Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szia!

Mivel ezt a problémát nagyon sok minden okozhatja, ezért a teljesség igénye nélkül írok párat amire nézz rá.

Hibatároló kivillogtatása.

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Menj vele egy hosszabb távot magas motorfordulaton, hátha csak ki kell pucolódnia a rendszernek.

Ellenőriztesd a kipufrendszert lehetőleg hozzáértő szakival. Tud ilyet okozni egy szerencsétlen kipufogó probléma is.

Cserélj szűrőket.

Ellenőrizd az elektromos cuccokat.

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

Ellenőrizd a teljes vákuum rendszert, tömítetlenséget keresve. (Ellenőrizd a belsőlevegő-keringető rendszert is, hogy működik-e megfelelően.)

Cserélj gyertyákat, lehetőség szerint gyárit mert azzal tuti nem lesz kellemetlenséged.

Stb... sok ilyen dolog van még, de ne szaladjunk ennyire előre. Reméljük csak valamilyen apróság okozza a bajt.

Gyertyák. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák. :rolleyes:

Gyertyák? Énekeljünk ;)

"A gyertya szépen lángol,

Nem fújja már a bántó szél.

A viasztest elolvadt,

Valahol új életre kél."

Azért többesélyes, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

'92-es c16nz.Központis.Benzin biztos van.Ha himbatörött,akkor nagyobb fordulaton sem menne,szerintem.Nagyobbon viszont megy rendesen.Vagy ugyanúgy nem,csak kiegyensúlyozza a többi?Passz.Meg kell nézetnem majd.Szép eset lesz,ha nagyobb a baja.Jól bevásároltam :rolleyes:

Esetleg lehet a szívósor tömítetlensége is, ha pl. egyszer még az előző gazdája levette a szívósort, és nem új tömítéssel rakta vissza. Próbáld meg, hogy alapjáraton megy a motor, Te pedig pl. féktisztítóval jól befújod a szívósor csatlakozását a 3-as hengernél. Ha felpörög a motor, ott a gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

nemtudom jó helyre írok -e.

Opel astra f 1.8

Újabban a kocsinak vannak fura dolgai:

1. beindítom, berakom D-be megyek egy kicsit, kirakom N-be és a fordulatszám 0-1000 között járkál össze vissza , néha megis áll. piros lámpámál nagyon ######a hogy reszketni kell hogy mikor áll le

2. volt már olyan hogy fékezés közben állt meg

3. újabban meg azt csinálja hogy minden jó, aztán meg megállok kapcsolni például hátramenetbe és megáll, újraindítom de egyből leáll, na ilyenkor automatváltógyilkosan lehet vele arrébb állni. Gáz és úgy rakni sebességbe.

de teszem hozzá vmikor rengeteg km-ert megyek és minden jó, néha meg megse lehet vele mozdulni

szerintetek mi lehet a baja??

elvittem szervízre mert már esedékes volt, mondom hátha utánna jó lesz.

benzinszűrő, olajszűrő. gyertya. motor és automataváltóolaj lett cserélve, mindenből a legjobb, de űgytűnik nem ezek a ludasok

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

nemtudom jó helyre írok -e.

Opel astra f 1.8

Újabban a kocsinak vannak fura dolgai:

1. beindítom, berakom D-be megyek egy kicsit, kirakom N-be és a fordulatszám 0-1000 között járkál össze vissza , néha megis áll. piros lámpámál nagyon ######a hogy reszketni kell hogy mikor áll le

2. volt már olyan hogy fékezés közben állt meg

3. újabban meg azt csinálja hogy minden jó, aztán meg megállok kapcsolni például hátramenetbe és megáll, újraindítom de egyből leáll, na ilyenkor automatváltógyilkosan lehet vele arrébb állni. Gáz és úgy rakni sebességbe.

de teszem hozzá vmikor rengeteg km-ert megyek és minden jó, néha meg megse lehet vele mozdulni

szerintetek mi lehet a baja??

elvittem szervízre mert már esedékes volt, mondom hátha utánna jó lesz.

benzinszűrő, olajszűrő. gyertya. motor és automataváltóolaj lett cserélve, mindenből a legjobb, de űgytűnik nem ezek a ludasok

Az alapjáratod sz.rakszik ahogy levettem. Időnként leejti az alapjáratot fulladási határ alá és akkor le is áll, ha meg nem leáll, akkor meg táncol föl le, nincs egy stabil fordulatszám amire beáll. Én az alapjárati motorral kezdeném a kutakodást :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az alapjáratod sz.rakszik ahogy levettem. Időnként leejti az alapjáratot fulladási határ alá és akkor le is áll, ha meg nem leáll, akkor meg táncol föl le, nincs egy stabil fordulatszám amire beáll. Én az alapjárati motorral kezdeném a kutakodást :rolleyes:

Meg vákuumcsövek ellenőrzése, pl. féktisztítóval, belső levegőkeringetés műxik? Annak a vákuumcsöve szokott lecsúszni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ehez a témához énis hozzá szólnék, ha nemgond, mert már meginnt nem jó valami az Astrámon :rolleyes:

Régebben felfigyeltem, hogy néha megakadva ugrik fel a sebesség mérő, vagy éppen késve ugrik le.

Multkor mentem 100 körüli tempóban, és hírtelen leugrott nullára, azóta se sebesség mérő, ráadásul már a kilómétert sem számolja.

Az az érdekes, h mikor ez után jöttem haza fele, egy 30-40 kilóméteres távolságon megtétele után kivillant a sárga chek engine lámpám, majd álló helyzetben lejjebb esett a fordulat számom, és picit ingadozva jár, hallani a motorján is.

Ha leállítom, és sújra indítom, már nem világít, majd csak újra több kilóméter megtétele után újra fel villan.

Ha valaki tudna segíteni, h mi lehet a probléma így látatlanban, esetleg valamilyen tippet adna, hogy hol keressem a problémát azt megköszönném!!

Előre is köszönöm, további szép napot mindenkinek! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ehez a témához énis hozzá szólnék, ha nemgond, mert már meginnt nem jó valami az Astrámon :rolleyes:

Régebben felfigyeltem, hogy néha megakadva ugrik fel a sebesség mérő, vagy éppen késve ugrik le.

Multkor mentem 100 körüli tempóban, és hírtelen leugrott nullára, azóta se sebesség mérő, ráadásul már a kilómétert sem számolja.

Az az érdekes, h mikor ez után jöttem haza fele, egy 30-40 kilóméteres távolságon megtétele után kivillant a sárga chek engine lámpám, majd álló helyzetben lejjebb esett a fordulat számom, és picit ingadozva jár, hallani a motorján is.

Ha leállítom, és sújra indítom, már nem világít, majd csak újra több kilóméter megtétele után újra fel villan.

Ha valaki tudna segíteni, h mi lehet a probléma így látatlanban, esetleg valamilyen tippet adna, hogy hol keressem a problémát azt megköszönném!!

Előre is köszönöm, további szép napot mindenkinek! ;)

Elég egyértelmű a hiba: elszakadt a kilométeróra-spirál. A sárga lámpa is azért gyullad fel, mert nem kap az elektronika sebességjelet.

Itt volt szó róla nemrég:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...st&p=656834

Link to comment
Megosztás:

Elég egyértelmű a hiba: elszaladt a kilométeróra-spirál. A sárga lámpa is azért gyullad fel, mert nem kap az elektronika sebességjelet.

Itt volt szó róla nemrég:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...st&p=656834

" Elég egyértelmű a hiba: elszaladt a kilométeróra-spirál. " Nosza szalaggggyon utána! ;)

Vagy ha nem, vegyen egy újat! Én ezt javasolnám. :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segitséget szeretnék kéreni.

5 évvel ezelött vásároltam egy 94' évjáratú F Astra Caravant. 1.4i (60kw) 174.000 km-rel. Jelenleg 206.000 km-nél tartok.

Vásárlástól számitott kb 1000 km után hengerfejes lett. Sikbaköszörülést meg mindent megcsináltak.

Azóta hálistennek sokat nem kellett költeni rá.

DE

Mintha kicsit gyenge lenne a motor, sajnos nincs lehetőségem kompreszió ellenőrzésre.

Mostanában ellenőrizni kell a kiegyenitő tartályt, mert a hütőviztem is elfolyik.

3 hónapja a E85-öst használom 60-40 arányban.

Most töltöttem utána másodszor vizet, majdnem üres volt a tartály . Három hetente ellenörzöm. Átlagban havi 650 km megyek vele.

Júliusban szeretnék Mátraházára menni nyaralni.

Megnéztem alul, hogy van-e csöpögés, de nem látok semmit, annyit vettem észre, hogy van egy kis levegőkifújás a motor és a váltó érintkezése között, nem tudom hogy ez esetleg bajt jelent-e.

Mire számithatok, Tudna nekem valaki segiteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segitséget szeretnék kéreni.

5 évvel ezelött vásároltam egy 94' évjáratú F Astra Caravant. 1.4i (60kw) 174.000 km-rel. Jelenleg 206.000 km-nél tartok.

Vásárlástól számitott kb 1000 km után hengerfejes lett. Sikbaköszörülést meg mindent megcsináltak.

Azóta hálistennek sokat nem kellett költeni rá.

DE

Mintha kicsit gyenge lenne a motor, sajnos nincs lehetőségem kompreszió ellenőrzésre.

Mostanában ellenőrizni kell a kiegyenitő tartályt, mert a hütőviztem is elfolyik.

3 hónapja a E85-öst használom 60-40 arányban.

Most töltöttem utána másodszor vizet, majdnem üres volt a tartály . Három hetente ellenörzöm. Átlagban havi 650 km megyek vele.

Júliusban szeretnék Mátraházára menni nyaralni.

Megnéztem alul, hogy van-e csöpögés, de nem látok semmit, annyit vettem észre, hogy van egy kis levegőkifújás a motor és a váltó érintkezése között, nem tudom hogy ez esetleg bajt jelent-e.

Mire számithatok, Tudna nekem valaki segiteni.

Ha nem elfolyik, hanem eszi, az bizony nem jó jel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég sokat mentem ma az astrával, és következőt figyeltem meg:

2000 alatt rángat, 3000 fölött torpan, közte meg teszi a dolgát :rolleyes:

Erre tudna valaki valamit mondani?

Meg ebben a melegben ha araszolni kell, felmegy 100 fok fölé is a hőmérő. Pirosig még nem ért el, a ventillátor dolgozik. Víz cserélve márciusban, vezérléssel együtt.

Kipufogó lehet a ludas? Jómúltkor kijött a kipufogó csövéből egy kisebb parókányira való szigetelés ;)

Azóta volt már hibamentes is, ezért nem cseréltem le, meg mert annyira nem régi, kívülről jónak néz ki. (utángyártott)

Alapjáraton ha hirtelen megnyomom a gázt, előtte dadog 2-3-4et, és utána pörög csak fel.

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég sokat mentem ma az astrával, és következőt figyeltem meg:

2000 alatt rángat, 3000 fölött torpan, közte meg teszi a dolgát :rolleyes:

Erre tudna valaki valamit mondani?

Meg ebben a melegben ha araszolni kell, felmegy 100 fok fölé is a hőmérő. Pirosig még nem ért el, a ventillátor dolgozik. Víz cserélve márciusban, vezérléssel együtt.

Kipufogó lehet a ludas? Jómúltkor kijött a kipufogó csövéből egy kisebb parókányira való szigetelés ;)

Azóta volt már hibamentes is, ezért nem cseréltem le, meg mert annyira nem régi, kívülről jónak néz ki. (utángyártott)

Alapjáraton ha hirtelen megnyomom a gázt, előtte dadog 2-3-4et, és utána pörög csak fel.

Üdv

Gábor

Az, hogy kívülről jónak néz ki, sajnos semmit sem jelent. Egyáltalán ha mögé teszed a kezed kellően ütemesen és erőteljesen jönnek a nyomáshullámok? Nem csörög/zörög/rezonál belűlről a dob?

Link to comment
Megosztás:

Az, hogy kívülről jónak néz ki, sajnos semmit sem jelent. Egyáltalán ha mögé teszed a kezed kellően ütemesen és erőteljesen jönnek a nyomáshullámok? Nem csörög/zörög/rezonál belűlről a dob?

Elég jól jön belőle. Zörögni nem hallottam egyszer se. Nem lehet valahogy megmérni,

Zörögni a motornál szokott, az is inkább rezonál. El van rohadva az a ?hővédő? lemez a gyertyák alatt, a leömlő felett. Annak az egyik csavarja, nem fog semmit. Köll az oda? :rolleyes:

A gyújtókábeleket csak erősen le kell húzni? Ebben újfajták vannak, nem gyáriak, valami kék, Splitfire. Gyertyák is.

Jajj, most jut eszembe

Tankoltam bele 30% E85öt.

Mielőtt megvettem 50%-kal járkáltak vele gond nélkül, de én most raktam bele először ezt. Rángatás benzinnel is megvolt, ebben a 3000-nél nem pörög többet dologra viszont nemigen emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segitséget szeretnék kéreni.

5 évvel ezelött vásároltam egy 94' évjáratú F Astra Caravant. 1.4i (60kw) 174.000 km-rel. Jelenleg 206.000 km-nél tartok.

Vásárlástól számitott kb 1000 km után hengerfejes lett. Sikbaköszörülést meg mindent megcsináltak.

Azóta hálistennek sokat nem kellett költeni rá.

DE

Mintha kicsit gyenge lenne a motor, sajnos nincs lehetőségem kompreszió ellenőrzésre.

Mostanában ellenőrizni kell a kiegyenitő tartályt, mert a hütőviztem is elfolyik.

3 hónapja a E85-öst használom 60-40 arányban.

Most töltöttem utána másodszor vizet, majdnem üres volt a tartály . Három hetente ellenörzöm. Átlagban havi 650 km megyek vele.

Júliusban szeretnék Mátraházára menni nyaralni.

Megnéztem alul, hogy van-e csöpögés, de nem látok semmit, annyit vettem észre, hogy van egy kis levegőkifújás a motor és a váltó érintkezése között, nem tudom hogy ez esetleg bajt jelent-e.

Mire számithatok, Tudna nekem valaki segiteni.

Hát nem sok információt adtál egy tanácsadáshoz!

De!

Bár személyes tapasztalatom nincs E85-el, ahogy itt a fórumon követtem a dolgokat, speciális átalakító nélkül, csupán keverten használva bizony motorgyengülést és fogyasztás növekedést okoz. Lesz aki erről majd saját tapasztalatot is írni fog, illetve olvass vissza!

Azon kívül pedig miféle levegő kifújást és főleg hogyan észleltél a váltónál?

Itt nem termel semmi sűrített LEVEGŐT! Ha kifújna a főtengely szimeringed mellett, akkor ott olajnak is jönnie kellene!

Legjobban úgy tudsz meggyőződni a csöpögésről, -ha van garázsod- hogy a motor alá teszel egy kartonpapírt. Ha egy idő után észreveszed az olajfoltot, akkor csöpög.

A vízfogyásnak több oka is lehet, például ha a kiegyenlítő tartály zárókupakja nem zár gáztömören.

Viszont ha az olajbetöltő sapkát leveszed látsz-e olajos habot rajta? Ha igen, akkor ilyen meleg időben ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy a motorod hengerfejes lett. Akkor nincs mese műhelyben ki kell méretni!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ.

Sajnos kezdő vagyok a netes zanácskéréshez. Milyen infot célszerü megadni?

Az E85-sel kapcsolatban, az igaz hogy megnő a fogyasztás és csökken a teljesítmény, de azt még akkor éreztem, mikor E95 használtam. Vagy csak nekem volt fura a céges 1.4 16 szelepes után.

Levegőkifujás:

Az olaj dekni és a váltó ház között van egy "nyúlvány" aholo össze van csavarozva és éreztem, mikor alapjáraton járattam a motort és kerestem a vizcseppeket.

Ha végig húzom a ujjamat akkor egy vékony olajcsík marad az újjamon, de nem csepeg.

a kartonlapot kiprobálom.

Vízfogyás:

A zárókupakot hogyan tudom ellenőrizni, Most voltunk kocsikázni és a a kupak nem gőzölgött, a hűtőviz csö kemény volt.

Télen fordúl elő 1-2 szer, hogy habos volt a olajbeöntő kupak, gondoltam a pára miatt.

Van valami lehetőség kiprobálásra, a tömítés céljából?

Robi

Módosítva : Tancos
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ.

Sajnos kezdő vagyok a netes zanácskéréshez. Milyen infot célszerü megadni?

Az E85-sel kapcsolatban, az igaz hogy megnő a fogyasztás és csökken a teljesítmény, de azt még akkor éreztem, mikor E95 használtam. Vagy csak nekem volt fura a céges 1.4 16 szelepes után.

Levegőkifujás:

Az olaj dekni és a váltó ház között van egy "nyúlvány" aholo össze van csavarozva és éreztem, mikor alapjáraton járattam a motort és kerestem a vizcseppeket.

Ha végig húzom a ujjamat akkor egy vékony olajcsík marad az újjamon, de nem csepeg.

a kartonlapot kiprobálom.

Vízfogyás:

A zárókupakot hogyan tudom ellenőrizni, Most voltunk kocsikázni és a a kupak nem gőzölgött, a hűtőviz csö kemény volt.

Télen fordúl elő 1-2 szer, hogy habos volt a olajbeöntő kupak, gondoltam a pára miatt.

Van valami lehetőség kiprobálásra, a tömítés céljából?

Robi

A motor és a váltó között ha olaj csepeg mint nekem akkor a főtengely szimering lehet ludas. Levegő ott nem nagyon tud kijönni, lehet a forgó kuplungszerkezet "csapta a szelet". A vízcsövek akkor szoktak kemények, betonkemények lenni amikor a motor beledolgozik a vízbe átszakadt tömítés, vagy repedt HF-miatt pölö. Volt már rá példa hogy ilyenkor el is durrant a vízcső. A habos olajbetöltő a sok rövídtávtól szokott lenni, az nem hiba.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddig segitséget, és ötletet.

Nógrádról kiugrottunk Tolmácsra (kb 10 km) és fogyott a hütövizem, egy kicsit (kb 0,5cm).

Amit eddig kiprobáltam:

- Pár perces alapjárat után (üzemi hőfokra), gázfröcsökkel a kipufogon gőz nem jön ki.

- Az olaj nem vizes, kb 3500 km mentem olajcsere óta,

- olaj beöntő nem habos,

- Gyertyák elektródái szürkék, menetük olajos vagy vizes (tükrözödő felület), sajna nem tudom milyennek kell lenni,

- Alapjáraton, ha le van véve a kiegyenlitő tartály kupakja akkor egy idő után kinyomja a vizet,

- Ereje még van, alapjáraton menet közben rángat, helyben a gyüjtás nem hagy ki.

- Utastérben nincs fagyáló szag,

- Fütés van.

Évente cserélek olajat általában tél elött, már másodszor használok Prolongot. Eleinte Mobil 10W40, de sajna anyagilag nem vagyok úgy elengedve igy marad a szerviz könyv szerin ti GM 10w40.

Beszéltem szerelővel, Hétfőn fogadja a kocsit. Már biztatott nyomásprobával is.

Van valakinek megnyugtató ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddig segitséget, és ötletet.

Nógrádról kiugrottunk Tolmácsra (kb 10 km) és fogyott a hütövizem, egy kicsit (kb 0,5cm).

Amit eddig kiprobáltam:

- Pár perces alapjárat után (üzemi hőfokra), gázfröcsökkel a kipufogon gőz nem jön ki.

- Az olaj nem vizes, kb 3500 km mentem olajcsere óta,

- olaj beöntő nem habos,

- Gyertyák elektródái szürkék, menetük olajos vagy vizes (tükrözödő felület), sajna nem tudom milyennek kell lenni,

- Alapjáraton, ha le van véve a kiegyenlitő tartály kupakja akkor egy idő után kinyomja a vizet,

- Ereje még van, alapjáraton menet közben rángat, helyben a gyüjtás nem hagy ki.

- Utastérben nincs fagyáló szag,

- Fütés van.

Évente cserélek olajat általában tél elött, már másodszor használok Prolongot. Eleinte Mobil 10W40, de sajna anyagilag nem vagyok úgy elengedve igy marad a szerviz könyv szerin ti GM 10w40.

Beszéltem szerelővel, Hétfőn fogadja a kocsit. Már biztatott nyomásprobával is.

Van valakinek megnyugtató ötlete?

szerintem átégett a hengerfej pakolás két henger között kompressziomérés megmutatja

Link to comment
Megosztás:

A motor és a váltó között ha olaj csepeg mint nekem akkor a főtengely szimering lehet ludas. Levegő ott nem nagyon tud kijönni, lehet a forgó kuplungszerkezet "csapta a szelet". A vízcsövek akkor szoktak kemények, betonkemények lenni amikor a motor beledolgozik a vízbe átszakadt tömítés, vagy repedt HF-miatt pölö. Volt már rá példa hogy ilyenkor el is durrant a vízcső. A habos olajbetöltő a sok rövídtávtól szokott lenni, az nem hiba.

szerintem átégett a hengerfej pakolás két henger között kompressziomérés megmutatja

A kiegyenlítő tartály kupakjában a biztonsági szelep úgy fütyülne mint a qrvaélet :D (vagy lövöldözné a vízcsöveket szépen sorban)

A vízcsöveket amúgy érdemes lehet átnézni, mert nekem is volt úgy kilyukadva, hogy csak akkor nyílt szét egy picit amikor nyomás alatt volt, egyébként meg lapított mint aki rendben van. A bilincs tövében volt szétnyílva egy picit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.