Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
Helló!

Megvettem a gyújtókábel szettet, mert a régi áthúzott. Beraktam. Autó menettulajdonságain nemigen változtatott, megmaradt a dadogós-rángatós tulajdonsága.

Tegnap éjjel értem csak haza, ma reggel vettem észre az iménti jelenséget:

A jó az, hogy nem én tekertem fel a vonóhorogra, és nem is álltam meg sehol (kb 100 km pályán).

Elkezdtem kihúzni, merthát egyszer csak elfogy, meg így nem maradhat:

Nemigen akart elfogyni :D

Akkor hagytam abba, amikor már nem tudtam többet kihúzni, de még láttam, hogy van benne. Beindítottam, érezhetően eltömődött.

Pötty86-nak a rángatás, lefulladásra úgy néz ki megtaláltunk a bűnöst a hall-jeladó személyében. Legalábbis az enyémmel az Ö kocsija nem rángat, az Ö jeladójával az én kocsim igen. Szerintem akkor egyértelmű nem?

Nem tünt el egy pulikutya valahol a környéken? ^_^

Ja és a tiltás 1-2-ben még megvan. :P

Módosítva : zotya975
Elküldve
Pötty86-nak a rángatás, lefulladásra úgy néz ki megtaláltunk a bűnöst a hall-jeladó személyében. Legalábbis az enyémmel az Ö kocsija nem rángat, az Ö jeladójával az én kocsim igen. Szerintem akkor egyértelmű nem?

Nem tünt el egy pulikutya valahol a környéken? :D

Ja és a tiltás 1-2-ben még megvan. ^_^

Esélyes :P

Elküldve
Esélyes :P

Csak mert a multkor adtam neki egy félig rossz gyujtásmodult ugyanerre a hibára, és napokig jó volt, szerencsére még nem vett másikat, mert megint előjött a hiba. Na aztán most egymás mellé állítottuk a két kocsit, kicseréltünk minden létező dolot a gyujtás környékén ( benzint kapott amikor nem indult), és úgy néz ki a Hall-jeladó cserekor javult meg. Azért volt egy kis baki az ellenpróbakor, amikor a rossz jaldót próbáltuk bele az enyémbe véletlenül visszaraktam a sajátomat, próbakör....hát ebben meg műkszik, bakker! :D De aztán amikor felnyitottuk rájöttünk a turpisságra. ^_^

Elküldve
Csak mert a multkor adtam neki egy félig rossz gyujtásmodult ugyanerre a hibára, és napokig jó volt, szerencsére még nem vett másikat, mert megint előjött a hiba. Na aztán most egymás mellé állítottuk a két kocsit, kicseréltünk minden létező dolot a gyujtás környékén ( benzint kapott amikor nem indult), és úgy néz ki a Hall-jeladó cserekor javult meg. Azért volt egy kis baki az ellenpróbakor, amikor a rossz jaldót próbáltuk bele az enyémbe véletlenül visszaraktam a sajátomat, próbakör....hát ebben meg műkszik, bakker! :D De aztán amikor felnyitottuk rájöttünk a turpisságra. ^_^

A lényeg, hogy sikerült kiszűrni. Azért ezek még elég egyszerű autók, nemrég nézegettem egyik kollégám Mazdájának a motorterét, hát abban nem állnék neki még gyertyát cserélni se.

Elküldve
A lényeg, hogy sikerült kiszűrni. Azért ezek még elég egyszerű autók, nemrég nézegettem egyik kollégám Mazdájának a motorterét, hát abban nem állnék neki még gyertyát cserélni se.

Én is örülök, attól féltem, hogy mindent kicserélünk, és nem javul meg, lehet akár egy kábelszakadás is valahol, ami néha elveszi a gyujtást, sose találnánk meg.

Elküldve
Jaja, azt néztem én is, mintha hiányozna a középelektródából egy darab :rolleyes:

Az a darab onnan legálisan hiányzik, ez SplitFire Sportgyertya (nem én tettem bele).

ilyen é

Hézagot nem tudom mennyinek kéne lenni :S. Főleg mert ennél a típusnál elég csálén is áll.

Ismerős akié volt az autó, azt mondta, ezt a gyertyát sose kell cserélni. Lehet mégis? Vagy próbáljam meg szűkíteni a hézagot klasszikus módszerrel?

Mennyire?

Üdv

Gábor

Elküldve
Az a darab onnan legálisan hiányzik, ez SplitFire Sportgyertya (nem én tettem bele).

ilyen é

Hézagot nem tudom mennyinek kéne lenni :S. Főleg mert ennél a típusnál elég csálén is áll.

Ismerős akié volt az autó, azt mondta, ezt a gyertyát sose kell cserélni. Lehet mégis? Vagy próbáljam meg szűkíteni a hézagot klasszikus módszerrel?

Mennyire?

Üdv

Gábor

Jobban jársz ha bemész egy opel szervízbe, vagy a Csergőhöz, és kérsz szépen négy darab GM-es gyári gyertyát a szekérhez. A hézag meg valahol 0,8 mili környékén legyen.

Elküldve
Az a darab onnan legálisan hiányzik, ez SplitFire Sportgyertya (nem én tettem bele).

ilyen é

Hézagot nem tudom mennyinek kéne lenni :S. Főleg mert ennél a típusnál elég csálén is áll.

Ismerős akié volt az autó, azt mondta, ezt a gyertyát sose kell cserélni. Lehet mégis? Vagy próbáljam meg szűkíteni a hézagot klasszikus módszerrel?

Mennyire?

Üdv

Gábor

Olyan gyertyát még nem gyártottak amit ne kéne X km után cserélni. :rolleyes:

Tényleg jobban járnál ha vennél 4db gyári 2 pólusút hozzá.....

Elküldve
Jobban jársz ha bemész egy opel szervízbe, vagy a Csergőhöz, és kérsz szépen négy darab GM-es gyári gyertyát a szekérhez. A hézag meg valahol 0,8 mili környékén legyen.

Én 0,7-el járok, 30 ezrenként cserélem az NGK egypólusút, a színe a tökéletesnél is tökéletesebb immáron 95 ezer kilométer óta, amióta nálam van a szekér.

Egy garnitúra 3800 Ft-ba kerül, és a lefutott 30 ezer kilométer után is 0,7 marad a hézaga. Ennél több nem kell. Gyakorlatilag nincs szükség a csere perióduson belül ellenőrzésre. Pedig már óra szerint is veri a 250 ezer kilométert....... egyébként a Mindenható tudja csak, hogy mennyi! :rolleyes:

Elküldve

Üdv! Ez szerintetek is HF tömítés csere lesz?

Kattints Ide!

Kattints Ide!

A víz számottevően nem fogy, de az olaj mintha fogyna. Nem fekete a kiegyenlítőben levő víz sem.

Egy cserét azért megérdemel a kép alapján? (okozhat HF tömítés melegen torpanást ill. enyhén egyenletlen alapjáratot (néha mintha ki.ki hagyna egy henger, de gyergyák és kábelek újak))

Elküldve
Üdv! Ez szerintetek is HF tömítés csere lesz?

Kattints Ide!

Kattints Ide!

A víz számottevően nem fogy, de az olaj mintha fogyna. Nem fekete a kiegyenlítőben levő víz sem.

Egy cserét azért megérdemel a kép alapján? (okozhat HF tömítés melegen torpanást ill. enyhén egyenletlen alapjáratot (néha mintha ki.ki hagyna egy henger, de gyergyák és kábelek újak))

Szerintem nem, és nem. :rolleyes:

Elküldve

Olaj kb. 1-1,5 hónapja pont szintig volt öntve, ma meg néztem és kb. 1/4-e hiányzott. (pedig nem sokat járkáltunk vele mert külföldön voltunk) Lehet kicsit csökkent a vízszint is, de folydogál a hűtőm és nemrég beöntöttem neki egy adag hűtőtömítőt és a kiegyenlítőben még mindig úszkálnak a darabjai... nem bírtam kimosni belőle. (bár nem hatott semmit :S ) A HF oldalán azt a vizet pedig akárhányszor letörlöm, mindig megjelenik. biztos, hogyn em a hűtőről kerül oda mert a másik oldal csepeg (kicsit) az alsó sarka. Van egy tartalék HF tömítésem, lehet felhasználom :S Ti szoktátok cserélni a HF csavarokat mindig? Sztem még ez az eredeti tömítés a csavarokkal együtt. Kibírhat egy cserét? Gáz lenne beleszakítani :rolleyes:

Elküldve
Olaj kb. 1-1,5 hónapja pont szintig volt öntve, ma meg néztem és kb. 1/4-e hiányzott. (pedig nem sokat járkáltunk vele mert külföldön voltunk) Lehet kicsit csökkent a vízszint is, de folydogál a hűtőm és nemrég beöntöttem neki egy adag hűtőtömítőt és a kiegyenlítőben még mindig úszkálnak a darabjai... nem bírtam kimosni belőle. (bár nem hatott semmit :S ) A HF oldalán azt a vizet pedig akárhányszor letörlöm, mindig megjelenik. biztos, hogyn em a hűtőről kerül oda mert a másik oldal csepeg (kicsit) az alsó sarka. Van egy tartalék HF tömítésem, lehet felhasználom :S Ti szoktátok cserélni a HF csavarokat mindig? Sztem még ez az eredeti tömítés a csavarokkal együtt. Kibírhat egy cserét? Gáz lenne beleszakítani :rolleyes:

Igazából az olajfogyasztást nem az eltelt idő, hanem a megtett kilóméterre szoktuk nézni. Én nem cseréltem HF-csavarokat, de persze nyomatékkulcsos a móka.

Elküldve
Igazából az olajfogyasztást nem az eltelt idő, hanem a megtett kilóméterre szoktuk nézni. Én nem cseréltem HF-csavarokat, de persze nyomatékkulcsos a móka.

Egyik kocsin sem cseréltem sosem csavart.Pedig volt ami milliószor lett bontva.

Elküldve
Egyik kocsin sem cseréltem sosem csavart.Pedig volt ami milliószor lett bontva.

Igazából minden alkalommal kell cserélne, de kinek van rá annyi pénze? Szerintem egy újrahúzást simán kibír.

1,5 hó alatt kb 600 Km tettünk meg vele. A tiédben is tox-os HF csavarok vannak?

Nem az enyémben sima hatlapfejű.

Elküldve
Igazából minden alkalommal kell cserélne, de kinek van rá annyi pénze? Szerintem egy újrahúzást simán kibír.

Nem az enyémben sima hatlapfejű.

Ez csak a dieselnél előírás.

Elküldve

A hengerfej csavikat szokás cserélni mert megnyulnak vagy kicsit túlhúzzuk nem 8-cal hanem 10- 12-vel azt lehet húzni kinyújtott kézel sima dugokulcs racsnival

Elküldve
A hengerfej csavikat szokás cserélni mert megnyulnak vagy kicsit túlhúzzuk nem 8-cal hanem 10- 12-vel azt lehet húzni kinyújtott kézel sima dugokulcs racsnival

Mi az a 8, meg a 10-12? Nem 25Nm+2X90Fok? :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.