Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
még egy apró buta kérdés, nem elég a szívosort meg elektronikát cserélni kell a hengerfejet is? :D

Sőt, hogy jók legyünk. Kell még légszűrőházat, és AC pumpát is cserélned. Mivel a hengerenkénti az 3bar-os nyomáson üzemel.

Elküldve

m_petya jól látom hogy te mezőfalvi vagy? és ha igen akkor ha odajutok tudsz esetleg segíteni az átalakításban? :D :wacko:

Elküldve

Sziasztok!

Szerintetek az normális, hogy amikor megyek a városba vagy csak állok akkor olyan 100°C-nál vagy picivel felette kapcsol a ventilátor??? Mostanában figyeltem fel rá és kicsit zavar de sose megy pirosba még a közelébe se.

C1.4SE 8 szelep

Valamint a fűtés fokozat beállításánál csak a 4. fokozat műkszik. Mit tegyek?

Valaki help me!

Elküldve
Sziasztok!

Szerintetek az normális, hogy amikor megyek a városba vagy csak állok akkor olyan 100°C-nál vagy picivel felette kapcsol a ventilátor??? Mostanában figyeltem fel rá és kicsit zavar de sose megy pirosba még a közelébe se.

C1.4SE 8 szelep

Valamint a fűtés fokozat beállításánál csak a 4. fokozat műkszik. Mit tegyek?

Valaki help me!

A 100 fok nem probléma, mivel hivatalosan is akörül kell kapcsolnia, és egy zárt hűtőrendszerben még 120 foknál se forr fel a víz a nyomás miatt (és a műszered is csalhat pár fokot).

A fűtőventi előtétellenállását nézd meg, a pollenszűrőt kiszedve megtalálod, valszeg kiment a hőbiztije.

Elküldve
Az lehet attól, hogy az NZ-n van elosztó, és azt meg kell hajtani. Míg az SE-n DIS van, amin nincs meghajtani való.

Az nagyon jó lenne ha egyforma lenne, esetleg házastól áttenném, vagy a végét az ábrázolt módon kiigazítanám. Rákérdezek a gépműhelyben mit mondanak, ha a fokolás és az átmérők, távolságok stimmelnek, valahogy belefaragom :D

AC milyen kell? 3 bar? Milyen motorokhoz volt ilyen? Legtöbb bontóban, ha azt mondom c15se, akkor olyan nincs, de ki tudja a polcon meg lehet ott figyel valami 1.8-asba való.

Megvizsgáltam az SE tengelyét az olaj furat teljesen eltömődött, kő kemény beégett cucc van benne, ez magyarázza, hogy miért volt fokozatosan egyre nagyobb a kopás a 4. henger felé. Elég durva. Rengeteg olajsár volt a vezérmű házban, ragyás, porózus, ilyet még nem láttam, pedig volt olajzabáló motorom. A hengrekben, meg jól látszik a hónolás, nem értem, vagy gyűrűzték, de akkor miért nem takarították ki?!

Elküldve
A 100 fok nem probléma, mivel hivatalosan is akörül kell kapcsolnia, és egy zárt hűtőrendszerben még 120 foknál se forr fel a víz a nyomás miatt (és a műszered is csalhat pár fokot).

A fűtőventi előtétellenállását nézd meg, a pollenszűrőt kiszedve megtalálod, valszeg kiment a hőbiztije.

Úúúúú Pollenszűrő istenem (de jó, h szóba jött:)) elfelejtettem tenni bele na ígérem megjön a fizu veszek 1et a jó múltkor kivettem mert már kuka volt és teljesen elfelejtettem.

Nagyon szépen köszönöm a választ mellesleg.

Elküldve
Az nagyon jó lenne ha egyforma lenne, esetleg házastól áttenném, vagy a végét az ábrázolt módon kiigazítanám. Rákérdezek a gépműhelyben mit mondanak, ha a fokolás és az átmérők, távolságok stimmelnek, valahogy belefaragom :D

AC milyen kell? 3 bar? Milyen motorokhoz volt ilyen? Legtöbb bontóban, ha azt mondom c15se, akkor olyan nincs, de ki tudja a polcon meg lehet ott figyel valami 1.8-asba való.

Megvizsgáltam az SE tengelyét az olaj furat teljesen eltömődött, kő kemény beégett cucc van benne, ez magyarázza, hogy miért volt fokozatosan egyre nagyobb a kopás a 4. henger felé. Elég durva. Rengeteg olajsár volt a vezérmű házban, ragyás, porózus, ilyet még nem láttam, pedig volt olajzabáló motorom. A hengrekben, meg jól látszik a hónolás, nem értem, vagy gyűrűzték, de akkor miért nem takarították ki?!

Az összes hengerenkénti injektorosban (16 szelepesekben is) ilyen 3bar-os van.

Elküldve
Úúúúú Pollenszűrő istenem (de jó, h szóba jött:)) elfelejtettem tenni bele na ígérem megjön a fizu veszek 1et a jó múltkor kivettem mert már kuka volt és teljesen elfelejtettem.

Nagyon szépen köszönöm a választ mellesleg.

Nagyon szívesen. A pollenszűrő hiánya okozhatta is a hibát, ha elázott párszor az ellenállás, lehet csak oxidos a lába.

Elküldve
m_petya jól látom hogy te mezőfalvi vagy? és ha igen akkor ha odajutok tudsz esetleg segíteni az átalakításban? :D :wacko:

Hát nem igazán rendelkezem az átalakításhoz megfelelő szerszámokkal. Esetleg mondjuk ha lenne egy szerelő haverod, vele lehet hogy jobban járnál. de ha egyéb más probléma merül fel, és tudok akkor szivesen segítek.

Elküldve
Hát nem igazán rendelkezem az átalakításhoz megfelelő szerszámokkal. Esetleg mondjuk ha lenne egy szerelő haverod, vele lehet hogy jobban járnál. de ha egyéb más probléma merül fel, és tudok akkor szivesen segítek.

köszi :wacko:

Van szerelő haverom 2 is egy aki hivatalosan szerelőként dolgozik újvárosban csak nem nagyon ér rá ilyen egésznapos maszekolásra, a másik aki még tanuló és tuningőrült ő meg pesti de valahogy majd csak összhozom, szerencsére szerszámokkal elég jól állok, csak félek egyedül :D

Elküldve
köszi :wacko:

Van szerelő haverom 2 is egy aki hivatalosan szerelőként dolgozik újvárosban csak nem nagyon ér rá ilyen egésznapos maszekolásra, a másik aki még tanuló és tuningőrült ő meg pesti de valahogy majd csak összhozom, szerencsére szerszámokkal elég jól állok, csak félek egyedül :D

Szerszám nem sok kell: 10, 13, 15, 17, 19 dugós kulcs, kardáncsukló, szár hosszabbító, torx dugós kulcs a főtengely szíjtárcsa csavarhoz (pontos méretét fejből nem tudom), HF csavarok lehetnek torx fejűek, akkor ahhoz is. torx csavarhúzó (asszem T30-as) a vezérműszíj burkolathoz, vízpumpához talán 24-es villás, 19-es villás megfogni a vezérmű tengelyt, blitz fogó a bilincsekez, csillag és lapos csavarhúzó, nyomatékkulcs. A tőbbiek majd szólnak, ha kihagytam valamit.

Nem kell nagyon félni tőle, ha van "így csináld könyved", akkor gyerekjáték, meg itt a fórumon is hamar segítenek. És cseréltem blokkot az NZ-ben, 20 000 km-t mentem azóta gond nélkül.

Elküldve
Szerszám nem sok kell: 10, 13, 15, 17, 19 dugós kulcs, kardáncsukló, szár hosszabbító, torx dugós kulcs a főtengely szíjtárcsa csavarhoz (pontos méretét fejből nem tudom), HF csavarok lehetnek torx fejűek, akkor ahhoz is. torx csavarhúzó (asszem T30-as) a vezérműszíj burkolathoz, vízpumpához talán 24-es villás, 19-es villás megfogni a vezérmű tengelyt, blitz fogó a bilincsekez, csillag és lapos csavarhúzó, nyomatékkulcs. A tőbbiek majd szólnak, ha kihagytam valamit.

Nem kell nagyon félni tőle, ha van "így csináld könyved", akkor gyerekjáték, meg itt a fórumon is hamar segítenek. És cseréltem blokkot az NZ-ben, 20 000 km-t mentem azóta gond nélkül.

Az x14nz-k a vége fele már full torxosan jöttek ki, előtte vagy alig-, vagy egyáltalán nem volt rajtuk ilyen rondaság.

Generátor-, és HF csavarok: E12-es jelű torx dugókulcs

Hővédő lemez-, és vezérlésburkolat csavarok E10-es (de ezeket lehet akár hagyományos csillagkulccsal is kilazítani, mert nem komolyak)

Ékszíjtárcsa csavar: E12, vagy E14 (ez most fejből nem megy)

Elküldve

Még mindig vezérmű tengellyel szívok, felhívtam az embert akitől vettem, becsületesenek tűnik, pénzt is ad vissza, meg segít tengelyt szerezni. Azt mondja egyformák a tengelyek, és a 16 szelepes is jó bele. Igaz ez? Nem tudtok valami tengely katalógust, vagy táblázatot, pl azon a német honlapon, ahol mindenféle adatok fenn vannak váltókról, motorokról?

Ha ez tényleg igaz, akkor bármilyen DIS-es tengely jó lenne? Sajnos a gépműhelyből még nem jött válasz, nekik biztos lenne méret táblázatuk.

Elküldve

Sziasztok

A direkt szűrőkről szeretnék kicsit érdeklődni. Mennyire jó ez, mennyit ér. Lesz a motornak valami baja az idők során ha ezt berakom. Fogyasztás hogyan változik. Szval ha valaki tud pár hasznos infót adni azt megköszönném.

Elküldve
Sziasztok

A direkt szűrőkről szeretnék kicsit érdeklődni. Mennyire jó ez, mennyit ér. Lesz a motornak valami baja az idők során ha ezt berakom. Fogyasztás hogyan változik. Szval ha valaki tud pár hasznos infót adni azt megköszönném.

Mennyire jó ez? : Ha 1500 km-enként tísztítod, aztán újra olajozod, akkor annyira mint a gyári.

Lesz a motornak valami baja? : lesz, mert nem fogod 1500-anként kivenni, elpucolni, olajozgatni, tiszta-levegőben használni stb. és így simán retket szív a motor.

Arra gondoltál már hogy sport autókban, amiket utcára csinálnak, miért nem direktszűrő van gyárilag? :D Nem, nem azért mert az Insigna OPC, meg az M-es BMW tervezői még nem jutottak el erre a fejlettségi szintre. Egyszerűen nem utcára való. Kényes dolog, állandóan foglalkozni kell vele, és önmagában sz.rt nem ér :wacko:

Elküldve
Mennyire jó ez? : Ha 1500 km-enként tísztítod, aztán újra olajozod, akkor annyira mint a gyári.

Lesz a motornak valami baja? : lesz, mert nem fogod 1500-anként kivenni, elpucolni, olajozgatni, tiszta-levegőben használni stb. és így simán retket szív a motor.

Arra gondoltál már hogy sport autókban, amiket utcára csinálnak, miért nem direktszűrő van gyárilag? :D Nem, nem azért mert az Insigna OPC, meg az M-es BMW tervezői még nem jutottak el erre a fejlettségi szintre. Egyszerűen nem utcára való. Kényes dolog, állandóan foglalkozni kell vele, és önmagában sz.rt nem ér :wacko:

Jól mondod tesssó :wacko: :wacko: Maximum lesz 1 kis szívó hangja. De amúgy szart se ér ha egy fullgyári nem túl nagyteljesítményű motorra ráhajítanak egy direktet.

Elküldve
Az nagyon jó lenne ha egyforma lenne, esetleg házastól áttenném, vagy a végét az ábrázolt módon kiigazítanám. Rákérdezek a gépműhelyben mit mondanak, ha a fokolás és az átmérők, távolságok stimmelnek, valahogy belefaragom :D

AC milyen kell? 3 bar? Milyen motorokhoz volt ilyen? Legtöbb bontóban, ha azt mondom c15se, akkor olyan nincs, de ki tudja a polcon meg lehet ott figyel valami 1.8-asba való.

Megvizsgáltam az SE tengelyét az olaj furat teljesen eltömődött, kő kemény beégett cucc van benne, ez magyarázza, hogy miért volt fokozatosan egyre nagyobb a kopás a 4. henger felé. Elég durva. Rengeteg olajsár volt a vezérmű házban, ragyás, porózus, ilyet még nem láttam, pedig volt olajzabáló motorom. A hengrekben, meg jól látszik a hónolás, nem értem, vagy gyűrűzték, de akkor miért nem takarították ki?!

Mondjuk ilyen nem volt és talán már nem is lesz, de van helyette c14Se és c16Se!

Elküldve
Még mindig vezérmű tengellyel szívok, felhívtam az embert akitől vettem, becsületesenek tűnik, pénzt is ad vissza, meg segít tengelyt szerezni. Azt mondja egyformák a tengelyek, és a 16 szelepes is jó bele. Igaz ez? Nem tudtok valami tengely katalógust, vagy táblázatot, pl azon a német honlapon, ahol mindenféle adatok fenn vannak váltókról, motorokról?

Ha ez tényleg igaz, akkor bármilyen DIS-es tengely jó lenne? Sajnos a gépműhelyből még nem jött válasz, nekik biztos lenne méret táblázatuk.

A 16 V-s tengelyek sztem nem lesznek jók. Tedd át az NZ-ét az SE házába.

Elküldve
Sziasztok

A direkt szűrőkről szeretnék kicsit érdeklődni. Mennyire jó ez, mennyit ér. Lesz a motornak valami baja az idők során ha ezt berakom. Fogyasztás hogyan változik. Szval ha valaki tud pár hasznos infót adni azt megköszönném.

Mekkora motor?

Elküldve
A 16 V-s tengelyek sztem nem lesznek jók. Tedd át az NZ-ét az SE házába.

Legrosszab esetben az lesz, majd kierül milyet tudott szerezni a srác akitől vettem. Légszűrőházat érdemes cserélni? Az SE nagyobb?

Elküldve
Legrosszab esetben az lesz, majd kierül milyet tudott szerezni a srác akitől vettem. Légszűrőházat érdemes cserélni? Az SE nagyobb?

Érdemes, nem azért mert nagyobb, hanem mert másmilyen.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.