zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Ma reggel munkába menet többször odapillantottam hogy lássam hogy működik a dolog.. Kb. 10 fok lehetett mikor indultam, pár km után felmászott 80 fokra, majd elég határozottan leesett 75-re, ezzel egy időben elkezdett nagyon jönni az utastérfűtés. Gondolom ekkor nyitott a termosztát. Utána pár perccel fel megint 80-ra, aztán vissza 75-re megint fel 80-ra. Ezután már pontosan 80-on maradt végig. A hűtőventillátor pedig mikor próbáltam tűző napsütésben, 92 foknál indult be. Az egész gyakorlatilag olyan, mint ha kb. 10 fokkal kevesebbet mutatna a hőmérőm. Sajnos nem tudom, hogy a műszeregység az eredeti-e, illetve a hőgomba bele való-e illetve jó-e. Hányas W kódú mutató lehetett gyárilag a kocsiban? C16NZ '91-es 1.6GL. Hol található az a hőérzékelő, ami alapján a mutató működik és hogy tudnám a működését tesztelni? Közvetlenül a vezérműszíj burkolata mellett van a vezérlés felöli első henger mögött a szívósorba belecsavarva egy egyvezetékes csati megy rá. De igazából szeirntem kár fogalkozni a számokkal, ha jó, akkor jó, és pont. Amúgy a W-szám nem ebbe játszik bele.
daykiller Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Ma reggel munkába menet többször odapillantottam hogy lássam hogy működik a dolog.. Kb. 10 fok lehetett mikor indultam, pár km után felmászott 80 fokra, majd elég határozottan leesett 75-re, ezzel egy időben elkezdett nagyon jönni az utastérfűtés. Gondolom ekkor nyitott a termosztát. Utána pár perccel fel megint 80-ra, aztán vissza 75-re megint fel 80-ra. Ezután már pontosan 80-on maradt végig. A hűtőventillátor pedig mikor próbáltam tűző napsütésben, 92 foknál indult be. Az egész gyakorlatilag olyan, mint ha kb. 10 fokkal kevesebbet mutatna a hőmérőm. Sajnos nem tudom, hogy a műszeregység az eredeti-e, illetve a hőgomba bele való-e illetve jó-e. Hányas W kódú mutató lehetett gyárilag a kocsiban? C16NZ '91-es 1.6GL. Hol található az a hőérzékelő, ami alapján a mutató működik és hogy tudnám a működését tesztelni? Amennyiben a kék és a 90 jelzés közötti fehér vonalnál áll meg stabilan a nyitogatások után, akkor jó a termosztát, csak a műszeregység nem jó, vagy az érzékelő, de egyébként mindkettő tökéletesen végzi a dolgát csak nem kompatibilisek egymással. A W szám az független a hőmérsékletjelzéstől, az csak a km-órára vonatkozik. <_<
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Közvetlenül a vezérműszíj burkolata mellett van a vezérlés felöli első henger mögött a szívósorba belecsavarva egy egyvezetékes csati megy rá. De igazából szeirntem kár fogalkozni a számokkal, ha jó, akkor jó, és pont. Amúgy a W-szám nem ebbe játszik bele. Pont a múltkor nézegettem, hogy mit csinálhattak vele, mert nagyon látszik, hogy valami szerelgetés történt azon a környéken.. addig szerelték míg végül nem lett jó <_<
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Pont a múltkor nézegettem, hogy mit csinálhattak vele, mert nagyon látszik, hogy valami szerelgetés történt azon a környéken.. addig szerelték míg végül nem lett jó <_< Igazából csak cserélni lehet, szerelni nem. :wacko:
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Igazából csak cserélni lehet, szerelni nem. :wacko: Megpróbálom azért a csatlakozóját kicsit oxidmentesíteni, hátha megyógyul. Az érzékelő része tud koszos lenni? Úgyértem a hűtővízben van, nem? Vagy hogyan mér? <_<
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Megpróbálom azért a csatlakozóját kicsit oxidmentesíteni, hátha megyógyul. Az érzékelő része tud koszos lenni? Úgyértem a hűtővízben van, nem? Vagy hogyan mér? <_< A csatinak lehet adni kontakt sprét, ha csiszolod akkor megint oxidálódik. Igen a vége a hűtővizbe lóg, az ellenállása változik neki különböző hőmérsékleten, de ott nem szokott koszolódni szerintem.
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Megpróbálom azért a csatlakozóját kicsit oxidmentesíteni, hátha megyógyul. Az érzékelő része tud koszos lenni? Úgyértem a hűtővízben van, nem? Vagy hogyan mér? <_< Csak akkor, ha sokáig sima csapvíz volt a rendszerben nem pedig fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék. Ez esetben levízkövesedik, és a vízkő jó hőszigetelő, amely befolyásolja a működést. Egyéb esetben nem.
öcsibácsi Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Nem, de ez a vezszíjkerék ellentartó biszbasz jó dolog, én is csinálok egyet, mert amúgy meg le kell venni a szelepfedelet, ott van a kulcsnyílás a bütyköstengely közepén. Rémlik, hogy csavarhúzóval a burkolatcsavarhoz feszítettem, de ne igazán egészséges dolog. Én kitekertem a vezműszíj burkolat csavarjait amik a kerék mögött vannak. A lyukakon át kijöttek. És hosszabb csavarokat tekertem bele, annak feszült neki a kerék és simán kitekertem a középső csavart. Kézzel 1 kicsit ellentartottam neki azért. <_<
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Csak akkor, ha sokáig sima csapvíz volt a rendszerben nem pedig fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék. Ez esetben levízkövesedik, és a vízkő jó hőszigetelő, amely befolyásolja a működést. Egyéb esetben nem. Vagy vízköves akkor az érzékelő, vagy egyszerűen nem belevaló. Nem tudom van-e valamiféle kódszáma a hőérzékelőnek, és a mutatónak, megpróbálok majd utánanézegetni. Még egy kérdés: ha kihúzom az érzékelőt megnézegetni, akkor nem baj hogy ott levegő megy a rendszerbe?
mélykék76 Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Csak akkor, ha sokáig sima csapvíz volt a rendszerben nem pedig fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék. Ez esetben levízkövesedik, és a vízkő jó hőszigetelő, amely befolyásolja a működést. Egyéb esetben nem. Azért azt jelezném, hogy a GM hűtőfolyadékon egy csap motívuma van és nem áthúzva <_<
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Vagy vízköves akkor az érzékelő, vagy egyszerűen nem belevaló. Nem tudom van-e valamiféle kódszáma a hőérzékelőnek, és a mutatónak, megpróbálok majd utánanézegetni. Még egy kérdés: ha kihúzom az érzékelőt megnézegetni, akkor nem baj hogy ott levegő megy a rendszerbe? Nem fog.
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Azért azt jelezném, hogy a GM hűtőfolyadékon egy csap motívuma van és nem áthúzva <_< Én is jelezném, hogy sima csapvízről volt szó... (nem pedig csapvízzel hígított GM hűtőfolyadékról) De, hogy értelme is legyen a válasznak: az újabb generációs hűtőfolyadékok már hígíthatóak sima csapvízzel is. Ezek nem olyan elven működnek, mint a hagyományosak, amelyek csak desztvízzel hígíthatóak :wacko:
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Akkor jó, köszi <_< Mivel ott kell légteleníteni is.
mélykék76 Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Én is jelezném, hogy sima csapvízről volt szó... (nem pedig csapvízzel hígított GM hűtőfolyadékról) De, hogy értelme is legyen a válasznak: az újabb generációs hűtőfolyadékok már hígíthatóak sima csapvízzel is. Ezek nem olyan elven működnek, mint a hagyományosak, amelyek csak desztvízzel hígíthatóak <_< Csak ott fent "fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék" vót :wacko: GM-ből már nincs kék/zöld csak piri.
Guest gorbi Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Csak ott fent "fagyálló és korróziógátló hűtőfolyadék" vót <_< GM-ből már nincs kék/zöld csak piri. Egészen konkrétan nem értem, h mi a gond. A fagyállóság, korróziógátlóság a hűtőfolyadék két tulajdonsága (a sok közül). A csapvíz ÖNMAGÁBAN szakmai körökben nem hűtőfolyadék. (Ha GM levet keversz hozzá, úgy már az lesz.)
mélykék76 Elküldve Szeptember7, 2010 Elküldve Szeptember7, 2010 Egészen konkrétan nem értem, h mi a gond. A fagyállóság, korróziógátlóság a hűtőfolyadék két tulajdonsága (a sok közül). A csapvíz ÖNMAGÁBAN szakmai körökben nem hűtőfolyadék. Szerintem kicsit túlpörgeted magad :wacko: Annyit írtam, hogy a GM fagyállón mi van és jó hozzá a csapvíz <_<
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2010 Elküldve Szeptember8, 2010 Én kitekertem a vezműszíj burkolat csavarjait amik a kerék mögött vannak. A lyukakon át kijöttek. És hosszabb csavarokat tekertem bele, annak feszült neki a kerék és simán kitekertem a középső csavart. Kézzel 1 kicsit ellentartottam neki azért. <_< Nekem a kölső csavar megette a menetet a HF-ben, nem is próbálkoztam ezzel a megoldással. Mivel ott kell légteleníteni is. Pontosabban akkor levegő nem mehet be, inább hűtővíz jön ki. :wacko:
peti16 Elküldve Szeptember8, 2010 Elküldve Szeptember8, 2010 Hali! Ha a központi injektoros astrámat átszeretném alakítani hengerenkénti injektorosra mi kell hozzá?
Peti85 Elküldve Szeptember8, 2010 Elküldve Szeptember8, 2010 Hali! Ha a központi injektoros astrámat átszeretném alakítani hengerenkénti injektorosra mi kell hozzá? Olvass vissza... Szerk.: Bocs nem akartam bunkó lenni, de ezt tényleg sokszor leírták már...
Krajcso Elküldve Szeptember9, 2010 Elküldve Szeptember9, 2010 Nekem a kölső csavar megette a menetet a HF-ben, nem is próbálkoztam ezzel a megoldással. Pontosabban akkor levegő nem mehet be, inább hűtővíz jön ki. <_< Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést?
Peti85 Elküldve Szeptember9, 2010 Elküldve Szeptember9, 2010 Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést? Enyém ingyen megcsinálja nekem <_<
mélykék76 Elküldve Szeptember9, 2010 Elküldve Szeptember9, 2010 Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést? Most az ECU felé menő hőfokjeladóról van szó ? Rendben van a szint amúgy ? Benzinkútaknál majd kirakják lassan a mérőt.
Krajcso Elküldve Szeptember9, 2010 Elküldve Szeptember9, 2010 Most az ECU felé menő hőfokjeladóról van szó ? Rendben van a szint amúgy ? Benzinkútaknál majd kirakják lassan a mérőt. A motor teteje felé, a vezérműszíj felől az első henger hátulján lévő egyvezetékes jeladóról van szó, a motor szívócsövénél van. Nem tudom az ECU is ez alapján dolgozik-e, a műszerfalon lévő mutatóm kevesebbet mutat, mint kellene és ezt okoskodtuk ki hét elején, hogy ez az érzékelőt nézegessem meg, hátha koszos vagy nem érintkezik rendesen <_< A szint rendben van, csak a folyadék összetételéről nincs infóm.
Tiv. Elküldve Szeptember9, 2010 Elküldve Szeptember9, 2010 Most az ECU felé menő hőfokjeladóról van szó ? Rendben van a szint amúgy ? Benzinkútaknál majd kirakják lassan a mérőt. Hova?? <_< :wacko:
Recommended Posts