zotya975 Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 A porcelán a belső falon van vagy az egész belseje porcelán? Klikk! Nekem c16nz-n, felmegy 95 köré aztán le esik 92 körülre és ott is marad,városba ha haladok 92-95 közt kobászol oda vissza,ha megállok lámpánál vagy továb állok kereszteződésbe akkor 97 körül indul a venti, 95 alatt valamivel leáll. szerk: na ezt jol elküldtem Ez pont jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Milyen motor? Az a 80 kicsit kevésnek tűnik, de pl. egy Isuzunak elmegy. C16NZ, '91-es kiadás, német gyártmány. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Nekem -14fokban is indult felesben, igaz kicsit kehesen, úgy 3 másodperc alatt. Nagyjából igen, látszik a termosztát nyitása, amikor visszaesik a hőfok? Ezt pontosan hogyan tudom megállapítani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Ezt pontosan hogyan tudom megállapítani? Felmegy a mutató pölö 85-90-ig, aztán egyszercsak visszaesik mondjuk a kék, és az első vonal közöttig. Nem a számok lényegesek, mert a műszeregység csalhat, hanem hogy van-e határozott nyitás. Vagy a hideg mocit elindítod, alapjáraton 10-15 perc mulva a hűtőt hirtelen kell, hogy elöntse a forróság, ekkor nyit a termosztát. Ha szinte egyből langyi, az baj, akkor nyitva van állandóan. Ilyenkor főleg télen alig mozdul a mutató ki a kékből, vagy éppenhogy csak fölémegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skorpijo Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Ha főúton 80 fokos a hűtővizem, városban 90 és 95 foknál bekapcsol a ventillátor akkor mondhatni jól működik a hűtőrendszer? Ezek az előírt értékek? Sajnos egy Daewoom van csak hasonlítási alapnak, de az meg 90 fokot mutat mindig. Ha 110-ig számozott vizhőfok órád van,de a 100-ig számozotthoz való hőgomba van bent akkor jó.Ha 100-ig számozott óra, akkor lehet lassan gyűjteni termosztátra mert haldoklik. szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Felmegy a mutató pölö 85-90-ig, aztán egyszercsak visszaesik mondjuk a kék, és az első vonal közöttig. Nem a számok lényegesek, mert a műszeregység csalhat, hanem hogy van-e határozott nyitás. Vagy a hideg mocit elindítod, alapjáraton 10-15 perc mulva a hűtőt hirtelen kell, hogy elöntse a forróság, ekkor nyit a termosztát. Ha szinte egyből langyi, az baj, akkor nyitva van állandóan. Ilyenkor főleg télen alig mozdul a mutató ki a kékből, vagy éppenhogy csak fölémegy. Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet? Egyszerű mechanikus szerkezet. Igazából hosszú úton (nem araszolva) illene stabilan 90 körül maradnia, nekem gyanús a dolog. Ha télen nem marad hideg a motor, akkor legközelebbi vezérléscserénél sztem cseréld a termoszt is, ha igen, akkor rögtön. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Ha 110-ig számozott vizhőfok órád van,de a 100-ig számozotthoz való hőgomba van bent akkor jó.Ha 100-ig számozott óra, akkor lehet lassan gyűjteni termosztátra mert haldoklik. szerintem 110-ig számozott az órám, viszont azt nem tudom hogy a hőgomba milyen benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet? Látom győri vagy, ha gondolod megbeszélünk egy időpontot, odamegyek, mivel ugye hideg mocival kell megnézni, és megsasoljuk a nyitást-ha van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Egyszerű mechanikus szerkezet. Igazából hosszú úton (nem araszolva) illene stabilan 90 körül maradnia, nekem gyanús a dolog. Ha télen nem marad hideg a motor, akkor legközelebbi vezérléscserénél sztem cseréld a termoszt is, ha igen, akkor rögtön. Hosszú úton stabilan 80 körül marad, akármilyen idő van kinn.. ezért kezdtem el gyanakodni. Szeptember vége felé már lehetnek komoly hidegek, akkor ki fog derülni, hogy mi a turpisság a dologban. Termosztátcseréhez vezérműszíjat is le kell szerelni ha jól tudom :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Hosszú úton stabilan 80 körül marad, akármilyen idő van kinn.. ezért kezdtem el gyanakodni. Szeptember vége felé már lehetnek komoly hidegek, akkor ki fog derülni, hogy mi a turpisság a dologban. Termosztátcseréhez vezérműszíjat is le kell szerelni ha jól tudom :/ Így van, ezért írtam, hogy vezérléscserénél érdemes lenne azt is cserélned, ha mostanában esedékes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Így van, ezért írtam, hogy vezérléscserénél érdemes lenne azt is cserélned, ha mostanában esedékes. A baj az, hogy 1000 km-rel ezelőtt lett pont kicserélve.. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 A baj az, hogy 1000 km-rel ezelőtt lett pont kicserélve.. :( Fanta súgja sz.pás van <_< :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 A baj az, hogy 1000 km-rel ezelőtt lett pont kicserélve.. :wacko: Ennyivel a csere után sztem még nem gond, ha leveszed a szíjat, és vissza is rakod, nem kell új. Persze a munka az ugyanúgy megvan vele <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Az enyém is döglött.Városozásnál a mostani kellemes melegben sem ment fel rendes hőfokig.A régi mocin a sajátja volt,az üzemelt rendesen,de ez gáz.Fél órát jár egyhelyben elég melegben,akkor indul ki a kékből.A hideg reggeleken sem érezni,hogy lenne fűtésem.Pedig elindítom indulás elött pár perccel és 30km után sem langyosodik.Jön az őszi párásodós idő,kelleni fog melengetni.Vezérműszíj cserém lesz úgyis,vissza rakatom a régit,az jól szuperált. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Látom győri vagy, ha gondolod megbeszélünk egy időpontot, odamegyek, mivel ugye hideg mocival kell megnézni, és megsasoljuk a nyitást-ha van. Írtam pm-et. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Ennyivel a csere után sztem még nem gond, ha leveszed a szíjat, és vissza is rakod, nem kell új. Persze a munka az ugyanúgy megvan vele <_< Nem mintha nagyon megijednék a szerszámoktól de nem biztos hogy nekiállnék így hirtelen leszedni.. bár a tetőkárpitot már kétszer kiszedtem, meg sebességmérő spirált cseréltem + váltóolajat meg stb.. Elolvastam a Hogyan csináldban a folyamatot és azért van vele rendesen meló, úgy látom. Kell amúgy hozzá valami nagyon speciális célszerszám? A szerelőm sem igazán szeretném megjutalmazni 7000 Ft-tal, kb annyiért csinálná meg.. ja és direkt rákérdeztem nála erre a hőfok dologra, azt a választ kaptam hogy jó ez így.. pedig határozottan emlékszem hogy autószerelő volt kiírva, nem cukrászda :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Nem mintha nagyon megijednék a szerszámoktól de nem biztos hogy nekiállnék így hirtelen leszedni.. bár a tetőkárpitot már kétszer kiszedtem, meg sebességmérő spirált cseréltem + váltóolajat meg stb.. Elolvastam a Hogyan csináldban a folyamatot és azért van vele rendesen meló, úgy látom. Kell amúgy hozzá valami nagyon speciális célszerszám? A szerelőm sem igazán szeretném megjutalmazni 7000 Ft-tal, kb annyiért csinálná meg.. ja és direkt rákérdeztem nála erre a hőfok dologra, azt a választ kaptam hogy jó ez így.. pedig határozottan emlékszem hogy autószerelő volt kiírva, nem cukrászda <_< A művelet képekben: (kedvcsinálónak :wacko: ) http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 A művelet képekben: (kedvcsinálónak :wacko: ) http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html Igaz, nem eredeti GM célszerszámokkal készült, de jó. :( <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Na nekem meg a mutató úgy szokott állni mint a belinkelt képen a kisképen látszó mutató...de 110es az órám...tehát a 90 és a kék közt áll stabilan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Szeptember6, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2010 Igaz, nem eredeti GM célszerszámokkal készült, de jó. :( :wacko: off:Pedig azon a betonacélon biztos rajta van a GM jel <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Igaz, nem eredeti GM célszerszámokkal készült, de jó. :wacko: <_< Nem, de ez a vezszíjkerék ellentartó biszbasz jó dolog, én is csinálok egyet, mert amúgy meg le kell venni a szelepfedelet, ott van a kulcsnyílás a bütyköstengely közepén. Rémlik, hogy csavarhúzóval a burkolatcsavarhoz feszítettem, de ne igazán egészséges dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Ezt a visszaesést még nem észleltem, holnap munkába menet majd megfigyelem. Indítás után úgy szokott alakulni a dolog hogy pl. 15 fokos motorral indulva jó ideig kék legalja aztán 1-2 km után határozott tempóban felmegy a 80-90 fok környékére (haladási sebessétől függően). Ha fűtöm az utasteret, akkor a meleg is ugyanekkor kezd el jönni rendesen. A termosztátot nem tudom kimérni valahogy, pl. multiméterrel hogy jó-e? Vagy ez csak egy mechanikus szerkezet? Hosszú úton stabilan 80 körül marad, akármilyen idő van kinn.. ezért kezdtem el gyanakodni. Szeptember vége felé már lehetnek komoly hidegek, akkor ki fog derülni, hogy mi a turpisság a dologban. Termosztátcseréhez vezérműszíjat is le kell szerelni ha jól tudom :/ Ezek alapján teljesen jónak tűnik. A nyitás miatti visszaesést én pl nem szoktam látni pedig jó a termosztátom. Az, hogy 80 fokot mutat lehet az óra hibája. Ha stabilan tartja és nem esik vissza télen sem 80 alá és hidegen elindulva tényleg 1-2 km után elindul felfele a mutatód akkor ott nincs gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Klikk! Ez pont jó. Ez franko akkor kilett belezve <_< szerválok egy másikat. Felhivtam egy ilyen katalizűtor felvásárlot azt 13R ad érte, utána néztem miért ér ennyit a rossz cucc, hát állitólag kitudnak vonni belölle komolyabb anyagot :wacko: lol Thx a segitséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember7, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2010 Ezek alapján teljesen jónak tűnik. A nyitás miatti visszaesést én pl nem szoktam látni pedig jó a termosztátom. Az, hogy 80 fokot mutat lehet az óra hibája. Ha stabilan tartja és nem esik vissza télen sem 80 alá és hidegen elindulva tényleg 1-2 km után elindul felfele a mutatód akkor ott nincs gond. Ma reggel munkába menet többször odapillantottam hogy lássam hogy működik a dolog.. Kb. 10 fok lehetett mikor indultam, pár km után felmászott 80 fokra, majd elég határozottan leesett 75-re, ezzel egy időben elkezdett nagyon jönni az utastérfűtés. Gondolom ekkor nyitott a termosztát. Utána pár perccel fel megint 80-ra, aztán vissza 75-re megint fel 80-ra. Ezután már pontosan 80-on maradt végig. A hűtőventillátor pedig mikor próbáltam tűző napsütésben, 92 foknál indult be. Az egész gyakorlatilag olyan, mint ha kb. 10 fokkal kevesebbet mutatna a hőmérőm. Sajnos nem tudom, hogy a műszeregység az eredeti-e, illetve a hőgomba bele való-e illetve jó-e. Hányas W kódú mutató lehetett gyárilag a kocsiban? C16NZ '91-es 1.6GL. Hol található az a hőérzékelő, ami alapján a mutató működik és hogy tudnám a működését tesztelni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts