Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Pontosan! Megy egy olcsóbb, körbejárja s az remélhetőleg összeszedi ami nem odavaló

Korrekt, ezt én is pontosan így gondolom... Csak az elképzelés úgy van, hogy nem megyek vele, max 5-10 kilómétert, esetleg helyben felmelegítem és leeresztem, utána meg mehet vissza a Meta.

Ne az én pénzemen/autómon iskolázza magát a szerelőm... (Bár ez engem is minősít, de sajna errefele nincs jó szerelő aki ne lenne elszállva és/vagy ne kérne vagyonokat egy ilyen melóért :D )

Amugy meg igaza volt annak aki 60ezer Ft-ra becsülte az összeget. Jelenleg átszámolva több mint 55ezerbe állok, s munkadíj még nincs fizetve.

Azt hiszem én voltam. De én tapasztalatból mondtam... :)

De jobb most megadni neki, mindent amit csak "lehet", mert akkor sokáig nem kell hozzányúlni...

Tudom hogy sokban van, de még többe kerül, ha még egyszer szét kell szedni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Remélem jó helyre írom mert végül is a motorról van szó.

Ugye ma reggel kicsit bejöttek a hidegek, legalább aktivizálódik a téligumim ha már fent van. a lényeg hogy indulásnál 4'C volt aztán lakott területen kívül szép lassan lement -0,5'C-re a hőmérséklet, a kocsi teteje is deres volt. Mi a motor ideális üzemi hőmérséklete? pl egész végig a kék jelzés fölött kb 1mm-errel volt a mutató. Abból a szempontból kérdezem, hogy télen vagy ilyenkor szoktatok kartont tenni a hűtő elé? ha igen akkor mekkorát meg hova? mármint jobb-bal, le-fel? ha már vigyázni akarok rá legalább jól érezze magát a motor is. :)

Link to comment
Megosztás:

Remélem jó helyre írom mert végül is a motorról van szó.

Ugye ma reggel kicsit bejöttek a hidegek, legalább aktivizálódik a téligumim ha már fent van. a lényeg hogy indulásnál 4'C volt aztán lakott területen kívül szép lassan lement -0,5'C-re a hőmérséklet, a kocsi teteje is deres volt. Mi a motor ideális üzemi hőmérséklete? pl egész végig a kék jelzés fölött kb 1mm-errel volt a mutató. Abból a szempontból kérdezem, hogy télen vagy ilyenkor szoktatok kartont tenni a hűtő elé? ha igen akkor mekkorát meg hova? mármint jobb-bal, le-fel? ha már vigyázni akarok rá legalább jól érezze magát a motor is. :)

Ha a kék jelzés fölött volt csak 1mm-rel akkor sürgősen cserélj termosztátot. A kinti hőmérséklettő függetlenül 90 fok környékén kéne lennie a víznek, ami az ideális hőmérséklet is a motornak. A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...).

Link to comment
Megosztás:

Ha a kék jelzés fölött volt csak 1mm-rel akkor sürgősen cserélj termosztátot. A kinti hőmérséklettő függetlenül 90 fok környékén kéne lennie a víznek, ami az ideális hőmérséklet is a motornak. A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...).

Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :)

Link to comment
Megosztás:

Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :icon13:

Mínusz 10ben is 90 fok körül van a motor üzemi hőmérséklete :) Fel kéne melegednie neki addig. Lehet hogy lassabban, mert ugye kapja a hideg menetszelet, meg még hidegebbről indul, de akkor is el kéne másznia 90körülig, előbb utóbb :D

Este nyesek is egy darab hűtőtakarót... Mostanában állandóan hideg rövidtávozok, szerencsétlennek esélye nincs bemelegedni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Mínusz 10ben is 90 fok körül van a motor üzemi hőmérséklete :) Fel kéne melegednie neki addig. Lehet hogy lassabban, mert ugye kapja a hideg menetszelet, meg még hidegebbről indul, de akkor is el kéne másznia 90körülig, előbb utóbb :D

Este nyesek is egy darab hűtőtakarót... Mostanában állandóan hideg rövidtávozok, szerencsétlennek esélye nincs bemelegedni... <_<

nahh akkor majd hazafele megnézem meddig mit melegszik, meg majd holnap reggel is.

Megmérnéd nekem, hogy kb hányXhányas kartont vágjak neki? nehogy aztán fagyban meg felforjon a víz vagy pont akkora legyen hogy ne érjen neki semmit. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Ha a legdrágábat veszed az nem azt jelenti hogy nem fog sohasem tönkremeni hanem azt hogy bepaliztak :D

Sajnos próbáltam olcsóbb gyújtókábelt kisiparit azután vadi új championt és sajnos mindkettő hiába új stb mégis áthúztak a hengerfejhez. Párás időben ez gondot okozott. Mint kiderült a DIS gyújás nagyobb feszültséget ad és az olcsóbb kábelek kb 15KV-ot bírnak. A gyári beru 45kV-ot. Szóval nem csak az ára nagyobb. Arrol nem is beszélve, hogy a gyári kibírt 15 évet.

Persze 70eFt-ért nem is vettem meg én sem, de szerencsémre mert mint kiderült más volt a problémám, így még mindíg a 15éves gyári működik.

Na de amivel nem értek eggyet az az hogy:

Szerintem ha gyertyát cserélt és kábelt nem, amit együtt kéne.....

Miéert is kellene gyertyával együtt cserélni mindig a kábelt????

Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :)

Igen ez még így is termosztáthibára utal. Termosztátnak pont az a dolga, hogy egyenletes hőfokon tartsa a motrt kinti hűmérséklettől függetlenül, márpedig nálad ez nem teljesül.

Link to comment
Megosztás:

A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...).

Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs.

Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni.

Link to comment
Megosztás:

Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs.

Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni.

De én ráfogom a klímahűtőre, hogy azért. Az, hogy anélkül hogyan teljesít, nem tudok nyilatkozni.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez még így is termosztáthibára utal. Termosztátnak pont az a dolga, hogy egyenletes hőfokon tartsa a motrt kinti hűmérséklettől függetlenül, márpedig nálad ez nem teljesül.

Ok akkor még 2 nap teszt aztán csere.

Termosztátot amit ajánlottatok márkát, típust visszakerestem, mert emlékeztem hogy mintha írtátok volna.

Valaki ügyes és akinek van lehetősége nem nyomatna egy olyat a Gyíkba hogy mittomén ilyen fő alkatrészeknél hogy ajánlott és nem ajánlott típusok? és akkor könyebb lenne megnézni mint itt kérdezgetnénk. Vagy ez nem jó ötlet? :)

Link to comment
Megosztás:

Ok akkor még 2 nap teszt aztán csere.

Termosztátot amit ajánlottatok márkát, típust visszakerestem, mert emlékeztem hogy mintha írtátok volna.

Valaki ügyes és akinek van lehetősége nem nyomatna egy olyat a Gyíkba hogy mittomén ilyen fő alkatrészeknél hogy ajánlott és nem ajánlott típusok? és akkor könyebb lenne megnézni mint itt kérdezgetnénk. Vagy ez nem jó ötlet? <_<

Ezeket találtam neked a keresővel:

Zotya is járt már igy. Meyle, Wahler, Gates, Swag/Febi....ezekkel érdemes foglalkozni.

name='Zolka' date='2010-07-26 - 16:10' post='673435']

Értettem! :) Köszönöm! A QH márkával már sikerült befürdenem termosztát ügyben. :D

='pebe' date='2010-10-14 - 07:39' post='706861']

Igen-igen. Legutóbb nekem volt problémám a QH-s termosztáttal. Akkor itt a fórumon többen is mondták, hogy tudatlan lévén jól rámsózták a leggagyibb utángyártott márkát. Azóta Wahler van benne, és semmi gond vele. Akkor is írtam, most megismétlem:

Termosztátot csak őstermelőtől!!!

Főleg, hogy az árkülömbség is csak párszáz forint. Szóval itt a (picit) drágább tuti jobb :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Ezeket találtam neked a keresővel:

Oké oké ez megvan, már a múltkor is felírtam egy kis papírra csak arra gondoltam, hogy konkrét márkákat kellene hogy mi a javaslat vagy mi nem, pl vízpumpa, feszítőgörgő, ékszíj, generátorszíj, ilyesmi. Pl a gyertyát és a termosztátot meg már felírtam hogy miket javasoltatok. :)

Link to comment
Megosztás:

Oké oké ez megvan, már a múltkor is felírtam egy kis papírra csak arra gondoltam, hogy konkrét márkákat kellene hogy mi a javaslat vagy mi nem, pl vízpumpa, feszítőgörgő, ékszíj, generátorszíj, ilyesmi. Pl a gyertyát és a termosztátot meg már felírtam hogy miket javasoltatok. :)

Nekem ilyen a felállás,és ajánlom is:

Vezérműszíj: GM

Generátorszíj: GM

Vízpumpa: GM

Feszítőgörgő: SKF

Szíjakból pl.jó még a Gates is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ilyen a felállás,és ajánlom is:

Vezérműszíj: GM

Generátorszíj: GM

Vízpumpa: GM

Feszítőgörgő: SKF

Szíjakból pl.jó még a Gates is.

Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond.

Én is mindíg Gates-t teszek bele mindíg, és nagyon gyorsan fogynak a fogai. Mivel én is úgy tudom, hogy a Gates egy jó márka, így arra gondolok, hogy a tárcsa eszi meg a szíjat. Mintha már erről is olvastam volna korábban, hogy ilyen is lehet. De mivel a szíj nem drága, így azt cserélgetem, ha már nagyon gányos, és nem vacakolok a tárcsával.

Link to comment
Megosztás:

Én is mindíg Gates-t teszek bele mindíg, és nagyon gyorsan fogynak a fogai. Mivel én is úgy tudom, hogy a Gates egy jó márka, így arra gondolok, hogy a tárcsa eszi meg a szíjat. Mintha már erről is olvastam volna korábban, hogy ilyen is lehet. De mivel a szíj nem drága, így azt cserélgetem, ha már nagyon gányos, és nem vacakolok a tárcsával.

Én DAYCO szíjat vettem le róla. De majdnem olyan volt mint az új.

Link to comment
Megosztás:

Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond.

az SKF szíjszettbe is a gates szíjat teszik amúgy

Én mondjuk személy szerint preferálom az SKF-et minden szinten.

Continental is jó szíj oldalon.

görgők ilyesmik terén meg a ruville gyárt még jó minőséget pl.

Link to comment
Megosztás:

Miéert is kellene gyertyával együtt cserélni mindig a kábelt????

Baromság, én is bírkóztam már az utángyárival...ráz ám :)

Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs.

Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni.

Azért keményen a télben, mikor -20akat mérünk már jelentősen észrevehető a takaró hatása, nem véletlenül van gyárilag is egy műanyag, amit ki be kell rakni nyáron, télen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Problémám a következő.

Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik.

Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton)

Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Problémám a következő.

Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik.

Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton)

Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva.

Feszíts a szíjon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Problémám a következő.

Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik.

Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton)

Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva.

Ezt nekem is csinálja a generátor, esős időben néha visít egyet, és világít a töltésjelző és a fékfolyadék-visszajelző is. Hiába húzom meg a szíjat, már annyira meg van feszítve, hogy fütyül a generátor csapágya, de így is (sztem nálad is ez adja a "turbós" hangot). Gondolom a főtengelyen a tárcsa van már szétkopva, csak kicsit sokallom a 12eFt-ot egy újért.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nekem is csinálja a generátor, esős időben néha visít egyet, és világít a töltésjelző és a fékfolyadék-visszajelző is. Hiába húzom meg a szíjat, már annyira meg van feszítve, hogy fütyül a generátor csapágya, de így is (sztem nálad is ez adja a "turbós" hangot). Gondolom a főtengelyen a tárcsa van már szétkopva, csak kicsit sokallom a 12eFt-ot egy újért.

Köszi!

Más Új Wahler :D Hiába mumusom a termosztát. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.