibb utángyártott márkát. Azóta Wahler van benne, és semmi gond vele. Akkor is írtam, most megismétlem: Termosztátot csak őstermelőtől!!! Főleg, hogy az árkülömbség is csak párszáz forint. Szóval itt a (picit) drágább tuti jobb :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Ezeket találtam neked a keresővel: Oké oké ez megvan, már a múltkor is felírtam egy kis papírra csak arra gondoltam, hogy konkrét márkákat kellene hogy mi a javaslat vagy mi nem, pl vízpumpa, feszítőgörgő, ékszíj, generátorszíj, ilyesmi. Pl a gyertyát és a termosztátot meg már felírtam hogy miket javasoltatok. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Oké oké ez megvan, már a múltkor is felírtam egy kis papírra csak arra gondoltam, hogy konkrét márkákat kellene hogy mi a javaslat vagy mi nem, pl vízpumpa, feszítőgörgő, ékszíj, generátorszíj, ilyesmi. Pl a gyertyát és a termosztátot meg már felírtam hogy miket javasoltatok. :) Nekem ilyen a felállás,és ajánlom is: Vezérműszíj: GM Generátorszíj: GM Vízpumpa: GM Feszítőgörgő: SKF Szíjakból pl.jó még a Gates is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Nekem ilyen a felállás,és ajánlom is: Vezérműszíj: GM Generátorszíj: GM Vízpumpa: GM Feszítőgörgő: SKF Szíjakból pl.jó még a Gates is. Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond. Én is mindíg Gates-t teszek bele mindíg, és nagyon gyorsan fogynak a fogai. Mivel én is úgy tudom, hogy a Gates egy jó márka, így arra gondolok, hogy a tárcsa eszi meg a szíjat. Mintha már erről is olvastam volna korábban, hogy ilyen is lehet. De mivel a szíj nem drága, így azt cserélgetem, ha már nagyon gányos, és nem vacakolok a tárcsával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Én is mindíg Gates-t teszek bele mindíg, és nagyon gyorsan fogynak a fogai. Mivel én is úgy tudom, hogy a Gates egy jó márka, így arra gondolok, hogy a tárcsa eszi meg a szíjat. Mintha már erről is olvastam volna korábban, hogy ilyen is lehet. De mivel a szíj nem drága, így azt cserélgetem, ha már nagyon gányos, és nem vacakolok a tárcsával. Én DAYCO szíjat vettem le róla. De majdnem olyan volt mint az új. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond. az SKF szíjszettbe is a gates szíjat teszik amúgy Én mondjuk személy szerint preferálom az SKF-et minden szinten. Continental is jó szíj oldalon. görgők ilyesmik terén meg a ruville gyárt még jó minőséget pl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Miéert is kellene gyertyával együtt cserélni mindig a kábelt???? Baromság, én is bírkóztam már az utángyárival...ráz ám :) Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs. Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni. Azért keményen a télben, mikor -20akat mérünk már jelentősen észrevehető a takaró hatása, nem véletlenül van gyárilag is egy műanyag, amit ki be kell rakni nyáron, télen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Sziasztok!!! Problémám a következő. Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik. Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton) Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Sziasztok!!! Problémám a következő. Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik. Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton) Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva. Feszíts a szíjon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Sziasztok!!! Problémám a következő. Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik. Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton) Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva. Ezt nekem is csinálja a generátor, esős időben néha visít egyet, és világít a töltésjelző és a fékfolyadék-visszajelző is. Hiába húzom meg a szíjat, már annyira meg van feszítve, hogy fütyül a generátor csapágya, de így is (sztem nálad is ez adja a "turbós" hangot). Gondolom a főtengelyen a tárcsa van már szétkopva, csak kicsit sokallom a 12eFt-ot egy újért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Feszíts a szíjon. Az a baj hogy nincs hova már. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Ezt nekem is csinálja a generátor, esős időben néha visít egyet, és világít a töltésjelző és a fékfolyadék-visszajelző is. Hiába húzom meg a szíjat, már annyira meg van feszítve, hogy fütyül a generátor csapágya, de így is (sztem nálad is ez adja a "turbós" hangot). Gondolom a főtengelyen a tárcsa van már szétkopva, csak kicsit sokallom a 12eFt-ot egy újért. Köszi! Más Új Wahler :D Hiába mumusom a termosztát. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Köszi! Más Új Wahler :D Hiába mumusom a termosztát. :) Nem megfelelő a műszeregységed esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Nem megfelelő a műszeregységed esetleg? Megfelelő mert amikor meg jó volt a termosztát 90 felett volt 1 kicsivel meg a ventilátor 90 utáni csíktól már indult szóval tuti jó csak megint kifogtam egy rosszat. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts