Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Pontosan! Megy egy olcsóbb, körbejárja s az remélhetőleg összeszedi ami nem odavaló

Korrekt, ezt én is pontosan így gondolom... Csak az elképzelés úgy van, hogy nem megyek vele, max 5-10 kilómétert, esetleg helyben felmelegítem és leeresztem, utána meg mehet vissza a Meta.

Ne az én pénzemen/autómon iskolázza magát a szerelőm... (Bár ez engem is minősít, de sajna errefele nincs jó szerelő aki ne lenne elszállva és/vagy ne kérne vagyonokat egy ilyen melóért :D )

Amugy meg igaza volt annak aki 60ezer Ft-ra becsülte az összeget. Jelenleg átszámolva több mint 55ezerbe állok, s munkadíj még nincs fizetve.

Azt hiszem én voltam. De én tapasztalatból mondtam... :)

De jobb most megadni neki, mindent amit csak "lehet", mert akkor sokáig nem kell hozzányúlni...

Tudom hogy sokban van, de még többe kerül, ha még egyszer szét kell szedni... <_<

Elküldve

Remélem jó helyre írom mert végül is a motorról van szó.

Ugye ma reggel kicsit bejöttek a hidegek, legalább aktivizálódik a téligumim ha már fent van. a lényeg hogy indulásnál 4'C volt aztán lakott területen kívül szép lassan lement -0,5'C-re a hőmérséklet, a kocsi teteje is deres volt. Mi a motor ideális üzemi hőmérséklete? pl egész végig a kék jelzés fölött kb 1mm-errel volt a mutató. Abból a szempontból kérdezem, hogy télen vagy ilyenkor szoktatok kartont tenni a hűtő elé? ha igen akkor mekkorát meg hova? mármint jobb-bal, le-fel? ha már vigyázni akarok rá legalább jól érezze magát a motor is. :)

Elküldve
Remélem jó helyre írom mert végül is a motorról van szó.

Ugye ma reggel kicsit bejöttek a hidegek, legalább aktivizálódik a téligumim ha már fent van. a lényeg hogy indulásnál 4'C volt aztán lakott területen kívül szép lassan lement -0,5'C-re a hőmérséklet, a kocsi teteje is deres volt. Mi a motor ideális üzemi hőmérséklete? pl egész végig a kék jelzés fölött kb 1mm-errel volt a mutató. Abból a szempontból kérdezem, hogy télen vagy ilyenkor szoktatok kartont tenni a hűtő elé? ha igen akkor mekkorát meg hova? mármint jobb-bal, le-fel? ha már vigyázni akarok rá legalább jól érezze magát a motor is. :)

Ha a kék jelzés fölött volt csak 1mm-rel akkor sürgősen cserélj termosztátot. A kinti hőmérséklettő függetlenül 90 fok környékén kéne lennie a víznek, ami az ideális hőmérséklet is a motornak. A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...).

Elküldve
Ha a kék jelzés fölött volt csak 1mm-rel akkor sürgősen cserélj termosztátot. A kinti hőmérséklettő függetlenül 90 fok környékén kéne lennie a víznek, ami az ideális hőmérséklet is a motornak. A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...).

Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :)

Elküldve
Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :icon13:

Mínusz 10ben is 90 fok körül van a motor üzemi hőmérséklete :) Fel kéne melegednie neki addig. Lehet hogy lassabban, mert ugye kapja a hideg menetszelet, meg még hidegebbről indul, de akkor is el kéne másznia 90körülig, előbb utóbb :D

Este nyesek is egy darab hűtőtakarót... Mostanában állandóan hideg rövidtávozok, szerencsétlennek esélye nincs bemelegedni... <_<

Elküldve
Mínusz 10ben is 90 fok körül van a motor üzemi hőmérséklete :) Fel kéne melegednie neki addig. Lehet hogy lassabban, mert ugye kapja a hideg menetszelet, meg még hidegebbről indul, de akkor is el kéne másznia 90körülig, előbb utóbb :D

Este nyesek is egy darab hűtőtakarót... Mostanában állandóan hideg rövidtávozok, szerencsétlennek esélye nincs bemelegedni... <_<

nahh akkor majd hazafele megnézem meddig mit melegszik, meg majd holnap reggel is.

Megmérnéd nekem, hogy kb hányXhányas kartont vágjak neki? nehogy aztán fagyban meg felforjon a víz vagy pont akkora legyen hogy ne érjen neki semmit. :icon13:

Elküldve
Ha a legdrágábat veszed az nem azt jelenti hogy nem fog sohasem tönkremeni hanem azt hogy bepaliztak :D

Sajnos próbáltam olcsóbb gyújtókábelt kisiparit azután vadi új championt és sajnos mindkettő hiába új stb mégis áthúztak a hengerfejhez. Párás időben ez gondot okozott. Mint kiderült a DIS gyújás nagyobb feszültséget ad és az olcsóbb kábelek kb 15KV-ot bírnak. A gyári beru 45kV-ot. Szóval nem csak az ára nagyobb. Arrol nem is beszélve, hogy a gyári kibírt 15 évet.

Persze 70eFt-ért nem is vettem meg én sem, de szerencsémre mert mint kiderült más volt a problémám, így még mindíg a 15éves gyári működik.

Na de amivel nem értek eggyet az az hogy:

Szerintem ha gyertyát cserélt és kábelt nem, amit együtt kéne.....

Miéert is kellene gyertyával együtt cserélni mindig a kábelt????

Upsz termosztát??? most -0,5'C-nél volt ennyi amúgy ha délután megyek haza +15-18'C nél akkor viszont olyan 93'C körül mutat a mutató, vagy attól függetlenűl még rossz lehet? :)

Igen ez még így is termosztáthibára utal. Termosztátnak pont az a dolga, hogy egyenletes hőfokon tartsa a motrt kinti hűmérséklettől függetlenül, márpedig nálad ez nem teljesül.

Elküldve
A kartonnal csak felgyorsítod a felmelegedést üzemi hőmérsékletre. Amúgy én akkorát rakok be, ami teljes magasságában eltakarja a hűtőt és 3/4 szélességben. Igaz, nekem ott a klímahűtő, így az is fog valamennyit, tehát a kartontól nem igazán vehető észre, hogy gyorsabban melegszik fel üzemire a motor. Mindenesetre én a menetirány szerinti jobb felére szoktam rakni, hogy ha esetleg a ventinek be kell kapcsolnia, akkor tudjon levegőt szívni (a klímahűtő ventilátorom meg majd megszakad a hűtésben...).

Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs.

Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni.

Elküldve
Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs.

Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni.

De én ráfogom a klímahűtőre, hogy azért. Az, hogy anélkül hogyan teljesít, nem tudok nyilatkozni.

Elküldve
Igen ez még így is termosztáthibára utal. Termosztátnak pont az a dolga, hogy egyenletes hőfokon tartsa a motrt kinti hűmérséklettől függetlenül, márpedig nálad ez nem teljesül.

Ok akkor még 2 nap teszt aztán csere.

Termosztátot amit ajánlottatok márkát, típust visszakerestem, mert emlékeztem hogy mintha írtátok volna.

Valaki ügyes és akinek van lehetősége nem nyomatna egy olyat a Gyíkba hogy mittomén ilyen fő alkatrészeknél hogy ajánlott és nem ajánlott típusok? és akkor könyebb lenne megnézni mint itt kérdezgetnénk. Vagy ez nem jó ötlet? :)

Elküldve
Ok akkor még 2 nap teszt aztán csere.

Termosztátot amit ajánlottatok márkát, típust visszakerestem, mert emlékeztem hogy mintha írtátok volna.

Valaki ügyes és akinek van lehetősége nem nyomatna egy olyat a Gyíkba hogy mittomén ilyen fő alkatrészeknél hogy ajánlott és nem ajánlott típusok? és akkor könyebb lenne megnézni mint itt kérdezgetnénk. Vagy ez nem jó ötlet? <_<

Ezeket találtam neked a keresővel:

Zotya is járt már igy. Meyle, Wahler, Gates, Swag/Febi....ezekkel érdemes foglalkozni.

name='Zolka' date='2010-07-26 - 16:10' post='673435']

Értettem! :) Köszönöm! A QH márkával már sikerült befürdenem termosztát ügyben. :D

='pebe' date='2010-10-14 - 07:39' post='706861']

Igen-igen. Legutóbb nekem volt problémám a QH-s termosztáttal. Akkor itt a fórumon többen is mondták, hogy tudatlan lévén jól rámsózták a leggagyibb utángyártott márkát. Azóta Wahler van benne, és semmi gond vele. Akkor is írtam, most megismétlem:

Termosztátot csak őstermelőtől!!!

Főleg, hogy az árkülömbség is csak párszáz forint. Szóval itt a (picit) drágább tuti jobb :icon13:

Elküldve
Ezeket találtam neked a keresővel:

Oké oké ez megvan, már a múltkor is felírtam egy kis papírra csak arra gondoltam, hogy konkrét márkákat kellene hogy mi a javaslat vagy mi nem, pl vízpumpa, feszítőgörgő, ékszíj, generátorszíj, ilyesmi. Pl a gyertyát és a termosztátot meg már felírtam hogy miket javasoltatok. :)

Elküldve
Oké oké ez megvan, már a múltkor is felírtam egy kis papírra csak arra gondoltam, hogy konkrét márkákat kellene hogy mi a javaslat vagy mi nem, pl vízpumpa, feszítőgörgő, ékszíj, generátorszíj, ilyesmi. Pl a gyertyát és a termosztátot meg már felírtam hogy miket javasoltatok. :)

Nekem ilyen a felállás,és ajánlom is:

Vezérműszíj: GM

Generátorszíj: GM

Vízpumpa: GM

Feszítőgörgő: SKF

Szíjakból pl.jó még a Gates is.

Elküldve
Nekem ilyen a felállás,és ajánlom is:

Vezérműszíj: GM

Generátorszíj: GM

Vízpumpa: GM

Feszítőgörgő: SKF

Szíjakból pl.jó még a Gates is.

Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond.

Elküldve
Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond.

Én is mindíg Gates-t teszek bele mindíg, és nagyon gyorsan fogynak a fogai. Mivel én is úgy tudom, hogy a Gates egy jó márka, így arra gondolok, hogy a tárcsa eszi meg a szíjat. Mintha már erről is olvastam volna korábban, hogy ilyen is lehet. De mivel a szíj nem drága, így azt cserélgetem, ha már nagyon gányos, és nem vacakolok a tárcsával.

Elküldve
Én is mindíg Gates-t teszek bele mindíg, és nagyon gyorsan fogynak a fogai. Mivel én is úgy tudom, hogy a Gates egy jó márka, így arra gondolok, hogy a tárcsa eszi meg a szíjat. Mintha már erről is olvastam volna korábban, hogy ilyen is lehet. De mivel a szíj nem drága, így azt cserélgetem, ha már nagyon gányos, és nem vacakolok a tárcsával.

Én DAYCO szíjat vettem le róla. De majdnem olyan volt mint az új.

Elküldve
Na ez az én is a Gates-t tudtam jónak de a boltosom, mondta hogy ez a gyártó az utóbbi időbe kicsit gányol ill mondta hogy 2 szíjjat is látott már ami 1-2ezer km-er után kitört a foga, bár lehet attól még jó, csak épp azok hibásak voltak. Pl én is csak Gatest vennék bele meg előzőbe is az volt nem volt vele gond.

az SKF szíjszettbe is a gates szíjat teszik amúgy

Én mondjuk személy szerint preferálom az SKF-et minden szinten.

Continental is jó szíj oldalon.

görgők ilyesmik terén meg a ruville gyárt még jó minőséget pl.

Elküldve
Miéert is kellene gyertyával együtt cserélni mindig a kábelt????

Baromság, én is bírkóztam már az utángyárival...ráz ám :)

Óóó hagyjuk már ezt a kőkorszaki megoldást. Ismét itt a tél és ismét előjön ez a téma, pedig már kitárgyaltuk párszor, hogy a karton semmire sem megoldás. Hiszen még te is belátod, hogy semmi észrevehető hatása nincs.

Legyen jó a termosztát azt jólvan. Majd ha szibériába a -40fokba megy valaki akkor ráér ilyeneken gondolkodni.

Azért keményen a télben, mikor -20akat mérünk már jelentősen észrevehető a takaró hatása, nem véletlenül van gyárilag is egy műanyag, amit ki be kell rakni nyáron, télen.

Elküldve

Sziasztok!!!

Problémám a következő.

Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik.

Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton)

Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva.

Elküldve
Sziasztok!!!

Problémám a következő.

Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik.

Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton)

Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva.

Feszíts a szíjon.

Elküldve
Sziasztok!!!

Problémám a következő.

Ha víz éri a generátort akkor elkezd csúszni a szíj és elkezd parázslani a töltésvisszajelző! Tegnap autómosóban voltam lemosattam indítom és töltésvisszajelzőm parázslik mar kb 5 másodperc múlva elalszik.

Ma meg ráadtam a fűtést 3 fokozat+hátsóablak és elkezd halkan visítani. ilyet nem nagyon csinált sőt volt olyan is mikor távolsági+ködlámpa+fűtést ment és semmi. (alapjáraton)

Másik olyan enyhén turbós hangja van mikor elkezd a turbó "fütyülni". Múltkorában mondta nekem valaki hogy valami tárcsa van rajta elkopva.

Ezt nekem is csinálja a generátor, esős időben néha visít egyet, és világít a töltésjelző és a fékfolyadék-visszajelző is. Hiába húzom meg a szíjat, már annyira meg van feszítve, hogy fütyül a generátor csapágya, de így is (sztem nálad is ez adja a "turbós" hangot). Gondolom a főtengelyen a tárcsa van már szétkopva, csak kicsit sokallom a 12eFt-ot egy újért.

Elküldve
Ezt nekem is csinálja a generátor, esős időben néha visít egyet, és világít a töltésjelző és a fékfolyadék-visszajelző is. Hiába húzom meg a szíjat, már annyira meg van feszítve, hogy fütyül a generátor csapágya, de így is (sztem nálad is ez adja a "turbós" hangot). Gondolom a főtengelyen a tárcsa van már szétkopva, csak kicsit sokallom a 12eFt-ot egy újért.

Köszi!

Más Új Wahler :D Hiába mumusom a termosztát. :)

Elküldve
Nem megfelelő a műszeregységed esetleg?

Megfelelő mert amikor meg jó volt a termosztát 90 felett volt 1 kicsivel meg a ventilátor 90 utáni csíktól már indult szóval tuti jó csak megint kifogtam egy rosszat. :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.