Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Vezérműszíjat kellene cserélnem az autóban. Egy hozzáértő haver azt mondta, hogy görgőkkel és vízpumpável együtt kellene cserélni, mert állítólag a szerelők is csak így vállalnak rá garanciát. Nézegettem az árakat, és ezt így kompletten nem úsznám meg 30e alatt. Sajna most nincs erre ekkora fedezet. Nem lehetne valahogy spórolni a költségeken? Mit lehet kihagyni a cseréből esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjat kellene cserélnem az autóban. Egy hozzáértő haver azt mondta, hogy görgőkkel és vízpumpável együtt kellene cserélni, mert állítólag a szerelők is csak így vállalnak rá garanciát. Nézegettem az árakat, és ezt így kompletten nem úsznám meg 30e alatt. Sajna most nincs erre ekkora fedezet. Nem lehetne valahogy spórolni a költségeken? Mit lehet kihagyni a cseréből esetleg?

Ha valamit muszáj, akkor inkább a vízpumpát <_< Ha a szíj szakad, akkor nagyonnagyonbajok vannak.

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjat kellene cserélnem az autóban. Egy hozzáértő haver azt mondta, hogy görgőkkel és vízpumpável együtt kellene cserélni, mert állítólag a szerelők is csak így vállalnak rá garanciát. Nézegettem az árakat, és ezt így kompletten nem úsznám meg 30e alatt. Sajna most nincs erre ekkora fedezet. Nem lehetne valahogy spórolni a költségeken? Mit lehet kihagyni a cseréből esetleg?

Lehet spórolni a vízpumpával de nem érdemes. Ha most kihagyod a pumpa cserét jó esélyed van hogy nem bír ki egy csereperiódust akkor meg lehet 60 helyett csak 40-et mész el vele és cserélheted. Aztán akkor lehet gondolkodni hogy a maradék 20ekm-re vissza tedd-e a régi szíjat vagy akkor már mindent.

Most azon az egy tank benzin árán nem kéne spórolni és kockáztatni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet spórolni a vízpumpával de nem érdemes. Ha most kihagyod a pumpa cserét jó esélyed van hogy nem bír ki egy csereperiódust akkor meg lehet 60 helyett csak 40-et mész el vele és cserélheted. Aztán akkor lehet gondolkodni hogy a maradék 20ekm-re vissza tedd-e a régi szíjat vagy akkor már mindent.

Most azon az egy tank benzin árán nem kéne spórolni és kockáztatni.

Köszönöm az érvelésedet, sikerült meggyőznöd. megrendeltem a cuccot vízpumpával együtt. Holnap föladják, hétfőre megkapom, remélem jövő hétre találok embert, aki beszereli, és a mostani cucc is kibírja addig. Egyébként panaszom nincs rá, csak ismerősök javaslatára cserélem ki. Ha valamelyik xaraxik (szíj, görgők, vízpumpa???) annak van előjele vagy egyszer csak menetközben váratlanul elcsattan a szíj és vége az életnek???

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjat kellene cserélnem az autóban. Egy hozzáértő haver azt mondta, hogy görgőkkel és vízpumpável együtt kellene cserélni, mert állítólag a szerelők is csak így vállalnak rá garanciát. Nézegettem az árakat, és ezt így kompletten nem úsznám meg 30e alatt. Sajna most nincs erre ekkora fedezet. Nem lehetne valahogy spórolni a költségeken? Mit lehet kihagyni a cseréből esetleg?

Helyileg hol vagy ? 40% kedvezményem van a Unixba...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az érvelésedet, sikerült meggyőznöd. megrendeltem a cuccot vízpumpával együtt. Holnap föladják, hétfőre megkapom, remélem jövő hétre találok embert, aki beszereli, és a mostani cucc is kibírja addig. Egyébként panaszom nincs rá, csak ismerősök javaslatára cserélem ki. Ha valamelyik xaraxik (szíj, görgők, vízpumpa???) annak van előjele vagy egyszer csak menetközben váratlanul elcsattan a szíj és vége az életnek???

A vízpumpának, meg a görgőknek általában szokott lenni némi csapágyhangja halálozás előtt. Ha szíj... az meg csá. Majd ha menet közben felvilannak a visszajelzők, és megáll a gépezet, akkor van az hogy Ne indíts rá :wacko: Bár akkor már jó eséllyel összekócolódtak a dolgok a gépben, úgyhogy akkor mehetsz motort venni <_<

Link to comment
Megosztás:

A vízpumpának, meg a görgőknek általában szokott lenni némi csapágyhangja halálozás előtt. Ha szíj... az meg csá. Majd ha menet közben felvilannak a visszajelzők, és megáll a gépezet, akkor van az hogy Ne indíts rá :( Bár akkor már jó eséllyel összekócolódtak a dolgok a gépben, úgyhogy akkor mehetsz motort venni <_<

Most már megrendeltem a cuccot, jövő héten bele is rakatom, addig csak kibírja.

Viszont így a kinézett harcsázó botom megint nem lesz megvéve ebben a hónapban :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne: hidegindításkor dadogó, remegő motor, és néhány másodpercig csak 3 henger megy(X16XEL).

Gyertyák cserélve, kb 12ezret mentek (Bosch). Az előzményeket olvasgatva nem tudom eldönteni mihez kezdjek vele. Injektor tisztítás? EGR? Gyertya? Akinek van tapasztalata légyszi írjon, ne húzzák le a bőrt egészen rólam a szerelők.

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne: hidegindításkor dadogó, remegő motor, és néhány másodpercig csak 3 henger megy(X16XEL).

Gyertyák cserélve, kb 12ezret mentek (Bosch). Az előzményeket olvasgatva nem tudom eldönteni mihez kezdjek vele. Injektor tisztítás? EGR? Gyertya? Akinek van tapasztalata légyszi írjon, ne húzzák le a bőrt egészen rólam a szerelők.

Köszi előre is

Lehet még gyertyakábel vagy rosszabb esetben valamelyik injektor halódik.

Link to comment
Megosztás:

Na így egy éjszaka olvasgatás után arra jutottam, hogy a problémám teljesen megegyezik az 1042-es és az 1046os oldalon biviel által leírtakkal:

- inditáskor 2-3hengerrel indul, dadog amig az alapjárat be nem áll (ma még egyet "lőtt" is)

- gázadásra lassan reagál, de aztán beindul és megy mint az állat

- kevés gázra, ill stabil gázpedálra 1500 körül 2, 3 és 4-esben is iszonyatosan rángat, szinte már szégyen. viszont ha elveszem a gázt, vagy többet adok minden rendbejön (ez már szinte 2 éves probléma, csak eddig tűrtem)

Szivesen értenék a szóból én, ne essek biviel hibájába, s mindenkit lefárasszak; elmennék én az emlegetett WeSzi Autószervíz Kft-hez ha nem 600, hanem bár 150km-re lenne tőlem (bár elkeseredésemben akár meg is dupláznám).

Errefele a szerelők pl csak hallomásból ismerik az EGR-t, a lezárásról még rémálmaik sincsenek. "Ha nem ez akko az, úgyis régi volt már" alapon kicseréltetnek mindent az autón, újra.

Szóval a biviel-sztori végét nem találom, mit kezzek? Gyertyacsere megvolt, reggel lesz szűrőcsere + ijektortisztitó.

Ha kell, mi legyen a következő lépés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hidegen az alapjárat alacsony kb 1100, érezni a kocsi mintha nem lenne elég neki be is remeg. Adok neki egy kis gázt és akkor fentebb megy 1 picit és mar nem remeg, majd mikor bemelegszik beáll 1000-el alá. Szerintetek? Nektek mennyi szokott lenni hidegen?

900-950 körül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.