Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sejtettem, de nem voltam biztos benne. Azon a jeladón kívűl más nem is tudna ilyen hibát okozni szerintem egy DIS kockás rendszerben.

DIS.Annyi,hogy diagnosztikára vittem,de ott nem volt semmi hibakód.Elvileg a főtengely jeladót kijelezné.vagy nem?Attól még megnézem,hát ha az probléma.De ha eszetekbe jut valami más szóljatok.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy problémával állok szemben,és remélem tudtok nekem segíteni.

Ott kezdődött a probléma,hogy nagyom nehezen indult be a gépezet,azután gázadásra le akart fulladni.

Lényeg:2 perc járatás után észrevettem,hogy szinte pirosan izzik a könyökcső.Kihűlt,levettem és beindítottam az autót,azt vettem észre hogy utánagyújt az autó,az üzemanyag teljes egészében kinn,robbant be.

Segítsetek megoldani,hogy mi okozhatja a problémát,én motorvezérlőre gondolok,de remélem nem az.Tapasztalatokat várom.

Segítsetek.

OPEL VECTRA B 1.6i (96-os,x16szr motorkód,WOLOOOO36_alváz,lépcsőhátú)

DIS.Annyi,hogy diagnosztikára vittem,de ott nem volt semmi hibakód.Elvileg a főtengely jeladót kijelezné.vagy nem?Attól még megnézem,hát ha az probléma.De ha eszetekbe jut valami más szóljatok.

Köszönöm.

Vagy a holtpont jeladó rossz jelet ad, vagy elmászhatott a vezérlés.

Link to comment
Megosztás:

Nincs valami tippetek, hogy a melegen, hirtelen gázadásra torpanás, majd elkapja problémát mi okozhatja? Lambda szondán új és eredeti GM. Vákuumcsövek jók. Valami tipp?

Helló!

Engem MAP-szenzorra emlékeztet :D

Mondjuk nekem úgy csinálta, hogy ha túl nagy gázt adtam, alacsony fordulaton ledadogott, magason pedig elfogyott, mintha szegény lenne a keverék. Üresben pedig hirtelen gázra párat dadogott, csak utána pörgött fel.

Remélem segítettem.

Egy próbát megér szerintem. Keress hasonló Opelt és cseréld ki. Ez az alkatrész elég szabvány úgy nézem, én B Corsából szedtem ki (c12NZ), és eddig gyönyörűen megy vele ( a Corsa meg az én elvileg rossz szenzoromat meg se érzi ).

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

A befolyásolhat valamit, hogy és a MAP szenzor vákuumcsövét már egyszer cseréltem (szétbomlott) és a mostani kicsit szűkebb? Elég volt ráerőltetni. (kitágítottam a két végét) Befolyásolja ez a vákuum nagyságát?

Valamelyest igen de ha nem sokkal kevesebb az eredetihez képest az átmérő inkább kisebb lesz a pillanatnyi ingadozási érték :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Miből lehet megtudni, hogy a kipufogóm omlott-e össze, és az fogja-e vissza az autót?

Nagyobb fordulatszámon (3000 felett) torpangat, rángatva húz, főleg ha többen ülünk a kocsiban. Valami utángyártott van a kocsi alatt, alig pár éves. Pár hónapja húztam már ki a hátsó dobból ilyen szálakat (hangszigetelés?), azóta nem jött ki semmi (szilárd). Nincs csatlakozó a középső és a hátsó dob között... Szokott lenni?

Köszönöm a segítséget

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Miből lehet megtudni, hogy a kipufogóm omlott-e össze, és az fogja-e vissza az autót?

Nagyobb fordulatszámon (3000 felett) torpangat, rángatva húz, főleg ha többen ülünk a kocsiban. Valami utángyártott van a kocsi alatt, alig pár éves. Pár hónapja húztam már ki a hátsó dobból ilyen szálakat (hangszigetelés?), azóta nem jött ki semmi (szilárd). Nincs csatlakozó a középső és a hátsó dob között... Szokott lenni?

Köszönöm a segítséget

Üdv

Gábor

Hangosodik a kocsi, sportdob hangja lesz ha szétesnek bent a határoló falak. Nekem egymásba volt dugva a középdob, és a hátsódob csöve, és egy bilincs fogta össze őket, van kép az egyébbe.

Link to comment
Megosztás:

Helló! Arra kérnék vmi segítséget,hogy a fék nyomkodásakor miért dadog a motor alapjáraton és miért marad fenn az alapjárat még a féken van a lábam? Több fékrásegítő lett próbálva és mindel azt csinálta,azt mondták az rossz,de nem! Mi lehet még? Vákum csövek jók, nem szív sehol farsot! c16nz-s motor

Link to comment
Megosztás:

Helló! Arra kérnék vmi segítséget,hogy a fék nyomkodásakor miért dadog a motor alapjáraton és miért marad fenn az alapjárat még a féken van a lábam? Több fékrásegítő lett próbálva és mindel azt csinálta,azt mondták az rossz,de nem! Mi lehet még? Vákum csövek jók, nem szív sehol farsot! c16nz-s motor

hát pedig ez levegős fék probléma lenne, szerintem.

Nem lehet hogy valahol egyéb helyen szisszen át?

Egyébként az én C14NZ-mnél is van enyhébben a jelenség (kicsit ugrik a fordulat, üresben fék pumpálásnál). Azt is sejtem hogy az egyik vákumcső csatlakozásom is vacakol.

Ha állsz, kuplungolj ki, akkor csak visszaáll a fordulatod. Ha sokáig kéne nyomnod a féket, nem szégyen lejtőn pirosnál néha kézit húzni. ÉN néha sima terepen is behúzom (többször láttam elgurulásos koccanást, és piszok hülyén néztek ki a tulajok, a rendezgetése közben).

Link to comment
Megosztás:

Szép napot az uraknak!

Ma kora este megtartottam a szokásos vizitemet a motortérben.Már korábban gyanakodtam,hogy valahol elfogy a vizem.Nem vészesen,de pár ezer után kell töltenem bele egy litert.

Nem is ez ami feltétlenül érdekel,hanem,hogy a hűtőmre gyanakszom.Benéztem a vízpumpa felőli oldalon és a radiátor oldalán fagyálló nyomokat láttam.Megnéztem a csövet és a kötést,körülötte nem szivárog,hanem kb 4-5 centire alatta.Az alsó kaszni elemen is látszik,hogy valahonnan oda megy a latyak.Előfordulhat,hogy döglődik a hűtőm?

A gombára nem gyanakszom,mert körülötte minden rendben.Van valami tippetek?

Link to comment
Megosztás:

Gyanús, hogy cserélheted ^_^ én tavaly előtt hajítottam ki mert a termo felőli csőcsatlakozás alatt kezdte elengedni az illesztés :D

Gyanús,hogy nekem is ez lesz.A vízpumpa csőcsonkja és a gomba közt szivárog.Ott semmi olyan illesztés nincs ahol tömítés lenne vagy ilyenek.Akkor kuka.Használom amíg nagyobb szivárgása nem lesz,aztán szétkapom.

Link to comment
Megosztás:

Gyanús,hogy nekem is ez lesz.A vízpumpa csőcsonkja és a gomba közt szivárog.Ott semmi olyan illesztés nincs ahol tömítés lenne vagy ilyenek.Akkor kuka.Használom amíg nagyobb szivárgása nem lesz,aztán szétkapom.

Arra vigyázz hogy ne olyan legyen a nagyobb szivárgás mint nekem volt. Kicsit könnyezett, de nem igazán érdekelt (több okból kifolyólag) Aztán szép holdfényes éjcaka a Váci-úton sikerült a komplett hűtőfolyadék mennyiséget kb 10 méter alatt kiüríteni a gépezetből :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra F 1,6 16V motorral kapcsolatban érdeklődnék:

Valami hiányzik a befecskendező csó végéről. Egy kb 1-1,5mm-es golyó látszódik belül, a külső rész menetes hollander szerű csatlakozó. Szerintem valami biztonsági szelep, és egy kupak hiányozhat, de nem biztos. Ha esetleg valaki elárulná, megköszönném. Képek:

http://kepfeltoltes.hu/view/100629/5877195...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100629/1486315...ltoltes.hu_.jpg

Hát még, ha azt is, hogy hol lehet hozzájutni, és kb. mennyiért.

Másik problémám, hogy mikor beindítom a motort, és még hideg, letekert ablaknál menet közben erős benzinszagot érzek. (Ne tekerjem le az ablakot :D ) Vagyis kintről jön be. Szivárgást sehol sem látok. Ez természetes?

Olyan, mintha a befecskendező hideg motornál túl sok üzemanyagot nyomna be.

Lehet, hogy a kipufogóm ereszt? Nem hallatszik, hogy lyukas lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra F 1,6 16V motorral kapcsolatban érdeklődnék:

Valami hiányzik a befecskendező csó végéről. Egy kb 1-1,5mm-es golyó látszódik belül, a külső rész menetes hollander szerű csatlakozó. Szerintem valami biztonsági szelep, és egy kupak hiányozhat, de nem biztos. Ha esetleg valaki elárulná, megköszönném. Képek:

http://kepfeltoltes.hu/view/100629/5877195...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100629/1486315...ltoltes.hu_.jpg

Hát még, ha azt is, hogy hol lehet hozzájutni, és kb. mennyiért.

Másik problémám, hogy mikor beindítom a motort, és még hideg, letekert ablaknál menet közben erős benzinszagot érzek. (Ne tekerjem le az ablakot :D ) Vagyis kintről jön be. Szivárgást sehol sem látok. Ez természetes?

Olyan, mintha a befecskendező hideg motornál túl sok üzemanyagot nyomna be.

Lehet, hogy a kipufogóm ereszt? Nem hallatszik, hogy lyukas lenne.

Oda lehet csatlakoztatni a nyomásmérőt. Egy kupak hiányzik róla.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

nekem is lenne egy két problémám a vassal.

Mégpedig

Opel Astra 1.6 16V Ecotec '95, hidegen mikor indítom mostanában elég nehezen röffen be, és ingadozik az alapjárat. Alapjárati motor lehet? Valamint sok a fogyaasztásom, 9-10 liter körül van, még ebben a melegben is. termosztát, lambdaszonda, gyertyák, szűrők cserélve, Valvoline olaj van benne, a gyári Gm egy nagy rakás... Olyan mintha az olajat is enné kicsit, és a 4-es hengerben a gyertyámat bekormolja. A szerelő azt mondta gyűrűzni kéne a motort, de ez egy kicsit sok pénz így hirtelen... Remélem csak szelepszár szimering és semmi komolyabb. A kipufogóm füstöl kicsit, és elég büdös, mintha benzin szag is érződne benne :S Ha valaki tudna mondani vaami hasonló infót annak nagyon örülnék és megköszönném, mert nem akarok lemondani a verdáról :D Szerencsére a digitális klímát már sikerült benne megcsinálnom, nem egyszerű ^_^

Várom a válaszokat, és előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ikább generátor betegség féle ;)

Milyen zörejre gondolsz ? :P

jogos bocsánat! ;) ^_^

háát hogyis tudnám leírni főleg amíg a motor hideg talán akkor hallható erősebben ien "zörgés, sziszegés" féle de már másnál is hallottam efélét!

Talán a csapágyaktól nem tudom! :D

Link to comment
Megosztás:

jogos bocsánat! :P ^_^

háát hogyis tudnám leírni főleg amíg a motor hideg talán akkor hallható erősebben ien "zörgés, sziszegés" féle de már másnál is hallottam efélét!

Talán a csapágyaktól nem tudom! :D

Ha zörög, akkor csapágy, ha "sziszeg", akkor ékszíj haldoklás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.