Endre06 Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Hétvégén mondta az autóboltos hogy 3évente kellene kompletten cserélni a fagyállót, meg a fékolajat is .... hát ezt se tudtam. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Hétvégén mondta az autóboltos hogy 3évente kellene kompletten cserélni a fagyállót, meg a fékolajat is .... hát ezt se tudtam. :) Pedig igazat mondott. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Pedig igazat mondott. :D Persze, hogy igazat csak pl az előző veránál is szerintem sose lett lecserélve kompletten a hűtővíz, vízpumpa cserénél is szerintem vissza lett öntve az előző + friss fagyálló. Fékolaj meg max öntöttem hozzá ha netán fogyott belőle. :) szóval eszembe nem jutott volna hogy 3 évente kell cserélni. Bár itt a múltkor javasoltátok a korrózió mentes fagyállót Opel már ezt fogja kapni.jó drága az is, de egye fene megérdemli, úgyis vízpumba meg minden bazár csere lesz. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Persze, hogy igazat csak pl az előző veránál is szerintem sose lett lecserélve kompletten a hűtővíz, vízpumpa cserénél is szerintem vissza lett öntve az előző + friss fagyálló. Fékolaj meg max öntöttem hozzá ha netán fogyott belőle. :D szóval eszembe nem jutott volna hogy 3 évente kell cserélni. Bár itt a múltkor javasoltátok a korrózió mentes fagyállót Opel már ezt fogja kapni.jó drága az is, de egye fene megérdemli, úgyis vízpumba meg minden bazár csere lesz. <_< Amúgy fékolakjat 2 évente ha jól emlékszem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Amúgy fékolakjat 2 évente ha jól emlékszem. :) Vizet is, tehát nem mondott igazat. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
biggieboy Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Sziasztok!Olyan gondom lett ma hogy az autóm nem indult el(F astra 1.4 8V). A kulcsot elfordítva kiggyulladtak a műszerfalon a lámpák, de az öníndító nem hajtott egyáltalán. Két srác segített belökték az autót, elmentem egy autóvillamossági szerelő emberkéhez. Ott vártam rá kb. 30-40percet éppen megérkezett amikior mondom rápróbálok, hogy elindul-e és láss csodát elindult a gépezet. Nem gondolom, hogy az akksi lehet a gond mert tökéletesen indította eddig, a szerelő is beült a kocsiba egymás után 3szor elíndította indult is elsőre. Az a baj, hogy nem otthon vagyok ezért nem igen ismerek autószerelőket, Kecskeméten vagyok egyébként aki tud esetleg jó szerelőt itt aki nem lehúzós és ért a szakmájához, az kérem segítsen adjon elérhetőséget. Az autóvill. szerelő egyébként azt mondta, hogy mivel már elindult a kocsi így nem tudja megnézni hol lehet a hiba, az öninítóra gyanakszik mondott rá egy árat a felújítására szénkefe,vmilyen rugó stb, nem tudom pontosan mi kell még bele 15ezerFT összesen. Mit gondoltok erről a hibáról, tényleg ez lehet-e a baja, 15eFT sok-e érte. Az írásomból kiderült hogy nem vagyok egy nagy autószakértő aki tud legyen szíves segítsen. Köszönettel: Biggieboy Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Sziasztok!Olyan gondom lett ma hogy az autóm nem indult el(F astra 1.4 8V). A kulcsot elfordítva kiggyulladtak a műszerfalon a lámpák, de az öníndító nem hajtott egyáltalán. Két srác segített belökték az autót, elmentem egy autóvillamossági szerelő emberkéhez. Ott vártam rá kb. 30-40percet éppen megérkezett amikior mondom rápróbálok, hogy elindul-e és láss csodát elindult a gépezet. Nem gondolom, hogy az akksi lehet a gond mert tökéletesen indította eddig, a szerelő is beült a kocsiba egymás után 3szor elíndította indult is elsőre. Az a baj, hogy nem otthon vagyok ezért nem igen ismerek autószerelőket, Kecskeméten vagyok egyébként aki tud esetleg jó szerelőt itt aki nem lehúzós és ért a szakmájához, az kérem segítsen adjon elérhetőséget. Az autóvill. szerelő egyébként azt mondta, hogy mivel már elindult a kocsi így nem tudja megnézni hol lehet a hiba, az öninítóra gyanakszik mondott rá egy árat a felújítására szénkefe,vmilyen rugó stb, nem tudom pontosan mi kell még bele 15ezerFT összesen. Mit gondoltok erről a hibáról, tényleg ez lehet-e a baja, 15eFT sok-e érte. Az írásomból kiderült hogy nem vagyok egy nagy autószakértő aki tud legyen szíves segítsen. Köszönettel: Biggieboy Valószínűleg tényleg az önindító hibás, koszos, kopott, a bendix akad, és nem húz be. Ha legközelebb így jársz, akkor nem kell tologatni, a motor mögött találod az önindítót, kábé 6X13-as fekete henger, kiskalapáccsal/kerékkulcsal odakoppintasz neki, jó eséllyel indulni fog. Sárga karika. Nekem is volt ilyen úgy két éve, de csak szétszedtem és kitakarítottam, azóta jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Sziasztok!Olyan gondom lett ma hogy az autóm nem indult el(F astra 1.4 8V). A kulcsot elfordítva kiggyulladtak a műszerfalon a lámpák, de az öníndító nem hajtott egyáltalán. Két srác segített belökték az autót, elmentem egy autóvillamossági szerelő emberkéhez. Ott vártam rá kb. 30-40percet éppen megérkezett amikior mondom rápróbálok, hogy elindul-e és láss csodát elindult a gépezet. Nem gondolom, hogy az akksi lehet a gond mert tökéletesen indította eddig, a szerelő is beült a kocsiba egymás után 3szor elíndította indult is elsőre. Az a baj, hogy nem otthon vagyok ezért nem igen ismerek autószerelőket, Kecskeméten vagyok egyébként aki tud esetleg jó szerelőt itt aki nem lehúzós és ért a szakmájához, az kérem segítsen adjon elérhetőséget. Az autóvill. szerelő egyébként azt mondta, hogy mivel már elindult a kocsi így nem tudja megnézni hol lehet a hiba, az öninítóra gyanakszik mondott rá egy árat a felújítására szénkefe,vmilyen rugó stb, nem tudom pontosan mi kell még bele 15ezerFT összesen. Mit gondoltok erről a hibáról, tényleg ez lehet-e a baja, 15eFT sok-e érte. Az írásomból kiderült hogy nem vagyok egy nagy autószakértő aki tud legyen szíves segítsen. Köszönettel: Biggieboy Tényleg önindító gyanús :) Ha nem húz be a bendix, akkor nem is kezd el hajtani. Lehet hogy csak retkes egyébként. ha legközelebb nem indul, próbáld ki, hogy ha elkezded kopácsolni az önindítót, akkor indul -e. Ha igen, akkor leszed-szétszed-kipucol-összerak-örül. Egy önindító felújítás tényleg 10-15 körülért szokott lenni, nekem is annyi volt, jól át is bactak, mert a felújítás szerintem annyiban kimerült, hogy kifújták féktisztítóval :D A szénkefék tövig koptak, már a rúgók marták a forgórészt, a műanyag elemek ropira törtek (és ehhez képest még mindig indított <_< :icon13: ) Én vettem bontottan egy jónak tűnőt, azóta örülök. (főleg mert olcsóbb volt, mint az előzőnek a "felújítása" ) Mit ittál hogy így pörögsz ma? :lol: jóvanna, Te nyertél -_- Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Sziasztok! még mindig küzdők a régi problémámmal:hideg motornál mintha egy henger nem menne,dadog a motor,és látni is hogy rázkodik,gyújtásra gondoltam elösször,de trafó és kábel csere után sincs változás:( amit viszont ma tapasztaltam az érdekes,most este is csinálta a rázást,üresbe raktam,majd stift gáz szabályzásig pár másodpercig,és utána mintha kicserélték volna minden rendben volt....nem tudom mi lehet a rossz????? 1.6 16V X16XEL Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Sziasztok! még mindig küzdők a régi problémámmal:hideg motornál mintha egy henger nem menne,dadog a motor,és látni is hogy rázkodik,gyújtásra gondoltam elösször,de trafó és kábel csere után sincs változás:( amit viszont ma tapasztaltam az érdekes,most este is csinálta a rázást,üresbe raktam,majd stift gáz szabályzásig pár másodpercig,és utána mintha kicserélték volna minden rendben volt....nem tudom mi lehet a rossz????? 1.6 16V X16XEL Milyen gyujtás, rotoros, Dis? A rotoros szokott főleg ilyen időben párásodni, 3 hengerezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Milyen gyujtás, rotoros, Dis? A rotoros szokott főleg ilyen időben párásodni, 3 hengerezni. X16XEL motorból csak DIS gyújtásos létezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 X16XEL motorból csak DIS gyújtásos létezik. pont mondani akartam,hogy fogalmam sincs?akkor mit kellene szerintetek megnéznem? ja és azt még elfelejtettem mondani,hogy a gyertyák kormosak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Helló! Időközben szervízbe került az autóm, le a hengerfej az átszakadt tömítés miatt és szép lassan cserélődik minden amit javasoltatok (teljes tömítés szett, szelepszártól kezdve Y-csőig +teljes vezérmű szett), HF síkolás stb. Kérdésem az lenne (eléggé csúnyán belefolyt az olajba a víz), valamit még kell ilyenkor tudnom/csinálnom? Szerelő levenné az olajteknőt s le az olajpumpát is "hogy legyen minden kitisztítva, mert elég koncentrált volt a fagyálló s nehogy megqrjon valamit". Ennek személy szerint nem látom értelmét. :) Úgy gondoltam beleteszek elsőre valami óóóóócsó olajat, megjáratom picit, majd leengedem s mehet bele a szokásos :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október18, 2010 Megoszt Elküldve Október18, 2010 Helló! Időközben szervízbe került az autóm, le a hengerfej az átszakadt tömítés miatt és szép lassan cserélődik minden amit javasoltatok (teljes tömítés szett, szelepszártól kezdve Y-csőig +teljes vezérmű szett), HF síkolás stb. Kérdésem az lenne (eléggé csúnyán belefolyt az olajba a víz), valamit még kell ilyenkor tudnom/csinálnom? Szerelő levenné az olajteknőt s le az olajpumpát is "hogy legyen minden kitisztítva, mert elég koncentrált volt a fagyálló s nehogy megqrjon valamit". Ennek személy szerint nem látom értelmét. :icon13: Úgy gondoltam beleteszek elsőre valami óóóóócsó olajat, megjáratom picit, majd leengedem s mehet bele a szokásos :lol: Nah most ezt nem értem :) Mi értelme a szutyok olajnak? Tisztítás? :D Ez sz.r olaj úgysem fog kioldani, kimosni semmit. Viszont legalább nem ad rendes kenést, tehát addig is "sokkolod" a rendbetett mocidat azzal, hogy rendes kenés nélkül használod <_< Maximum még több lerakódást tud alkotni, kevesebbet nem hinném. Az, hogy az olaj-járatokból, pumpából, teknőből ki kéne takarítani a hűtőfolyadék maradványokat, annak több értelme van szerintem -_- Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Nah most ezt nem értem :) Mi értelme a szutyok olajnak? Tisztítás? :D Ez sz.r olaj úgysem fog kioldani, kimosni semmit. Viszont legalább nem ad rendes kenést, tehát addig is "sokkolod" a rendbetett mocidat azzal, hogy rendes kenés nélkül használod <_< Maximum még több lerakódást tud alkotni, kevesebbet nem hinném. Az, hogy az olaj-járatokból, pumpából, teknőből ki kéne takarítani a hűtőfolyadék maradványokat, annak több értelme van szerintem :lol: Szerintem arra szánja az olcsó olajat. :icon13: pont mondani akartam,hogy fogalmam sincs?akkor mit kellene szerintetek megnéznem? ja és azt még elfelejtettem mondani,hogy a gyertyák kormosak... Mindegyik, vagy csak amelyik gyanús, hogy nem megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Mindegyik, vagy csak amelyik gyanús, hogy nem megy? ezzel azt akartad mondani,hogy gyertyát cseréljek?:)vagy mire gondolsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Sziasztok! még mindig küzdők a régi problémámmal:hideg motornál mintha egy henger nem menne,dadog a motor,és látni is hogy rázkodik,gyújtásra gondoltam elösször,de trafó és kábel csere után sincs változás:( amit viszont ma tapasztaltam az érdekes,most este is csinálta a rázást,üresbe raktam,majd stift gáz szabályzásig pár másodpercig,és utána mintha kicserélték volna minden rendben volt....nem tudom mi lehet a rossz????? 1.6 16V X16XEL Gyertyát mindenképpen cserélj és gyári GM gyertyát ha lehet. Ha utána is megmarad a probléma akkor lehet ereszt valamelyik injektorod és leállítás után bepisil a hengerbe ami aztán indításkor gondot aokoz annál a hengernél egész addig amig egy gárfröccsel ki nem hajtod belőle. Helló! Időközben szervízbe került az autóm, le a hengerfej az átszakadt tömítés miatt és szép lassan cserélődik minden amit javasoltatok (teljes tömítés szett, szelepszártól kezdve Y-csőig +teljes vezérmű szett), HF síkolás stb. Kérdésem az lenne (eléggé csúnyán belefolyt az olajba a víz), valamit még kell ilyenkor tudnom/csinálnom? Szerelő levenné az olajteknőt s le az olajpumpát is "hogy legyen minden kitisztítva, mert elég koncentrált volt a fagyálló s nehogy megqrjon valamit". Ennek személy szerint nem látom értelmét. :) Úgy gondoltam beleteszek elsőre valami óóóóócsó olajat, megjáratom picit, majd leengedem s mehet bele a szokásos :D Hát ha nem is a legolcsóbb legszarabbat, de én is olajjal járatnám meg 1-200 km-en át üzemmelegen, kicsit megkergetve, hogy jól átmelegedjen a rendszer, majd olajcsere. Esetleg olajrendszer tisztító adalékkal (bár ezt sokan nem szívlelik). Az biztos, hogy tuti nem bontanám a deknit és az olajszivattyút. Azon kívül, hogy lesz munkája a szerelőnek nem látom értelmét hiszen a teljes olajrendszert, olajjáratokat úgy sem tudja kitakarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Vizet is, tehát nem mondott igazat. :D Pedig amit most vettem fagyállót az olyan aluvédős amit javasoltatok is, és az van ráírva hogy garantáltan 3évig koróziómentes. igaz 750Ft/liter körül volt és 3 litert vettem+ 5 lityi ioncserélt víz, utóbbi jó lesz máshova is. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Gyertyát mindenképpen cserélj és gyári GM gyertyát ha lehet. Ha utána is megmarad a probléma akkor lehet ereszt valamelyik injektorod és leállítás után bepisil a hengerbe ami aztán indításkor gondot aokoz annál a hengernél egész addig amig egy gárfröccsel ki nem hajtod belőle. Szia! Látod ez eszembe sem jutott....és az injektor lehet magyarázat a kormos gyertyára is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dmar Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Sziasztok! Mitől lehet az, hogy amikor beköszönt a szar latyakos, esős, hidegebb idő rángat az autóm. X14NZ (2001), 3 éve van nálam, ez alatt mentem vele 30000-et, most van benne 87000km. Állandó fordulaton teljesen rendben megy, azonban mikor odalépek neki megtorpan, néhányat rángat, remeg...aztán megindul. Ha álló helyzetben üresben lépek a gázra akkor is megtorpanást érzek, nem pörög fel azonnal..és ilyen "büfögő" hangot hallok a kipufogótól...és menet közben is pöfög a kipufogó... Gyertyákat már kicseréltem, nem változott semmi.....Van ha pl. egy napig nem indítom be és mondjuk ázik egész nap, akkor indulásnál nagyon alacsony az alapjárata, majd gázzal játszok és akkor felveszi a normálisat.... Gyújtáselosztó-fedelet átnéztem, kiszárítottam hátha az a baj, megtakarítottam az "oxidációtól".... Meg az egy dolog h megtorpan stb.... de a kipufogónál és miért van ilyen büfögő hangja? sőt néha rezonáló hangot is hallat....kérlek válaszoljatok, télire nem szeretném, ha egyik reggel nem indulna.....meg veszélyes is mert előzni sem nagyon merek, nem tudom mikor fog, megtorpanni :S Megjegyzem talán az üzemi hőfoknak is van köze hozzá, legalábbis eddig azt hittem, mert ahogy melegedett, úgy lett zajosabb a kipufogó is, meg ez az egész jelenség is, úgy lett egyre erősebb....és gyakoribb..! de ma már indítástól, leállításig csinálta, hidegen melegen, igaz egész nap ázott a gép.... kérlek adjatok tanácsokat, ötleteket! KÖszi! Üdv: dmar Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Sziasztok! Mitől lehet az, hogy amikor beköszönt a szar latyakos, esős, hidegebb idő rángat az autóm. X14NZ (2001), 3 éve van nálam, ez alatt mentem vele 30000-et, most van benne 87000km. Állandó fordulaton teljesen rendben megy, azonban mikor odalépek neki megtorpan, néhányat rángat, remeg...aztán megindul. Ha álló helyzetben üresben lépek a gázra akkor is megtorpanást érzek, nem pörög fel azonnal..és ilyen "büfögő" hangot hallok a kipufogótól...és menet közben is pöfög a kipufogó... Gyertyákat már kicseréltem, nem változott semmi.....Van ha pl. egy napig nem indítom be és mondjuk ázik egész nap, akkor indulásnál nagyon alacsony az alapjárata, majd gázzal játszok és akkor felveszi a normálisat.... Gyújtáselosztó-fedelet átnéztem, kiszárítottam hátha az a baj, megtakarítottam az "oxidációtól".... Meg az egy dolog h megtorpan stb.... de a kipufogónál és miért van ilyen büfögő hangja? sőt néha rezonáló hangot is hallat....kérlek válaszoljatok, télire nem szeretném, ha egyik reggel nem indulna.....meg veszélyes is mert előzni sem nagyon merek, nem tudom mikor fog, megtorpanni :S Megjegyzem talán az üzemi hőfoknak is van köze hozzá, legalábbis eddig azt hittem, mert ahogy melegedett, úgy lett zajosabb a kipufogó is, meg ez az egész jelenség is, úgy lett egyre erősebb....és gyakoribb..! de ma már indítástól, leállításig csinálta, hidegen melegen, igaz egész nap ázott a gép.... kérlek adjatok tanácsokat, ötleteket! KÖszi! Üdv: dmar Gyertyakábel áthúz , de ha cserélsz csak jó minőséget vegyél ne a univerzális 800-1600 ft-os gumiharang gyertyapipásat mert az gagyi lehetőleg a tipushoz valót. Az unixnál 13-25 e ft a készlet de ha egyenként veszed ai is legalább 6000-nél kezdődik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dmar Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Gyertyakábel áthúz? Az mit jelent? szarul adja le a gyújtást a gyertyáknak, ez által a hengereknek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Gyertyakábel áthúz? Az mit jelent? szarul adja le a gyújtást a gyertyáknak, ez által a hengereknek? A szikra nem a gyertya elektrodáin keletkezik hanem átüt a gyergyakábelen a motortestre vagy a kasztnira ,az alap vizsgálat hogy rámérsz egy ellenálásmérővel és egységes értéket kell kapnod . Persze agyertyáknak is jónak kell lenni egységes hézagal . Hogyan néznek ki a gyertyák nem kormosak? Az olajat nem eszi? A főkábelt is ellenőrizni kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dmar Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Olajat nem eszi az fix, 1ezer km.-el ezelőtt lett lecserélve, és egy cseppet sem kért még. Gyertyák az meg 2 hete lettek, jó feketék voltak már.... És h jön ehhez a furcsa kipufogó hangok? de ne mán, most kapcsolok, múltkor megrázott egy picit a verda, amikor csuktam az ajtaját..... akkor szinte tuti a gyertyakábel, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október19, 2010 Megoszt Elküldve Október19, 2010 Telemegy elégetlen üzemanyagal a kipu és ott berobban. Találtam egy oldalt :http://gyujtokabel.unas.hu/ http://www.gyujtokabel.hu/ ugylátom reállis áraik vannak Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts