Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lizard!

A méretet most fejből Én sem vágom, de az biztos hogy kétféle

van: az egyik kívül torxos, a másik belül torxos (mint az imbusz).

Nézzétek meg mindenképp, melyik van a tiedben!

Elküldve

Megtaláltam a megoldást! :idea:

T55-ös :) és 2200 HUF :shock:

Hamarosan újra munkához látnak a harkályok.

Elküldve

Sziasztok!!

Szerintettek mitől lehet hogy most hogy melegszik az idő, melegen nehezebben, néha csak harmadik inditózásra indul a gépsárkányom??(hidegen elsőre beindul!)

Megnéztem a gyertyákat, kifogástalanok! Az önindító meg teker mint a barom, azzal se lehet gond!(1ébként télen pöcre indult!)

Van valakinek ötlete??? :shock: :shock:

Elküldve

Future

Víz hőfok jeladót nézted(termosztátháznál egy kocka csatis dolgot keress)? Ami a computernek adja vízhő jelet ettől függ a benya mennyiség! Bár ha télen bemelegedett állapotban jól indult akkor nem biztos, hogy az lessz de érdemes megnézni hátha 1-2000 forint egy új!

Elküldve

Párás időben is könnyebben indul?

Ha igen akkor a levegőmennyiséggel lesznek gondok, ugyanis hidegben és párás, esős időben valamivel több oxigén jut a motorba, ezáltal könnyebben jár és jobban is húz.

Ez főleg nagy meleg után érezhető amikor egy kiadós zápor lehűti a levegőt.

Ettől függetlenül, még lehet más baja.

Elküldve

Hamár indítómotornál tartunk:

nekem "bennt marad a bendix" - azaz minden 1 óránál hosszabb állás után olyan hangot ad, mintha ráindítóznék, és a frissen indult motort jól visszarántja - néha a lefulladásig. Tudtok rá embert, aki megjavítja?

Hamár légtömegmérőnél tartunk: néha begyullad a sárga lámpa (komolyabb gyorsítások után 4-5 secre), vagy nagyobb sebességnél (110 felett) gyakran, hosszabban ég. Elvittem szervízbe, tech műszer rá, kiírta, hogy nincs motorfordulatszám, meg lambdaszonda hibát.

Azt mondta a szerelő, hogy a motorfordulatszám hiányával nem kell törődni, a lambdaszonda meg cserés. Nem szokott tévedni a tech műszer és mégis légtömegmérő? Alapjárat szokott 1000-ről felmenni 1500-ra, néha vissza. A kocsi nem "torpan", inkább "lassan kapcsol": gyorsítanám erősebben, kábé egy másodpercig nem nagyon gyorsul, majd mintha leesne neki, hogy "hé gyorsulni kéne" és elkezd húzni.... Ez ugye nem légtömegmérő... Tudja valaki? Köszi

Elküldve

IQBéla!

Ha a tech lambdahibát írt ki, akkor az biztos nem légtömegmérő hiba.

Egyébként olcsóbb így. :)

Ja, ha nem javítható esetleg az önindítód, van egy nálam, ha kell,

occsón adom. :lol:

Elküldve

Opel16v, szóval nem légtömegmérő?!? Hű, akkor jó... megnyugtattál. Azért idegeskedek itt, mert annak állítólag szép ára van, habár a lambdaszondát sem vágják kérésre utánam...

Mingyá' hívlak önindító miatt...

Elküldve
Hamár indítómotornál tartunk:

nekem "bennt marad a bendix" - azaz minden 1 óránál hosszabb állás után olyan hangot ad, mintha ráindítóznék, és a frissen indult motort jól visszarántja - néha a lefulladásig. Tudtok rá embert, aki megjavítja?

Hamár légtömegmérőnél tartunk: néha begyullad a sárga lámpa (komolyabb gyorsítások után 4-5 secre), vagy nagyobb sebességnél (110 felett) gyakran, hosszabban ég. Elvittem szervízbe, tech műszer rá, kiírta, hogy nincs motorfordulatszám, meg lambdaszonda hibát.

Azt mondta a szerelő, hogy a motorfordulatszám hiányával nem kell törődni, a lambdaszonda meg cserés. Nem szokott tévedni a tech műszer és mégis légtömegmérő? Alapjárat szokott 1000-ről felmenni 1500-ra, néha vissza. A kocsi nem "torpan", inkább "lassan kapcsol": gyorsítanám erősebben, kábé egy másodpercig nem nagyon gyorsul, majd mintha leesne neki, hogy "hé gyorsulni kéne" és elkezd húzni.... Ez ugye nem légtömegmérő... Tudja valaki? Köszi

IQBÉLA

el kell hogy szomoritsalak, Légtömegmérő

és ez biztos mert ugy nekem UJ gyári GM lambda szondam van minden alaktrész jo a gépemben, de ugyan igy megy a gépem nem torpan csak nehezen reagál..

pill szelepet már kitisztitottam. meg mi egymast ..

gyertyak ujjak szal minden kappol .. és igy mar csak a légtömegmérö maradt, meg kérdeztem a haverom aki már jo pár éve opel marka szervizben melozik .. és ö is ezt mondta .. holnap hozok magammal 2 masik légtömeg méröt .. azt tesztelgetem egy darabig azt az marad benne amelyikkel jobban megy én nem eszi meg a gatyám benzinileg :)

az ára egyébként cirka 86000 ft ha van ismerös akkor olyan 60ért el lehet mar hozni ...

Udv

Sonique

Elküldve

IQBéla!

Elméletileg elérhető vagyok nonstop, max. beszéltem valaki mással.

Tessék szorgalmasan próbálkozni! :)

Azért ha a tech kiírta a lambdát, akkor nagy eséllyel az biztos cserés,

aztán lehet nézni a légtömegmérőt. Szerintem.

A légtömegmérő egyébként nemtom hogy miért ilyen drága, hiszen

a csappantyún kívül egy jó minőségű poti található. Általában ezen a

potin "kopik el" az ellenállásréteg. Szerintem ez lehet hogy egész olcsón

javítható is lenne egy másik poti applikálásával.

Persze csak ötlet szintjén merült fel.

Elküldve

Mar latom: legtomegmerot ES lambdaszondat kell majd cserelnem, JQA nekije. :lol: :D :lol: :evil: :evil: :)

Sxp, hol szerzed a 2 legtomegmerot? Mailba is johet, ha tudsz barmit... 3843626westel900.net ....

Kosz

Opel16v, majd hivlak....

Elküldve

Nincs valakinek elfekvo rossz legtomegmeroje? Megprobalom megjavittatni (vannak eleg jo muszeresz ismeroseim), ha sikerul, ujbol jo a legtomegmeroje, amugy meg ugyis szAr, szoval semmit sem kockaztat.

A kerdes komoly. Opel16v, fejtsd ki legyszi az otleted. Danke

Elküldve

Sziasztok!

Az valaminek a hibája vagy sajátosság, hogy gyorsításnál a gázpedál félig és tövig benyomása között semmi külömbség nincs? Értem én ezt úgy, hogy ugyan úgy gyorsul az autó ha félig benyomom a pedált, mint ha tövig benyomom a pedált. C16NZ

Ja és ha hirtelen lepadlózom, akkor meg rosszab a gyorsulása, mint amikor folyamatosan nyomom egyre jobban a gázt.

Elküldve

Semseyp, ez szvsz minden nem legujabb autonal igy van.

Elküldve
Semseyp, ez szvsz minden nem legujabb autonal igy van.

Aha! És mi az az szvsz?

Bocsi, ha buta vagyok, de még csak most kezdek belemerülni az Astrámba. :)

Elküldve

Semseyp!

szvsz=szerény véleményem szerint :lol:

C16NZ jó motor, de azért ne várj túl sokat tőle. Viszont biztos jó

hatást gyakorolna rá egy jó minőségű olaj, új gyertyák, új benyaszűrő,

stb... Szóval egy kis tavaszi frissítés. :)

IQBéla!

Én abban gondolkodnék, hogy valami ügyeskezű emberkével rá kellene

barkácsoltatni a csappantyú tengelyére egy hasonló értékű potit, mint

ami a gyáriban van (nem is kell ugyanolyan értékűnek lennie, mivel

leosztást végez, ezért csak arányokat mér). Ebben csak az a buktató,

hogy hasonló kis fordulási ellenállással rendelkező potit kellene találni,

hogy ne akadályozza a csappantyút.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.