Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!!

Szerintettek mitől lehet hogy most hogy melegszik az idő, melegen nehezebben, néha csak harmadik inditózásra indul a gépsárkányom??(hidegen elsőre beindul!)

Megnéztem a gyertyákat, kifogástalanok! Az önindító meg teker mint a barom, azzal se lehet gond!(1ébként télen pöcre indult!)

Van valakinek ötlete??? :shock: :shock:

Link to comment
Megosztás:

Párás időben is könnyebben indul?

Ha igen akkor a levegőmennyiséggel lesznek gondok, ugyanis hidegben és párás, esős időben valamivel több oxigén jut a motorba, ezáltal könnyebben jár és jobban is húz.

Ez főleg nagy meleg után érezhető amikor egy kiadós zápor lehűti a levegőt.

Ettől függetlenül, még lehet más baja.

Link to comment
Megosztás:

Hamár indítómotornál tartunk:

nekem "bennt marad a bendix" - azaz minden 1 óránál hosszabb állás után olyan hangot ad, mintha ráindítóznék, és a frissen indult motort jól visszarántja - néha a lefulladásig. Tudtok rá embert, aki megjavítja?

Hamár légtömegmérőnél tartunk: néha begyullad a sárga lámpa (komolyabb gyorsítások után 4-5 secre), vagy nagyobb sebességnél (110 felett) gyakran, hosszabban ég. Elvittem szervízbe, tech műszer rá, kiírta, hogy nincs motorfordulatszám, meg lambdaszonda hibát.

Azt mondta a szerelő, hogy a motorfordulatszám hiányával nem kell törődni, a lambdaszonda meg cserés. Nem szokott tévedni a tech műszer és mégis légtömegmérő? Alapjárat szokott 1000-ről felmenni 1500-ra, néha vissza. A kocsi nem "torpan", inkább "lassan kapcsol": gyorsítanám erősebben, kábé egy másodpercig nem nagyon gyorsul, majd mintha leesne neki, hogy "hé gyorsulni kéne" és elkezd húzni.... Ez ugye nem légtömegmérő... Tudja valaki? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Opel16v, szóval nem légtömegmérő?!? Hű, akkor jó... megnyugtattál. Azért idegeskedek itt, mert annak állítólag szép ára van, habár a lambdaszondát sem vágják kérésre utánam...

Mingyá' hívlak önindító miatt...

Link to comment
Megosztás:

Hamár indítómotornál tartunk:

nekem "bennt marad a bendix" - azaz minden 1 óránál hosszabb állás után olyan hangot ad, mintha ráindítóznék, és a frissen indult motort jól visszarántja - néha a lefulladásig. Tudtok rá embert, aki megjavítja?

Hamár légtömegmérőnél tartunk: néha begyullad a sárga lámpa (komolyabb gyorsítások után 4-5 secre), vagy nagyobb sebességnél (110 felett) gyakran, hosszabban ég. Elvittem szervízbe, tech műszer rá, kiírta, hogy nincs motorfordulatszám, meg lambdaszonda hibát.

Azt mondta a szerelő, hogy a motorfordulatszám hiányával nem kell törődni, a lambdaszonda meg cserés. Nem szokott tévedni a tech műszer és mégis légtömegmérő? Alapjárat szokott 1000-ről felmenni 1500-ra, néha vissza. A kocsi nem "torpan", inkább "lassan kapcsol": gyorsítanám erősebben, kábé egy másodpercig nem nagyon gyorsul, majd mintha leesne neki, hogy "hé gyorsulni kéne" és elkezd húzni.... Ez ugye nem légtömegmérő... Tudja valaki? Köszi

IQBÉLA

el kell hogy szomoritsalak, Légtömegmérő

és ez biztos mert ugy nekem UJ gyári GM lambda szondam van minden alaktrész jo a gépemben, de ugyan igy megy a gépem nem torpan csak nehezen reagál..

pill szelepet már kitisztitottam. meg mi egymast ..

gyertyak ujjak szal minden kappol .. és igy mar csak a légtömegmérö maradt, meg kérdeztem a haverom aki már jo pár éve opel marka szervizben melozik .. és ö is ezt mondta .. holnap hozok magammal 2 masik légtömeg méröt .. azt tesztelgetem egy darabig azt az marad benne amelyikkel jobban megy én nem eszi meg a gatyám benzinileg :)

az ára egyébként cirka 86000 ft ha van ismerös akkor olyan 60ért el lehet mar hozni ...

Udv

Sonique

Link to comment
Megosztás:

IQBéla!

Elméletileg elérhető vagyok nonstop, max. beszéltem valaki mással.

Tessék szorgalmasan próbálkozni! :)

Azért ha a tech kiírta a lambdát, akkor nagy eséllyel az biztos cserés,

aztán lehet nézni a légtömegmérőt. Szerintem.

A légtömegmérő egyébként nemtom hogy miért ilyen drága, hiszen

a csappantyún kívül egy jó minőségű poti található. Általában ezen a

potin "kopik el" az ellenállásréteg. Szerintem ez lehet hogy egész olcsón

javítható is lenne egy másik poti applikálásával.

Persze csak ötlet szintjén merült fel.

Link to comment
Megosztás:

Mar latom: legtomegmerot ES lambdaszondat kell majd cserelnem, JQA nekije. :lol: :D :lol: :evil: :evil: :)

Sxp, hol szerzed a 2 legtomegmerot? Mailba is johet, ha tudsz barmit... 3843626westel900.net ....

Kosz

Opel16v, majd hivlak....

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek elfekvo rossz legtomegmeroje? Megprobalom megjavittatni (vannak eleg jo muszeresz ismeroseim), ha sikerul, ujbol jo a legtomegmeroje, amugy meg ugyis szAr, szoval semmit sem kockaztat.

A kerdes komoly. Opel16v, fejtsd ki legyszi az otleted. Danke

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az valaminek a hibája vagy sajátosság, hogy gyorsításnál a gázpedál félig és tövig benyomása között semmi külömbség nincs? Értem én ezt úgy, hogy ugyan úgy gyorsul az autó ha félig benyomom a pedált, mint ha tövig benyomom a pedált. C16NZ

Ja és ha hirtelen lepadlózom, akkor meg rosszab a gyorsulása, mint amikor folyamatosan nyomom egyre jobban a gázt.

Link to comment
Megosztás:

Semseyp!

szvsz=szerény véleményem szerint :lol:

C16NZ jó motor, de azért ne várj túl sokat tőle. Viszont biztos jó

hatást gyakorolna rá egy jó minőségű olaj, új gyertyák, új benyaszűrő,

stb... Szóval egy kis tavaszi frissítés. :)

IQBéla!

Én abban gondolkodnék, hogy valami ügyeskezű emberkével rá kellene

barkácsoltatni a csappantyú tengelyére egy hasonló értékű potit, mint

ami a gyáriban van (nem is kell ugyanolyan értékűnek lennie, mivel

leosztást végez, ezért csak arányokat mér). Ebben csak az a buktató,

hogy hasonló kis fordulási ellenállással rendelkező potit kellene találni,

hogy ne akadályozza a csappantyút.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.