zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Ma reggel munkába menet többször odapillantottam hogy lássam hogy működik a dolog.. Kb. 10 fok lehetett mikor indultam, pár km után felmászott 80 fokra, majd elég határozottan leesett 75-re, ezzel egy időben elkezdett nagyon jönni az utastérfűtés. Gondolom ekkor nyitott a termosztát. Utána pár perccel fel megint 80-ra, aztán vissza 75-re megint fel 80-ra. Ezután már pontosan 80-on maradt végig. A hűtőventillátor pedig mikor próbáltam tűző napsütésben, 92 foknál indult be. Az egész gyakorlatilag olyan, mint ha kb. 10 fokkal kevesebbet mutatna a hőmérőm. Sajnos nem tudom, hogy a műszeregység az eredeti-e, illetve a hőgomba bele való-e illetve jó-e. Hányas W kódú mutató lehetett gyárilag a kocsiban? C16NZ '91-es 1.6GL. Hol található az a hőérzékelő, ami alapján a mutató működik és hogy tudnám a működését tesztelni? Közvetlenül a vezérműszíj burkolata mellett van a vezérlés felöli első henger mögött a szívósorba belecsavarva egy egyvezetékes csati megy rá. De igazából szeirntem kár fogalkozni a számokkal, ha jó, akkor jó, és pont. Amúgy a W-szám nem ebbe játszik bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Ma reggel munkába menet többször odapillantottam hogy lássam hogy működik a dolog.. Kb. 10 fok lehetett mikor indultam, pár km után felmászott 80 fokra, majd elég határozottan leesett 75-re, ezzel egy időben elkezdett nagyon jönni az utastérfűtés. Gondolom ekkor nyitott a termosztát. Utána pár perccel fel megint 80-ra, aztán vissza 75-re megint fel 80-ra. Ezután már pontosan 80-on maradt végig. A hűtőventillátor pedig mikor próbáltam tűző napsütésben, 92 foknál indult be. Az egész gyakorlatilag olyan, mint ha kb. 10 fokkal kevesebbet mutatna a hőmérőm. Sajnos nem tudom, hogy a műszeregység az eredeti-e, illetve a hőgomba bele való-e illetve jó-e. Hányas W kódú mutató lehetett gyárilag a kocsiban? C16NZ '91-es 1.6GL. Hol található az a hőérzékelő, ami alapján a mutató működik és hogy tudnám a működését tesztelni? Amennyiben a kék és a 90 jelzés közötti fehér vonalnál áll meg stabilan a nyitogatások után, akkor jó a termosztát, csak a műszeregység nem jó, vagy az érzékelő, de egyébként mindkettő tökéletesen végzi a dolgát csak nem kompatibilisek egymással. A W szám az független a hőmérsékletjelzéstől, az csak a km-órára vonatkozik. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Közvetlenül a vezérműszíj burkolata mellett van a vezérlés felöli első henger mögött a szívósorba belecsavarva egy egyvezetékes csati megy rá. De igazából szeirntem kár fogalkozni a számokkal, ha jó, akkor jó, és pont. Amúgy a W-szám nem ebbe játszik bele. Pont a múltkor nézegettem, hogy mit csinálhattak vele, mert nagyon látszik, hogy valami szerelgetés történt azon a környéken.. addig szerelték míg végül nem lett jó <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Pont a múltkor nézegettem, hogy mit csinálhattak vele, mert nagyon látszik, hogy valami szerelgetés történt azon a környéken.. addig szerelték míg végül nem lett jó <_< Igazából csak cserélni lehet, szerelni nem. :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Igazából csak cserélni lehet, szerelni nem. :wacko: Megpróbálom azért a csatlakozóját kicsit oxidmentesíteni, hátha megyógyul. Az érzékelő része tud koszos lenni? Úgyértem a hűtővízben van, nem? Vagy hogyan mér? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Megpróbálom azért a csatlakozóját kicsit oxidmentesíteni, hátha megyógyul. Az érzékelő része tud koszos lenni? Úgyértem a hűtővízben van, nem? Vagy hogyan mér? <_< A csatinak lehet adni kontakt sprét, ha csiszolod akkor megint oxidálódik. Igen a vége a hűtővizbe lóg, az ellenállása változik neki különböző hőmérsékleten, de ott nem szokott koszolódni szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Megpróbálom azért a csatlakozóját kicsit oxidmentesíteni, hátha megyógyul. Az érzékelő része tud koszos lenni? Úgyértem a hűtővízben van, nem? Vagy hogyan mér? <_< Csak akkor, ha sokáig sima csapvíz volt a rendszerben nem pedig fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék. Ez esetben levízkövesedik, és a vízkő jó hőszigetelő, amely befolyásolja a működést. Egyéb esetben nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Nem, de ez a vezszíjkerék ellentartó biszbasz jó dolog, én is csinálok egyet, mert amúgy meg le kell venni a szelepfedelet, ott van a kulcsnyílás a bütyköstengely közepén. Rémlik, hogy csavarhúzóval a burkolatcsavarhoz feszítettem, de ne igazán egészséges dolog. Én kitekertem a vezműszíj burkolat csavarjait amik a kerék mögött vannak. A lyukakon át kijöttek. És hosszabb csavarokat tekertem bele, annak feszült neki a kerék és simán kitekertem a középső csavart. Kézzel 1 kicsit ellentartottam neki azért. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Csak akkor, ha sokáig sima csapvíz volt a rendszerben nem pedig fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék. Ez esetben levízkövesedik, és a vízkő jó hőszigetelő, amely befolyásolja a működést. Egyéb esetben nem. Vagy vízköves akkor az érzékelő, vagy egyszerűen nem belevaló. Nem tudom van-e valamiféle kódszáma a hőérzékelőnek, és a mutatónak, megpróbálok majd utánanézegetni. Még egy kérdés: ha kihúzom az érzékelőt megnézegetni, akkor nem baj hogy ott levegő megy a rendszerbe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Csak akkor, ha sokáig sima csapvíz volt a rendszerben nem pedig fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék. Ez esetben levízkövesedik, és a vízkő jó hőszigetelő, amely befolyásolja a működést. Egyéb esetben nem. Azért azt jelezném, hogy a GM hűtőfolyadékon egy csap motívuma van és nem áthúzva <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Vagy vízköves akkor az érzékelő, vagy egyszerűen nem belevaló. Nem tudom van-e valamiféle kódszáma a hőérzékelőnek, és a mutatónak, megpróbálok majd utánanézegetni. Még egy kérdés: ha kihúzom az érzékelőt megnézegetni, akkor nem baj hogy ott levegő megy a rendszerbe? Nem fog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Azért azt jelezném, hogy a GM hűtőfolyadékon egy csap motívuma van és nem áthúzva <_< Én is jelezném, hogy sima csapvízről volt szó... (nem pedig csapvízzel hígított GM hűtőfolyadékról) De, hogy értelme is legyen a válasznak: az újabb generációs hűtőfolyadékok már hígíthatóak sima csapvízzel is. Ezek nem olyan elven működnek, mint a hagyományosak, amelyek csak desztvízzel hígíthatóak :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Nem fog. Akkor jó, köszi <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Akkor jó, köszi <_< Mivel ott kell légteleníteni is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Én is jelezném, hogy sima csapvízről volt szó... (nem pedig csapvízzel hígított GM hűtőfolyadékról) De, hogy értelme is legyen a válasznak: az újabb generációs hűtőfolyadékok már hígíthatóak sima csapvízzel is. Ezek nem olyan elven működnek, mint a hagyományosak, amelyek csak desztvízzel hígíthatóak <_< Csak ott fent "fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék" vót :wacko: GM-ből már nincs kék/zöld csak piri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Csak ott fent "fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék" vót <_< GM-ből már nincs kék/zöld csak piri. Egészen konkrétan nem értem, h mi a gond. A fagyállóság, korróziógátlóság a hűtőfolyadék két tulajdonsága (a sok közül). A csapvíz ÖNMAGÁBAN szakmai körökben nem hűtőfolyadék. (Ha GM levet keversz hozzá, úgy már az lesz.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Egészen konkrétan nem értem, h mi a gond. A fagyállóság, korróziógátlóság a hűtőfolyadék két tulajdonsága (a sok közül). A csapvíz ÖNMAGÁBAN szakmai körökben nem hűtőfolyadék. Szerintem kicsit túlpörgeted magad :wacko: Annyit írtam, hogy a GM fagyállón mi van és jó hozzá a csapvíz <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2010 Én kitekertem a vezműszíj burkolat csavarjait amik a kerék mögött vannak. A lyukakon át kijöttek. És hosszabb csavarokat tekertem bele, annak feszült neki a kerék és simán kitekertem a középső csavart. Kézzel 1 kicsit ellentartottam neki azért. <_< Nekem a kölső csavar megette a menetet a HF-ben, nem is próbálkoztam ezzel a megoldással. Mivel ott kell légteleníteni is. Pontosabban akkor levegő nem mehet be, inább hűtővíz jön ki. :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peti16 Elküldve Szeptember8, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2010 Hali! Ha a központi injektoros astrámat átszeretném alakítani hengerenkénti injektorosra mi kell hozzá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Szeptember8, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2010 Hali! Ha a központi injektoros astrámat átszeretném alakítani hengerenkénti injektorosra mi kell hozzá? Olvass vissza... Szerk.: Bocs nem akartam bunkó lenni, de ezt tényleg sokszor leírták már... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember9, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2010 Nekem a kölső csavar megette a menetet a HF-ben, nem is próbálkoztam ezzel a megoldással. Pontosabban akkor levegő nem mehet be, inább hűtővíz jön ki. <_< Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Szeptember9, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2010 Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést? Enyém ingyen megcsinálja nekem <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Szeptember9, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2010 Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést? Most az ECU felé menő hőfokjeladóról van szó ? Rendben van a szint amúgy ? Benzinkútaknál majd kirakják lassan a mérőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember9, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2010 Most az ECU felé menő hőfokjeladóról van szó ? Rendben van a szint amúgy ? Benzinkútaknál majd kirakják lassan a mérőt. A motor teteje felé, a vezérműszíj felől az első henger hátulján lévő egyvezetékes jeladóról van szó, a motor szívócsövénél van. Nem tudom az ECU is ez alapján dolgozik-e, a műszerfalon lévő mutatóm kevesebbet mutat, mint kellene és ezt okoskodtuk ki hét elején, hogy ez az érzékelőt nézegessem meg, hátha koszos vagy nem érintkezik rendesen <_< A szint rendben van, csak a folyadék összetételéről nincs infóm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Szeptember9, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2010 Most az ECU felé menő hőfokjeladóról van szó ? Rendben van a szint amúgy ? Benzinkútaknál majd kirakják lassan a mérőt. Hova?? <_< :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts