Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A kipufogó is rezonál,de ennek jellegzetes szelep hangja van,de csak amikor magasabb fordulatról esik vissza.

Egész biztos hogy nem a kipufogó adja ezt a hangot? Nekem szerelhető a katalizátor. Amikor csak egy cső van a helyén, akkor olyan idióta rezgő hangja van, hogy csak na! Ezért elég hamar visszaraktam a katit :D

Szelepeket csörgését elméletben csak terhelésnél kellene hogy halld.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kicseréltem a gyertyákat mar több 60.ezer km mentem vele. GM 2 pólusú ment bele. Problémám amióta kicseréltettem rosszabb lett az autó. Többet teker, amikor beindul van hogy egyből le is áll, kinyomott kuplungnál van hogy leesik a fordulat 500 majd visszaáll 1100-ra kb Sőt elég sokszor le is áll menet közben de hála istennek simán indul újra! Azt vettem észre hogy 3-4 ezernél apró rángatások. Lehet rossz lenne valamelyik gyertya? Előgyújtást nézettem még gyertya csere előtt akkor még jó volt! volt 1xer hogy 3 hengerrel indult. Ez a leeső fordulat eddig volt ha kátyús úton mentem de akkor is ritkán (télen egyszer sem csinálta szinte egész télen hibátlan volt!) Szerintetek mit nézetesek meg? Mert aki szokta csinálni az nyaralni van, aki meg most tudok szerelőt az egy balek én tőlem kérdezi hogy milyen kulcs kell a gyertyacseréhez mert vele cseréltettem!

Régi gyertya

Ilyen ment bele

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kicseréltem a gyertyákat mar több 60.ezer km mentem vele. GM 2 pólusú ment bele. Problémám amióta kicseréltettem rosszabb lett az autó. Többet teker, amikor beindul van hogy egyből le is áll, kinyomott kuplungnál van hogy leesik a fordulat 500 majd visszaáll 1100-ra kb Sőt elég sokszor le is áll menet közben de hála istennek simán indul újra! Azt vettem észre hogy 3-4 ezernél apró rángatások. Lehet rossz lenne valamelyik gyertya? Előgyújtást nézettem még gyertya csere előtt akkor még jó volt! volt 1xer hogy 3 hengerrel indult. Ez a leeső fordulat eddig volt ha kátyús úton mentem de akkor is ritkán (télen egyszer sem csinálta szinte egész télen hibátlan volt!) Szerintetek mit nézetesek meg? Mert aki szokta csinálni az nyaralni van, aki meg most tudok szerelőt az egy balek én tőlem kérdezi hogy milyen kulcs kell a gyertyacseréhez mert vele cseréltettem!

Régi gyertya

Ilyen ment bele

Nézd meg hogy a gyergyapipák rendesen a helyükön vannak-e,illetve a csatlakozó felületek nem korrodáltak-e.Gyújtókábeleken nincs szemmel látható sérülés vagy szakadás?

Link to comment
Megosztás:

Egész biztos hogy nem a kipufogó adja ezt a hangot? Nekem szerelhető a katalizátor. Amikor csak egy cső van a helyén, akkor olyan idióta rezgő hangja van, hogy csak na! Ezért elég hamar visszaraktam a katit :D

Szelepeket csörgését elméletben csak terhelésnél kellene hogy halld.

Tuti hogy nem a kipufogó,nekem a katalizátor hegesztve van.Mindenesetre furcsa a jelenség :wacko: de legalább új katalizátorral kipihenték magukat a lovak és a fogyasztás is helyreállt :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kicseréltem a gyertyákat mar több 60.ezer km mentem vele. GM 2 pólusú ment bele. Problémám amióta kicseréltettem rosszabb lett az autó. Többet teker, amikor beindul van hogy egyből le is áll, kinyomott kuplungnál van hogy leesik a fordulat 500 majd visszaáll 1100-ra kb Sőt elég sokszor le is áll menet közben de hála istennek simán indul újra! Azt vettem észre hogy 3-4 ezernél apró rángatások. Lehet rossz lenne valamelyik gyertya? Előgyújtást nézettem még gyertya csere előtt akkor még jó volt! volt 1xer hogy 3 hengerrel indult. Ez a leeső fordulat eddig volt ha kátyús úton mentem de akkor is ritkán (télen egyszer sem csinálta szinte egész télen hibátlan volt!) Szerintetek mit nézetesek meg? Mert aki szokta csinálni az nyaralni van, aki meg most tudok szerelőt az egy balek én tőlem kérdezi hogy milyen kulcs kell a gyertyacseréhez mert vele cseréltettem!

Régi gyertya

Ilyen ment bele

Az új gyertyával jónak kellene lenni (ha eredeti és egyáltalán azt tették bele neked).

De ez az anomáliás dolog valami kontakthibára utal, vagy valamiért a gyújtás makkant meg.

Link to comment
Megosztás:

Tuti hogy nem a kipufogó,nekem a katalizátor hegesztve van.Mindenesetre furcsa a jelenség :D de legalább új katalizátorral kipihenték magukat a lovak és a fogyasztás is helyreállt :wacko:

Hát tényleg furcsa...

Igen az Asconán is pont így volt anno :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Naív kérdés, de ugye van benne elég olaj? :D Mikor volt olajcseréd?

Persze van, megnéztem, nemrég volt olaj is cserélve.

Thor: Azonnal elalszik a lámpa.

2 nappal ezelőtt jöttem hosszabban(3-4 percig) 1 lejtőn lefelé és akkor villant fel először, aztán gondoltam biztos a terepszög miatt. Most meg már vízszintesen is.

Link to comment
Megosztás:

Persze van, megnéztem, nemrég volt olaj is cserélve.

Thor: Azonnal elalszik a lámpa.

2 nappal ezelőtt jöttem hosszabban(3-4 percig) 1 lejtőn lefelé és akkor villant fel először, aztán gondoltam biztos a terepszög miatt. Most meg már vízszintesen is.

Olajpumpára gyanakodtam, mert Asszonyéban cserélni kellett télen. Induláskor kellett neki már 4-5 mp, mire elaludt a lámpa. Csere után tökéletes lett.

Hány km van a szekérben?

Jah most látom 270000km. Volt már felújítás?

Link to comment
Megosztás:

Olajpumpára gyanakodtam, mert Asszonyéban cserélni kellett télen. Induláskor kellett neki már 4-5 mp, mire elaludt a lámpa. Csere után tökéletes lett.

Hány km van a szekérben?

Jah most látom 270000km. Volt már felújítás?

214e-nél volt hf tömítés cserélve, ill. amit ilyenkor kell, megcsinálva.

Még 1 plussz információ: hidegen nem csinálja, ill. alacsonyabb külső hőmérsékleten menetközben sem.

Link to comment
Megosztás:

214e-nél volt hf tömítés cserélve, ill. amit ilyenkor kell, megcsinálva.

Még 1 plussz információ: hidegen nem csinálja, ill. alacsonyabb külső hőmérsékleten menetközben sem.

Olajpumpa lesz, vagy az érzékelő döglődik. Nekem is olajpumpa gyanús a dolog. Fele nívó alá csökkent szintnél erős jobbos kanyarnál pillanatra villan a jelző piktogram.

Link to comment
Megosztás:

214e-nél volt hf tömítés cserélve, ill. amit ilyenkor kell, megcsinálva.

Még 1 plussz információ: hidegen nem csinálja, ill. alacsonyabb külső hőmérsékleten menetközben sem.

Olajpumpa biztos cserés, nekem is így kezdődött és nagy generál lett belőle. Nekem a pumpában a nyomás szabályzó is ki volt kopva, meg összeadódik a fogaskerék szivattyú meg a csapágy illesztések kopása, és már el is szökik a nyomás, nem bírja pótolni a szivattyú. Melegen meg pláne, mikor lecsökken az olaj viszkozitása, és az illesztések is változnak.

Ha parázslik a lámpa ne mászkálj vele, mert hazavágja a megmaradt csapágyakat, meg tengelyeket, mert alapjáraton nem képes elegendő olajat szállítani, mgasabb fordulaton a nyomás elegendő, hogy kioltsa a lámpát, de a kenés még attól nem lesz tökéletes. Az új szivattyú biztosan megoldja az olajlámpa problémát, de készüj fel, hogy közeleg a nagyjavítás.

Az olajnyomást egyébként érdemes lenne megméretned, és akkor kizárható a gomba hibája. Az új szivattyúval is jó lenne rámérni, hogy képes-e az előírt nyomást teljesíteni az esetleg kopott rendszerben, nehogy olyan sérülések legyenek később, amit már nem lehet nagyjavítással sem megoldani.

A

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek amikor az x14nz-t átépítem se-re akkor a 20ezer km-t futott vezérműszíjat állapotától függetlenül cseréljem-e le illetve a csapágyat. Jah és nem mellesleg a vizpumpát. várom a véleményeket. ut a vízpumpa is csak 20ezret ment

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek amikor az x14nz-t átépítem se-re akkor a 20ezer km-t futott vezérműszíjat állapotától függetlenül cseréljem-e le illetve a csapágyat. Jah és nem mellesleg a vizpumpát. várom a véleményeket. ut a vízpumpa is csak 20ezret ment

A vízpumpát miért cserélnéd le? :D főleg 20ezer után? :wacko: Az nem befolyásol semmit, vagy esetleg a kétfajtában eltérő a vízpumpa? -mert az ok lehet rá, de ha megeggyezik, akkor szerintem maradjon! :wacko:

Én a szíjat se cserélném le. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek amikor az x14nz-t átépítem se-re akkor a 20ezer km-t futott vezérműszíjat állapotától függetlenül cseréljem-e le illetve a csapágyat. Jah és nem mellesleg a vizpumpát. várom a véleményeket. ut a vízpumpa is csak 20ezret ment

Én is most dolgozom az átépítésen, szerintem is felesleges cserélni, bár a szíjat cserélném, nem egy nagy kiadás!

Link to comment
Megosztás:

Én is most dolgozom az átépítésen, szerintem is felesleges cserélni, bár a szíjat cserélném, nem egy nagy kiadás!

Ha biztosra akar menni, akkor igaz, cseréljen, de 60.000 az élettartam nem? :D még a felét se rótta le.

A szíj az ugyanolyan nem, az átalakítás után is, úgyértem nem változik a hosszúság az SE-s fogasszíjtárcsával?

Link to comment
Megosztás:

a szíjat lehet cserélem mert tényleg nem nagy cucc, de csapágyat is kéne cserélnem mellé vagy az sem fontos??

amúgy én is magam is csak szíjat akarok cserélni mert egyik ismerősömnek nemrég durrant el a szíjja még a "szavatossági idő" elött.

az átépítés válság miatt még várat magára talán október közepéig, remélem nem téligumival kell majd tesztelnem :D :wacko:

Link to comment
Megosztás:

a szíjat lehet cserélem mert tényleg nem nagy cucc, de csapágyat is kéne cserélnem mellé vagy az sem fontos??

amúgy én is magam is csak szíjat akarok cserélni mert egyik ismerősömnek nemrég durrant el a szíjja még a "szavatossági idő" elött.

az átépítés válság miatt még várat magára talán október közepéig, remélem nem téligumival kell majd tesztelnem :D :wacko:

Igaz, az a biztos! Ha már szét van bontva, akkor már lehet ésszerű a csapágycsere is...

Link to comment
Megosztás:

Ha biztosra akar menni, akkor igaz, cseréljen, de 60.000 az élettartam nem? :D még a felét se rótta le.

A szíj az ugyanolyan nem, az átalakítás után is, úgyértem nem változik a hosszúság az SE-s fogasszíjtárcsával?

Amúgy aszíj ugyanolyan szinte a két motor tök ugyan az mármint alkatrész szempontból, legalábbis a bárdi meg a láng webboltja ugyanazokat dobja ki a motorkódtól függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek! Bocs hogy így bemászok! Nem tudtam hogy az Elektromos topicba irjam e vagy ide de végül emellett döntöttem.(bár lehet tévedtem de már nem tudom törölni) Van egy barátom akinek van egy C16NZ tipusú motorja ( Vectrábol lett átrakva az Asconájába de ez most lenyegtelen), a lényeg van beszerelve gázrendszer is. Eddig ment minden jól nem volt baj vele de a napokban mikor benzinnel menne akkor az auto összevissza rángat fulladozik nem megy, ha állóhejzetben lepadlózni megcsuklik fullad le.A hibakód kiirta hogy "Fojtószelep-potenciométer - a feszültség kicsi" kicserélte a pótmétert de ugyanazt produkálja :D Mi lehet a baj ? Lemértük a szálakat ami megy a pótméterhez es van Barna testszálhoz viszonyítva a másik kettőn van 12 és 5 volt. Nem tudom mi lehet a probléma. Valaki találkozott már a "Fojtószelep-potenciométer - a feszültség kicsi" hibakóddal vagy valami ötlet. Aztmondta a barátom hogy kicseréli a vezérlöegységet de mondtam neki kevés a valószinüsége hogy a vezérlőegységgel van a hiba. Válaszokat előre is megköszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.