Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az nekem is gyanús, úgyis lecseréltetem a hűtővizet két hét múlva. De az normális, hogy ennyire lassan megy fel és le a hőfok?

Ha hosszabb távon (több, mint 5km) sem éri el az üzemi hőfokot a motor (92°C) hideg időben, akkor a termosztátot nem árt cserélni. Frissen vett autónál amúgy is érdemes vezérlést cserélni a meglepetések elkerülése végett, egyúttal cserélheted a termosztátot is, mivel alatta van. Egyébként igen, normális.

Link to comment
Megosztás:

Ha hosszabb távon (több, mint 5km) sem éri el az üzemi hőfokot a motor (92°C) hideg időben, akkor a termosztátot nem árt cserélni. Frissen vett autónál amúgy is érdemes vezérlést cserélni a meglepetések elkerülése végett, egyúttal cserélheted a termosztátot is, mivel alatta van. Egyébként igen, normális.

A termosztát szerintem rendben van, mert el sem érné az üzemi hőfokot, ha nyitva lenne. De oké, akkor kicserélem ezt is. Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb.

Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon)

A hőmérséklet kb. normális (nem kell félni a 100 foktól, a hűtőrendszerben túlnyomás van, kb. 120 fokig nem forrhat fel a víz), és a műszered is csalhat pár fokot. A ventinek viszont tovább kellene mennie, míg le nem hűti a vizet, úgyhogy a venti kapcsológombája gyanús lehet. A kocsival szemben állva a hűtő bal oldalán találod.

Akkor nekem is rá kéne mérni illetve cserélni? Nekem is csak néhány másodpercig megy miután bekapcsol. Dugóban, lámpánál araszolva többször is bekapcsol, de mintha épp csak a kapcsolási hőmérséklet alá hűtené vissza és adott esetben rövid időn belül újra kapcsol néhány másodpercre. A mutatón szinte meg sem látszik a hogy dolgozik. Már igy vettem a kocsit és azt gondoltam, hogy ez teljesen normális még ha nekem is furcsa volt a Skoda120 után mert abban akár egyfolytában képes volt menni - persze, az más kategória. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem is rá kéne mérni illetve cserélni? Nekem is csak néhány másodpercig megy miután bekapcsol. Dugóban, lámpánál araszolva többször is bekapcsol, de mintha épp csak a kapcsolási hőmérséklet alá hűtené vissza és adott esetben rövid időn belül újra kapcsol néhány másodpercre. A mutatón szinte meg sem látszik a hogy dolgozik. Már igy vettem a kocsit és azt gondoltam, hogy ez teljesen normális még ha nekem is furcsa volt a Skoda120 után mert abban akár egyfolytában képes volt menni - persze, az más kategória. :D

Meddig megy föl? Hol kapcsol be? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem tegnap egy '96-os, 1.4 8V Astra-t. Szerelők látták, véleményük szerint oké, úgyhogy ezért vettem meg.

Viszont este észrevettem egy furcsa dolgot:

A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb.

Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon)

Köszi:

Darren

Szia!

Kizárólag az alapján amit írtál ez így teljesen normális. Nincs hiba. Viszont a vásárlás után a motor tekintetében a következőket cserélni kellene: (ha csak 100%-os forrásból nem származik az autó és tökéletesen ismered az előéletét)

-Vezérműszíj, feszítőgörgő, vízpumpa. Ezzel egyidőben érdemes a termosztátot és a hűtőfolyadékot is cserélni. Ha szivárgás van az első főtengelyszimeringnél, akkor azt is. (Csak nagy múltú gyártótól, minőségi cuccot érdemes ezekből venni.)

-Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, esetlegesen pollenszűrő.

-Gyújtógyertyák. Visszaolvasva találsz pontos infókat.

Sok mindent megtalálhatsz ezek közül a Gyik topikban.

Akkor nekem is rá kéne mérni illetve cserélni? Nekem is csak néhány másodpercig megy miután bekapcsol. Dugóban, lámpánál araszolva többször is bekapcsol, de mintha épp csak a kapcsolási hőmérséklet alá hűtené vissza és adott esetben rövid időn belül újra kapcsol néhány másodpercre. A mutatón szinte meg sem látszik a hogy dolgozik. Már igy vettem a kocsit és azt gondoltam, hogy ez teljesen normális még ha nekem is furcsa volt a Skoda120 után mert abban akár egyfolytában képes volt menni - persze, az más kategória. :D

Úgy egy hangyafingnyival a 100-as alatt kapcsol - talán 99 foknál :) - a mutató állása szerint és kb. azon a 97-98 fokon is tartja ha kell...a mutató állása után saccolva.

Szia!

Nem kell mérned, cserélned semmit. Ez így működik, nincs semmi hiba.

Az enyém is pont ugyan így dolgozik.

Szerk: Ezek az eltérések a 96*C kapcsolási hőmérséklethez képest főleg abból adódnak, hogy nem egy helyen-, és vízkörben található a venti kapcsoló és a hőgomba. Ráadásul a hűtőrendszeren belül elég sok eltérés van a vízhőmérsékletet tekintve. Ehhez párosul a mutató pontatlansága is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy kérdésem , ugy néz ki hogy csuszik a kuplung tárcsám, :) és ki kell cseréljem, sachs mellett döntöttem-csak az a gond hogy... nem tudom mejik legyen,szeretnek egy erösebbet,keményebbet .

Kérdésem - tudja valaki mejik nagyobb motortipustol talál a kuplug tárcsa az én c14se -be? talál pl a c16se kuplung tárcsája a c14se-be? koszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy kérdésem , ugy néz ki hogy csuszik a kuplung tárcsám, :D és ki kell cseréljem, sachs mellett döntöttem-csak az a gond hogy... nem tudom meLYik legyen,szeretnek egy erösebbet,keményebbet .

Kérdésem - tudja valaki meLYik nagyobb motortipustol talál a kuplug tárcsa az én c14se -be? talál pl a c16se kuplung tárcsája a c14se-be? koszi

Azért 32 évesen a MELYIK szót már tudni kellene helyesen leírni!!! :) :D :D

Hogy érted,hogy keményebbet,erősebbet?

Mikor volt cserélve a kuplung legutóbb?

Link to comment
Megosztás:

Hát valami olyant ami nagyobb nyomatékot is megbir, hogy mikor volt cserélve... nem tudom, nállam 5 éve van,elöttem egy hölgy vezette.

Nem hinném,hogy egy jobb minőségű(értsd: LUK,Sachs) komplett kuplungszerkezet ne lenne elég egy C14SE motorhoz.

Inkább a lendkerék felületére kell majd figyelni,nem-e kell majd felhúzatni esztergályossal.

U.i.: A helyesírásra figyelj jobban kérlek!Köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

ismét kezdem, a 3 hengerrel indulós X16XEL sztoriját... :D Megnéztem pár dolgot de ha gyertya és gyujtáskábel, nem jönne helyre szerintem 2-3gázfröccsre vagy önmagában is amig kb 10mp eltelik, nem?! Azok hirtelen gázadásnál is bedadogtatnák a motrot... szerintem :)

Egyre inkább az injektorra gyanakszom, mivel a kipufogógáz is változott az utóbbi időben... kicsit benzinszagú lett, és sokkal jobban látszik a "pára" amikor indítom, a kocsi hátsó fele csak abból áll :D nemrég voltam műszakin, kérjem el a gázkibocsájtási kivonatot? Nem tetszett nekik se.

Na de nem feltétlen ezekért írtam nektek, eszembe jutott valami: amielőtt Metabond Gold adalékot nem tettem hozzá, semmi motorproblémám nem volt. Nem egyszerre, de nem sokkal azután jelentkezett. Mit gondoltok, véletlen egybeesés, vagy lehet köze?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

ismét kezdem, a 3 hengerrel indulós X16XEL sztoriját... :D Megnéztem pár dolgot de ha gyertya és gyujtáskábel, nem jönne helyre szerintem 2-3gázfröccsre vagy önmagában is amig kb 10mp eltelik, nem?! Azok hirtelen gázadásnál is bedadogtatnák a motrot... szerintem :D

Egyre inkább az injektorra gyanakszom, mivel a kipufogógáz is változott az utóbbi időben... kicsit benzinszagú lett, és sokkal jobban látszik a "pára" amikor indítom, a kocsi hátsó fele csak abból áll :D nemrég voltam műszakin, kérjem el a gázkibocsájtási kivonatot? Nem tetszett nekik se.

Na de nem feltétlen ezekért írtam nektek, eszembe jutott valami: amielőtt Metabond Gold adalékot nem tettem hozzá, semmi motorproblémám nem volt. Nem egyszerre, de nem sokkal azután jelentkezett. Mit gondoltok, véletlen egybeesés, vagy lehet köze?

Mint ahogy az időjárás is... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

ismét kezdem, a 3 hengerrel indulós X16XEL sztoriját... :D Megnéztem pár dolgot de ha gyertya és gyujtáskábel, nem jönne helyre szerintem 2-3gázfröccsre vagy önmagában is amig kb 10mp eltelik, nem?! Azok hirtelen gázadásnál is bedadogtatnák a motrot... szerintem :)

Egyre inkább az injektorra gyanakszom, mivel a kipufogógáz is változott az utóbbi időben... kicsit benzinszagú lett, és sokkal jobban látszik a "pára" amikor indítom, a kocsi hátsó fele csak abból áll :D nemrég voltam műszakin, kérjem el a gázkibocsájtási kivonatot? Nem tetszett nekik se.

Na de nem feltétlen ezekért írtam nektek, eszembe jutott valami: amielőtt Metabond Gold adalékot nem tettem hozzá, semmi motorproblémám nem volt. Nem egyszerre, de nem sokkal azután jelentkezett. Mit gondoltok, véletlen egybeesés, vagy lehet köze?

szia mit gondolsz dolgozik a szeleptőkéd?

én már találkoztam olyanal amiben elgyengült a rugó és csak késöbb indult be amikor már feltöltödött olajal

Link to comment
Megosztás:

Haligali,

Ma jöttem be dolgozni, és nekiállt rángatni a kocsi :) elég kevés benzin volt már a kocsiba (majdnem üres szerintem) tankoltam rá kőkemény 6 litert :D majd a benzinkút után kábé 5km-el fogyott a lendület, hiába nyomtam a gázt semmi. Onnét mentem még vagy 6 km-et és végig dadogott. Hol volt benzin hol nem. Lehet mivel kevés volt a tankban felkavarodhatott a rátankolástól aztán megakatt a szűrőn? Amikor kinyomtam a kuplungot akkor ######án felpörgött a motor, de mikor visszaengedtem akkor meg megint rángatott. 2-3 hónapja csinált már hasonlót de talán két alkalommal és nem volt ennyire durva.

Valakinek hasonló eset? Megoldás?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Haligali,

Ma jöttem be dolgozni, és nekiállt rángatni a kocsi :) elég kevés benzin volt már a kocsiba (majdnem üres szerintem) tankoltam rá kőkemény 6 litert :D majd a benzinkút után kábé 5km-el fogyott a lendület, hiába nyomtam a gázt semmi. Onnét mentem még vagy 6 km-et és végig dadogott. Hol volt benzin hol nem. Lehet mivel kevés volt a tankban felkavarodhatott a rátankolástól aztán megakatt a szűrőn? Amikor kinyomtam a kuplungot akkor ######án felpörgött a motor, de mikor visszaengedtem akkor meg megint rángatott. 2-3 hónapja csinált már hasonlót de talán két alkalommal és nem volt ennyire durva.

Valakinek hasonló eset? Megoldás?

köszi

lehetséges hogy keveset kap hogy miért ne kérdezd a benzinszürőt ellenörizd esetleg vegyél le egy üzemanyagcsövet és nézd meg h nyom e eleget

Link to comment
Megosztás:

lehetséges hogy keveset kap hogy miért ne kérdezd a benzinszürőt ellenörizd esetleg vegyél le egy üzemanyagcsövet és nézd meg h nyom e eleget

köszi

Na most állt két órát, kimentem és indult rendesen és tökéletesen működött, kicsit megpörgettem és semmi dadogás.

Érdekes.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.