Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Probléma megoldódott, elvittem szerelőhöz, cserélt benne gyertyákat meg azt mondta volt valami lazulás az elosztóban. :wacko: Véglis jó, hogy csak ennyi baja volt, csak most hülyén érzem magam, hogy emiatt szerelőhöz vittem! :wacko:

Kiváncsi lettem volna konkrétan a dologra. :D

Link to comment
Megosztás:

Korábban írtam az olajnyomásos problémámról, sokan segítettek, hogy mi lehet. Mit szólnátok ahhoz, hogy szerintem a szerelő nem 10W-40est rakott bele, hanem 5W-40est?

Szia Gergő!

Nem tudom ez hogyan lehetséges, mert az első tag ugye a hidegoldali viszkozítás, tehát ha meleg az olaj akkor a második tag a mérvadó, mivel mind a két esetben ott 40 az index ezért ennek a dolognak max hidegen szabadott volna jelentkezni, üzemmeleg motornál nem. inkább szerintem valami csoda vipcar olajat kaphattál ami valami regenerált szar, aki pedig ilyeneket árul és vásáról az pedig degenerált :D Tehát ha véletlenül a hidegoldali viszkozítás kisebb az max hidegen jelenthet gondot, mert az olaj akkor "vékonyabb" csak!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Helló! X16SZ motorba milyen gyertyat rakjak? Most vettem az autót és most 4 polusos van benne, nem tudom hogy került bele, és elégé elvannak égve. Olvastam a GYIK-ben hogy BPR5ES (NGK?) van irva ehez a motorhoz. Valaki valami tanács? Köszi! Üdv.

Inkább eredeti GM gyertyát. Nem annyira drágák mint a négypólusuak, és simán elmennek 30-50 ezer km-t is.

Link to comment
Megosztás:

Helló! X16SZ motorba milyen gyertyat rakjak? Most vettem az autót és most 4 polusos van benne, nem tudom hogy került bele, és elégé elvannak égve. Olvastam a GYIK-ben hogy BPR5ES (NGK?) van irva ehez a motorhoz. Valaki valami tanács? Köszi! Üdv.

Inkább eredeti GM gyertyát. Nem annyira drágák mint a négypólusuak, és simán elmennek 30-50 ezer km-t is.

GM (Bosch) FLR8LDCU (2 pólusú, 16-os kulcsnyílású). Opel alkatrészbolt, vagy márkaképviselet, vagy net. kb. 1500Ft/db (teljes áron)

Link to comment
Megosztás:

GM (Bosch) FLR8LDCU (2 pólusú, 16-os kulcsnyílású). Opel alkatrészbolt, vagy márkaképviselet, vagy net. kb. 1500Ft/db (teljes áron)

Csatlakozom. Tegnap vettem a Csergőben, és cseréltem őket. Szerintem másabb lett a szekér. Eddig 1.-ben volt egy kis bólintás indulás után, ha ráléptem a gázra, de most tulajdonképpen megszűnt. Meg szerintem jobban is szedi a pacskert, és pörgősebb lett egy kicsivel. Jobban reagál a gázra mint eddig.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap meglátogattam a szerelőt, mondtam, hogy akkor mérjünk olajnyomást, jójó mondta ő, de minek tegnap az olajcsere után járatta a motort és nem jött elő a hiba, pedig 1 órát biztos hagyta. Kijött volna.

Ja mondom akkor elfelejtette ezt mondani, ill. szerintem ezzel beismerte, hogy nem a megfelelő olaj került bele.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap meglátogattam a szerelőt, mondtam, hogy akkor mérjünk olajnyomást, jójó mondta ő, de minek tegnap az olajcsere után járatta a motort és nem jött elő a hiba, pedig 1 órát biztos hagyta. Kijött volna.

Ja mondom akkor elfelejtette ezt mondani, ill. szerintem ezzel beismerte, hogy nem a megfelelő olaj került bele.

És mi lett az eredmény? Meg van a nyomás?

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Újabb kérdésem lenne. Hidegen, vagyis reggelente nehezen indul be az autó.3-4 is indítózni kell mire elkapja. Utánna már nincs vele gond. Tegnap lezártam az egr szelepet, de ez a dolog már előtte is meg volt. Miután elindult, nincs vele gond. Mi lehet a hiba?

Remélem van valakinek valami tuti ötlete? :wacko:

Ezer bocs a sok kérdésért ,de 1 hete az enyém a kocsi, és még fogalmam sincs mit miért és hogyan.

Na megyek, kidobok vagy 40 ezret az ablakon :D .......Átíratom.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Újabb kérdésem lenne. Hidegen, vagyis reggelente nehezen indul be az autó.3-4 is indítózni kell mire elkapja. Utánna már nincs vele gond. Tegnap lezártam az egr szelepet, de ez a dolog már előtte is meg volt. Miután elindult, nincs vele gond. Mi lehet a hiba?

Remélem van valakinek valami tuti ötlete? :wacko:

Ezer bocs a sok kérdésért ,de 1 hete az enyém a kocsi, és még fogalmam sincs mit miért és hogyan.

Na megyek, kidobok vagy 40 ezret az ablakon :D .......Átíratom.

Lehet az ecu hőmérséklet jeladója, de ugyan úgy okozhatja üzemanyag nyomásprobléma is. Méréssel lehet behatárolni.

Ja, és ne felejtsd el a megvétel után lecserélni, amit ilyenkor le kell.

Link to comment
Megosztás:

Lehet az ecu hőmérséklet jeladója, de ugyan úgy okozhatja üzemanyag nyomásprobléma is. Méréssel lehet behatárolni.

Ja, és ne felejtsd el a megvétel után lecserélni, amit ilyenkor le kell.

Olaj és a szűrők lecserélve, pollen és üzemanyag szűrő a héten jön a vezérléssel.

Amiket írtál hogyan tudom megnézni?

Link to comment
Megosztás:

Olaj és a szűrők lecserélve, pollen és üzemanyag szűrő a héten jön a vezérléssel.

Amiket írtál hogyan tudom megnézni?

Az üa. nyomás méréséhez nyomásmérő órát kell használnod. Bekötöd a műszert a befecskendező szelepeket benzinnel ellátó közös üa.elosztó cső erre a célra kialakított részére és méred a benzin nyomását a rendszerben.

Ha leveszed a vákuum tömlőt a nyomásszabályozóról, akkor a rendszernyomásnak alapjáraton 2,8-3,2 bar között kell lennie. Ha visszadugod a csövet, akkor pedig valamivel kisebb, úgy 2,5 bar (+/- 1-2 tized bar). A nyomás felépülési idejére is figyelj! Ha probléma van, akkor meg kell nézni a pumpát és a reléjét.

A hőmérséklet érzékelőre pedig ellenállásmérővel kellene rámérni, úgy 20*C környékén (reggel, mikor először indítanád) olyan kb. 3kohm-ot kell mérned, majd ahogy melegszik, ez úgy csökken drasztikusan.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak egy elméleti kérdés. Ha motort szeretnék cserélni modjuk egy 1.6-osra az 1.4-est, akkor milyen papírok kellenek és mennyit kell fizetni érte? :D mégegyszer ez csak elméleti kérdés nem tervezek motorcserét :wacko:

Olcsóbban, és némi hajtöbblettel jössz ki a dologból, ha veszel egy 1.6-os autót, mintha az 1.4-et akarod egyhatosítani :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Ez csak egy elméleti kérdés. Ha motort szeretnék cserélni modjuk egy 1.6-osra az 1.4-est, akkor milyen papírok kellenek és mennyit kell fizetni érte? :wacko: mégegyszer ez csak elméleti kérdés nem tervezek motorcserét :wacko:

Ha nem ugyanolyan mint ami benne van, akkor sokba kerül, szerintem nem éri meg!

(új motorvezérlő is kell, és lehet még sok elektronikai dolog is más abban a fajtában, azt is cserélni kell)

Olcsóbban, és némi hajtöbblettel jössz ki a dologból, ha veszel egy 1.6-os autót, mintha az 1.4-et akarod egyhatosítani :D

Igaza van a gyereknek! :D Ha nem aranyból van a mostani kasztnid, akkor szerintem felejtős a dolog! (nekem legalábbis az lenne!) :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Ez csak egy elméleti kérdés. Ha motort szeretnék cserélni modjuk egy 1.6-osra az 1.4-est, akkor milyen papírok kellenek és mennyit kell fizetni érte? :D mégegyszer ez csak elméleti kérdés nem tervezek motorcserét :wacko:

Hivatalosan nem tudsz értelmes összegért nagyobb motort tenni a kocsiba, 10% teljesítmény növekedéskor már terveztetni kell a fékeket, stb. Csak ugyanolyan motorkódú beépítése lehetséges, ez pár 10 ezer forint. Nem hivatalosan "véletlenül" olvashatatlan lesz a motorszám, és kapsz egy bejegyzést a forgalmiba hogy a motorszám természetes elhasználódás miatt olvashatatlan, kapsz egy akármilyen motorszámot, inenntől fogva olyan motort teszel bele, amilyet akarsz ésszerű határokon bellül. Pölö egy c14nz-c16nz váltást senki nem fog kiszúrni valószínűleg, de egy V8-at azárt ne gyömöszölj be a mociháztatő alá. Ha központi injektoros a moci akkor válthatsz hengerenkéntire, ez kb 100ropi, és nem olyan feltűnő a motorszám marad, bár még mindíg illegális. Ekkor kapsz majdnem 22 pacit.

Link to comment
Megosztás:

Nem hivatalosan rengeteg autó van így! :wacko: (haver C14NZ caravánjába is 2000-es került! :D )

De hivatalosan kár beleölni sok pénzt!

Itt is péntek esténként amikor a kórház parkolójához közeleg egy villogós autó, és még nem látszik, hogy mentő 10 emberből 6 kapkodva zárja le a kocsit. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.