Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Rosszul írtam bocsi.

Én sem gondoltam, hogy ha rájövök mitől bugyog attól megjavul az autó :) (Sajnos, pedig de jó is lenne)

Nemrég cseréltem a kocsiban fűtőradiátort. Nálam nem bugyog. Szóval amikor beraktam, akkor rákötöttem a kiegyenlítő tartály felőli csövet, és megvártam amíg folyik a radiátor másik csövén. Nah akkor dugtam rá a másik gumicsövet. Bilincsek meghúz, aztán kocsi beröffent. Megvártam amíg felmelegszik, és észrevettem hogy a vízhőfokmutatóm nem ment feljebb mint kb 40 fok. Szóval jeladót kitekertem, és nem jött ki semmi víz. Fogtam kicsit lazítottam a kiegyenlítő sapkáján, és egy két buggyanás után ömlött a víz. Nah akkor tekertem vissza a jeladót, és azóta no problem. Mutató is rendesen jelez, és nincs kispatak sem a radiátorban. :D

Link to comment
Megosztás:

Nemrég cseréltem a kocsiban fűtőradiátort....

Cseréltem hűtőt, vízpumpát és a radiátort is mosattam, még mielőtt szét lett bontva a régi rendszer vegyszeres mosást is kapott. Miután összeraktam az új (felújított) rendszert egyszerűen a bekevert fagyállóval felöntöttem amennyi elment a kiegyenlítőbe aztán pöcc be a mocit és addig töltögettem míg kívánta a szint, természetesen a termosztát kinyitott legalább 2-3x szóval rendesen átforoghatott a víz és kilégtelenedhetett a rendszer. Aztán hagytam, hogy visszahűljön a környezeti hőfokra a víz (másnapig) szintre állítottam benne a levet és majd csak azután tettem vissza a kiegyenlítő kupakját, azóta sincs gond vele, egy millit sem változott benne a lé szintje, nincs kortyogás, stb.. :)

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam, láma vagyok az autókhoz. Szóval amire ő gyanakszik az gyertyakábel, hát most lehet egetrengető ökörséget mondok, de mitha valami rotort is elített volna, de többnyire valami pára lecsapódő történetre tippel ő, vagy esetleg az alapjárati motorra.

Nem mondasz ökörséget, elosztó rotor is lehet a bűnős, ha a gyujtásod ilyen típus. Mondjuk a páralecsapódás csak indítási gondokat szokott okozni, menet közben már nem kever be, mert ugye ahogy melegszik a motor eltűnik a pára is. Azért majd írd meg mi lett a vége. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem mondasz ökörséget, elosztó rotor is lehet a bűnős, ha a gyujtásod ilyen típus. Mondjuk a páralecsapódás csak indítási gondokat szokott okozni, menet közben már nem kever be, mert ugye ahogy melegszik a motor eltűnik a pára is. Azért majd írd meg mi lett a vége. :D

Hát a megoldásra még várni kell, mert a srác csak jövőhét után ér majd rá. Addig meg csak itt a városban használom a szekeret, nincs napi használatban, nem sürdős a javítás. De mindenképp megosztom a fejleményt :)

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam, láma vagyok az autókhoz. Szóval amire ő gyanakszik az gyertyakábel, hát most lehet egetrengető ökörséget mondok, de mitha valami rotort is elített volna, de többnyire valami pára lecsapódő történetre tippel ő, vagy esetleg az alapjárati motorra.

Gyertyakábel a rángatást megoldja :D Nekem legalábbis az volt a gond :)

Link to comment
Megosztás:

Már kétszer cseréltem kartertömítést, de mindíg szivárog az olaj. Most kikapom a mocit, fejreállítom, fémtisztára letakarítom a blokk, és a karter érintkező felületeit, és felragasztom tömítés nélkül. Faxom fog mégegyszer ott kínlódni a kocsi alatt bebujtatva a kartert a kipufcső fölé, miközben potyognak a nyakamba a csavarok. :)

Rossz helyen jön a kipuff csöved. :D :D

Tököm sem venné ki ezért a motort. :D

Link to comment
Megosztás:

Rossz helyen jön a kipuff csöved. :D :D

Tököm sem venné ki ezért a motort. :D

Szépen letakarít vagy lenyesed! Majd veszel Reinz pasztát és azzal bekened mindkét oldalon! Vársz vele egy estét utána mehet bele az olaj!

Nekem így lett csinálva 3 éve és tökéletes!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Na beértem dolgozni, mégsem a motor üzemi hőfoka okozhatja a bajt. Indulás után (majdnem üzemmeleg volt a motor) kicsit rángatott aztán szépen ment majd 5-6km után mikor lassítottam (kinyomtam a kuplungot), gurultam 100-200 métert utána megint elkezdte a rángatást de most sem csinálta sokáig így a relét nem tudtam tesztelni mert mire megálltam volna már jó volt. Most viszont olyan hangot hallottam alólam (inkább a kézifék és a sebváltó alól) mint mikor megtöröd a slagot, de azt sem sokáig.

Azt hiszem teljesen tanácstalan vagyok. :)

Mi lenne ha rendesen megtankolnád és nem csak 2-3 literrel mászkálnál. Talán a problémáid is megszűnnének.

Amugy sem egészséges ilyen kevés benzinnel mászkálni főleg télen. Sok a levegő a tankban a hideg miatt kicsapódik a pára belőle. Ez a pára aztán korrodálja a tankot belülről, na meg ha sok kicsapódik szépen leül a tank aljára és ha ilyen vizes benzint kap a motor akkor is csinálhat hasonló problémákat. Arrol nem is beszélve, hogy az üzemanyag szivattyúnak sem használ ha néha- néha levegőt kapkod mert annyira kevés a benya a tankban.

Szerintem vegyél egy üzemanyag tisztító adalékot (Protec) vagy Spuri-t és töltsd legalább félig a tankot benzinnel az adalék mellé.(vagy valamennyi E85-öt a benzin mellé) Ezek szépen felveszik a vizet és kitakarítják az üzemanyag rendszert.

Ha ezután is megmarad a probléma csak akkor érdemes tovább keresgélni.

Link to comment
Megosztás:

Erre tud e valaki valami megoldást? Az egész csövet ki kell cserélni? Már volt vele bajom csak akkor lentebb igaz csak a bilincsen kellet igazítani!

Vágd el a pirossal jelölt helyeken:

DSC02138_.JPG

Azután a levágott kék cső belselyében kell lenni egy kis réz csödarabnak. Ezt szedd ki és dugd bele a megmaradó kék cső végébe. Nem lesz könnyű én pl egy kis szilikont adtam neki, hogy be tudjam nyomni. (Ez merevíti, hogy ne nyomódjon össze a bilinccsel megszorítás után) Azután végy egy bilincset, majd nyomd bele a kék csövet a fekere gumicsőbe legalább 2cm hosszan, majd húzd meg a bilincset.

Link to comment
Megosztás:

Mi lenne ha rendesen megtankolnád és nem csak 2-3 literrel mászkálnál. Talán a problémáid is megszűnnének.

Amugy sem egészséges ilyen kevés benzinnel mászkálni főleg télen. Sok a levegő a tankban a hideg miatt kicsapódik a pára belőle. Ez a pára aztán korrodálja a tankot belülről, na meg ha sok kicsapódik szépen leül a tank aljára és ha ilyen vizes benzint kap a motor akkor is csinálhat hasonló problémákat. Arrol nem is beszélve, hogy az üzemanyag szivattyúnak sem használ ha néha- néha levegőt kapkod mert annyira kevés a benya a tankban.

Szerintem vegyél egy üzemanyag tisztító adalékot (Protec) vagy Spuri-t és töltsd legalább félig a tankot benzinnel az adalék mellé.(vagy valamennyi E85-öt a benzin mellé) Ezek szépen felveszik a vizet és kitakarítják az üzemanyag rendszert.

Ha ezután is megmarad a probléma csak akkor érdemes tovább keresgélni.

Eddig talán két alkalommal forudlt elő, hogy ilyen kevés benne a benzin!! Mindig teljesen teletankolom a kocsit. Most éppen nem volt pénzem újra megtankolni és ennyivel kihúztam fizetésig és most megyek és újra teletankolom.

Egyszer már csinált ilyet és akkor félig volt a tank shell benzinnel.

Az ajánlott adalékoknak utána járok.

köszönöm szépen

Link to comment
Megosztás:

Eddig talán két alkalommal forudlt elő, hogy ilyen kevés benne a benzin!! Mindig teljesen teletankolom a kocsit. Most éppen nem volt pénzem újra megtankolni és ennyivel kihúztam fizetésig és most megyek és újra teletankolom.

Egyszer már csinált ilyet és akkor félig volt a tank shell benzinnel.

Az ajánlott adalékoknak utána járok.

köszönöm szépen

Ha víz van benne elég ha beletankolsz kevés kb 10-20% E85-öt. Az még biztosan nem okoz gondot és vizet kiveszi a rendszerből, meg takarít is kicsit. Talán egyszerűbb mint adalékolni feltéve ha elérhető a környéken.

Link to comment
Megosztás:

Ha víz van benne elég ha beletankolsz kevés kb 10-20% E85-öt. Az még biztosan nem okoz gondot és vizet kiveszi a rendszerből, meg takarít is kicsit. Talán egyszerűbb mint adalékolni feltéve ha elérhető a környéken.

Van itt E85, akkor lehet ezt a megoldást választom. köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Katalizátorom belseje összetört nagyobb darabot kiszedtem, de maradt benne és olyan csörgő hangot add kiszedhetem belőle az összeset vagy hagyjam benne?

Cserélni most még nem akarok van rajta még fél év műszaki. Csak azért kérdezem mert ismerősöm járt úgy hogy eldugította a kipuf csövet. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Katalizátorom belseje összetört nagyobb darabot kiszedtem, de maradt benne és olyan csörgő hangot add kiszedhetem belőle az összeset vagy hagyjam benne?

Cserélni most még nem akarok van rajta még fél év műszaki. Csak azért kérdezem mert ismerősöm járt úgy hogy eldugította a kipuf csövet. :)

Üdv!

Szedd ki nyugodtan! Ha összetört már úgy sem látja el a funkcióját! Csak csörög-zörög!

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Adjatok már tippet légyszi! Olyan gondom van hogy kb. egy hete jelentkezik az, hogy nagyobb gázadagra torpan a gép. Ha csak óvatosan adagolom nincs gond, de ha megfelejtkezek az óvatosságról és kicsit több kakaót adok, akkor torpan a gépsas. Igazából le nem ful soha, csak ha sokat adok, akkor gondolkodik egy ideig aztán elkezd húzni kicsit, amikor elér egy sebességet, akkor meg húz rendesen. Valakinek volt már ilyen gondja? Vákum csövek jók, benyaszűrő új, rotor, elosztó is új. Valami tippetek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Adjatok már tippet légyszi! Olyan gondom van hogy kb. egy hete jelentkezik az, hogy nagyobb gázadagra torpan a gép. Ha csak óvatosan adagolom nincs gond, de ha megfelejtkezek az óvatosságról és kicsit több kakaót adok, akkor torpan a gépsas. Igazából le nem ful soha, csak ha sokat adok, akkor gondolkodik egy ideig aztán elkezd húzni kicsit, amikor elér egy sebességet, akkor meg húz rendesen. Valakinek volt már ilyen gondja? Vákum csövek jók, benyaszűrő új, rotor, elosztó is új. Valami tippetek?

Vagy rossz minőségű üzemanyag, vagy halódó lambdaszonda, esetleg kikopott "pisilő" injektor pl.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.