daykiller Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Saaanyiii...neee!!! :D :D :D :D :P Ja és még valamit kérdeznék. A felforralást említik sokan a HF tömítés gyilkosának. Hülye vagyok de felforralást jelent, hogy felmegy a víz majdnem 100ra és bekapcsol a hűtőventillátor helyben álláskor? Mert ilyen volt néhányszor :) nem gondoltam ez annyira káros :P Mozgás közben azonban nagyon ritkán produkálta, sok-sok egyeskettesezés után. Az nem felforralás. Akkor van felforralás, mikor mutató átlóg az üzemanyaghoz (fordulatszámmérős óraegység esetén) és közben durván gőzölög kifele a hűtővíz a motortérből. :D Sajnos az X16XEL motorok nem épp a legjobb konstrukciók, már-már természetes dolog ezeknél, hogy eszi az olajat, a 8 szelepes 1.6-ossal ellentétben. Bár tudtommal csak ez az egy olyan hibája van, ami majdhogynem kiküszöbölhetetlen, illetve valakinek egyáltalán nem eszi, másnak meg nagyon. Mindenesetre most megcsináltatod normális alkatrészekkel és tisztességes, felelősségtudatos autószerelővel, akkor egy ideig nem lesz vele gond, ha továbbra is figyelsz rá. Az olajat lehet, hogy továbbra is enni fogja, de ez legyen a legkisebb problémája ezután. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 :D :D Az nem felforralás. Akkor van felforralás, mikor mutató átlóg az üzemanyaghoz (fordulatszámmérős óraegység esetén) és közben durván gőzölög kifele a hűtővíz a motortérből. :D Sajnos az X16XEL motorok nem épp a legjobb konstrukciók, már-már természetes dolog ezeknél, hogy eszi az olajat, a 8 szelepes 1.6-ossal ellentétben. Bár tudtommal csak ez az egy olyan hibája van, ami majdhogynem kiküszöbölhetetlen, illetve valakinek egyáltalán nem eszi, másnak meg nagyon. Mindenesetre most megcsináltatod normális alkatrészekkel és tisztességes, felelősségtudatos autószerelővel, akkor egy ideig nem lesz vele gond, ha továbbra is figyelsz rá. Az olajat lehet, hogy továbbra is enni fogja, de ez legyen a legkisebb problémája ezután. :D Ilyen sosem volt. Venti be-, pár perc -ki és 90körül mozgott máris a mutató Igen, én is sokat hallottam erről. De eddig csak hallottam. Szerencsémre (vagy sajnos??? :D ) sose fogyott az olajból a 10ezres csereperiódus alatt több mint 3 deci az olajból. '85ös dízel Kadettnek 500km után majdnem egy liter olaj kellett, de sose volt motorbaja. Füstölt is de ment is 4éven át, ilyen szarakodás nélkül. Szóval tényleg azt hittem ez egy jó motor/autó... én hülye... de hátha megjavul, s még valaha visszanyeri a bizalmam :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Ilyen sosem volt. Venti be-, pár perc -ki és 90körül mozgott máris a mutató Igen, én is sokat hallottam erről. De eddig csak hallottam. Szerencsémre (vagy sajnos??? :D ) sose fogyott az olajból a 10ezres csereperiódus alatt több mint 3 deci az olajból. '85ös dízel Kadettnek 500km után majdnem egy liter olaj kellett, de sose volt motorbaja. Füstölt is de ment is 4éven át, ilyen szarakodás nélkül. Szóval tényleg azt hittem ez egy jó motor/autó... én hülye... de hátha megjavul, s még valaha visszanyeri a bizalmam :) sziasztok! bb-16v:nekem is ilyen motorom/autom van,és én is szívtam vele rendesen:( benzin pumpa,gyűrűzés,motorgenerál....sorolhatnám... mindig megfogadom,hogy lecserélem valami másra,de aztán elszáll a mérgem:) más: olyant kérdeznék tőletek,hogy kb.1 hónapja pucoltam meg a gyertyákat és a minap néztem tiszta fekete kormos mind a 4. és időnként dadog is a kocsi mintha megállna valamelyik henger.gyújtástrafót már cseréltem,de nem változott semmi...pár km-en csinálja ,majd megy rendesen...mi lehet a gondja??amúgy a gyertyák 13000km mentek max.és ngk a márkájuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 sziasztok! bb-16v:nekem is ilyen motorom/autom van,és én is szívtam vele rendesen:( benzin pumpa,gyűrűzés,motorgenerál....sorolhatnám... mindig megfogadom,hogy lecserélem valami másra,de aztán elszáll a mérgem:) más: olyant kérdeznék tőletek,hogy kb.1 hónapja pucoltam meg a gyertyákat és a minap néztem tiszta fekete kormos mind a 4. és időnként dadog is a kocsi mintha megállna valamelyik henger.gyújtástrafót már cseréltem,de nem változott semmi...pár km-en csinálja ,majd megy rendesen...mi lehet a gondja??amúgy a gyertyák 13000km mentek max.és ngk a márkájuk. Gyertyakábelek milyen állapotban vannak? Nem húznak át valahol a környezetük felé? Próbáld ki, hogy éjszaka sötétben megnézed a motorteret, hogy nem látsz-e szikrákat körülötük, ill. kis vizet is porlaszthatsz rájuk. Ha áthúznak, csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 sziasztok! más: olyant kérdeznék tőletek,hogy kb.1 hónapja pucoltam meg a gyertyákat és a minap néztem tiszta fekete kormos mind a 4. és időnként dadog is a kocsi mintha megállna valamelyik henger.gyújtástrafót már cseréltem,de nem változott semmi...pár km-en csinálja ,majd megy rendesen...mi lehet a gondja??amúgy a gyertyák 13000km mentek max.és ngk a márkájuk. Lehet rossz minőségű benzin is. Nekem is volt ilyen gondom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Lehet rossz minőségű benzin is. Nekem is volt ilyen gondom. köszönöm a válaszokat...délután sikerült beszereznem új kábeleket,bontásból származnak igaz ,de nagyon jó állapotúak,remélem ez megoldja a gondom....még a gyertya cserén is gondolkozom.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Igénytelen? Közepes használat? :) Egy két kigyorsítás (kb hetente 2-3alkalommal kihúzatom 5000ig) és évi 15ezer km biztos nem jelenti az agyonhajszolást. Első naptól ahogy elhoztam, mindent percre pontosan cserélek, nézetem stb. És az elmúlt hónapig qrvajó állapotban, kifogástalanul működött. Akkor generátor főjavítás, most mindjárt teljes szett kell a motorba, hogy szakadna rá az ég. :D De miért nem döglik be azoknak az autója (HF tömítés vagy bármi más) aki utána nem olvas, rossz minőségű olajjal jár, csereperiódust nem tart be, utángyártott féláras alkatrészekkel stb.? Sok ilyet ismerek errefele, és röhögnek ezek rajtam, hogy a lelkem benne tartottam és mégis megb@szott. Mi az istené xopok én, nem értem. Ki van zárva a hamis km-óra állás, 160ezerbe van most, ilyen fostalicskák ezek az X16XEL motrok? :D Bocs a vulgáris szövegért, de gondoljatok bele... nem idegesítene? Általánosságben beszéltem hogy egy használtautónál mit jelent-het a közepes használat és a megkímélt jelző eladáskor, nem egy konkrét példát hoztam fel. A használtautó vásárlás meg pont ezért mindíg lutri, mert nem tudni milyen volt az előélete a kocsinak-motorjának. Senki nem fogja úgy hirdetni, hogy széthajtott, olajat alig kapott gép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Ja és még valamit kérdeznék. A felforralást említik sokan a HF tömítés gyilkosának. Hülye vagyok de felforralást jelent, hogy felmegy a víz majdnem 100ra és bekapcsol a hűtőventillátor helyben álláskor? Mert ilyen volt néhányszor :) nem gondoltam ez annyira káros :D Mozgás közben azonban nagyon ritkán produkálta, sok-sok egyeskettesezés után. Nyugi, nekem sem volt soha forralásom és mégis hengerfejtömitéses lett a gép. Az egyik alkatrészboltban azt mondták, hogy az ecotek (főleg az 1.4) hajlamos 110 és 140 ezer km között kifújni, főleg ha megzargatták... Na én csak vagy 2x néztem meg a végsebességét, akkor is csak félpercre, de mégis kifújta. Ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Nyugi, nekem sem volt soha forralásom és mégis hengerfejtömitéses lett a gép. Az egyik alkatrészboltban azt mondták, hogy az ecotek (főleg az 1.4) hajlamos 110 és 140 ezer km között kifújni, főleg ha megzargatták... Na én csak vagy 2x néztem meg a végsebességét, akkor is csak félpercre, de mégis kifújta. Ez van. Azért nem oyan könnyű megfőzni a mocit, egy hétig mentem forditva beszerelt termosztáttal, 105-foknál nyitott a piros tartomány közepénél. A koccanáskor kilyukadt a hűtőm kábé 30 kilómétert mentem folyamatosan elfolyó hűtővízzel, és semmi baja a tömítésnek. Egyszer valamikor belerakták, tönkrement, lejárt az ideje, ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Nyugi, nekem sem volt soha forralásom és mégis hengerfejtömitéses lett a gép. Az egyik alkatrészboltban azt mondták, hogy az ecotek (főleg az 1.4) hajlamos 110 és 140 ezer km között kifújni, főleg ha megzargatták... Na én csak vagy 2x néztem meg a végsebességét, akkor is csak félpercre, de mégis kifújta. Ez van. Ugyanez nálam is... s ha a 190et vesszük a hivatalos adatok szerinti végsebességnek akkos sosem akartam elérni( bár ment volna) Ami durva 160ba van most a gép és hivatalos adat szerint 91ezerbe "neue motor"... az ex-tulaj lánya aki eladta, arra tippel, hogy motorgenerál, garanciális szervízben. na szóval, ez nem kérdés, nem érdeklődés csak akarom sugallni aki valaha a qrva büdös életbe X16XEl vásárlásra szánja a fejét jól gondolkodjon el. Szinte újszerű állapotban vettem meg, szinte családtagtól, mindent megadtam neki és mégis beb@szott. Szóval én azt mondom a barátom 1,6 8szelepese sokkal igényelenebb. SOHA DE SOHA NE VEGYEN SENKI X16XEL-t!!! ez a tanulság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Ugyanez nálam is... s ha a 190et vesszük a hivatalos adatok szerinti végsebességnek akkos sosem akartam elérni( bár ment volna) Ami durva 160ba van most a gép és hivatalos adat szerint 91ezerbe "neue motor"... az ex-tulaj lánya aki eladta, arra tippel, hogy motorgenerál, garanciális szervízben. na szóval, ez nem kérdés, nem érdeklődés csak akarom sugallni aki valaha a qrva büdös életbe X16XEl vásárlásra szánja a fejét jól gondolkodjon el. Szinte újszerű állapotban vettem meg, szinte családtagtól, mindent megadtam neki és mégis beb@szott. Szóval én azt mondom a barátom 1,6 8szelepese sokkal igényelenebb. SOHA DE SOHA NE VEGYEN SENKI X16XEL-t!!! ez a tanulság. Nem akarlak elkeseríteni és elkiabálni sem, de több mint egy éve már rossz hengerfejjel járok. Most jutott el oda, hogy már elég jól eszi az olajat. 3000km alatt elfogyott már 3/4 nívónyi. Ettől függetlenül (meghogy melegen is kelepel az egyik tőke) megy mint a veszedelem. Arra csak kicsit térek ki, hogy felújított hengerfej volt és meg is halt. Valószínű nem kap elég olajat egy tőke, azért döglenek be sorban. 1.6 8v. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 MindenképpaszétszedésutánfogjákmegtudnihogymiaproblémamitkellmegoldaniHaszerencs éjevanakkorcsakhftömítésmegegysíkoltatásDehamárszétszedtéklehetneeztaztcsinálnir a jtaÉsigazábólezahozzászólásomcsakazértvanmerttenemtanultálazáltalánosiskolábanír á sjeleketezértnemhasználodamimarháraidegesítőKöszönöm köszi h felhivod a figyelmet a hibáimra okoska Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 köszi h felhivod a figyelmet a hibáimra okoska Szeretném felhívni a figyelmed,hogy "okoska" mindenki nevében szólt,remélem nem sértődsz meg,hanem megpróbálsz a magyar helyesírásnak megfelelően írni. Köszönöm! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 felölem gyökérkedhet ha ez örömet okoz neki Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 felölem gyökérkedhet ha ez örömet okoz neki Egyszerűbb a másikat lefikázni és beszólni, minthogy odafigyelni legközelebb. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Nem én kezdtem, :) . Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Ugyanez nálam is... s ha a 190et vesszük a hivatalos adatok szerinti végsebességnek akkos sosem akartam elérni( bár ment volna) Ami durva 160ba van most a gép és hivatalos adat szerint 91ezerbe "neue motor"... az ex-tulaj lánya aki eladta, arra tippel, hogy motorgenerál, garanciális szervízben. na szóval, ez nem kérdés, nem érdeklődés csak akarom sugallni aki valaha a qrva büdös életbe X16XEl vásárlásra szánja a fejét jól gondolkodjon el. Szinte újszerű állapotban vettem meg, szinte családtagtól, mindent megadtam neki és mégis beb@szott. Szóval én azt mondom a barátom 1,6 8szelepese sokkal igényelenebb. SOHA DE SOHA NE VEGYEN SENKI X16XEL-t!!! ez a tanulság. Nem akarlak elkeseríteni és elkiabálni sem, de több mint egy éve már rossz hengerfejjel járok. Most jutott el oda, hogy már elég jól eszi az olajat. 3000km alatt elfogyott már 3/4 nívónyi. Ettől függetlenül (meghogy melegen is kelepel az egyik tőke) megy mint a veszedelem. Arra csak kicsit térek ki, hogy felújított hengerfej volt és meg is halt. Valószínű nem kap elég olajat egy tőke, azért döglenek be sorban. 1.6 8v. :) Aki nem akar bonyodalmakat, az inkább ne vegyen kocsit... Ha meg vesz, akkor bele kell kalkulálnia az esetleges javításokat, sajna... :D Tökéletes, sosem elromló szerkezet pediglen nincsen... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Nem én kezdtem, :) . Nem is jogosít fel semmi,hogy folytasd. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Ma találkoztam " okoskával ". :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Ma találkoztam " okoskával ". :) :D Hja és már csak 4 sör van a nyereményemből. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Hja és már csak 4 sör van a nyereményemből. :D Ne pazarolj. :D :D Be kell osztani amíg nem mész Pestre. :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Offot bejefezni,mer' széjjelcsapom a társaságot! :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október10, 2010 Megoszt Elküldve Október10, 2010 Offot bejefezni,mer' széjjelcsapom a társaságot! :D :D Irigykedsz a napgyilkosra? :) :D :D Ja, ő benzinessel volt, én meg dizelessel. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Október11, 2010 Megoszt Elküldve Október11, 2010 Vélemyénetek szerint nem cseszek ki az autómmal ha 5W40-es olaj lesz belerakva? olvastam a GYÍK-ba hogy ugye lehet bele és eddig 86000km-er van benne, csak épp az előző tulaj 15W40-es tett bele 4x és kb 40ezret ment így vele. Autó szerelő haverom mondta hogy simán jó bele még az 5w40-es nem tudtam rábeszélni a másikra ráadásúl drágább is 2-3ezer Ft-al bár elvileg nagykeráron van, szóval a 15 után nem lesz gáz az 5-ös bele? vagy keveredik és kb 10-es lesz a dolog? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október11, 2010 Megoszt Elküldve Október11, 2010 Vélemyénetek szerint nem cseszek ki az autómmal ha 5W40-es olaj lesz belerakva? olvastam a GYÍK-ba hogy ugye lehet bele és eddig 86000km-er van benne, csak épp az előző tulaj 15W40-es tett bele 4x és kb 40ezret ment így vele. Autó szerelő haverom mondta hogy simán jó bele még az 5w40-es nem tudtam rábeszélni a másikra ráadásúl drágább is 2-3ezer Ft-al bár elvileg nagykeráron van, szóval a 15 után nem lesz gáz az 5-ös bele? vagy keveredik és kb 10-es lesz a dolog? :) Nem rátölteni kell, hanem cserélni. :D Amúgy miért akartad rábeszélni a 15w40-re azt akinek igaza van? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts