Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Olajteknőtömítést szerettem volna cserélni (Isuzun, a felsőt), csakhogy az előző tulaj tömítés helyett körbenyomta piros motortömítővel jó vastagon. Most meg annyira ráragadt, hogy kicsavartam az összes csavart, rácsipaszkodtam aknában, ütögettem (van két bemetszés isuzu-n elöl-hátul a teknő és a blokk között) de semmi, egyszerűen nem akar lejönni. Van vmi ötletetek? Ilyet még az életben nem láttam, hogy rászorult volna az olajteknő a blokkra!!!

Nagyon jól jönne egy kis segítség.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Olajteknőtömítést szerettem volna cserélni (Iszuzun, a felsőt), csakhogy az előző tulaj tömítés helyett körbenyomta piros motortömítővel jó vastagon. Most meg annyira ráragadt, hogy ki csavartam az összes csavart, rácsipaszkodtam aknában, ütögettem (van két bemetszés isuzu-n elöl-hátul a teknő és a blokk között) de semmi, egyszerűen nem akar lejönni. Van vmi ötletetek? Ilyet még az életben nem láttam, hogy rászorult volna az olajteknő a blokkra!!!

Nagyon jól jönne egy kis segítség.

Próbáld meg körbevágni ha van hozzá elég hely, mást nem nagyon tehetsz. Törhető penge, szike, ami van.

Link to comment
Megosztás:

Rendben, megyek megpróbálom azzal, de apszolút nincs semmi rés... :)

Trapéz alakú ablakpucoló, azt ha megtámasztod fával sztem be tudod óvatosan ütni a résbe utána csak körbe kell ütögetni. Leírni egyszerűbb biztosan, de jobb ötletem nincs, szike sem rossz csak az hamar törik, zsilett pedig túl vékony lenne :S

Link to comment
Megosztás:

Mi volt vele a gondod? Csakmert én most vettem ngk-t.

Egyébiránt GYIK alapján 94.08-98.02.hó BKR5EK vagy legjobb tipus BKR5EIX rend. szám 6341

már másodszor járok úgy vele,hogy időnként megáll egy hengerem,ezelőtt gyertya csere megoldotta,meg valószinű most is,mert haveromét bedobtam kiprobálásra és minden oké volt,csak vissza kellett adnom:)

ezért vennék bele most inkább másmilyent...13000km-mentek már,megérett a csere...

Link to comment
Megosztás:

már másodszor járok úgy vele,hogy időnként megáll egy hengerem,ezelőtt gyertya csere megoldotta,meg valószinű most is,mert haveromét bedobtam kiprobálásra és minden oké volt,csak vissza kellett adnom:)

ezért vennék bele most inkább másmilyent...13000km-mentek már,megérett a csere...

Helló

Hát 13ezer km után cserélni akarod?? Akkor elég rossz minőségű... :)

Sokan a gyári GM-et ajánlják, köztük én is. Nekem is GM 2 pólusú van benne. (X14NZ)

És a gyárinak 60ezer km a csereperiódusa :D

Volt NGK-m nekem is nem jött be,(dadogás, nem menne minden henger) ez csak a saját véleményem, mindenki azt vesz amit akar. :D

További szép napot! :D

Link to comment
Megosztás:

Helló

Hát 13ezer km után cserélni akarod?? Akkor elég rossz minőségű... :D

Sokan a gyári GM-et ajánlják, köztük én is. Nekem is GM 2 pólusú van benne. (X14NZ)

És a gyárinak 60ezer km a csereperiódusa :D

Volt NGK-m nekem is nem jött be,(dadogás, nem menne minden henger) ez csak a saját véleményem, mindenki azt vesz amit akar. :D

További szép napot! :D

Amíg nem öntötték el a világot a kínai dzsíem gyertyák, addig ajánlották igazán. Azóta nagyobbat lehet cumizni vele, mint mással :)

Link to comment
Megosztás:

Helló

Hát 13ezer km után cserélni akarod?? Akkor elég rossz minőségű... :D

Sokan a gyári GM-et ajánlják, köztük én is. Nekem is GM 2 pólusú van benne. (X14NZ)

És a gyárinak 60ezer km a csereperiódusa :D

Volt NGK-m nekem is nem jött be,(dadogás, nem menne minden henger) ez csak a saját véleményem, mindenki azt vesz amit akar. :D

További szép napot! :D

Ezt aláírom. A 92 ezer kilométeres gyári GM gyertyákkal nem volt olyan gondom, hogy alig bír beindulni a motor, a mostani Lucas (gyakorlatilag NGK) gyertyákkal meg problémák vannak. Azt meg sem említem, hogy az előző NGK szettből kettő gyertya 2000km után be is döglött. Szerintem most visszaraknám a GM kétpólusúakat, ugyanúgy menne, mint régen. :)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

olyan kérdésem lenne, mert eléggé elkapott az ideg, a lényeg hogy volt az autó políroztatni, nemrég vettem de azért mégis hogy legyen szine. elvittem srác mondta délután már nem akart beindulni, meg 3 nappal később amikor hoztam vissza akkor is úgy kellett bebikázni. ok valószínű az aksi, de hazajöttem és már egy hete úgy használom, hogy első indításra indul most megjavúlhatott vagy lemerítette valahogy?

Ezen kívül tegnap kivettem feltöltöttem mert aksi boltos haverom mondta hogy jó az ha fel van frissítve egy töltéssel.

Visszaraktam erre beindult és még eléggé rdekes hangot adott, hasonlót mint amikor be van indítva és ráindít az ember. 3-4. indítás után is adta ezt a hangot utánna még alapjáratom se volt leállt magától. igaz hogy gáz üzemű az autó de alapból úgyis benzinen indúl előtte napokban meg ose adott ilyen hangot. mentem vele egy kört akkor meg jó lett és pár óra múlva is elsőre beindult, vagy lehet hogy amikor tettem vissza az aksit akkor valami vezeték kimozdulhatott? vagy csak simán az aksi haldoklik? bár igaz hogy a gyári van még benne ami 8éves ahoz képest jól bírja. Csak ugya az zavar hogy beindulás után adta a fura hangot, vagy túl lett töltve az aksi? és túlindítózta? :)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

olyan kérdésem lenne, mert eléggé elkapott az ideg, a lényeg hogy volt az autó políroztatni, nemrég vettem de azért mégis hogy legyen szine. elvittem srác mondta délután már nem akart beindulni, meg 3 nappal később amikor hoztam vissza akkor is úgy kellett bebikázni. ok valószínű az aksi, de hazajöttem és már egy hete úgy használom, hogy első indításra indul most megjavúlhatott vagy lemerítette valahogy?

Ezen kívül tegnap kivettem feltöltöttem mert aksi boltos haverom mondta hogy jó az ha fel van frissítve egy töltéssel.

Visszaraktam erre beindult és még eléggé rdekes hangot adott, hasonlót mint amikor be van indítva és ráindít az ember. 3-4. indítás után is adta ezt a hangot utánna még alapjáratom se volt leállt magától. igaz hogy gáz üzemű az autó de alapból úgyis benzinen indúl előtte napokban meg ose adott ilyen hangot. mentem vele egy kört akkor meg jó lett és pár óra múlva is elsőre beindult, vagy lehet hogy amikor tettem vissza az aksit akkor valami vezeték kimozdulhatott? vagy csak simán az aksi haldoklik? bár igaz hogy a gyári van még benne ami 8éves ahoz képest jól bírja. Csak ugya az zavar hogy beindulás után adta a fura hangot, vagy túl lett töltve az aksi? és túlindítózta? :)

Túltölteni nem lehet annyira, hogy abból idításkor gond legyen. Az elmondásod alapján inkább önindítóra tippelnék, azért lehetett érdes hangja, mert kint maradt a bendix. Amikor nem indult mit csinált? Tekert, vagy egyáltalán nem tekert, vagy csak kattogott?

Link to comment
Megosztás:

Ez a fura hogy beindúlt csak utánna mintha "sikított volna" egyet, a kattogást azt megismerem, mert az előző autómnak az volt a baja,de annak is csak ha esős vacak idő volt. meg ez mikor beindult ugye alapjárat felmegy ez is felment aztán le normálra kapásból és utánna meg annyira lement hogy alig forgatta a motort. és le is állt. köv indításnál ugyan így beindúlt és sivító hang a végén. azért parázok rajta mert 25 napja vettem az autót ebből kb 2hetet ha használtam. vagy egy aksitöltéssel ennyire elcsesztem vagy valami vezeték kimozdulhatott? alapjárat vezeték van az alksi közelbe valahol?

Link to comment
Megosztás:

Ez a fura hogy beindúlt csak utánna mintha "sikított volna" egyet, a kattogást azt megismerem, mert az előző autómnak az volt a baja,de annak is csak ha esős vacak idő volt. meg ez mikor beindult ugye alapjárat felmegy ez is felment aztán le normálra kapásból és utánna meg annyira lement hogy alig forgatta a motort. és le is állt. köv indításnál ugyan így beindúlt és sivító hang a végén. azért parázok rajta mert 25 napja vettem az autót ebből kb 2hetet ha használtam. vagy egy aksitöltéssel ennyire elcsesztem vagy valami vezeték kimozdulhatott? alapjárat vezeték van az alksi közelbe valahol?

Az aksitöltésnek biztos nincs köze hozzá. Az alapjáratot meg az injektornál állítja a léptetőmotor, nincs az akku közelében. Én az önindítóra gyanakszom. Pontosan honnan hallatszik a sivítás? Mi a motorkódod?

Link to comment
Megosztás:

Amíg nem öntötték el a világot a kínai dzsíem gyertyák, addig ajánlották igazán. Azóta nagyobbat lehet cumizni vele, mint mással :)

Hát én Ópülbe vettem.... és jó is. :D Azért írtam kinek mi jön be. (mondjuk mit nem hamisítanak? :D )

Nem hamisítják, teljesen legálisan gyártanak a kínaiak is gm gyertyát. A gm mindig ott és olyanokkal gyártat, ahol a legolcsóbb neki, de nem minden piacra (!).

Más, de a témához kapcsolódik:

Volt nem is olyan rég valaki itt a fórumon (a nevére már nem emlékszem), aki azért nem ajánlotta a gm gyertyát, mert egy okos unixos haverja mondta neki, h már csak a kínaiak készítik.

Opel márkaképviseleten lehet kapni (én is pár hete vettem) Eu, azon belül németországi gyártású kétpólusú gm gyertyákat. Teljes áron 1500 forint volt darabja.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nincs ezzel a gyári gyertya dologgal semmi baj, csak oda kell figyelni vásárláskor. Akinek kétségeik vannak, az vegyen ugyan ilyen Bosch gyertyát (flr8ldcu típusszám). Ugyan az a gyertya csak gm logó nélkül (mivel a németországi gyártású gm feliratos is Bosch - legalább is régebben az volt, hogy most is az-e nem tudom).

Az NGK-nál kimondottan nagy a tényleges hamisítási veszély, rengeteg weblap foglalkozik a hamisítvány felismerésének bemutatásával.

Én maradok az európai gm-esnél, vagy a bosch-nál.

(A "Mindenki azt tesz a kocsijába...bla-bla-bla" közhely pedig még ide kívánkozik.)

Link to comment
Megosztás:

Az aksitöltésnek biztos nincs köze hozzá. Az alapjáratot meg az injektornál állítja a léptetőmotor, nincs az akku közelében. Én az önindítóra gyanakszom. Pontosan honnan hallatszik a sivítás? Mi a motorkódod?

a honnan hallatszikot nem tom mert kapásból le is állítottam, a motorkódot megkerestem x14nz. meg gáz üzem ha még nem írta mvolna bár indításnál alapból benzinen indul.

Maj csinálok róla fényképet mert van az aksi mellett valami bigyó olyan mint a WC tartályokba amibe levegő van (jobb hasonlatot nem tudok) rá van írva hogy 12V de hogy mit funkciónál azt nem tom. de mintha pattogna benne a szikra vagy annak az a funciója? :)

Link to comment
Megosztás:

jahh még annyit hozzá hogy azért olyan zakatoló hangja is volt mintha nem ment volna 1 henger. Előzőleg ilyet 6nap állás után csinált, bár akkor a visító hang nem volt. vagy köze lehet a zakatoló motorhangnak ahoz hogy 15W40-es Valvoline olaj van benne? előző tulaj tett bele másodszor ilyet. Bár mondták hogy ebbe inkább 10W40-es kellene. 4ezer km-er után úgyis cserés.Tegyek bele kisebbet, vagy már hozzászokott a 15-öshöz?

Link to comment
Megosztás:

Nem hamisítják, teljesen legálisan gyártanak a kínaiak is gm gyertyát. A gm mindig ott és olyanokkal gyártat, ahol a legolcsóbb neki, de nem minden piacra (!).

Más, de a témához kapcsolódik:

Volt nem is olyan rég valaki itt a fórumon (a nevére már nem emlékszem), aki azért nem ajánlotta a gm gyertyát, mert egy okos unixos haverja mondta neki, h már csak a kínaiak készítik.

Opel márkaképviseleten lehet kapni (én is pár hete vettem) Eu, azon belül németországi gyártású kétpólusú gm gyertyákat. Teljes áron 1500 forint volt darabja.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nincs ezzel a gyári gyertya dologgal semmi baj, csak oda kell figyelni vásárláskor. Akinek kétségeik vannak, az vegyen ugyan ilyen Bosch gyertyát (flr8ldcu típusszám). Ugyan az a gyertya csak gm logó nélkül (mivel a németországi gyártású gm feliratos is Bosch - legalább is régebben az volt, hogy most is az-e nem tudom).

Az NGK-nál kimondottan nagy a tényleges hamisítási veszély, rengeteg weblap foglalkozik a hamisítvány felismerésének bemutatásával.

Én maradok az európai gm-esnél, vagy a bosch-nál.

(A "Mindenki azt tesz a kocsijába...bla-bla-bla" közhely pedig még ide kívánkozik.)

Nekem is Bosch GM logós a gyárim, ami ugye a 92 ezer kilométeres. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget,ötletet.Szeríntem megpróbálom én is a gm gyertyát...esetleg valami cikk kódot tud valaki 1.6 16V-hez?(X16XEL)

Irhattok 1,4-hez is 60Le-s aztán jegyzetelek ha cserés lesz a vezérlés akkor miből mit vegyek hogy tuti jó legyen.

Olajból ki mit ajánl? :) (ha jelenleg Valvolnie 15W40-es van benne)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.