FPepe Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Az nekem is gyanús, úgyis lecseréltetem a hűtővizet két hét múlva. De az normális, hogy ennyire lassan megy fel és le a hőfok? Ha hosszabb távon (több, mint 5km) sem éri el az üzemi hőfokot a motor (92°C) hideg időben, akkor a termosztátot nem árt cserélni. Frissen vett autónál amúgy is érdemes vezérlést cserélni a meglepetések elkerülése végett, egyúttal cserélheted a termosztátot is, mivel alatta van. Egyébként igen, normális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Darren Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Ha hosszabb távon (több, mint 5km) sem éri el az üzemi hőfokot a motor (92°C) hideg időben, akkor a termosztátot nem árt cserélni. Frissen vett autónál amúgy is érdemes vezérlést cserélni a meglepetések elkerülése végett, egyúttal cserélheted a termosztátot is, mivel alatta van. Egyébként igen, normális. A termosztát szerintem rendben van, mert el sem érné az üzemi hőfokot, ha nyitva lenne. De oké, akkor kicserélem ezt is. Köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 A termosztát szerintem rendben van, mert el sem érné az üzemi hőfokot, ha nyitva lenne. De oké, akkor kicserélem ezt is. Köszönöm a segítséget! Csak ne QH-t tegyél bele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Csak ne QH-t tegyél bele :) ...és leginkább wahlert vegyen. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Sziasztok! A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb. Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon) A hőmérséklet kb. normális (nem kell félni a 100 foktól, a hűtőrendszerben túlnyomás van, kb. 120 fokig nem forrhat fel a víz), és a műszered is csalhat pár fokot. A ventinek viszont tovább kellene mennie, míg le nem hűti a vizet, úgyhogy a venti kapcsológombája gyanús lehet. A kocsival szemben állva a hűtő bal oldalán találod. Akkor nekem is rá kéne mérni illetve cserélni? Nekem is csak néhány másodpercig megy miután bekapcsol. Dugóban, lámpánál araszolva többször is bekapcsol, de mintha épp csak a kapcsolási hőmérséklet alá hűtené vissza és adott esetben rövid időn belül újra kapcsol néhány másodpercre. A mutatón szinte meg sem látszik a hogy dolgozik. Már igy vettem a kocsit és azt gondoltam, hogy ez teljesen normális még ha nekem is furcsa volt a Skoda120 után mert abban akár egyfolytában képes volt menni - persze, az más kategória. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Akkor nekem is rá kéne mérni illetve cserélni? Nekem is csak néhány másodpercig megy miután bekapcsol. Dugóban, lámpánál araszolva többször is bekapcsol, de mintha épp csak a kapcsolási hőmérséklet alá hűtené vissza és adott esetben rövid időn belül újra kapcsol néhány másodpercre. A mutatón szinte meg sem látszik a hogy dolgozik. Már igy vettem a kocsit és azt gondoltam, hogy ez teljesen normális még ha nekem is furcsa volt a Skoda120 után mert abban akár egyfolytában képes volt menni - persze, az más kategória. :D Meddig megy föl? Hol kapcsol be? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Meddig megy föl? Hol kapcsol be? :) Úgy egy hangyafingnyival a 100-as alatt kapcsol - talán 99 foknál :D - a mutató állása szerint és kb. azon a 97-98 fokon is tartja ha kell...a mutató állása után saccolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Sziasztok! Vettem tegnap egy '96-os, 1.4 8V Astra-t. Szerelők látták, véleményük szerint oké, úgyhogy ezért vettem meg. Viszont este észrevettem egy furcsa dolgot: A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb. Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon) Köszi: Darren Szia! Kizárólag az alapján amit írtál ez így teljesen normális. Nincs hiba. Viszont a vásárlás után a motor tekintetében a következőket cserélni kellene: (ha csak 100%-os forrásból nem származik az autó és tökéletesen ismered az előéletét) -Vezérműszíj, feszítőgörgő, vízpumpa. Ezzel egyidőben érdemes a termosztátot és a hűtőfolyadékot is cserélni. Ha szivárgás van az első főtengelyszimeringnél, akkor azt is. (Csak nagy múltú gyártótól, minőségi cuccot érdemes ezekből venni.) -Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, esetlegesen pollenszűrő. -Gyújtógyertyák. Visszaolvasva találsz pontos infókat. Sok mindent megtalálhatsz ezek közül a Gyik topikban. Akkor nekem is rá kéne mérni illetve cserélni? Nekem is csak néhány másodpercig megy miután bekapcsol. Dugóban, lámpánál araszolva többször is bekapcsol, de mintha épp csak a kapcsolási hőmérséklet alá hűtené vissza és adott esetben rövid időn belül újra kapcsol néhány másodpercre. A mutatón szinte meg sem látszik a hogy dolgozik. Már igy vettem a kocsit és azt gondoltam, hogy ez teljesen normális még ha nekem is furcsa volt a Skoda120 után mert abban akár egyfolytában képes volt menni - persze, az más kategória. :D Úgy egy hangyafingnyival a 100-as alatt kapcsol - talán 99 foknál :) - a mutató állása szerint és kb. azon a 97-98 fokon is tartja ha kell...a mutató állása után saccolva. Szia! Nem kell mérned, cserélned semmit. Ez így működik, nincs semmi hiba. Az enyém is pont ugyan így dolgozik. Szerk: Ezek az eltérések a 96*C kapcsolási hőmérséklethez képest főleg abból adódnak, hogy nem egy helyen-, és vízkörben található a venti kapcsoló és a hőgomba. Ráadásul a hűtőrendszeren belül elég sok eltérés van a vízhőmérsékletet tekintve. Ehhez párosul a mutató pontatlansága is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyula Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Sziasztok, lenne egy kérdésem , ugy néz ki hogy csuszik a kuplung tárcsám, :) és ki kell cseréljem, sachs mellett döntöttem-csak az a gond hogy... nem tudom mejik legyen,szeretnek egy erösebbet,keményebbet . Kérdésem - tudja valaki mejik nagyobb motortipustol talál a kuplug tárcsa az én c14se -be? talál pl a c16se kuplung tárcsája a c14se-be? koszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Sziasztok, lenne egy kérdésem , ugy néz ki hogy csuszik a kuplung tárcsám, :D és ki kell cseréljem, sachs mellett döntöttem-csak az a gond hogy... nem tudom meLYik legyen,szeretnek egy erösebbet,keményebbet . Kérdésem - tudja valaki meLYik nagyobb motortipustol talál a kuplug tárcsa az én c14se -be? talál pl a c16se kuplung tárcsája a c14se-be? koszi Azért 32 évesen a MELYIK szót már tudni kellene helyesen leírni!!! :) :D :D Hogy érted,hogy keményebbet,erősebbet? Mikor volt cserélve a kuplung legutóbb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyula Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Hát valami ojant ami nagyobb nyomatékot is megbir, hogy mikor volt cserélve... nem tudom, nállam 5 éve van,elöttem egy hölgy vezette. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Hát valami ojant ami nagyobb nyomatékot is megbir, hogy mikor volt cserélve... nem tudom, nállam 5 éve van,elöttem egy hölgy vezette. OLYAN Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Hát valami olyant ami nagyobb nyomatékot is megbir, hogy mikor volt cserélve... nem tudom, nállam 5 éve van,elöttem egy hölgy vezette. Nem hinném,hogy egy jobb minőségű(értsd: LUK,Sachs) komplett kuplungszerkezet ne lenne elég egy C14SE motorhoz. Inkább a lendkerék felületére kell majd figyelni,nem-e kell majd felhúzatni esztergályossal. U.i.: A helyesírásra figyelj jobban kérlek!Köszönöm! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 OLYAN :) :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyula Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Köszi válaszod! :) de ha tudod esetleg hogy a c16se -kuplung tárcsája talál a c14se-be - az nagy segitség lenne nekem Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 Köszi válaszod! :) de ha tudod esetleg hogy a c16se -kuplung tárcsája talál a c14se-be - az nagy segitség lenne nekem Nem jó hozzá! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyula Elküldve Szeptember28, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2010 köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Szeptember30, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2010 Sziasztok! ismét kezdem, a 3 hengerrel indulós X16XEL sztoriját... :D Megnéztem pár dolgot de ha gyertya és gyujtáskábel, nem jönne helyre szerintem 2-3gázfröccsre vagy önmagában is amig kb 10mp eltelik, nem?! Azok hirtelen gázadásnál is bedadogtatnák a motrot... szerintem :) Egyre inkább az injektorra gyanakszom, mivel a kipufogógáz is változott az utóbbi időben... kicsit benzinszagú lett, és sokkal jobban látszik a "pára" amikor indítom, a kocsi hátsó fele csak abból áll :D nemrég voltam műszakin, kérjem el a gázkibocsájtási kivonatot? Nem tetszett nekik se. Na de nem feltétlen ezekért írtam nektek, eszembe jutott valami: amielőtt Metabond Gold adalékot nem tettem hozzá, semmi motorproblémám nem volt. Nem egyszerre, de nem sokkal azután jelentkezett. Mit gondoltok, véletlen egybeesés, vagy lehet köze? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember30, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2010 Sziasztok! ismét kezdem, a 3 hengerrel indulós X16XEL sztoriját... :D Megnéztem pár dolgot de ha gyertya és gyujtáskábel, nem jönne helyre szerintem 2-3gázfröccsre vagy önmagában is amig kb 10mp eltelik, nem?! Azok hirtelen gázadásnál is bedadogtatnák a motrot... szerintem :D Egyre inkább az injektorra gyanakszom, mivel a kipufogógáz is változott az utóbbi időben... kicsit benzinszagú lett, és sokkal jobban látszik a "pára" amikor indítom, a kocsi hátsó fele csak abból áll :D nemrég voltam műszakin, kérjem el a gázkibocsájtási kivonatot? Nem tetszett nekik se. Na de nem feltétlen ezekért írtam nektek, eszembe jutott valami: amielőtt Metabond Gold adalékot nem tettem hozzá, semmi motorproblémám nem volt. Nem egyszerre, de nem sokkal azután jelentkezett. Mit gondoltok, véletlen egybeesés, vagy lehet köze? Mint ahogy az időjárás is... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 Sziasztok! ismét kezdem, a 3 hengerrel indulós X16XEL sztoriját... :D Megnéztem pár dolgot de ha gyertya és gyujtáskábel, nem jönne helyre szerintem 2-3gázfröccsre vagy önmagában is amig kb 10mp eltelik, nem?! Azok hirtelen gázadásnál is bedadogtatnák a motrot... szerintem :) Egyre inkább az injektorra gyanakszom, mivel a kipufogógáz is változott az utóbbi időben... kicsit benzinszagú lett, és sokkal jobban látszik a "pára" amikor indítom, a kocsi hátsó fele csak abból áll :D nemrég voltam műszakin, kérjem el a gázkibocsájtási kivonatot? Nem tetszett nekik se. Na de nem feltétlen ezekért írtam nektek, eszembe jutott valami: amielőtt Metabond Gold adalékot nem tettem hozzá, semmi motorproblémám nem volt. Nem egyszerre, de nem sokkal azután jelentkezett. Mit gondoltok, véletlen egybeesés, vagy lehet köze? szia mit gondolsz dolgozik a szeleptőkéd? én már találkoztam olyanal amiben elgyengült a rugó és csak késöbb indult be amikor már feltöltödött olajal Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 szia mit gondolsz dolgozik a szeleptőkéd? én már találkoztam olyanal amiben elgyengült a rugó és csak késöbb indult be amikor már feltöltödött olajal Azért az olajnyomás felépüléséhez nem kell túl sok idő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 igen de a töke feltöltödéséhez kell egy kis idő a kopotságátol függően Link to comment Megosztás: More sharing options...
nerve Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 Haligali, Ma jöttem be dolgozni, és nekiállt rángatni a kocsi :) elég kevés benzin volt már a kocsiba (majdnem üres szerintem) tankoltam rá kőkemény 6 litert :D majd a benzinkút után kábé 5km-el fogyott a lendület, hiába nyomtam a gázt semmi. Onnét mentem még vagy 6 km-et és végig dadogott. Hol volt benzin hol nem. Lehet mivel kevés volt a tankban felkavarodhatott a rátankolástól aztán megakatt a szűrőn? Amikor kinyomtam a kuplungot akkor ######án felpörgött a motor, de mikor visszaengedtem akkor meg megint rángatott. 2-3 hónapja csinált már hasonlót de talán két alkalommal és nem volt ennyire durva. Valakinek hasonló eset? Megoldás? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 Haligali, Ma jöttem be dolgozni, és nekiállt rángatni a kocsi :) elég kevés benzin volt már a kocsiba (majdnem üres szerintem) tankoltam rá kőkemény 6 litert :D majd a benzinkút után kábé 5km-el fogyott a lendület, hiába nyomtam a gázt semmi. Onnét mentem még vagy 6 km-et és végig dadogott. Hol volt benzin hol nem. Lehet mivel kevés volt a tankban felkavarodhatott a rátankolástól aztán megakatt a szűrőn? Amikor kinyomtam a kuplungot akkor ######án felpörgött a motor, de mikor visszaengedtem akkor meg megint rángatott. 2-3 hónapja csinált már hasonlót de talán két alkalommal és nem volt ennyire durva. Valakinek hasonló eset? Megoldás? köszi lehetséges hogy keveset kap hogy miért ne kérdezd a benzinszürőt ellenörizd esetleg vegyél le egy üzemanyagcsövet és nézd meg h nyom e eleget Link to comment Megosztás: More sharing options...
nerve Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 lehetséges hogy keveset kap hogy miért ne kérdezd a benzinszürőt ellenörizd esetleg vegyél le egy üzemanyagcsövet és nézd meg h nyom e eleget köszi Na most állt két órát, kimentem és indult rendesen és tökéletesen működött, kicsit megpörgettem és semmi dadogás. Érdekes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts