Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!!! Opel Astra F Caravanról van szó, 1.8 as motor , Multec központi befecskendezés. A következő hibát csinálja az autó, hidegen indul minden ok, de ebben a 40 fokos melegben, egy idő után leáll az autó, majd ha visszahűlt egy kicsit, újra ment.(A motor hőmérséklete normális keretek közt van). De az utóbbi napokban egyre sűrűbben állt meg, és egyre nehezebben akar újra indulni. Olyankor üzemanyagot sem fecskendez be, vagy minimálisat ahogy láttam, de ahogy hallottam a befecskendező szelep nyitogatott. Arra gondoltam hogy biztos az üzemanyagszivattyú a hibás. Ma újra megállt az autó ,kb 2-3 óra hossza után nagyon nehezen elindult, hazáig simán ment, majd a kapuban pár másodperc után elkezdett akadozni az alapjárat és megint leállt. Nem akart beindulni. Ekkor közbeiktattam a nyomó ágba az injektor elé egy nyomásmérőt. A következő indításra csodák csodájára megint indult. A nyomásmérő olyan 0,7 bar-t mutatott. És utána többször is indítottam és mindig indult meg tökéletes volt. Az ac elmelegedhet esetleg?!

Két nappal ezelőtt szétszedtem az injektort, de belül arany tiszta , a fojtószelep poti is jó, bár az ha rossza akkor sem okoz ilyen problámát h nem indul. Az alapjárati motor is rendben van. Amit nem néztem az a motorhőmérséklet szenzor, bár sztem amiatt még be kellene indulnia, és a MAP szenzor. Nagyjából a MAP szenzor és a motor fordulatszáma a fő jel ami alapján a keveréket előállítja. Tehát sztem a benzinnyomás és ez a két szenzor jele felé kellene méréseket végeznem...???

Valakinek van valami ötlete hogy mi lehet a hiba vagy mit nézzek át, vagy mit mérjek meg ??? (NAGYON FONTOS, melós autó!!!)

Ja még olyan kérdésem lenne hogy az utastérből hozzá lehet-e férni az üzemanyagszivattyúhoz? (mint pl a Vectra A sedan-nál)

Köszi mindenkinek

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!!! Opel Astra F Caravanról van szó, 1.8 as motor , Multec központi befecskendezés. A következő hibát csinálja az autó, hidegen indul minden ok, de ebben a 40 fokos melegben, egy idő után leáll az autó, majd ha visszahűlt egy kicsit, újra ment.(A motor hőmérséklete normális keretek közt van). De az utóbbi napokban egyre sűrűbben állt meg, és egyre nehezebben akar újra indulni. Olyankor üzemanyagot sem fecskendez be, vagy minimálisat ahogy láttam, de ahogy hallottam a befecskendező szelep nyitogatott. Arra gondoltam hogy biztos az üzemanyagszivattyú a hibás. Ma újra megállt az autó ,kb 2-3 óra hossza után nagyon nehezen elindult, hazáig simán ment, majd a kapuban pár másodperc után elkezdett akadozni az alapjárat és megint leállt. Nem akart beindulni. Ekkor közbeiktattam a nyomó ágba az injektor elé egy nyomásmérőt. A következő indításra csodák csodájára megint indult. A nyomásmérő olyan 0,7 bar-t mutatott. És utána többször is indítottam és mindig indult meg tökéletes volt. Az ac elmelegedhet esetleg?!

Két nappal ezelőtt szétszedtem az injektort, de belül arany tiszta , a fojtószelep poti is jó, bár az ha rossza akkor sem okoz ilyen problámát h nem indul. Az alapjárati motor is rendben van. Amit nem néztem az a motorhőmérséklet szenzor, bár sztem amiatt még be kellene indulnia, és a MAP szenzor. Nagyjából a MAP szenzor és a motor fordulatszáma a fő jel ami alapján a keveréket előállítja. Tehát sztem a benzinnyomás és ez a két szenzor jele felé kellene méréseket végeznem...???

Valakinek van valami ötlete hogy mi lehet a hiba vagy mit nézzek át, vagy mit mérjek meg ??? (NAGYON FONTOS, melós autó!!!)

Ja még olyan kérdésem lenne hogy az utastérből hozzá lehet-e férni az üzemanyagszivattyúhoz? (mint pl a Vectra A sedan-nál)

Köszi mindenkinek

Caravannál tudtommal csak az autó alól férsz hozzá az AC-pumpához. Lehet az AC-pumpa reléje is a ludas (kontakthibás), ezt ki lehetne szűrni, ha azt a nyomásmérést tudnád folyamatosan csinálni, és figyelni, mikor akadozni kezd, akkor leesik-e a nyomás, vagy nem. Lehet ez gyújtáshiba is, ha jól tudom, az 1.8-nak ugyanúgy induktív jeladós a gyújtása, mint az 1.6-nak, esetleg az a jeladó hülyülhet (a gyújtáselosztó alatti hengeres részben van, szétszedés előtt jelöld össze a házát a szelepházzal).

Elküldve

A nyomásmérőt rajta akarom most hagyni, mert ha ac baja van akkor az egyből látszik majd. Az ac reléje a biztosítéktéblában van vagy esetleg máshol?

Az induktív jeladót kimérem majd ,bár az indítózás alatt hallom kattogni a szelepet, és ha jól tudom az induktív jeladó (gyújtás jeladó) adja a befecskendezési ütemet, de sose tudni.

Amúgy Köszi a gyors választ!!! :rolleyes:

Elküldve

Az EGR vékuumcsöve ki volt törve egy kicsit, de azt megcsináltam pár nappal ezelőtt. Ezt az EGR szelepet hogyan lehet letesztelni?

Elküldve
Az EGR vékuumcsöve ki volt törve egy kicsit, de azt megcsináltam pár nappal ezelőtt. Ezt az EGR szelepet hogyan lehet letesztelni?

Lekötöd a vákumcsövét,ledugozód és teszel a szelep alá egy bevágott alulemezt.Hidd el,nem fog hiányozni. :rolleyes:

Elküldve
Lekötöd a vákumcsövét,ledugozód és teszel a szelep alá egy bevágott alulemezt.Hidd el,nem fog hiányozni. :rolleyes:

Csak a lekötött vákuumcsövet ne felejtse el lezárni <_<

Elküldve
A nyomásmérőt rajta akarom most hagyni, mert ha ac baja van akkor az egyből látszik majd. Az ac reléje a biztosítéktéblában van vagy esetleg máshol?

Az induktív jeladót kimérem majd ,bár az indítózás alatt hallom kattogni a szelepet, és ha jól tudom az induktív jeladó (gyújtás jeladó) adja a befecskendezési ütemet, de sose tudni.

Amúgy Köszi a gyors választ!!! :rolleyes:

Jobb lábtér, lila kocka. Legalábbis az enyémen.

391505.jpg

Elküldve

Sziasztok!

Tegnapi nap kicseréltem az összes hidrotőkét vadi újakra, mert már nagyon kerepelt melegen is! C18XE-ről van szó.

Azonban a helyzet változatlan, tegnap még úgy voltam vele, hogy biztos azért csinálja még mert újak és fel kell vennie az olajat, de ma még mindig úgyanúgy csinálja, pedig a csere óta már 70-80km-t mentem vele.

Nah most a kérdés az, hogy mi lehet még a felelős a kerepelésért?

Olajszint teljesen rendben van, én viszont a olajpumpára tudok gondolni, hogy kevés az olajnyomásom.

Üdv: Bandi

Elküldve
Sziasztok!

Tegnapi nap kicseréltem az összes hidrotőkét vadi újakra, mert már nagyon kerepelt melegen is! C18XE-ről van szó.

Azonban a helyzet változatlan, tegnap még úgy voltam vele, hogy biztos azért csinálja még mert újak és fel kell vennie az olajat, de ma még mindig úgyanúgy csinálja, pedig a csere óta már 70-80km-t mentem vele.

Nah most a kérdés az, hogy mi lehet még a felelős a kerepelésért?

Olajszint teljesen rendben van, én viszont a olajpumpára tudok gondolni, hogy kevés az olajnyomásom.

Üdv: Bandi

Vagy csak el vannak tömődve az olajjáratok a hengerfejben, vagy esetleg már a furatok vannak kikopva, amibe a hidrotőkék mennek.

Elküldve
Sziasztok!

Tegnapi nap kicseréltem az összes hidrotőkét vadi újakra, mert már nagyon kerepelt melegen is! C18XE-ről van szó.

Azonban a helyzet változatlan, tegnap még úgy voltam vele, hogy biztos azért csinálja még mert újak és fel kell vennie az olajat, de ma még mindig úgyanúgy csinálja, pedig a csere óta már 70-80km-t mentem vele.

Nah most a kérdés az, hogy mi lehet még a felelős a kerepelésért?

Olajszint teljesen rendben van, én viszont a olajpumpára tudok gondolni, hogy kevés az olajnyomásom.

Üdv: Bandi

Helló!

Nagynéném C12NZ-je is kerepelt annyira, hogy sokan dízelnek hitték. Hidrotőke cserére elvittük szerelőhöz, végül nem az volt a gond, hanem el volt kopva a vezérműtengely egyik foga teljesen. Bontottra csere után teljesen megszűnt a kerepelés.

Azt megnézted?

De ez csak egy tipp.

Üdv

Gábor

Elküldve
Sziasztok!

Tegnapi nap kicseréltem az összes hidrotőkét vadi újakra, mert már nagyon kerepelt melegen is! C18XE-ről van szó.

Azonban a helyzet változatlan, tegnap még úgy voltam vele, hogy biztos azért csinálja még mert újak és fel kell vennie az olajat, de ma még mindig úgyanúgy csinálja, pedig a csere óta már 70-80km-t mentem vele.

Nah most a kérdés az, hogy mi lehet még a felelős a kerepelésért?

Olajszint teljesen rendben van, én viszont a olajpumpára tudok gondolni, hogy kevés az olajnyomásom.

Üdv: Bandi

Régiek meg lettek vizsgálva vagy rögtön csere volt? Lehet a kikopott furat, eltömődött olajjárat, alacsony olajnyomás, de az is lehet, hogy nem a hidrotőkékkel van a gond hanem pl a hajtókar vagy főtengelycsapágyak kopotak és kopognak.

Elküldve

Gépsas nehezen indul, jóval többet kell tekertetni, mint régen. Van mikor alig bír beállni alapjáratra (szerintem hengerenként indul el -_-), meg hosszabb út után, megállok, kuplung be és majdnem lefullad, de ~500rpm-ről még tud menteni az ECU. Tippek? :rolleyes: Lehet nem ártana kitakarítani az injektorházat és alapjáratit, ugye? <_<

Elküldve
Gépsas nehezen indul, jóval többet kell tekertetni, mint régen. Van mikor alig bír beállni alapjáratra (szerintem hengerenként indul el -_-), meg hosszabb út után, megállok, kuplung be és majdnem lefullad, de ~500rpm-ről még tud menteni az ECU. Tippek? :rolleyes: Lehet nem ártana kitakarítani az injektorházat és alapjáratit, ugye? <_<

Esetleg a benzinszűrőt kicserélni, és körülnézni a gyertyák meg a gyújtás környékén.

Elküldve
Esetleg a benzinszűrőt kicserélni, és körülnézni a gyertyák meg a gyújtás környékén.

Benzinszűrő majdnem új, a régi 13 éveshez képest. <_< Gyertyák gyönyörűek. Azt mondjuk megfigyeltem, hogy nem mindig húz a verda úgy, ahogy kéne. Taposom neki és nemmegy, aztán meglódul. Tankolok etanolt, hátha kitakarítja. :rolleyes:

Elküldve

Köszi a válaszokat!

A hidrotőkék furata biztos nincs kikopva, mert mindegyik passzosan jött ki, és az újak is passzosan mentek bele.

A vezérműtengelyt nem néztem meg, csak szemrevételezéssel, és úgy jónak tűnt, bár van két másik de azok c20xe-ből lettek bontva, megpróbáljam azokra kicserélni? Abba a motorba nem volt kerepelés egyáltalán!

A hengerfejben az olajfuratok mekkorák és nagyjából hogy rendeződnek el? Ha megint szétszedem alaposabban körbenézek mindent, de őszintén szólva ilyenekre nem is gondoltam...

Köszi a segítséget, még azt válaszolja meg valaki légyszi, hogy a c20xe vezérműtengelyeit átrakhatom-e ebbe?!

Üdv: Bandi

Elküldve
Köszi a válaszokat!

A hidrotőkék furata biztos nincs kikopva, mert mindegyik passzosan jött ki, és az újak is passzosan mentek bele.

A vezérműtengelyt nem néztem meg, csak szemrevételezéssel, és úgy jónak tűnt, bár van két másik de azok c20xe-ből lettek bontva, megpróbáljam azokra kicserélni? Abba a motorba nem volt kerepelés egyáltalán!

A hengerfejben az olajfuratok mekkorák és nagyjából hogy rendeződnek el? Ha megint szétszedem alaposabban körbenézek mindent, de őszintén szólva ilyenekre nem is gondoltam...

Köszi a segítséget, még azt válaszolja meg valaki légyszi, hogy a c20xe vezérműtengelyeit átrakhatom-e ebbe?!

Üdv: Bandi

Szerintem más a 2.0, mint az 1.8.

Viszont neki van 1.8 : http://www.opelforum.hu/index.php?showuser=2253

Keresd meg privátban :rolleyes:

Elküldve
Gépsas nehezen indul, jóval többet kell tekertetni, mint régen. Van mikor alig bír beállni alapjáratra (szerintem hengerenként indul el -_-), meg hosszabb út után, megállok, kuplung be és majdnem lefullad, de ~500rpm-ről még tud menteni az ECU. Tippek? :rolleyes: Lehet nem ártana kitakarítani az injektorházat és alapjáratit, ugye? <_<

Mit jelent hogy nehezen indul? Nekem amióta etanolt is tankolok hidegen soha nem indul azonnal, csak úgy 2-3 másodperc alatt.

Elküldve
Mit jelent hogy nehezen indul? Nekem amióta etanolt is tankolok hidegen soha nem indul azonnal, csak úgy 2-3 másodperc alatt.

E85-el jársz tisztán ?

Na majd télen megérted, hogy mit jelet az : nehezen indul :rolleyes: <_< -_- :D

Elküldve
E85-el jársz tisztán ?

Na majd télen megérted, hogy mit jelet az : nehezen indul :rolleyes: <_< -_- :D

Nem-nem, felesben átalakító nélkül, eddig aleghidegebb teszt -14-fokban volt, akkor is indult úgy 4 másodperc alatt. Arra értettem hogy nehezen indul, hogy amikot tiszta benzinnel jártam akkor szinte azonnal elindult, most meg mittudomén 2-3 szor átfordul a motor.

Elküldve
Köszi a válaszokat!

A hidrotőkék furata biztos nincs kikopva, mert mindegyik passzosan jött ki, és az újak is passzosan mentek bele.

A vezérműtengelyt nem néztem meg, csak szemrevételezéssel, és úgy jónak tűnt, bár van két másik de azok c20xe-ből lettek bontva, megpróbáljam azokra kicserélni? Abba a motorba nem volt kerepelés egyáltalán!

A hengerfejben az olajfuratok mekkorák és nagyjából hogy rendeződnek el? Ha megint szétszedem alaposabban körbenézek mindent, de őszintén szólva ilyenekre nem is gondoltam...

Köszi a segítséget, még azt válaszolja meg valaki légyszi, hogy a c20xe vezérműtengelyeit átrakhatom-e ebbe?!

Üdv: Bandi

Miért is kellene vezérműtengelyt cserélni? Ha azok kopottak akkor az szemmel is jól látható. Szerintem nem jellemző, hogy az kopjon el. Másik motorét én sem tenném bele mert kicsi az esélye, hogy ugyanolyan.

Hajtókar csapágyakat meg tudod valahogyan nézni? Vagy annyira nem bontod szét? Tuti szelephang amit hallasz?

Elküldve
Mit jelent hogy nehezen indul? Nekem amióta etanolt is tankolok hidegen soha nem indul azonnal, csak úgy 2-3 másodperc alatt.

Jóde egy szót sem említettem arról, hogy etanolozok. :rolleyes: Tiszta benzin üzem. <_<

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.