Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

valaki meg tudja mondani nekem hogy a befecskendezőszelepek felett ami van "hosszúléc" (amin keresztül benzint kapnak a szelepek) annak a végén szemböl nézve balra van egy ha jól tudom egy szelep amin keresztül meg lehet mérni a benzinnyomást a lécben. van ezen egy kupak amit levettem. na hogyha jár a motor csakugy folyik belöle sugárban a benzin. ennek igy kell müködnie? ja amugy 1.4 16V motor(X14XE).

köszi

Link to comment
Megosztás:

valaki meg tudja mondani nekem hogy a befecskendezőszelepek felett ami van "hosszúléc" (amin keresztül benzint kapnak a szelepek) annak a végén szemböl nézve balra van egy ha jól tudom egy szelep amin keresztül meg lehet mérni a benzinnyomást a lécben. van ezen egy kupak amit levettem. na hogyha jár a motor csakugy folyik belöle sugárban a benzin. ennek igy kell müködnie? ja amugy 1.4 16V motor(X14XE).

köszi

Rosszul zár a szelep a benzinhíd végén.Nem egészséges éppen,elég tűzveszélyes.

Link to comment
Megosztás:

Rosszul zár a szelep a benzinhíd végén.Nem egészséges éppen,elég tűzveszélyes.

még szerencse hogy van egy kupak a végén és nem engedi ki a benyát :rolleyes:

és azt nem tudod véletlenül hogy emiatt lehetnek inditási nehézségek molog motornál?

mert nekem azt csinálja hogy ha a meleg mocit leállitom és minél késöbb inditom be annál nehezebben indul.

ja és még 1 kérdés: ha az 1vezetékes lambdaszondát lehuzom a csatirol nincs sárgalámpám és ugyanugy megy a moci. ez igy normális?

Link to comment
Megosztás:

még szerencse hogy van egy kupak a végén és nem engedi ki a benyát :rolleyes:

és azt nem tudod véletlenül hogy emiatt lehetnek inditási nehézségek molog motornál?

mert nekem azt csinálja hogy ha a meleg mocit leállitom és minél késöbb inditom be annál nehezebben indul.

ja és még 1 kérdés: ha az 1vezetékes lambdaszondát lehuzom a csatirol nincs sárgalámpám és ugyanugy megy a moci. ez igy normális?

Persze,hogy nehezebben indul,falsot szív a benzinhíd ott és emiatt nem marad meg a nyomás a hídban.Ezt az AC-nak minden indításkor fel kell építenie és a felhalmozódott levegőt kidolgoznia.

Elvileg,ha lehúzod a lambda csatiját,az ECU átáll vészprogramra és világítani kellene a chack control lámpának.

Indításkor világit?

Link to comment
Megosztás:

bocs véletlen nyomtam rá.

semmit se jelez nincs sárga lámpa, kiolvastam és nincs hibakód. alapjárat ugyanannyi, ugyanolyan, ugyanugy megy, csak kb 3km-en néztem városban, többet nem mertem nem akartam kárositani semmit se ugyhogy visszadugtam. szoval azt mondod a hibás szelep miatt csinálhat olyat mert nálam az van, hogyha bemelegszik a motor akkor 1-2perc mulva pöccre indul, de 15p múlva beindul 1 félpillanatra de le is fullad, ezt 2x eljátcca utána megmarad, ha 1 ora mulva inditok akkor kb 3-4mp kell mire beindul de meg is marad rendesen. hidegen meg olyat csinál hogy ingadozik az alapjárat pár mp-ig söt le is akar fulladni de utána beáll szépen. lehet hogy ez a gond vele? és a szonda? arra mit mondasz?

Link to comment
Megosztás:

nem forulatszámmérős az óra,elvileg ofordulatszámmérősre ki lehet cserélni?

Igazából úgy kellne működnie, hogy kírja a pillanatnyi sebességet 53Km/óráíg, ha van akkor dob hibakódot, utánna meg azt a sok X-et, amit neked is, mert a kijelzőt teszteli. Nem tudom árulnak-e külön jeladót, milyen az óra fordulatszámmérős?
akkor Viszont ezeket az xxxxx azért írja mert nem jó?Kompletten cseréljem ki?Mit tanácsolsz?

Ja előtte le kell húzni valami szondát ,hogy mutassa a km /h?Mit kell lehúzni?Bocsi az értetlenségemet.....

Link to comment
Megosztás:

nem forulatszámmérős az óra,elvileg ofordulatszámmérősre ki lehet cserélni?akkor Viszont ezeket az xxxxx azért írja mert nem jó?Kompletten cseréljem ki?Mit tanácsolsz?

A sok x-et mindegyik kiírja, de előtte ki kellene a pillanatnyi sebeséget, vagy ha nem jó a jeladó akkor a --jelet. Lehet cserélni akár fordulatszám mérősre is, a leírás a GYÍK-ben.

Link to comment
Megosztás:

Üdv all. Mentem ma a nagy hőségbe vagy 90 Km-t 100-120-as tempóval és mikor hazaértem feltűnt, hogy a gépsas nem áll vissza csak egy olyan 1500-as alapjáratra. Leállítottam, vártam 10 percet, indítottam és akkor is kb. 1500-re állt be stabilan. Járt már így valaki? Mi teheti ezt? Alapjárati? Vákumcső? A nagy melegben (38fok) még a motorteret sem volt kedvem kinyitni :rolleyes: (nameg az utolsó 15 km-en elkezdett sebesség függően nyikorogni a fékem mintha picit ütne vmelyik tárcsa, de ha még fékeztem is rá akkor fülsüketítő volt. De szerintem ez nem kapcsolódik az alapjárati problemhez. Valszeg csak kicsit jobban beleért a pofa a tárcsába mint szokott)

Ilyen emelkedett fordulatszámos megállásom nekem is előfordul néha. De még nem jöttem rá az okára.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelenlegi C14SE mocimat szeretném C16SE cserélni kompletten lenne egy motor 35.000HUF-ért! Kábelköteggel elektronikával együtt! AC-ét is kellene cserélni szerintetek?

Előre is köszike az infót!

http://kepfeltoltes.hu/100712/ShowImage.as...ltoltes.hu_.jpg

C14SE-ről C16SE-re? Ott nem kell AC-pumpát cserélni, mindegyik a nagynyomású fajtával megy.

Aszem megoldottam. Az alapjárati tengelye nem jött ki eléggé. Kicsit állítottam a max kitolódásán és az alapjárat perfect <_<

Hogyan? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Diag. módban amikor mozgatja oda-vissza, akkor a "vissza" fázisnál megfogtam a tengelyt hogy hagyjon ki 2-3 lépést, így 2-3 lépésnyivel magasabb lesz a felső holtpontja. Az alapjárati motor (bár inkább az ECU) úgymond hülye mert csak fix intervallumok között mozog. Szal meg se próbálja a határértéken kívülre tolni a tengelyt, holott lehet épp arra lenne szükség, mert pl. szorul kicsit és kimaradt 1-2 lépés. Ő ezt nem tudja mert nincs pozíció visszajelzés az ECU felé. És most ilyen home made módszerrel segítettem rajta :rolleyes: Bevált

Link to comment
Megosztás:

Diag. módban amikor mozgatja oda-vissza, akkor a "vissza" fázisnál megfogtam a tengelyt hogy hagyjon ki 2-3 lépést, így 2-3 lépésnyivel magasabb lesz a felső holtpontja. Az alapjárati motor (bár inkább az ECU) úgymond hülye mert csak fix intervallumok között mozog. Szal meg se próbálja a határértéken kívülre tolni a tengelyt, holott lehet épp arra lenne szükség, mert pl. szorul kicsit és kimaradt 1-2 lépés. Ő ezt nem tudja mert nincs pozíció visszajelzés az ECU felé. És most ilyen home made módszerrel segítettem rajta :rolleyes: Bevált

Lehet az is megoldotta volna a problémát, ha leveszed egy kicsit az akkusarut, attól a motorvezérlő is alaphelyzetbe áll.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok még ezen a fórumon, de úgy láttam itt sok a hozzáértő, ezért gyorsan regisztráltam.

A következő tünetek enyhítésére, illetve orvoslására kérném a segítségeteket.

Az öreg kecském mostanában olyat produkál, hogy beindítás után nem sokkal (2perc és 30perc között, amikor neki tetszik) kigyullad a narancs motor-check lámpa és égve is marad. Az alapjárat a lámpa kigyulladása előtt is magas, 1000-1500 közötti, mikor mennyi. A fogyasztás is 10l körül alakul, sokallom még városban is. Ha áll egy ideig, akkor kezdi a folyamatot elölről. Ha felpörgetem a motort, akkor lassan esik le a fordulatszám.

Nem szeretnék kókler szerelők kísérleti bábújává válni rengeteg pénzért ( ezt cseréljük, azt cseréljük, hátha valami beválik) , remélem ti tapasztalat alapján jobban be tudjátok határolni a lehetséges hibát.

Sajnos elég láma vagyok az autómhoz, ezért legyetek szívesek szájbarágósan írni, mint a dinka gyereknek. :rolleyes: Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.