Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszönöm mindenkinek a segítséget,ötletet.Szeríntem megpróbálom én is a gm gyertyát...esetleg valami cikk kódot tud valaki 1.6 16V-hez?(X16XEL)

Irhattok 1,4-hez is 60Le-s aztán jegyzetelek ha cserés lesz a vezérlés akkor miből mit vegyek hogy tuti jó legyen.

Olajból ki mit ajánl? :) (ha jelenleg Valvolnie 15W40-es van benne)

Gyertyakatalógus. :D

Amúgy 10W40 az ajánlott. Annak meg ne higgy, hogy ha elkezdi enni, meg sok a km, akkor vastagabb kell bele. Valamelyik motornak pl ez a természetes (pl X16XEL), ha eszi, bár van kivétel is. Ha nagyon eszi (1L/1000km), akkor meg el kell gondolkodni a motorfelújításon.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyakatalógus. :D

Amúgy 10W40 az ajánlott. Annak meg ne higgy, hogy ha elkezdi enni, meg sok a km, akkor vastagabb kell bele. Valamelyik motornak pl ez a természetes (pl X16XEL), ha eszi, bár van kivétel is. Ha nagyon eszi (1L/1000km), akkor meg el kell gondolkodni a motorfelújításon.

Elvileg nem sok van benne mert 85300Km-errel vettem. 3éve van benne a gáz, most volt benne másodszor 15w40-es előtte 10-es a gazdája szerintem eléggé vigyázott rá mert a gyári szövet szőnyegen gumiszőnyeg van hogy nehogy bekoszolódjon, a vezetőülésen az üléshuzaton másik üléshuzat volt hogy az előző ne használódjon el, ahol meg az Opel ülések kikopnak külön volt neki egy ruhadarab. :D megnéztem alatta is tök gyári az ülés. a küszöbök le voltak fóliázva mind a 4, hogy beszállásnál ne karcolják meg. remélem azért a motorját is kímélte úgy mint az autót. ilyen olajpára stb az van rajta, meg amit a generátorszíj felcsapott a motorháztetőre (alul :D ) de szerelőm azt mondta azért a korához képest teljesen szép a motortere, lemosni meg nem merem nehogy beázzon benne valami. Az elosztó fedélnél mintha kicsit olajosabb lenne de elvileg ott valami gumi van amit majd ki kellene cserélni. elképzelhető hogy azért van benne sürübb olaj mert valami baja van a motornak? Bár mindenki attól van elcsodálkozva hogy milyen halk a motorja. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget,ötletet.Szeríntem megpróbálom én is a gm gyertyát...esetleg valami cikk kódot tud valaki 1.6 16V-hez?(X16XEL)

Bosch szám: FLR8LDCU, ennyi bőven elég a vásárláshoz. (Kétpólusú 16-os kulcsnyílású)

Irhattok 1,4-hez is 60Le-s aztán jegyzetelek ha cserés lesz a vezérlés akkor miből mit vegyek hogy tuti jó legyen.

Olajból ki mit ajánl? :) (ha jelenleg Valvolnie 15W40-es van benne)

Ha a gyertyára értetted.

Lehet neked még egy pólusú van benne (a régebbi 1,4 8v-be 21-es kulcsnyúlású egypólusúak voltak, majd az újabbak hengerfejbe szerelt hővédőcsővel jöttek ki, azokba 16-os kulcsnyílású kétpólusú való). Meg kell nézned melyik van benne. A kétpólusúét már írtam, az egypólusú Bosch száma: WR8DC4.

A 15W-40-es olaj nem a Te motorodba való. Állapottól függetlenül 5-, vagy 10W-40 kell bele.

Szerk: Visszaolvasva a Tiéd x14nz, tehát szerintem a kétpólusú, 16-os kulcsnyílású való bele (FLR8LDCU)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrégiben csilingelő hangot hallottam a mociból. Ma megakartam ejteni a tömités és olaj cserét. Le az olaj,le az olajteknő, és kiesett egy csavar hatlapfeje a teknőből.

Az egyik csapágyfedél csavarjának a feje levan szakadva. Lehet ez adott életjelet magáról? Ugye ezekután érdemes mind kicserélni újakra? vagy elég csak azt az kitermelni és csere.

Link to comment
Megosztás:

Bosch szám: FLR8LDCU, ennyi bőven elég a vásárláshoz. (Kétpólusú 16-os kulcsnyílású)

Ha a gyertyára értetted.

Lehet neked még egy pólusú van benne (a régebbi 1,4 8v-be 21-es kulcsnyúlású egypólusúak voltak, majd az újabbak hengerfejbe szerelt hővédőcsővel jöttek ki, azokba 16-os kulcsnyílású kétpólusú való). Meg kell nézned melyik van benne. A kétpólusúét már írtam, az egypólusú Bosch száma: WR8DC4.

A 15W-40-es olaj nem a Te motorodba való. Állapottól függetlenül 5-, vagy 10W-40 kell bele.

Szerk: Visszaolvasva a Tiéd x14nz, tehát szerintem a kétpólusú, 16-os kulcsnyílású való bele (FLR8LDCU)!

Facelift utániakhoz, a facelift ('94.08) előttiekhez WR7DC való :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrégiben csilingelő hangot hallottam a mociból. Ma megakartam ejteni a tömités és olaj cserét. Le az olaj,le az olajteknő, és kiesett egy csavar hatlapfeje a teknőből.

Az egyik csapágyfedél csavarjának a feje levan szakadva. Lehet ez adott életjelet magáról? Ugye ezekután érdemes mind kicserélni újakra? vagy elég csak azt az kitermelni és csere.

Szerintem csak elég ezt az egyet, és esélyes, hogy ez csilingelt. Szerencse, hogy nem csinált kárt.

Link to comment
Megosztás:

Bosch szám: FLR8LDCU, ennyi bőven elég a vásárláshoz. (Kétpólusú 16-os kulcsnyílású)

Ha a gyertyára értetted.

Lehet neked még egy pólusú van benne (a régebbi 1,4 8v-be 21-es kulcsnyúlású egypólusúak voltak, majd az újabbak hengerfejbe szerelt hővédőcsővel jöttek ki, azokba 16-os kulcsnyílású kétpólusú való). Meg kell nézned melyik van benne. A kétpólusúét már írtam, az egypólusú Bosch száma: WR8DC4.

A 15W-40-es olaj nem a Te motorodba való. Állapottól függetlenül 5-, vagy 10W-40 kell bele.

Szerk: Visszaolvasva a Tiéd x14nz, tehát szerintem a kétpólusú, 16-os kulcsnyílású való bele (FLR8LDCU)!

Oké köszi felírtam! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szerintetek csak az AC pumpa okozhatja azt a problémát, hogy a motor egy-két nap állás után csak nehezen/második indítózásra indul? Akkor is úgy, mintha alig kapna benzint, fél másodpercig alig forog, aztán felpörög 2000-ig.

Menet közben aztán, még hidegen sincs semmi rendellenesség, az alapjárat is jó. Ezt a dolgot kb. július óta produkálja, fokozatosan romló tendenciával.

Benzin 98-as, etanol nincs.

Azért kérdezem csak, mert ha tuti AC probléma, akkor veszek egyet.

Link to comment
Megosztás:

Ehh és köszi a gyík-ot is! ki akartam cserélni a középkonzolba az égőket mert egy sem ég de így képek alapján inkább hozzá se kezdek, még mielőtt szétesik benne valami. :)

Egyszerűen szerelhető, nem kell tőle félni. még nekem is összejött, pedig én aztán végleg nem vagyok autószerelő.

2 csavarhúzó, egy fogó s szűk 2 órába belefért nekem is, azzal együtt hogy lerámolt középkonzollal mentem el égőért :D

Korrekt a leírás, fotókkal együtt a GYIK-ben, ezúttal is kösz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szerintetek csak az AC pumpa okozhatja azt a problémát, hogy a motor egy-két nap állás után csak nehezen/második indítózásra indul? Akkor is úgy, mintha alig kapna benzint, fél másodpercig alig forog, aztán felpörög 2000-ig.

Menet közben aztán, még hidegen sincs semmi rendellenesség, az alapjárat is jó. Ezt a dolgot kb. július óta produkálja, fokozatosan romló tendenciával.

Benzin 98-as, etanol nincs.

Azért kérdezem csak, mert ha tuti AC probléma, akkor veszek egyet.

Lehet akár AC-is, de így amit leírtál lehet más is nem lehet 100%-osan kijelenteni hogy az.

Sziasztok ma hallottamhogy zörgö kattogo hang jön a vizpumpátol de nem folyik megmozgattam és lötyög cserélt valaki mostanában? menyibe kerül?

Milyen motor? Kód?

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezem itt is hátha valaki szaki ebben, ma mondta a gáztöltős csávó mert panaszoltam hogy aksi berakása után elég hülyén indult hang stb.

Mondta hogy azt hallotta hogy gáz üzemű autónál ha veszem ki ill teszem vissza az aksit akkor a gáz biztosítékját ki kell venni mert ha épp szikrázik akkor nem nyomja ki a biztosítékot viszont le tudja nullázni a kompjúter beállításait? lehet azé volt ilyen indítási problémám? bár reggel meg délután úgy indult mint pár napja. vagy ez hülyeség? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok segítségre lenne szükségem c14nz motorkódú astra reggel nehezen indul (pedig még hideg sincs)

De ezek az alkatrészek már cserén estek át újra: gyertya, gyújtás modul, motorhőmérséklet jeladó, benzinszivattyú

Válaszotok előre is köszönöm remélem tudtok valami okosat mondani.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok segítségre lenne szükségem c14nz motorkódú astra reggel nehezen indul (pedig még hideg sincs)

De ezek az alkatrészek már cserén estek át újra: gyertya, gyújtás modul, motorhőmérséklet jeladó, benzinszivattyú

Válaszotok előre is köszönöm remélem tudtok valami okosat mondani.....

Mérd ki reggel a gyertyakábeleket, 3-20 kohm, meg sötétben nézd meg nem szikráznak-e, esetleg egy ablakmosó flakonból vizet porlasztva imitálhatod a párás környezetet. Ha elosztó-rotoros, az is bepárásodhat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem tegnap egy '96-os, 1.4 8V Astra-t. Szerelők látták, véleményük szerint oké, úgyhogy ezért vettem meg.

Viszont este észrevettem egy furcsa dolgot:

A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb.

Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon)

Köszi:

Darren

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem tegnap egy '96-os, 1.4 8V Astra-t. Szerelők látták, véleményük szerint oké, úgyhogy ezért vettem meg.

Viszont este észrevettem egy furcsa dolgot:

A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb.

Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon)

Köszi:

Darren

Amíg visszahűl, és amíg a pirosba nem legyez bele, addig nem kell parázni :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem tegnap egy '96-os, 1.4 8V Astra-t. Szerelők látták, véleményük szerint oké, úgyhogy ezért vettem meg.

Viszont este észrevettem egy furcsa dolgot:

A hűtőventillátor - a műszer szerint - kb. 100 fok környékén kapcsolat be, és elég rövid ideig ment, úgy. 8 mp-ig, és a víz sem hűlt vissza. Aztán elindultam vele, és elég lassan állt vissza 90-re, jó sokat kellett mennem vele. Lámpánál állva is elkezdett szépen mászni fel a mutató 95 fokig kb.

Ez normális? Vagy nem? Mi lehet a hiba oka? Miért csak ilyen rövid ideig ment a ventillátor? (többször is megvártam, hogy bekapcsoljon)

Köszi:

Darren

A hőmérséklet kb. normális (nem kell félni a 100 foktól, a hűtőrendszerben túlnyomás van, kb. 120 fokig nem forrhat fel a víz), és a műszered is csalhat pár fokot. A ventinek viszont tovább kellene mennie, míg le nem hűti a vizet, úgyhogy a venti kapcsológombája gyanús lehet. A kocsival szemben állva a hűtő bal oldalán találod.

Link to comment
Megosztás:

A hőmérséklet kb. normális (nem kell félni a 100 foktól, a hűtőrendszerben túlnyomás van, kb. 120 fokig nem forrhat fel a víz), és a műszered is csalhat pár fokot. A ventinek viszont tovább kellene mennie, míg le nem hűti a vizet, úgyhogy a venti kapcsológombája gyanús lehet. A kocsival szemben állva a hűtő bal oldalán találod.

Az nekem is gyanús, úgyis lecseréltetem a hűtővizet két hét múlva. De az normális, hogy ennyire lassan megy fel és le a hőfok?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.