Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

opel16v!

Köszi a tippeket, az olaj cserén már túl vagyok. 10W40-es Total olajat használok, remélem jó. Előtte 10W40-es Valvoline-t használtam amit mindig akciósan vettem a Tesco-ban, de ahogy végig olvastam a fórumot, nem sok jót mondtatok az ilyen "szupermárketes" olajokról!

Szerintem sem rossz a C16NZ, de egyébként is minden Opel Király, főleg az ASTRA! :lol: :lol: :lol: Bár sajnos most csúnya hangokat hallat magából a drága alapjáraton. Olyan mintha valami elszabadult volna benne... :) :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Total sem sokkal jobb. :lol: Miért nem gyárit használsz? Az elég jó minőségű

és olcsó is!

Szerintem azt az "elszabadult" dolgot mindenképpen nézesd meg egy

szerelővel, mielőtt cserés lesz a motor...

Jelenleg azért Total-t használok, mert az egyik barátom egy Peugeot szervízben dolgozik, és ott a gyári olaj, az a Total. 10W40-est raknak pl. a 307-esekbe is gyárilag, és én kapom az olajat :) . Másrészt hidrotőke baja is van a mocimnak, kb 10 percig diesel effektet hallat, és állítólag a jobbminőségű olajjal még zajosabb lenne. Majd hidrotőke csere után lehet, hogy kipróbálom az 5W40-es Opelt.

Nézte már szerelő mikor még csak kicsit zörgöt, de most már nagyon zörög. De nem tudtak rá mit mondani. Csak azzal etettek, hogy mivel most lett vezérműszíly és feszítőgörgő cserélve, így feszül a bütyköstengely. Viszont mostmár erőteljesen a vízpumpa irányából jön a zaj. Remélem csak az a baja, és nem pedig valami komolyabb, de igyekszem a baj kiküszöbölésével!

Sajnos a miskolci szervizekkel nem sok jó tapasztalatom van, eddig még sose tudtak 100%-os megoldást javasolni számomra.

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg 166e km van a kocsiban (óra szerint).

Szerintetek érdemes olajcsere előtt (ha olajtípust váltok) átmosni a motort motormosó adalékkal?

Mindenki mást mond, hallottam olyat, hogy ajánlott, és hallottam olyat, hogy nem jó, mert a leválló olajsarat nem lehet teljesen eltávolítani a blokból, és eldugíthat ezt-azt. :?:

Egyébként én úgy gondolom, hogy majd igyekszem megfogadni a tanácsaitokat, hiszen ezért is regisztráltam magam ebbe a fórumba, így minden építő választ előre is köszönök! :)

Link to comment
Megosztás:

Semseyp!

Nekem most került ki a verdából 180000km-el a moci, ecotec 1.6,

két éve folyamatosan versenyeztem vele. Ebben a mociban csakis

Castrol RS 10W60-at használtam, soha nem is volt semmi baja. A

hidrotőkék is szépen zenéltek mindmáig, semmi bajuk.

Egyébként kétszer is át volt mosva ezzel az olajmosó adalékkal,

és Én is arra számítottam, hogy sok olajsár lesz a karterban, de nem

volt. Szóval szerintem nyugodtan használhatod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Tudtok esetleg egy jó szervízt ahol megnéznék hogy miért indul ilyen szarul melegen a szekerem??????

Ma már volt hogy majdnem fél percig inditóztam (persze nem folyamatosan!!), és csak utána indult be a masina!! :)

Ha tudtok valamit, please help!!!! :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket, az olaj cserén már túl vagyok. 10W40-es Total olajat használok, remélem jó. Előtte 10W40-es Valvoline-t használtam amit mindig akciósan vettem a Tesco-ban, de ahogy végig olvastam a fórumot, nem sok jót mondtatok az ilyen "szupermárketes" olajokról!

Azért nem olyan rossz az a Valvoline.. :)

Már egy jó ideje 5W50 SynPowert használok X14XE-be és csak jó tapasztalataim vannak vele.

Csökkentett csereperiódusokkal sikerült a mocit teljesen "kitakarítani", nem mintha addig is olajsár keringett volna benne :wink:

Az olaj intenzív tisztító-lebegtető hatása miatt az olajbeöntő sapkát levéve nem látni semmilyen lerakódást, kormot. Ja, és a hydrok is szeretik :!:

Link to comment
Megosztás:

Mar latom: legtomegmerot ES lambdaszondat kell majd cserelnem, JQA nekije. :lol: :D :lol: :evil: :evil: :)

Sxp, hol szerzed a 2 legtomegmerot? Mailba is johet, ha tudsz barmit... 3843626westel900.net ....

Kosz

Hat a légtömegméröt havertol kapom kölcsön ...

és ez 2 masik c20xe motorhoz valo .. szal meg venni nem tom csak azt tartom magamnal amelyik jo .... ö neki meg jo az enyém mert muxik jol csak nem szaguldozik vele az ember annyira :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hi

Még mindíg megvan a csattogós gondom.

Hidegen megy mint a marha (C16NZ) aztám bemelegszik és nem igazán húz és amikor indulok engedem a kuplungot akkor valami csattanást hallok a motortérból,de naem csak mikor indulok hanem pl megyek 80-al gázról elveszem a lábam,majd odalépek akkor is csattan.Illetve ha autópályán megyek tartós 120-130al akkor kigyullad a sárga lámpa.Mi a fene lehet ez. Gyertya osztófedél rotor csere megvolt. Lamdaszonda? PLZ help me már kurvára idegesít.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!!

Tudjátok, indítási gondokkal küszködök!!!

Most vettem bele új vízhőfok jeladót, annyi változott hogy a műszerfalon lévő hőfok jelző 80-ról felment az ideális 90fokos üzemi hőmérsékletre!

Ezen kivül talán semmi nem változott,olyan 3-4 indítózás még mindig kell neki és mire beindul a kocsi környékén tömény benzinszag terjeng, ugyhogy még mindig rengeteg benyát kap valamiért!!!! :)

Ötletek???

Ja, 1ébként ez a vizhőfok jeladó csak inditásnál ad jelet a computernek vagy menet közben is traktálja?? Ebből csak azt akarom kihozni, hogy van-e valami hatással az autó menettulajdonságaira?? (én mint tudatlan arra gondolok mivel hogy eddig azt jelezte hogy 80fok ezért akkor valamivel több benyát nyomot a gépnek, nemúgy mint most mikor 90fokot jelez a kütyű!) Remélem azért nem röhögtök ki, de hát még igazából nem értek mindenhez!! :wink:

Érdemes szerintetek elmenni egy szervízbe ahol Tech1-es műszerrel kiolvassák a computerből hogy mi a gondja??? Vagy ilyen tuningolt autóknál az már úgyse ír semmi használható infót??

Opel16V!!

Ha a 7en nem tudom megoldani ezt a dolgot akko majd hívom a haverodat!! (akit ajánlottál, Kurgyis Gabit! :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Future!

Két hőmérséklet jeladó van egymás mellett!!!

Az egyik a műszerfalon levő műszernek ad jelet (egyvezetékes),

a másik pedig a motorvezérlőnek (kétvezetékes). Melyiket cserélted?

Mert ha a műszerét (gondolom mert az jó lett), akkor a motorvezérlés

még mindig kaphat rossz infót!

Link to comment
Megosztás:

Future!

Két hőmérséklet jeladó van egymás mellett!!!

Az egyik a műszerfalon levő műszernek ad jelet (egyvezetékes),

a másik pedig a motorvezérlőnek (kétvezetékes). Melyiket cserélted?

Mert ha a műszerét (gondolom mert az jó lett), akkor a motorvezérlés

még mindig kaphat rossz infót!

Én a kocka csatisat cseréltem! Feket fejüt! (mert ha jól tudom van belőle kék is!!!)

A mellette lévőhőz hozzá se nyúltam , csak egy kicsit megpucolgattam!! :)

Link to comment
Megosztás:

Future na azért lett jó a hőfokod mert megpucoltad! A másik(Fekete csatis az adja computernek a jelet) Viszont megnézetném a computert mert ugye chip-es az autód nem é az fosott be? Mert azt írtad, hogy nagyon büdös. Lehet, hogy sok benzint ad neki a chip.

Igenis Opel-guruk!!!

Már ma intézkedtem is, és ha minden igaz a héten még megnézik a szekeret Tech1 vagy mi a bánat műszerrel!! Remélem tudnak majd mondani valamit!! :)

1ébként, (persze ez csak tudatlanok halvány társalgása közepette), azon is gondolkoztunk hogy esetleg lehet-e a lambdaszonda-e a bűnös??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.