Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Igen, pont azért kérdezem, mert a bolti árat sokallom érte.

Persze gondolhatod, hogy én is akkor tapostam rajta a bontóban miután előző nap megvettem boltban. :D :wacko:

Elküldve
Inkább eredeti GM gyertyát. Nem annyira drágák mint a négypólusuak, és simán elmennek 30-50 ezer km-t is.

Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Elküldve
Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok. Lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Kábé pont 1500-nál kap megint benyát motorféknél, hogy ne fulladjon le a kocsi, ha figyelsz hallani is, mert változik a hangja, meg ugye megszűnik a motorfék. Aztán persze ha tovább lassulsz berángat, meg le is fullad, mert gázt nem ad helyetted.

Elküldve
Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Az hogyap*csába. :D :wacko: :wacko:

Elküldve
Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Ezt én is hallottam, úgyhogy ott hever a polcon egy garnitúra ebből a kínai GM-ből, nem mertem beletenni a kocsiba.

Elküldve
Valaki tudja, hogy mit határoz meg az az oktánszám dugasz? :D Mi változik ha átállitom 95-ről 91-re?

Az előgyujtási szög, ha jól rémli. Ha nem a megfelelő akkor becsörög , bekopog...nem a szomszéd néni, hgy ne bőgesd a kocsit, hanem a motor. :wacko:

Elküldve
Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Csak azt tudjad, meg mond meg a havernak is, hogy a bosch-t is a kínaiak gyártják, mint annyi minden mást... :D

A GM jó gyertya, egy valamit azért kerülj! Az AC DELCO gyertyákat. Anno nekem az Opel alkatrész boltban adtak olyat a GM helyet (épp nem volt), és nem bírtak ki 50 km-t sem. Úgy kattogtak mintha kereplő lett volna a kocsiban. Vissza raktam a régi GM-eket, és láss csodát megszűtn a kattogás. Utána inkább vettem GM gyertyát!

Elküldve

Most cserélek én is gyertyákat.Tesóm még anno pár évvel ezelőtt Németben dolgozott, és ott vett Gm gyertyákat az övébe, de nem rakta bele. Majd most én. :D

Apró kérdés? Mitől lehet az ,hogy ha felpörgetem kicsit a motort kb 3-3,5 ezres fordulatig,és elengedem a gázt olyan mintha beledurrogna a kipufogóba.Lehet hogy ez miatt indul reggelente nehezen? Bocs ,de nem tudom jobban megfogalmazni. Remélem értitek. :wacko:

Elküldve
Csak azt tudjad, meg mond meg a havernak is, hogy a bosch-t is a kínaiak gyártják, mint annyi minden mást... :wacko:

A GM jó gyertya, egy valamit azért kerülj! Az AC DELCO gyertyákat. Anno nekem az Opel alkatrész boltban adtak olyat a GM helyet (épp nem volt), és nem bírtak ki 50 km-t sem. Úgy kattogtak mintha kereplő lett volna a kocsiban. Vissza raktam a régi GM-eket, és láss csodát megszűtn a kattogás. Utána inkább vettem GM gyertyát!

Nekem most is az van benne. Kb 20ezer km van bennük. Azt meg csak "súgva" írom, hogy az AC DELCO is GM tulajdonban van. :wacko: :D

Elküldve
Most cserélek én is gyertyákat.Tesóm még anno pár évvel ezelőtt Németben dolgozott, és ott vett Gm gyertyákat az övébe, de nem rakta bele. Majd most én. :D

Apró kérdés? Mitől lehet az ,hogy ha felpörgetem kicsit a motort kb 3-3,5 ezres fordulatig,és elengedem a gázt olyan mintha beledurrogna a kipufogóba.Lehet hogy ez miatt indul reggelente nehezen? Bocs ,de nem tudom jobban megfogalmazni. Remélem értitek. :wacko:

Szerintem ereszt az injektor. Ezt akkor szokta csinálni ha még ilyenkor is kap kevés naftát, ami régen a karburátorosoknál természetes volt de ma az injektorosoknál hiba. Amig el nem éri a z 1500-as fordulatot elzárnak az injektorok, de lehet nálad ereszt kicsit.

Ez okozhat valóban indítási gondot mert leállítás után az üzemanyagrendszerben maradó nyomás miatt a benyát a rossz injektor belecsorgatja a hengerbe.

Elküldve
Szerintem ereszt az injektor. Ezt akkor szokta csinálni ha még ilyenkor is kap kevés naftát, ami régen a karburátorosoknál természetes volt de ma az injektorosoknál hiba. Amig el nem éri a z 1500-as fordulatot elzárnak az injektorok, de lehet nálad ereszt kicsit.

Ez okozhat valóban indítási gondot mert leállítás után az üzemanyagrendszerben maradó nyomás miatt a benyát a rossz injektor belecsorgatja a hengerbe.

Ez azt jelentené hogy kell egy másik injektor? Hogy lehet ezt pontosan kideríteni?

Elküldve
Ez azt jelentené hogy kell egy másik injektor? Hogy lehet ezt pontosan kideríteni?

Jó esetben lehet egy injektorstisztító adalék is segít, ha az eresztés oka szennyeződés.

Ezt tudom ajánlani:

http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart...9nll9zmiwp37th9

De ha már kopotak vagy sérültek az injektorok akkor csere. Vannak cégek akik ha kiszeded az injektorokat és beviszed hozzájuk akkor ultrahangos tisztítóval kitakarítják majd bemérik öket, hogy szivárognak-e. Nem olyan vészes ennek az ára sem. Majd jön valaki aki csináltatott már ilyet és megmondja hol érdemes. Nekem még szerencsére nem volt rá szükségem.

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudom,járt-e már valaki hasonló cipőben,de hátha tudtok segíteni.

C20Ne-s Gsi Astrán hibakód kivillogtatás után a 31es (megnéztem,fordulatszámjel-nincs),és az 55 (Vezérlőegység) hibákat dobja ki. De a kocsi beindul,jár is,közlekedni is lehetne vele. huh.gif Néha az alapjárat szórakozik,hol 900 hol 1300körül van,egyéb tünetet nem produkál.

Annyit azóta okosodtam,hogy a 31es hiba valószínűleg amiatt van,hogy nem jár a motor,nemde?

Van esetleg valakinek valami ötlete,mit lessek meg?

Elküldve
Hali!

Az előbb megint felvillant kb. 1 percre a sárga lámpa, megint 13-as kód: Lamdaszonda- nincs feszültségváltozás. 3 hete új GM-es lambda van benne. Mióta múlthéten tankoltam 20L benzint (egy új maszek kúton- az volt a legközelebb) azóta kicsit nem annyira fürge a gép. Szóval lehet a rossz benzinnek köze ehhez a 13-as hibakódhoz? Köszi!

Elvileg lehet nagyon rossz benzintől, de valószínűbb, hogy kontakthiba van valahol. Nézd meg a csatiját, ahol rá van dugva a kábelkötegre a lambda, nem oxidosak-e az érintkezők.

Nos... Mostanában folyamatosan adja a sárga lámpát, pár percig világít, aztán 1-2nap után újra előjön a hiba. 40l (Shell) 95-ös került bele, tehát a benzin minősége (elvileg) már nem lehet gond. Kontaktspray-vel is megfújtam a csatlakozót, de még mindig ugyanaz a hiba: lambdaszonda- nincs feszültségváltozás. Mi legyen a köv. lépés? Nézessem meg azzal az ún. Tech 1-2 nevű műszercsodával?

Elküldve
Nos... Mostanában folyamatosan adja a sárga lámpát, pár percig világít, aztán 1-2nap után újra előjön a hiba. 40l (Shell) 95-ös került bele, tehát a benzin minősége (elvileg) már nem lehet gond. Kontaktspray-vel is megfújtam a csatlakozót, de még mindig ugyanaz a hiba: lambdaszonda- nincs feszültségváltozás. Mi legyen a köv. lépés? Nézessem meg azzal az ún. Tech 1-2 nevű műszercsodával?

Ha már ecu is érzi, hogy rossz akkor jó eséllyel tényleg a lambda haldoklik. Mikori és gyári vagy utánygyártott lambda van benne?

Elküldve
Nos... Mostanában folyamatosan adja a sárga lámpát, pár percig világít, aztán 1-2nap után újra előjön a hiba. 40l (Shell) 95-ös került bele, tehát a benzin minősége (elvileg) már nem lehet gond. Kontaktspray-vel is megfújtam a csatlakozót, de még mindig ugyanaz a hiba: lambdaszonda- nincs feszültségváltozás. Mi legyen a köv. lépés? Nézessem meg azzal az ún. Tech 1-2 nevű műszercsodával?

Szerintem is kifoghattál egy rossz lambdát.

Elküldve

Sziasztok!

Lehet néhányan emlékeztek rám, astra f, x16xel, 16 szelepes motorral (1996). Motor alapjáraton remeg, a kasztnin is érezni, mozgatja kicsit. Nagyobb fordulaton nem nagyon érezni. Megy szépen.

A 4. hengert amikor stroboszkoppal mérték erősen kihagyott a gyujtas, azaz ez okozhatja az egyenletlen mozgasat a motornak...Tobbi henger kabelet merve jol mukodtek a muszer szerint. Tehat valami a 4. hengernel nem jol megy. kabeleket, gyujtasmodult csereltem proba erejeig de nem valtozott semmi.

benzin fogyasztás 6.8-7 liter klimaval, 130-as temponal.

olajfogyasztás megnőtt: 1000km, 3dl olaj.

Voltam Daninál Éren, aki tényleg rendes, ért a motrokhoz, ő azt mondta nem vészes a helyzet és nem nyulna a helyemben a motorhoz. Kompressziot, veszteseget nem mért rajta, nem is mondta.

bosszant a motor, mert megy jol, eros is amikor kell, szeretem vezetni, de egy jo lenne ha nem kellene teljes generaljavitas ami 200-250 000Ft is lenne allitolag.

Megmerettem a kompressziot, veszteseget, aminek szamomra kicsit meglepo lett az eredmenye:

elso három hengernél 16-os kompresszio, 4-esnel 18! Holott a gyari kb 10 korul van tudtommal...

veszteseg 30% az elso haromnal, 4-esnel 40%.

Ez mit jelent? Lehet arra kovetkeztetni hogy a hengerek elfogadhato allapotban vannak, de a sok olaj miatt ami bejut a hengerbe, nott meg a kompresszio?

Vagy a henger is lehet tropa es furni kell azt is? :D

Lehetseges hogy az elet szep es minden jo vagyis: a szelepszar szimeringek mentek tonkre es azok engedig ennyire be az olajat es ez okozza a gondokat? Oke hogy valamennyire kopott a motor, stb. de a hibajelenseget lehet hogy ezek cserejevel tudnam orvosolni?

Ahol mertek a veszteseget azt mondtak hogy a kartergaz fele megy el a veszteseg, ez azt jelenti hogy ott a hiba? Ez kizarja azt hogy a szelepszarszimering csere megoldana a problemat?

Koszonom!

Elküldve
Sziasztok!

elso három hengernél 16-os kompresszio, 4-esnel 18! Holott a gyari kb 10 korul van tudtommal...

Az a végponti sűrítés értéke (vagymi) nem a kompresszió. A kettő nem ugyanaz.

Elküldve
Sziasztok!

Lehet néhányan emlékeztek rám, astra f, x16xel, 16 szelepes motorral (1996). Motor alapjáraton remeg, a kasztnin is érezni, mozgatja kicsit. Nagyobb fordulaton nem nagyon érezni. Megy szépen.

A 4. hengert amikor stroboszkoppal mérték erősen kihagyott a gyujtas, azaz ez okozhatja az egyenletlen mozgasat a motornak...Tobbi henger kabelet merve jol mukodtek a muszer szerint. Tehat valami a 4. hengernel nem jol megy. kabeleket, gyujtasmodult csereltem proba erejeig de nem valtozott semmi.

benzin fogyasztás 6.8-7 liter klimaval, 130-as temponal.

olajfogyasztás megnőtt: 1000km, 3dl olaj.

Voltam Daninál Éren, aki tényleg rendes, ért a motrokhoz, ő azt mondta nem vészes a helyzet és nem nyulna a helyemben a motorhoz. Kompressziot, veszteseget nem mért rajta, nem is mondta.

bosszant a motor, mert megy jol, eros is amikor kell, szeretem vezetni, de egy jo lenne ha nem kellene teljes generaljavitas ami 200-250 000Ft is lenne allitolag.

Megmerettem a kompressziot, veszteseget, aminek szamomra kicsit meglepo lett az eredmenye:

elso három hengernél 16-os kompresszio, 4-esnel 18! Holott a gyari kb 10 korul van tudtommal...

veszteseg 30% az elso haromnal, 4-esnel 40%.

Ez mit jelent? Lehet arra kovetkeztetni hogy a hengerek elfogadhato allapotban vannak, de a sok olaj miatt ami bejut a hengerbe, nott meg a kompresszio?

Vagy a henger is lehet tropa es furni kell azt is? :D

Lehetseges hogy az elet szep es minden jo vagyis: a szelepszar szimeringek mentek tonkre es azok engedig ennyire be az olajat es ez okozza a gondokat? Oke hogy valamennyire kopott a motor, stb. de a hibajelenseget lehet hogy ezek cserejevel tudnam orvosolni?

Ahol mertek a veszteseget azt mondtak hogy a kartergaz fele megy el a veszteseg, ez azt jelenti hogy ott a hiba? Ez kizarja azt hogy a szelepszarszimering csere megoldana a problemat?

Koszonom!

a 10.5 az a (loketterfogat+hengerfelyterfogat)/hengerfelyterfogat arany.

amikor suriti ossze a gazt a dugattyu a vegere a gaz felmelegszik es a nyomas felmegy egesz magas ertekekig.

A kompressziod nem utal kopott motorra mindenesetre...

(Persze nem is egy mindenhato meroszam...)

Elküldve
a 10.5 az a (loketterfogat+hengerfelyterfogat)/hengerfelyterfogat arany.

amikor suriti ossze a gazt a dugattyu a vegere a gaz felmelegszik es a nyomas felmegy egesz magas ertekekig.

A kompressziod nem utal kopott motorra mindenesetre...

(Persze nem is egy mindenhato meroszam...)

Szia!

koszi a valaszt, tehat ket kulonbozo dolgorol van szo ami a nyomast illeti.

Viszont lehet azt tudni mi a "normalis" kompresszio pl egy uj motornal? Azt irtad nem utal kopott motorra, de vajon ebbol lehet valamire kovetkeztetni? magas olajfogyasztas, alapjaraton 4es henger (ahol a kompresszio a legnagyobb) kihagyasa okozta remegés oka? sok olaj a hengerben lehet ennyi szelepszarszimering hiba miatt?

Persze nem lehet igy latatlanba mondani valamit, de hatha jon egy ket otlet.

Esetleg szedjem le a szelepfedelet es nezzem meg a szelepszarszimeringet? :-) utana szelepfedel tomitest kell cserelni, igaz, esetleg mi mas kellhet meg ha mar megbontom?

Koszi!

Elküldve
Szia!

koszi a valaszt, tehat ket kulonbozo dolgorol van szo ami a nyomast illeti.

Viszont lehet azt tudni mi a "normalis" kompresszio pl egy uj motornal? Azt irtad nem utal kopott motorra, de vajon ebbol lehet valamire kovetkeztetni? magas olajfogyasztas, alapjaraton 4es henger (ahol a kompresszio a legnagyobb) kihagyasa okozta remegés oka? sok olaj a hengerben lehet ennyi szelepszarszimering hiba miatt?

Persze nem lehet igy latatlanba mondani valamit, de hatha jon egy ket otlet.

Esetleg szedjem le a szelepfedelet es nezzem meg a szelepszarszimeringet? :-) utana szelepfedel tomitest kell cserelni, igaz, esetleg mi mas kellhet meg ha mar megbontom?

Koszi!

Nem fogod látni őket, és szemre úgysem látszik semmi.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.