Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Inkább eredeti GM gyertyát. Nem annyira drágák mint a négypólusuak, és simán elmennek 30-50 ezer km-t is.

Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Link to comment
Megosztás:

Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok. Lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Kábé pont 1500-nál kap megint benyát motorféknél, hogy ne fulladjon le a kocsi, ha figyelsz hallani is, mert változik a hangja, meg ugye megszűnik a motorfék. Aztán persze ha tovább lassulsz berángat, meg le is fullad, mert gázt nem ad helyetted.

Link to comment
Megosztás:

Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Az hogyap*csába. :D :wacko: :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Ezt én is hallottam, úgyhogy ott hever a polcon egy garnitúra ebből a kínai GM-ből, nem mertem beletenni a kocsiba.

Link to comment
Megosztás:

Most cseréltem ki a két pólusú NGK gyertyákat a kocsiban, egy pólusú BOSH-ra. Azóta 2-ben alapjáraton nem rángat csak 3 és 4-ben 2000 fordulat alatt. Amikor motorféken vagyok és lelassulok és 1500-as fordulaton haladok.

Unix-ban a haver mondta: - olyan hogy eredeti GM gyertyák már nincsenek, kinai változat van amin rajta van a GM embléma. Azoknál az a gond, ha elhasználódik és nem cseréled ki időben akkor a kerámia beleesik a dugatyúkhoz és lakottttttt.

Nem tudom, hogy mennyire igaz, mindenesetre a bosh-t választottam inkább. a 4 db gyertya 2700 volt.

Csak azt tudjad, meg mond meg a havernak is, hogy a bosch-t is a kínaiak gyártják, mint annyi minden mást... :D

A GM jó gyertya, egy valamit azért kerülj! Az AC DELCO gyertyákat. Anno nekem az Opel alkatrész boltban adtak olyat a GM helyet (épp nem volt), és nem bírtak ki 50 km-t sem. Úgy kattogtak mintha kereplő lett volna a kocsiban. Vissza raktam a régi GM-eket, és láss csodát megszűtn a kattogás. Utána inkább vettem GM gyertyát!

Link to comment
Megosztás:

Most cserélek én is gyertyákat.Tesóm még anno pár évvel ezelőtt Németben dolgozott, és ott vett Gm gyertyákat az övébe, de nem rakta bele. Majd most én. :D

Apró kérdés? Mitől lehet az ,hogy ha felpörgetem kicsit a motort kb 3-3,5 ezres fordulatig,és elengedem a gázt olyan mintha beledurrogna a kipufogóba.Lehet hogy ez miatt indul reggelente nehezen? Bocs ,de nem tudom jobban megfogalmazni. Remélem értitek. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Csak azt tudjad, meg mond meg a havernak is, hogy a bosch-t is a kínaiak gyártják, mint annyi minden mást... :wacko:

A GM jó gyertya, egy valamit azért kerülj! Az AC DELCO gyertyákat. Anno nekem az Opel alkatrész boltban adtak olyat a GM helyet (épp nem volt), és nem bírtak ki 50 km-t sem. Úgy kattogtak mintha kereplő lett volna a kocsiban. Vissza raktam a régi GM-eket, és láss csodát megszűtn a kattogás. Utána inkább vettem GM gyertyát!

Nekem most is az van benne. Kb 20ezer km van bennük. Azt meg csak "súgva" írom, hogy az AC DELCO is GM tulajdonban van. :wacko: :D

Link to comment
Megosztás:

Most cserélek én is gyertyákat.Tesóm még anno pár évvel ezelőtt Németben dolgozott, és ott vett Gm gyertyákat az övébe, de nem rakta bele. Majd most én. :D

Apró kérdés? Mitől lehet az ,hogy ha felpörgetem kicsit a motort kb 3-3,5 ezres fordulatig,és elengedem a gázt olyan mintha beledurrogna a kipufogóba.Lehet hogy ez miatt indul reggelente nehezen? Bocs ,de nem tudom jobban megfogalmazni. Remélem értitek. :wacko:

Szerintem ereszt az injektor. Ezt akkor szokta csinálni ha még ilyenkor is kap kevés naftát, ami régen a karburátorosoknál természetes volt de ma az injektorosoknál hiba. Amig el nem éri a z 1500-as fordulatot elzárnak az injektorok, de lehet nálad ereszt kicsit.

Ez okozhat valóban indítási gondot mert leállítás után az üzemanyagrendszerben maradó nyomás miatt a benyát a rossz injektor belecsorgatja a hengerbe.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ereszt az injektor. Ezt akkor szokta csinálni ha még ilyenkor is kap kevés naftát, ami régen a karburátorosoknál természetes volt de ma az injektorosoknál hiba. Amig el nem éri a z 1500-as fordulatot elzárnak az injektorok, de lehet nálad ereszt kicsit.

Ez okozhat valóban indítási gondot mert leállítás után az üzemanyagrendszerben maradó nyomás miatt a benyát a rossz injektor belecsorgatja a hengerbe.

Ez azt jelentené hogy kell egy másik injektor? Hogy lehet ezt pontosan kideríteni?

Link to comment
Megosztás:

Ez azt jelentené hogy kell egy másik injektor? Hogy lehet ezt pontosan kideríteni?

Jó esetben lehet egy injektorstisztító adalék is segít, ha az eresztés oka szennyeződés.

Ezt tudom ajánlani:

http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart...9nll9zmiwp37th9

De ha már kopotak vagy sérültek az injektorok akkor csere. Vannak cégek akik ha kiszeded az injektorokat és beviszed hozzájuk akkor ultrahangos tisztítóval kitakarítják majd bemérik öket, hogy szivárognak-e. Nem olyan vészes ennek az ára sem. Majd jön valaki aki csináltatott már ilyet és megmondja hol érdemes. Nekem még szerencsére nem volt rá szükségem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom,járt-e már valaki hasonló cipőben,de hátha tudtok segíteni.

C20Ne-s Gsi Astrán hibakód kivillogtatás után a 31es (megnéztem,fordulatszámjel-nincs),és az 55 (Vezérlőegység) hibákat dobja ki. De a kocsi beindul,jár is,közlekedni is lehetne vele. huh.gif Néha az alapjárat szórakozik,hol 900 hol 1300körül van,egyéb tünetet nem produkál.

Annyit azóta okosodtam,hogy a 31es hiba valószínűleg amiatt van,hogy nem jár a motor,nemde?

Van esetleg valakinek valami ötlete,mit lessek meg?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az előbb megint felvillant kb. 1 percre a sárga lámpa, megint 13-as kód: Lamdaszonda- nincs feszültségváltozás. 3 hete új GM-es lambda van benne. Mióta múlthéten tankoltam 20L benzint (egy új maszek kúton- az volt a legközelebb) azóta kicsit nem annyira fürge a gép. Szóval lehet a rossz benzinnek köze ehhez a 13-as hibakódhoz? Köszi!

Elvileg lehet nagyon rossz benzintől, de valószínűbb, hogy kontakthiba van valahol. Nézd meg a csatiját, ahol rá van dugva a kábelkötegre a lambda, nem oxidosak-e az érintkezők.

Nos... Mostanában folyamatosan adja a sárga lámpát, pár percig világít, aztán 1-2nap után újra előjön a hiba. 40l (Shell) 95-ös került bele, tehát a benzin minősége (elvileg) már nem lehet gond. Kontaktspray-vel is megfújtam a csatlakozót, de még mindig ugyanaz a hiba: lambdaszonda- nincs feszültségváltozás. Mi legyen a köv. lépés? Nézessem meg azzal az ún. Tech 1-2 nevű műszercsodával?

Link to comment
Megosztás:

Nos... Mostanában folyamatosan adja a sárga lámpát, pár percig világít, aztán 1-2nap után újra előjön a hiba. 40l (Shell) 95-ös került bele, tehát a benzin minősége (elvileg) már nem lehet gond. Kontaktspray-vel is megfújtam a csatlakozót, de még mindig ugyanaz a hiba: lambdaszonda- nincs feszültségváltozás. Mi legyen a köv. lépés? Nézessem meg azzal az ún. Tech 1-2 nevű műszercsodával?

Ha már ecu is érzi, hogy rossz akkor jó eséllyel tényleg a lambda haldoklik. Mikori és gyári vagy utánygyártott lambda van benne?

Link to comment
Megosztás:

Nos... Mostanában folyamatosan adja a sárga lámpát, pár percig világít, aztán 1-2nap után újra előjön a hiba. 40l (Shell) 95-ös került bele, tehát a benzin minősége (elvileg) már nem lehet gond. Kontaktspray-vel is megfújtam a csatlakozót, de még mindig ugyanaz a hiba: lambdaszonda- nincs feszültségváltozás. Mi legyen a köv. lépés? Nézessem meg azzal az ún. Tech 1-2 nevű műszercsodával?

Szerintem is kifoghattál egy rossz lambdát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet néhányan emlékeztek rám, astra f, x16xel, 16 szelepes motorral (1996). Motor alapjáraton remeg, a kasztnin is érezni, mozgatja kicsit. Nagyobb fordulaton nem nagyon érezni. Megy szépen.

A 4. hengert amikor stroboszkoppal mérték erősen kihagyott a gyujtas, azaz ez okozhatja az egyenletlen mozgasat a motornak...Tobbi henger kabelet merve jol mukodtek a muszer szerint. Tehat valami a 4. hengernel nem jol megy. kabeleket, gyujtasmodult csereltem proba erejeig de nem valtozott semmi.

benzin fogyasztás 6.8-7 liter klimaval, 130-as temponal.

olajfogyasztás megnőtt: 1000km, 3dl olaj.

Voltam Daninál Éren, aki tényleg rendes, ért a motrokhoz, ő azt mondta nem vészes a helyzet és nem nyulna a helyemben a motorhoz. Kompressziot, veszteseget nem mért rajta, nem is mondta.

bosszant a motor, mert megy jol, eros is amikor kell, szeretem vezetni, de egy jo lenne ha nem kellene teljes generaljavitas ami 200-250 000Ft is lenne allitolag.

Megmerettem a kompressziot, veszteseget, aminek szamomra kicsit meglepo lett az eredmenye:

elso három hengernél 16-os kompresszio, 4-esnel 18! Holott a gyari kb 10 korul van tudtommal...

veszteseg 30% az elso haromnal, 4-esnel 40%.

Ez mit jelent? Lehet arra kovetkeztetni hogy a hengerek elfogadhato allapotban vannak, de a sok olaj miatt ami bejut a hengerbe, nott meg a kompresszio?

Vagy a henger is lehet tropa es furni kell azt is? :D

Lehetseges hogy az elet szep es minden jo vagyis: a szelepszar szimeringek mentek tonkre es azok engedig ennyire be az olajat es ez okozza a gondokat? Oke hogy valamennyire kopott a motor, stb. de a hibajelenseget lehet hogy ezek cserejevel tudnam orvosolni?

Ahol mertek a veszteseget azt mondtak hogy a kartergaz fele megy el a veszteseg, ez azt jelenti hogy ott a hiba? Ez kizarja azt hogy a szelepszarszimering csere megoldana a problemat?

Koszonom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet néhányan emlékeztek rám, astra f, x16xel, 16 szelepes motorral (1996). Motor alapjáraton remeg, a kasztnin is érezni, mozgatja kicsit. Nagyobb fordulaton nem nagyon érezni. Megy szépen.

A 4. hengert amikor stroboszkoppal mérték erősen kihagyott a gyujtas, azaz ez okozhatja az egyenletlen mozgasat a motornak...Tobbi henger kabelet merve jol mukodtek a muszer szerint. Tehat valami a 4. hengernel nem jol megy. kabeleket, gyujtasmodult csereltem proba erejeig de nem valtozott semmi.

benzin fogyasztás 6.8-7 liter klimaval, 130-as temponal.

olajfogyasztás megnőtt: 1000km, 3dl olaj.

Voltam Daninál Éren, aki tényleg rendes, ért a motrokhoz, ő azt mondta nem vészes a helyzet és nem nyulna a helyemben a motorhoz. Kompressziot, veszteseget nem mért rajta, nem is mondta.

bosszant a motor, mert megy jol, eros is amikor kell, szeretem vezetni, de egy jo lenne ha nem kellene teljes generaljavitas ami 200-250 000Ft is lenne allitolag.

Megmerettem a kompressziot, veszteseget, aminek szamomra kicsit meglepo lett az eredmenye:

elso három hengernél 16-os kompresszio, 4-esnel 18! Holott a gyari kb 10 korul van tudtommal...

veszteseg 30% az elso haromnal, 4-esnel 40%.

Ez mit jelent? Lehet arra kovetkeztetni hogy a hengerek elfogadhato allapotban vannak, de a sok olaj miatt ami bejut a hengerbe, nott meg a kompresszio?

Vagy a henger is lehet tropa es furni kell azt is? :D

Lehetseges hogy az elet szep es minden jo vagyis: a szelepszar szimeringek mentek tonkre es azok engedig ennyire be az olajat es ez okozza a gondokat? Oke hogy valamennyire kopott a motor, stb. de a hibajelenseget lehet hogy ezek cserejevel tudnam orvosolni?

Ahol mertek a veszteseget azt mondtak hogy a kartergaz fele megy el a veszteseg, ez azt jelenti hogy ott a hiba? Ez kizarja azt hogy a szelepszarszimering csere megoldana a problemat?

Koszonom!

a 10.5 az a (loketterfogat+hengerfelyterfogat)/hengerfelyterfogat arany.

amikor suriti ossze a gazt a dugattyu a vegere a gaz felmelegszik es a nyomas felmegy egesz magas ertekekig.

A kompressziod nem utal kopott motorra mindenesetre...

(Persze nem is egy mindenhato meroszam...)

Link to comment
Megosztás:

a 10.5 az a (loketterfogat+hengerfelyterfogat)/hengerfelyterfogat arany.

amikor suriti ossze a gazt a dugattyu a vegere a gaz felmelegszik es a nyomas felmegy egesz magas ertekekig.

A kompressziod nem utal kopott motorra mindenesetre...

(Persze nem is egy mindenhato meroszam...)

Szia!

koszi a valaszt, tehat ket kulonbozo dolgorol van szo ami a nyomast illeti.

Viszont lehet azt tudni mi a "normalis" kompresszio pl egy uj motornal? Azt irtad nem utal kopott motorra, de vajon ebbol lehet valamire kovetkeztetni? magas olajfogyasztas, alapjaraton 4es henger (ahol a kompresszio a legnagyobb) kihagyasa okozta remegés oka? sok olaj a hengerben lehet ennyi szelepszarszimering hiba miatt?

Persze nem lehet igy latatlanba mondani valamit, de hatha jon egy ket otlet.

Esetleg szedjem le a szelepfedelet es nezzem meg a szelepszarszimeringet? :-) utana szelepfedel tomitest kell cserelni, igaz, esetleg mi mas kellhet meg ha mar megbontom?

Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

koszi a valaszt, tehat ket kulonbozo dolgorol van szo ami a nyomast illeti.

Viszont lehet azt tudni mi a "normalis" kompresszio pl egy uj motornal? Azt irtad nem utal kopott motorra, de vajon ebbol lehet valamire kovetkeztetni? magas olajfogyasztas, alapjaraton 4es henger (ahol a kompresszio a legnagyobb) kihagyasa okozta remegés oka? sok olaj a hengerben lehet ennyi szelepszarszimering hiba miatt?

Persze nem lehet igy latatlanba mondani valamit, de hatha jon egy ket otlet.

Esetleg szedjem le a szelepfedelet es nezzem meg a szelepszarszimeringet? :-) utana szelepfedel tomitest kell cserelni, igaz, esetleg mi mas kellhet meg ha mar megbontom?

Koszi!

Nem fogod látni őket, és szemre úgysem látszik semmi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.