Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

valaki meg tudja mondani nekem hogy a befecskendezőszelepek felett ami van "hosszúléc" (amin keresztül benzint kapnak a szelepek) annak a végén szemböl nézve balra van egy ha jól tudom egy szelep amin keresztül meg lehet mérni a benzinnyomást a lécben. van ezen egy kupak amit levettem. na hogyha jár a motor csakugy folyik belöle sugárban a benzin. ennek igy kell müködnie? ja amugy 1.4 16V motor(X14XE).

köszi

Elküldve
valaki meg tudja mondani nekem hogy a befecskendezőszelepek felett ami van "hosszúléc" (amin keresztül benzint kapnak a szelepek) annak a végén szemböl nézve balra van egy ha jól tudom egy szelep amin keresztül meg lehet mérni a benzinnyomást a lécben. van ezen egy kupak amit levettem. na hogyha jár a motor csakugy folyik belöle sugárban a benzin. ennek igy kell müködnie? ja amugy 1.4 16V motor(X14XE).

köszi

Rosszul zár a szelep a benzinhíd végén.Nem egészséges éppen,elég tűzveszélyes.

Elküldve
Rosszul zár a szelep a benzinhíd végén.Nem egészséges éppen,elég tűzveszélyes.

még szerencse hogy van egy kupak a végén és nem engedi ki a benyát :rolleyes:

és azt nem tudod véletlenül hogy emiatt lehetnek inditási nehézségek molog motornál?

mert nekem azt csinálja hogy ha a meleg mocit leállitom és minél késöbb inditom be annál nehezebben indul.

ja és még 1 kérdés: ha az 1vezetékes lambdaszondát lehuzom a csatirol nincs sárgalámpám és ugyanugy megy a moci. ez igy normális?

Elküldve
még szerencse hogy van egy kupak a végén és nem engedi ki a benyát :rolleyes:

és azt nem tudod véletlenül hogy emiatt lehetnek inditási nehézségek molog motornál?

mert nekem azt csinálja hogy ha a meleg mocit leállitom és minél késöbb inditom be annál nehezebben indul.

ja és még 1 kérdés: ha az 1vezetékes lambdaszondát lehuzom a csatirol nincs sárgalámpám és ugyanugy megy a moci. ez igy normális?

Persze,hogy nehezebben indul,falsot szív a benzinhíd ott és emiatt nem marad meg a nyomás a hídban.Ezt az AC-nak minden indításkor fel kell építenie és a felhalmozódott levegőt kidolgoznia.

Elvileg,ha lehúzod a lambda csatiját,az ECU átáll vészprogramra és világítani kellene a chack control lámpának.

Indításkor világit?

Elküldve
Elvileg,ha lehúzod a lambda csatiját,az ECU átáll vészprogramra és világítani kellene a chack control lámpának.

Indításkor világit?

Hozzátehetem, hogy üzem meleg motornál? :rolleyes:

Elküldve

bocs véletlen nyomtam rá.

semmit se jelez nincs sárga lámpa, kiolvastam és nincs hibakód. alapjárat ugyanannyi, ugyanolyan, ugyanugy megy, csak kb 3km-en néztem városban, többet nem mertem nem akartam kárositani semmit se ugyhogy visszadugtam. szoval azt mondod a hibás szelep miatt csinálhat olyat mert nálam az van, hogyha bemelegszik a motor akkor 1-2perc mulva pöccre indul, de 15p múlva beindul 1 félpillanatra de le is fullad, ezt 2x eljátcca utána megmarad, ha 1 ora mulva inditok akkor kb 3-4mp kell mire beindul de meg is marad rendesen. hidegen meg olyat csinál hogy ingadozik az alapjárat pár mp-ig söt le is akar fulladni de utána beáll szépen. lehet hogy ez a gond vele? és a szonda? arra mit mondasz?

Elküldve

nem forulatszámmérős az óra,elvileg ofordulatszámmérősre ki lehet cserélni?

Igazából úgy kellne működnie, hogy kírja a pillanatnyi sebességet 53Km/óráíg, ha van akkor dob hibakódot, utánna meg azt a sok X-et, amit neked is, mert a kijelzőt teszteli. Nem tudom árulnak-e külön jeladót, milyen az óra fordulatszámmérős?
akkor Viszont ezeket az xxxxx azért írja mert nem jó?Kompletten cseréljem ki?Mit tanácsolsz?

Ja előtte le kell húzni valami szondát ,hogy mutassa a km /h?Mit kell lehúzni?Bocsi az értetlenségemet.....

Elküldve
nem forulatszámmérős az óra,elvileg ofordulatszámmérősre ki lehet cserélni?akkor Viszont ezeket az xxxxx azért írja mert nem jó?Kompletten cseréljem ki?Mit tanácsolsz?

A sok x-et mindegyik kiírja, de előtte ki kellene a pillanatnyi sebeséget, vagy ha nem jó a jeladó akkor a --jelet. Lehet cserélni akár fordulatszám mérősre is, a leírás a GYÍK-ben.

Elküldve

Sziasztok!

Jelenlegi C14SE mocimat szeretném C16SE cserélni kompletten lenne egy motor 35.000HUF-ért! Kábelköteggel elektronikával együtt! AC-ét is kellene cserélni szerintetek?

Előre is köszike az infót!

ShowImage.aspx_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Üdv all. Mentem ma a nagy hőségbe vagy 90 Km-t 100-120-as tempóval és mikor hazaértem feltűnt, hogy a gépsas nem áll vissza csak egy olyan 1500-as alapjáratra. Leállítottam, vártam 10 percet, indítottam és akkor is kb. 1500-re állt be stabilan. Járt már így valaki? Mi teheti ezt? Alapjárati? Vákumcső? A nagy melegben (38fok) még a motorteret sem volt kedvem kinyitni :rolleyes: (nameg az utolsó 15 km-en elkezdett sebesség függően nyikorogni a fékem mintha picit ütne vmelyik tárcsa, de ha még fékeztem is rá akkor fülsüketítő volt. De szerintem ez nem kapcsolódik az alapjárati problemhez. Valszeg csak kicsit jobban beleért a pofa a tárcsába mint szokott)

Ilyen emelkedett fordulatszámos megállásom nekem is előfordul néha. De még nem jöttem rá az okára.

Elküldve
Sziasztok!

Jelenlegi C14SE mocimat szeretném C16SE cserélni kompletten lenne egy motor 35.000HUF-ért! Kábelköteggel elektronikával együtt! AC-ét is kellene cserélni szerintetek?

Előre is köszike az infót!

http://kepfeltoltes.hu/100712/ShowImage.as...ltoltes.hu_.jpg

C14SE-ről C16SE-re? Ott nem kell AC-pumpát cserélni, mindegyik a nagynyomású fajtával megy.

Aszem megoldottam. Az alapjárati tengelye nem jött ki eléggé. Kicsit állítottam a max kitolódásán és az alapjárat perfect <_<

Hogyan? :rolleyes:

Elküldve

Diag. módban amikor mozgatja oda-vissza, akkor a "vissza" fázisnál megfogtam a tengelyt hogy hagyjon ki 2-3 lépést, így 2-3 lépésnyivel magasabb lesz a felső holtpontja. Az alapjárati motor (bár inkább az ECU) úgymond hülye mert csak fix intervallumok között mozog. Szal meg se próbálja a határértéken kívülre tolni a tengelyt, holott lehet épp arra lenne szükség, mert pl. szorul kicsit és kimaradt 1-2 lépés. Ő ezt nem tudja mert nincs pozíció visszajelzés az ECU felé. És most ilyen home made módszerrel segítettem rajta :rolleyes: Bevált

Elküldve
Diag. módban amikor mozgatja oda-vissza, akkor a "vissza" fázisnál megfogtam a tengelyt hogy hagyjon ki 2-3 lépést, így 2-3 lépésnyivel magasabb lesz a felső holtpontja. Az alapjárati motor (bár inkább az ECU) úgymond hülye mert csak fix intervallumok között mozog. Szal meg se próbálja a határértéken kívülre tolni a tengelyt, holott lehet épp arra lenne szükség, mert pl. szorul kicsit és kimaradt 1-2 lépés. Ő ezt nem tudja mert nincs pozíció visszajelzés az ECU felé. És most ilyen home made módszerrel segítettem rajta :rolleyes: Bevált

Lehet az is megoldotta volna a problémát, ha leveszed egy kicsit az akkusarut, attól a motorvezérlő is alaphelyzetbe áll.

Elküldve
C14SE-ről C16SE-re? Ott nem kell AC-pumpát cserélni, mindegyik a nagynyomású fajtával megy.

Hogyan? :rolleyes:

Kábelköteg csere? + ugy tudom összemegy az F13-as váltóval ugyebár ?

Elküldve
néztem a GYIK-ba a c14nz-ről SE-re, mi a kettő közt a különbség???

C14NZ --> 60LE --> 103 Nm / 2600 Rpm Központi Befecskendezés

C14SE --> 82LE --> 113 Nm / 3400 Rpm Hengerenkénti Befecskendezés

Elküldve
C14NZ --> 60LE --> 103 Nm / 2600 Rpm Központi Befecskendezés

C14SE --> 82LE --> 113 Nm / 3400 Rpm Hengerenkénti Befecskendezés

Ennyi nyomaték többletért nem éri meg belevágni szvsz.

Elküldve
Ennyi nyomaték többletért nem éri meg belevágni szvsz.

Pedig ez a legolcsóbb, és legbiztosabb motortuning.

+ 22 lóerő. Milyen sárkányos matrica, sportlégszűrő, és dob ad ennyit? :rolleyes:

Elküldve
Pedig ez a legolcsóbb, és legbiztosabb motortuning.

+ 22 lóerő. Milyen sárkányos matrica, sportlégszűrő, és dob ad ennyit? :rolleyes:

Lóerő az egy dolog, de mikor odalépsz nem a lóerőt, inkább a Nm érzed az ízületeiden:P

Elküldve
Lóerő az egy dolog, de mikor odalépsz nem a lóerőt, inkább a Nm érzed az ízületeiden:P

Igen, de ő nem 1400-as fordulatnál lép oda, hanem mondjuk 3000-nél! Akkor már mindjárt más a kása Mása! :rolleyes:

Elküldve
Ennyi nyomaték többletért nem éri meg belevágni szvsz.

Mondja ezt egy traktoros, akinek annyi nyomatéka van, hogy kapásból megcsavarja a plussz féltengelyem. :rolleyes:

Elküldve

Sziasztok! Új vagyok még ezen a fórumon, de úgy láttam itt sok a hozzáértő, ezért gyorsan regisztráltam.

A következő tünetek enyhítésére, illetve orvoslására kérném a segítségeteket.

Az öreg kecském mostanában olyat produkál, hogy beindítás után nem sokkal (2perc és 30perc között, amikor neki tetszik) kigyullad a narancs motor-check lámpa és égve is marad. Az alapjárat a lámpa kigyulladása előtt is magas, 1000-1500 közötti, mikor mennyi. A fogyasztás is 10l körül alakul, sokallom még városban is. Ha áll egy ideig, akkor kezdi a folyamatot elölről. Ha felpörgetem a motort, akkor lassan esik le a fordulatszám.

Nem szeretnék kókler szerelők kísérleti bábújává válni rengeteg pénzért ( ezt cseréljük, azt cseréljük, hátha valami beválik) , remélem ti tapasztalat alapján jobban be tudjátok határolni a lehetséges hibát.

Sajnos elég láma vagyok az autómhoz, ezért legyetek szívesek szájbarágósan írni, mint a dinka gyereknek. :rolleyes: Előre is köszönöm.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.