Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A porcelán a belső falon van vagy az egész belseje porcelán?

Klikk!

Nekem c16nz-n, felmegy 95 köré aztán le esik 92 körülre és ott is marad,városba ha haladok 92-95 közt kobászol oda vissza,ha megállok lámpánál vagy továb állok kereszteződésbe akkor 97 körül indul a venti, 95 alatt valamivel leáll.

szerk: na ezt jol elküldtem

Ez pont jó.

Link to comment
Megosztás:

Ezt pontosan hogyan tudom megállapítani?

Felmegy a mutató pölö 85-90-ig, aztán egyszercsak visszaesik mondjuk a kék, és az első vonal közöttig. Nem a számok lényegesek, mert a műszeregység csalhat, hanem hogy van-e határozott nyitás. Vagy a hideg mocit elindítod, alapjáraton 10-15 perc mulva a hűtőt hirtelen kell, hogy elöntse a forróság, ekkor nyit a termosztát. Ha szinte egyből langyi, az baj, akkor nyitva van állandóan. Ilyenkor főleg télen alig mozdul a mutató ki a kékből, vagy éppenhogy csak fölémegy.

Link to comment
Megosztás:

Ha főúton 80 fokos a hűtővizem, városban 90 és 95 foknál bekapcsol a ventillátor akkor mondhatni jól működik a hűtőrendszer? Ezek az előírt értékek?

Sajnos egy Daewoom van csak hasonlítási alapnak, de az meg 90 fokot mutat mindig.

Ha 110-ig számozott vizhőfok órád van,de a 100-ig számozotthoz való hőgomba van bent akkor jó.Ha 100-ig számozott óra, akkor lehet lassan gyűjteni termosztátra mert haldoklik.

szerintem

Link to comment
Megosztás:

Felmegy a mutató pölö 85-90-ig, aztán egyszercsak visszaesik mondjuk a kék, és az első vonal közöttig. Nem a számok lényegesek, mert a műszeregység csalhat, hanem hogy van-e határozott nyitás. Vagy a hideg mocit elindítod, alapjáraton 10-15 perc mulva a hűtőt hirtelen kell, hogy elöntse a forróság, ekkor nyit a termosztát. Ha szinte egyből langyi, az baj, akkor nyitva van állandóan. Ilyenkor főleg télen alig mozdul a mutató ki a kékből, vagy éppenhogy csak fölémegy.

Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet?

Link to comment
Megosztás:

Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet?

Egyszerű mechanikus szerkezet. Igazából hosszú úton (nem araszolva) illene stabilan 90 körül maradnia, nekem gyanús a dolog. Ha télen nem marad hideg a motor, akkor legközelebbi vezérléscserénél sztem cseréld a termoszt is, ha igen, akkor rögtön.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet?

Látom győri vagy, ha gondolod megbeszélünk egy időpontot, odamegyek, mivel ugye hideg mocival kell megnézni, és megsasoljuk a nyitást-ha van.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű mechanikus szerkezet. Igazából hosszú úton (nem araszolva) illene stabilan 90 körül maradnia, nekem gyanús a dolog. Ha télen nem marad hideg a motor, akkor legközelebbi vezérléscserénél sztem cseréld a termoszt is, ha igen, akkor rögtön.

Hosszú úton stabilan 80 körül marad, akármilyen idő van kinn.. ezért kezdtem el gyanakodni.

Szeptember vége felé már lehetnek komoly hidegek, akkor ki fog derülni, hogy mi a turpisság a dologban.

Termosztátcseréhez vezérműszíjat is le kell szerelni ha jól tudom :/

Link to comment
Megosztás:

Hosszú úton stabilan 80 körül marad, akármilyen idő van kinn.. ezért kezdtem el gyanakodni.

Szeptember vége felé már lehetnek komoly hidegek, akkor ki fog derülni, hogy mi a turpisság a dologban.

Termosztátcseréhez vezérműszíjat is le kell szerelni ha jól tudom :/

Így van, ezért írtam, hogy vezérléscserénél érdemes lenne azt is cserélned, ha mostanában esedékes.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is döglött.Városozásnál a mostani kellemes melegben sem ment fel rendes hőfokig.A régi mocin a sajátja volt,az üzemelt rendesen,de ez gáz.Fél órát jár egyhelyben elég melegben,akkor indul ki a kékből.A hideg reggeleken sem érezni,hogy lenne fűtésem.Pedig elindítom indulás elött pár perccel és 30km után sem langyosodik.Jön az őszi párásodós idő,kelleni fog melengetni.Vezérműszíj cserém lesz úgyis,vissza rakatom a régit,az jól szuperált.

Link to comment
Megosztás:

Ennyivel a csere után sztem még nem gond, ha leveszed a szíjat, és vissza is rakod, nem kell új. Persze a munka az ugyanúgy megvan vele <_<

Nem mintha nagyon megijednék a szerszámoktól de nem biztos hogy nekiállnék így hirtelen leszedni.. bár a tetőkárpitot már kétszer kiszedtem, meg sebességmérő spirált cseréltem + váltóolajat meg stb.. Elolvastam a Hogyan csináldban a folyamatot és azért van vele rendesen meló, úgy látom. Kell amúgy hozzá valami nagyon speciális célszerszám? A szerelőm sem igazán szeretném megjutalmazni 7000 Ft-tal, kb annyiért csinálná meg.. ja és direkt rákérdeztem nála erre a hőfok dologra, azt a választ kaptam hogy jó ez így.. pedig határozottan emlékszem hogy autószerelő volt kiírva, nem cukrászda :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Nem mintha nagyon megijednék a szerszámoktól de nem biztos hogy nekiállnék így hirtelen leszedni.. bár a tetőkárpitot már kétszer kiszedtem, meg sebességmérő spirált cseréltem + váltóolajat meg stb.. Elolvastam a Hogyan csináldban a folyamatot és azért van vele rendesen meló, úgy látom. Kell amúgy hozzá valami nagyon speciális célszerszám? A szerelőm sem igazán szeretném megjutalmazni 7000 Ft-tal, kb annyiért csinálná meg.. ja és direkt rákérdeztem nála erre a hőfok dologra, azt a választ kaptam hogy jó ez így.. pedig határozottan emlékszem hogy autószerelő volt kiírva, nem cukrászda <_<

A művelet képekben: (kedvcsinálónak :wacko: )

http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html

Link to comment
Megosztás:

Igaz, nem eredeti GM célszerszámokkal készült, de jó. :wacko: <_<

Nem, de ez a vezszíjkerék ellentartó biszbasz jó dolog, én is csinálok egyet, mert amúgy meg le kell venni a szelepfedelet, ott van a kulcsnyílás a bütyköstengely közepén. Rémlik, hogy csavarhúzóval a burkolatcsavarhoz feszítettem, de ne igazán egészséges dolog.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet?

Hosszú úton stabilan 80 körül marad, akármilyen idő van kinn.. ezért kezdtem el gyanakodni.

Szeptember vége felé már lehetnek komoly hidegek, akkor ki fog derülni, hogy mi a turpisság a dologban.

Termosztátcseréhez vezérműszíjat is le kell szerelni ha jól tudom :/

Ezek alapján teljesen jónak tűnik. A nyitás miatti visszaesést én pl nem szoktam látni pedig jó a termosztátom. Az, hogy 80 fokot mutat lehet az óra hibája. Ha stabilan tartja és nem esik vissza télen sem 80 alá és hidegen elindulva tényleg 1-2 km után elindul felfele a mutatód akkor ott nincs gond.

Link to comment
Megosztás:

Ezek alapján teljesen jónak tűnik. A nyitás miatti visszaesést én pl nem szoktam látni pedig jó a termosztátom. Az, hogy 80 fokot mutat lehet az óra hibája. Ha stabilan tartja és nem esik vissza télen sem 80 alá és hidegen elindulva tényleg 1-2 km után elindul felfele a mutatód akkor ott nincs gond.

Ma reggel munkába menet többször odapillantottam hogy lássam hogy működik a dolog..

Kb. 10 fok lehetett mikor indultam, pár km után felmászott 80 fokra, majd elég határozottan leesett 75-re, ezzel egy időben elkezdett nagyon jönni az utastérfűtés. Gondolom ekkor nyitott a termosztát. Utána pár perccel fel megint 80-ra, aztán vissza 75-re megint fel 80-ra. Ezután már pontosan 80-on maradt végig. A hűtőventillátor pedig mikor próbáltam tűző napsütésben, 92 foknál indult be. Az egész gyakorlatilag olyan, mint ha kb. 10 fokkal kevesebbet mutatna a hőmérőm. Sajnos nem tudom, hogy a műszeregység az eredeti-e, illetve a hőgomba bele való-e illetve jó-e. Hányas W kódú mutató lehetett gyárilag a kocsiban? C16NZ '91-es 1.6GL. Hol található az a hőérzékelő, ami alapján a mutató működik és hogy tudnám a működését tesztelni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.