Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Konkrétan mire gondosz, mint elosztó?

Ez az elolsztó, ezt két fül fogja. Ha 10-es csavar fogja, akkor te a gyujtótekercsre gondolsz, az akku sarkánál, a kerékdobra felfogatva nem?

Ez szerintem c14nz motortér vagy valami másé.

Nekem ilyen:(c16nz) csak ezt a képet találtam neten

ott látni a venti felé eső részén meg a másik oldalán van a csavar. na és úgy tudom ebben van az elektronika (?) és tuti az ment tönkre mert a tünetek ugyanazok voltak mint 3 éve. A gyújtótrafónak semmi baja csak visszavezeti a feszkót vagy mi és azért szikrázik a kábel meg a trafó.

Szal ott benne az elosztóba ment tönkre valami, mert anno is azt cserélték, kompletten kicserélték egy bontottra az egészet, utána amikor megint letérdelt, csak az elektronikát-de az nemtom hogy néz ki vagy mifán terem, nem is voltam ott. Ezért írtam hogy hátha valami olyan alkatrészt kell cserélni amit én is ki tudok. Holnap asszem elmegyek robogóval és leszedem róla ^_^

Elküldve
Hello mindenki!

Kicsit el voltam ,vagyok havazva ezért rég jártam erre. Lefalaztam az AGR szelepet ,azóta nem világít a sárga lámpa. Viszont túl vagyok 2 doboz injector tisztítón, de a reggeli nehez indítás még mindíg meg van. 2-3 indításra indul be. Észrevettem még valamit,ami néha durvábban jön elő,néha kevésbe. Gázadásra megtorpan a kocsi ,és nehezen akar gyorsulni. Mi lehet a gond? Lambdaszonda? Vagy rossz az egész injector?

Benzinszűrőt mikor cserélted? Benzinnyomás van az injektorhídban? Ac-d jó?

Elküldve
Ha lehúzom a lambdaszondát akkor hogy viselkedik az autó???

Mostanában, ha gázt adok akkor szagatottan rángat. Ez mitől lehet???

Nem lehet hogy áthúznak a gyertyakábeleid? nekem ugyanez volt, néha akkorát rántott egy mélyebb gáznál hogy ihaj, ha finoman mentem akkor nam nagyon volt semmi.

Elküldve
Szelepet nem tudsz állítani, alapjárati léptetőmotor és a fészke ki lett takarítva?

Nem, mert asse tudom melyik lehet az((, de majd atomjaira szedem ^_^

És köszike!

Elküldve
Ha lehúzom a lambdaszondát akkor hogy viselkedik az autó???

Mostanában, ha gázt adok akkor szagatottan rángat. Ez mitől lehet???

Úgy tudom, ekkor valami vészüzem lép működésbe, és ad neki az ECU egy értéket, nem optimálisan de működik a kocsi. Vagy valami ilyesmi.

Nem, mert asse tudom melyik lehet az((, de majd atomjaira szedem ^_^

És köszike!

Ez a léptetőmotor, két torx csavar fogja, a kúpját ne tekergesd, csak mosogasd el tisztára, és a fészkét is.

411841.jpg

Jobb alsó piros karika.

Elküldve
Nem lehet hogy áthúznak a gyertyakábeleid? nekem ugyanez volt, néha akkorát rántott egy mélyebb gáznál hogy ihaj, ha finoman mentem akkor nam nagyon volt semmi.

Az is lehet, majd kicseréljük.

Köszi.

Úgy tudom, ekkor valami vészüzem lép működésbe, és ad neki az ECU egy értéket, nem optimálisan de működik a kocsi. Vagy valami ilyesmi.

Oksa.

Az aksit ne vegyem le, hogy reseteljen az ecu???

Lehet, hogy kipróbálom csak úgy, hogy leveszem az aksit egy 10 percre, és úgy megyek egy kört.

Elküldve
Oksa.

Az aksit ne vegyem le, hogy reseteljen az ecu???

Lehet, hogy kipróbálom csak úgy, hogy leveszem az aksit egy 10 percre, és úgy megyek egy kört.

Azt hiszem nem elég 10 perc, 12, vagy 24 óra után kalibrálja magát. Ha több napig le van véve, akkor szokott olyan lenni, hogy tovább teker, mint szokott. De nem hiszem, hogy ettől megjavulna bármi is.

Elküldve
Sziasztok!

Meleg motornál ingadozik az alapjárat (C16NZ) és ku.va nehézkesen indul a gép, esetenként lemegy a fordulatszám 5-600 környékére is, olyan mintha le akarna állni. Sokmindent kicsereberéltem már, kérdés, hogy esetleges szelepállítás szükségeltetik-e, segíthet-e? (me má nem tom mihez nyúlni(()

Köszi!

Én meg motorhőmérséklet jeladó hibára gondolnék, ha marhanehezen indul el (pl sokáig kell pörgetni az önindítóval).

Elküldve

Mi okozhtja azt, hogy be akarom gyújtani az autót, 6-10 mp önindítózás után berobban nehézkesen, s kb 1-2 másodpercig ugy kb vhol 400 és 600 fordulat/perc között jár majd lefullad?

Elküldve
Mi okozhtja azt, hogy be akarom gyújtani az autót, 6-10 mp önindítózás után berobban nehézkesen, s kb 1-2 másodpercig ugy kb vhol 400 és 600 fordulat/perc között jár majd lefullad?

Erős üzemanyaghiány ^_^

Elküldve
Hát az bizony lehetetlen dolog... mert van benne bőven.

Ha átszökik a vezérműszíj akkor is ilyent csinál?

Vagy túl sok (fals) vagy nagyon kevés levegő. Ha a vezérlés elmegy be se indul..

Elküldve
Amúgy az 1.4 (8V) és 1.6 (8V) hengerfeje ugyan akkora vagy van mértebeni külömbség???

Úgy tudom van valami kisblokk-nagyblokk dolog a kettő között.

Hát az bizony lehetetlen dolog... mert van benne bőven.

Ha átszökik a vezérműszíj akkor is ilyent csinál?

Legközelebb nézd meg, hogy amíg nem indul el azalatt a pár másodperc alatt érezni-e benzinszagot a kipufnál, így egyből kiderül, hogy üzemanyag gond-e vagy más.

Elküldve
Amúgy az 1.4 (8V) és 1.6 (8V) hengerfeje ugyan akkora vagy van mértebeni külömbség???

Ez engem is nagyon érdekelne!

Havernak kellene a donoromról (C16NZ) a hengerfej a C14NZ-re.

Úgy tudom van valami kisblokk-nagyblokk dolog a kettő között.

Az 1.6 az még kisblokk nem? ^_^ Úgy tudtam 1.8-tól nagyblokk, no meg a dízelek...

Elküldve
Ez engem is nagyon érdekelne!

Havernak kellene a donoromról (C16NZ) a hengerfej a C14NZ-re.

Az 1.6 az még kisblokk nem? :D Úgy tudtam 1.8-tól nagyblokk, no meg a dízelek...

Na hát nem tiszta...egyszer a Karcsi elmagyarázta, de már elfelejettem. ^_^

Elküldve
Az 1.6 az még kisblokk nem? ^_^ Úgy tudtam 1.8-tól nagyblokk, no meg a dízelek...

Opel berkekben is így nevezik a két négyhengeres blokköntvényt.

Smallblock--> 1.2-1.6 és C Corsa 1.8 GSI

Bigblock--> 1.8-2.2 és 1.6 duplakarbis Ascona, Kadett motor, valamint az 1.6D, 1.7D.

Elküldve
Opel berkekben is így nevezik a két négyhengeres blokköntvényt.

Smallblock--> 1.2-1.6 és C Corsa 1.8 GSI

Bigblock--> 1.8-2.2 és 1.6 duplakarbis Ascona, Kadett motor, valamint az 1.6D, 1.7D.

Annyival egészíteném ki, hogy az 1.8 azért kavarós, mert az X-es mocik még a bigblákk egyedek, a Z-sek meg a szmóllblákk.

Így gy.k. Vectra B, Vectra C stb. Z-s 1.8-as mocijai is kisblokkosnak nevezhetőek. ^_^ Vagyis nem csak a C Corsa GSi az.

Elküldve

Havernak kellene a donoromról (C16NZ) a hengerfej a C14NZ-re.

Ez érdekes mert viszafele még jol is sül el a dolog1.6ra-1.4es de felfele nem hiném.Mivel a henger furatok nem egyformák, vagy 1.4-es mocira 1.6os hengerfejtömítést rak?

De ez sem jó mivel a tomítés tűzkarikálja nem jó helyre esik, az 1.4 es tömítés meg kicsi az1.6 os hengerfejre.

Elküldve
Havernak kellene a donoromról (C16NZ) a hengerfej a C14NZ-re.

Ez érdekes mert viszafele még jol is sül el a dolog1.6ra-1.4es de felfele nem hiném.Mivel a henger furatok nem egyformák, vagy 1.4-es mocira 1.6os hengerfejtömítést rak?

De ez sem jó mivel a tomítés tűzkarikálja nem jó helyre esik, az 1.4 es tömítés meg kicsi az1.6 os hengerfejre.

Magyarul akkor nem rakható fel!

Értem köszi! ^_^

Elküldve
Magyarul akkor nem rakható fel!

Értem köszi! ^_^

felrakható csak mimcs értelme mivek az1.6 nak nagyobb az égéstere ezáltal szökik az erőből ,ezért szokták viszafele mert akkor jön egykis + erő.

Tudtomal.

Elküldve
felrakható csak mimcs értelme mivek az1.6 nak nagyobb az égéstere ezáltal szökik az erőből ,ezért szokták viszafele mert akkor jön egykis + erő.

Áh, mostmár értem, ebben van valami! ^_^

Köszi a válaszod! :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.