Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Többet fog enni de menni nem fog jobban :D De hogy nyomhat többet?

Ott van az injektorházon a nyomásszabályzó, az majd kompenzálja ha a pumpa erősebben nyom.

Egyrészt a nyomásszabályzó is kompenzál, másrészt a lambda miatt nem fog több anyagot kapni a motor, a vezérlő egyszerűen rövidebbre veszi a befecskendezési időket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na nagy nehezen kicseréltem a lambda szondát, össze voltak gyógyulva. De kicseréltem gyárira. Gyertyákat is vettem de a 4ből csak 3at tudtam cserélni mert a 4. még nem jött ki :D !

Na de a poén. Járatom a motort 1 kicsit had szokja a lambda szondát. Erre mit veszek észre h a kocsi alatt víz.

Nem volt nehéz kitalálni, hogy a vízpumpa kínlódik. Hála istennek találtam 1 szerelőt aki hajlandó vasárnap is dolgozni és még cuccot is szerez hozzá!

Jó kis hétvége. ^_^

eddig kb círka 30K és még most jön a vízpumpa meg az óra díj!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na nagy nehezen kicseréltem a lambda szondát, össze voltak gyógyulva. De kicseréltem gyárira. Gyertyákat is vettem de a 4ből csak 3at tudtam cserélni mert a 4. még nem jött ki ^_^ !

Na de a poén. Járatom a motort 1 kicsit had szokja a lambda szondát. Erre mit veszek észre h a kocsi alatt víz.

Nem volt nehéz kitalálni, hogy a vízpumpa kínlódik. Hála istennek találtam 1 szerelőt aki hajlandó vasárnap is dolgozni és még cuccot is szerez hozzá!

Jó kis hétvége. :P

eddig kb círka 30K és még most jön a vízpumpa meg az óra díj!

Nem biztos, hogy a pumpa az oka, lehet a tömítése ami pár száz forint. Nekem szilóval volt bent a régi. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na nagy nehezen kicseréltem a lambda szondát, össze voltak gyógyulva. De kicseréltem gyárira. Gyertyákat is vettem de a 4ből csak 3at tudtam cserélni mert a 4. még nem jött ki :P !

Na de a poén. Járatom a motort 1 kicsit had szokja a lambda szondát. Erre mit veszek észre h a kocsi alatt víz.

Nem volt nehéz kitalálni, hogy a vízpumpa kínlódik. Hála istennek találtam 1 szerelőt aki hajlandó vasárnap is dolgozni és még cuccot is szerez hozzá!

Jó kis hétvége. ;)

eddig kb círka 30K és még most jön a vízpumpa meg az óra díj!

Részvétem!

Én is sokat kínlódtam az adagoló mögötti izzítógyertyával, sehogyse akart megindulni, gondolom ezért is nem volt az már cserélve vagy ezer éve! :D Úgy bírom az ilyen trehány kókánymestereket: - ha nem jön ki, had ülljön ott! ^_^

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Map szenzor okozhat 2000 alatt rángatást, 3000 fölött torpanást, közötte meg normális működést (Astrámon)?

Ha igen, C12NZ Corsa szenzora jó-e az én C14SE Astrámba (kipróbálás szinten)? Van ezen valami szám?

Más. Mennyi olaj kell a C12NZ motorba, és 10W40 jó-e neki.

Még egy dolog, ez meg elektromos. Hogy tudom ELŐRE tekerni a km számlálómat? Sokat kéne, nem csak 10-20 km-t, ezért a fúrót kötök rá megoldás nem jó :D Kicseréltem fordulatszámmérősre a műszeregységet, de a km órát nem tudom egy az egyben áttenni, mert másmilyen az útjeladója, és nem szeretném forrasztgatni, viszont szeretném, ha rendesen mutatná a km-eket, mert ez alapján tudom mikor volt a vezérlés, olaj, meg a többi...

Bocsi a sok kérdésért egy posztban, igyekszem ilyenektől tartózkodni a jövőben.

Köszönöm a segítséget

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Helló!

1. Map szenzor okozhat 2000 alatt rángatást, 3000 fölött torpanást, közötte meg normális működést (Astrámon)?

Ha igen, C12NZ Corsa szenzora jó-e az én C14SE Astrámba (kipróbálás szinten)? Van ezen valami szám?

2. Más. Mennyi olaj kell a C12NZ motorba, és 10W40 jó-e neki.

3. Még egy dolog, ez meg elektromos. Hogy tudom ELŐRE tekerni a km számlálómat? Sokat kéne, nem csak 10-20 km-t, ezért a fúrót kötök rá megoldás nem jó :D Kicseréltem fordulatszámmérősre a műszeregységet, de a km órát nem tudom egy az egyben áttenni, mert másmilyen az útjeladója, és nem szeretném forrasztgatni, viszont szeretném, ha rendesen mutatná a km-eket, mert ez alapján tudom mikor volt a vezérlés, olaj, meg a többi...

Bocsi a sok kérdésért egy posztban, igyekszem ilyenektől tartózkodni a jövőben.

Köszönöm a segítséget

Gábor

1. Jó bele.

2. 3.5L, jó a 10W40, de lehetőleg ne GM olajat, meg az occsó tescos löttyöket

3. Kiveszed a műszeregységből a kilométerórát, és ha ugyanolyan gyártmányú, mint a régi volt, akkor csak átrakod bele a régit, ha nem olyan, hátulról egy kicsi műszerészcsavarhúzóval át lehet ugrasztani a számlálókerekeket.

Link to comment
Megosztás:

1. Jó bele.

2. 3.5L, jó a 10W40, de lehetőleg ne GM olajat, meg az occsó tescos löttyöket

3. Kiveszed a műszeregységből a kilométerórát, és ha ugyanolyan gyártmányú, mint a régi volt, akkor csak átrakod bele a régit, ha nem olyan, hátulról egy kicsi műszerészcsavarhúzóval át lehet ugrasztani a számlálókerekeket.

Rendben, köszönöm. Megéri áttenni? Okozhat rángatást? Erre nem válaszoltál. Eddig motorhőfok-jeladó van csak kizárva a buliból, de mintha mindig ugyan olyan keveréket kapna, legalábbis alacsony fordulaton (2000 alatt) túl sűrűt, magason (3000 fölött) meg túl szegényet.

Link to comment
Megosztás:

Rendben, köszönöm. Megéri áttenni? Okozhat rángatást? Erre nem válaszoltál. Eddig motorhőfok-jeladó van csak kizárva a buliból, de mintha mindig ugyan olyan keveréket kapna, legalábbis alacsony fordulaton (2000 alatt) túl sűrűt, magason (3000 fölött) meg túl szegényet.

Lehet, hogy a pumpád szórakozik. Nem kéne megpróbálni egy nyomásmérést az injektorhídban? Amúgy terhelés alatt csinálja csak, vagy állóhelyben üresen megpörgetve is?

Link to comment
Megosztás:

Rendben, köszönöm. Megéri áttenni? Okozhat rángatást? Erre nem válaszoltál. Eddig motorhőfok-jeladó van csak kizárva a buliból, de mintha mindig ugyan olyan keveréket kapna, legalábbis alacsony fordulaton (2000 alatt) túl sűrűt, magason (3000 fölött) meg túl szegényet.

Én mentem műszeregység nélkül is tehát az útjeladó sem volt benne, nem rángatott, meg akkor sem amikor cseréltem más típusra.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy a pumpád szórakozik. Nem kéne megpróbálni egy nyomásmérést az injektorhídban? Amúgy terhelés alatt csinálja csak, vagy állóhelyben üresen megpörgetve is?

Lehet a pumpa is. Búg is, ha úgy tartja kedve. Terhelésen csinálja, üresben direkt megpróbáltam, beleszalad a pirosba is bőven.

Nyomásmérést csak műhelyben lehet csinálni?

Pumpa cseréhez le kell venni a tankot, vagy van valami más módja is? Lehet belülről szerelni? valahol azt olvastam, hogy van valami szerelőnyílás a hátsó ülés alatt, de lehet nem Caraván volt, lehet nem is Opel... tán nem is autó :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet a pumpa is. Búg is, ha úgy tartja kedve. Terhelésen csinálja, üresben direkt megpróbáltam, beleszalad a pirosba is bőven.

Nyomásmérést csak műhelyben lehet csinálni?

Pumpa cseréhez le kell venni a tankot, vagy van valami más módja is? Lehet belülről szerelni? valahol azt olvastam, hogy van valami szerelőnyílás a hátsó ülés alatt, de lehet nem Caraván volt, lehet nem is Opel... tán nem is autó :D

Pumpát lehet aknáról is cserélni. Nyílás nincs, mert az a sedanokon illetve a ferdehátuakon van. Méretni csak műhelyben lehet, és ha terhelésen csinálja, akkor vszinűleg nem szállít annyit a szekér amennyit kéne. Ha elindítod a kocsit, alapból búg a pumpa, ha odamész a hátuljához. Enyémen is hallani, mintha zümmögne valami.

Link to comment
Megosztás:

Pumpát lehet aknáról is cserélni. Nyílás nincs, mert az a sedanokon illetve a ferdehátuakon van. Méretni csak műhelyben lehet, és ha terhelésen csinálja, akkor vszinűleg nem szállít annyit a szekér amennyit kéne. Ha elindítod a kocsit, alapból búg a pumpa, ha odamész a hátuljához. Enyémen is hallani, mintha zümmögne valami.

Ja, csak nekem nem kell odamennem a hátuljához, hogy halljam, hallom bentről is :D

Az segít valamit, ha kimérem, mennyi litert nyom a pumpa? Lassan szűrőcsere, akkor, ha úgyis le van véve a cső, a relével összezárom, elvileg ki tudom mérni. Bár még nem csináltam sose. Írjátok meg ám ha nem kéne megpróbálnom ^_^

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Ja, csak nekem nem kell odamennem a hátuljához, hogy halljam, hallom bentről is :D

Az segít valamit, ha kimérem, mennyi litert nyom a pumpa? Lassan szűrőcsere, akkor, ha úgyis le van véve a cső, a relével összezárom, elvileg ki tudom mérni. Bár még nem csináltam sose. Írjátok meg ám ha nem kéne megpróbálnom ^_^

Üdv

Gábor

egy halovány támpontot adhat, de attól még hogy eleget szállít, lehet, hogy a nyomás nem megfelelő a rendszerben, és attól szarakodhat.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van jajnos, attól hogy jön a 2 liter percenként még nem biztos, hogy jó a nyomása. Bár azért van összefüggés.

Oké, akkor majd elviszem és megmérettetem. De hova?

Tatabánya körül, tudtok valakit?

Van itt Opel márkaszervíz, ha kell max bemegyek oda, mennyi a reális, amit egy ilyenért kérnek?

És mennyi idő egy mérés? Megyek-jövök típusú? Hogy végzik a mérést?

Link to comment
Megosztás:

Oké, akkor majd elviszem és megmérettetem. De hova?

Tatabánya körül, tudtok valakit?

Van itt Opel márkaszervíz, ha kell max bemegyek oda, mennyi a reális, amit egy ilyenért kérnek?

És mennyi idő egy mérés? Megyek-jövök típusú? Hogy végzik a mérést?

Szerintem pár perc, gondolom rácsatlakoznak a csőre az injektor környékén, árat nem tudok.

Link to comment
Megosztás:

Hengerfejért sok, de egy komplett motor generálért nem annyira. Kérdezd meg Opeles90 cartársat mibe fájt neki a felújítás.

200-ért kapsz 1 olyan autót, amire még 200-at költhetsz.

És mennyi ideig tartott... :D Egyszerre kezdte velem, de nekem már az első olajcserém megvolt majdnem, mire neki kész lett ^_^ Én is motorcseréltem...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.