Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szerintem ne vacakolj a elosztófedélel meg a rotoral én is cseréltem és a 2 volt keményen 3400 péz, szerintem ennyiért bagatel és az tutti hogy jobb mint amit tákol az ember meg kitudja mit kapott már eddig az évek során! a benzin hidnál vedd le a kis csövet ami a benyát szállitja az injektorháznál és adj neki gyujtást kiderül hamar jün e a benya rendesen vagy nem, csak arra vigyázz nehogy a vigyázz hogy ne a vissza menő csövet vedd le!

Heló,

ma levettem a gyújtáselosztó fedelét és kitakarítottam mert meglehetősen elvoltak oxidálva az érintkezők, aminek nem hiszem hogy szabad lenne ilyen zöldnek lennie.

Közben észrevettem hogy a középső szénkefe ahol bejön a feszültség, lehet nem elég hosszú talán, ezt lehet vagy egyáltalán kell cserélni, van annak reális esélye hogy rövid? Nem mértem le hogy hozzáér-e. Van neki egy kis rugózása az gondolom így helyes.

Most töltőn az aksi berakom még este, ha nem megy, akkor jön a gyertya ellenőrzése, amihez nincs még kulcsom.

Hanyas gyertyakulcs kellene ehhez?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne vacakolj a elosztófedélel meg a rotoral én is cseréltem és a 2 volt keményen 3400 péz, szerintem ennyiért bagatel és az tutti hogy jobb mint amit tákol az ember meg kitudja mit kapott már eddig az évek során! a benzin hidnál vedd le a kis csövet ami a benyát szállitja az injektorháznál és adj neki gyujtást kiderül hamar jün e a benya rendesen vagy nem, csak arra vigyázz nehogy a vigyázz hogy ne a vissza menő csövet vedd le!

Hol is van az a benzin cső ezt nem tudom még!

De hál ist' levittem az aksit és pöci röfi újra a 60 gyér ménesem :rolleyes: De nyáron akarok egyébként cserélni gyújtást, meg gyertyákat is még ha nincs is vele probléma most. És a fogyi is jónak mondható.

De majd holnap döglik a légy hogy miujság...

Egyébként beázásra, most hogy takaritottam észrevettem hogy gyárilag van nekem rajta két lyuk az alsó felén, vagy csak nekem?

A fém részen van ami fixen van a blokkhoz fogatva.

Link to comment
Megosztás:

Hol is van az a benzin cső ezt nem tudom még!

De hál ist' levittem az aksit és pöci röfi újra a 60 gyér ménesem :rolleyes: De nyáron akarok egyébként cserélni gyújtást, meg gyertyákat is még ha nincs is vele probléma most. És a fogyi is jónak mondható.

De majd holnap döglik a légy hogy miujság...

Egyébként beázásra, most hogy takaritottam észrevettem hogy gyárilag van nekem rajta két lyuk az alsó felén, vagy csak nekem?

A fém részen van ami fixen van a blokkhoz fogatva.

Azt a fém részt ugye nem vette le? Vagy összejelölted előtte, és ugyanúgy tetted vissza?

Link to comment
Megosztás:

Azt a fém részt ugye nem vette le? Vagy összejelölted előtte, és ugyanúgy tetted vissza?

Nem azt nem vettem le most, egyszer vettem csak le tömítéscserére, de előtte kaptam tanácsot itt! És azt utólag is újra köszönöm!

Illetve neked is hogy figyelmeztettél rá!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem eladom az astrát és veszek megint egy BMW-t vagy lehet hogy a biróság vissza itéli nekem a volt bmw.m jövö héten. De ha ilyen SE épitgetősök vagytok van egy 1.6 SE- kiváló donorom csak egy hütő kell hozzá. Akit esetleg érdekel beszélhetünk róla! Azért nem akarom átdobni a cuccost a spanokkal mert ha eladóm nehogymár csináljak valakinek egy fain gépet.

Akkor jöhet az SE-projekt. :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Akinek van a motorol képe és belinkelné a kollégának megjelölve melyik a benzincsü ill. hol van megköszöném.

Hol is van az a benzin cső ezt nem tudom még!

De hál ist' levittem az aksit és pöci röfi újra a 60 gyér ménesem :rolleyes: De nyáron akarok egyébként cserélni gyújtást, meg gyertyákat is még ha nincs is vele probléma most. És a fogyi is jónak mondható.

De majd holnap döglik a légy hogy miujság...

Egyébként beázásra, most hogy takaritottam észrevettem hogy gyárilag van nekem rajta két lyuk az alsó felén, vagy csak nekem?

A fém részen van ami fixen van a blokkhoz fogatva.

Link to comment
Megosztás:

Akinek van a motorol képe és belinkelné a kollégának megjelölve melyik a benzincsü ill. hol van megköszöném.

Hát éppenséggel belinkelhetem, az 1-es cső az a homlokfalhoz közelebbi. De így csak azt tudod megnézni, hogy hoz-e benyát, meg hogy az elegendő -e (2L/perc) nyomást nem tudsz mérni. Én úgy szoktam nézni, hogy kap-e benzint, hogy ha nem indul hátraballagok, ha benzin/szesz szagot érzek a kipufnál, akkot a pumpa/relé/szűrő rendben.

365347.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok .

Van egy opel 16. 16v ecotech motoros astrám .

Eltömödött a kipufogogáz vissza vezetöjárat.

Hogy tudnám kitakaritani?

Vagy egyáltalán mivel?

Szia! Ha ez X16XEL motoros, akkor nagyon nehéz dolgod lesz, ugyanis a hengerfejen keresztül van összekötve a kipufogó meg a szívó csonk és csak ezek megbontásával lehet kipucolni szerintem, bár lehet, hogy mindenféle drótokkal meg lehetne próbálni! Én nem merültem bele, szerintem nekem az E85 tiszta használata oldotta meg a problémámat, mert két tank kikocsikázása után megszűnt az "egr lieáris rendszer" hibám, ami a kocsi megvételétől folyamatosan jelen volt és egy vadi új sok ezer forintos egr szelep sem oldotta meg. Olyanokat mondjuk nem ártana megfigyelni, hogy mikor gyújtja ki a sárga lámpát pl.: motorféken 5-ben, ha elengeded a gázt és pár mp-ig lassul, vagy kisebb nagyobb fékezésre szintén motorféken, vagy mikor nyomod neki finoman, vagy sebességen próbálod tartani, szóval jó lenne valamihez-valamikhez kötni a hibalámpát. Bár az is igaz, ha ide már konkrétan azt írod, hogy a "vezetőjárat" tömődött el valszeg nem a hasadra ütöttél, hanem kicsit ki vagy már okosítva.

Szóval szerintem olcsóbb és könnyebb átalakíttatni tiszta E85 üzeműre, mint a fent említett javítást elvégeztetni, vagy legalábbis hasonló költséget jelent.

Ui.: Van egy "EGR/AGR szelep lezárása" című topic, lehet ott jobb helyen lenne ez az egész, ha ezt a modik is így gondolják kérem helyezzék át az egészet és csak azután töröljék köszi

Link to comment
Megosztás:

Hát éppenséggel belinkelhetem, az 1-es cső az a homlokfalhoz közelebbi. De így csak azt tudod megnézni, hogy hoz-e benyát, meg hogy az elegendő -e (2L/perc) nyomást nem tudsz mérni. Én úgy szoktam nézni, hogy kap-e benzint, hogy ha nem indul hátraballagok, ha benzin/szesz szagot érzek a kipufnál, akkot a pumpa/relé/szűrő rendben.

http://kep.psharing.com/365347.jpg

Értem hát azt hiszem ez sokkal többet szállít mint gondolni mertem volna ;) Igaz most is jó idő van, de most is rendben megy a kocsi.

Igaz teker közel két másodpercet mire beindul (6-8forulat) Előtte meg szinte azonnal ment. De ezt majd orvosoltatom otthon, mert ennek már gondolom ezer oka lehet...

Köszöntem a képet! De azt hiszem az egyszerű hátraballagós verzió megfelel nekem ha gond lesz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Nem tudjátok, hogy a katalizátor és a középdob közé milyen tömítés kell? Autósboltba a srác olyat adott mint amilyen a leömlő lambdaszonda utáni csuklós résznél van, de szerintem alulra nem olyan kell mert nemigazán passzol. Jól gondolom?

Tudomásom szerint:ha ott is rugós csavaros a csatlakozás akkor oda is olyan kell mint egyel előrébb, legalábbis ha jól emlékszem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csináltam egy képet a motorteremről, (remélem nem húzza szét az oldalt, még nem szúrtam be képet). Keresem a motorhőmérséklet mérőt. Első számú tippem erre az egyes kör melletti csatlakozó, de egy kis megerősítésre lenne szükségem valakitől. Ugye ezt kell ellenárásmérővel megtámadnom?

Másik kérdésem, a kettes minek a csatlakozója? Tippem van rá, de inkább nem mondom, még kinevetnek :rolleyes:

Image00001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link a képre: http://kepfeltoltes.hu/view/100606/Image00...ltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a segítséget előre is

üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csináltam egy képet a motorteremről, (remélem nem húzza szét az oldalt, még nem szúrtam be képet). Keresem a motorhőmérséklet mérőt. Első számú tippem erre az egyes kör melletti csatlakozó, de egy kis megerősítésre lenne szükségem valakitől. Ugye ezt kell ellenárásmérővel megtámadnom?

Másik kérdésem, a kettes minek a csatlakozója? Tippem van rá, de inkább nem mondom, még kinevetnek :rolleyes:

http://kepfeltoltes.hu/view/100606/Image00...ltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a segítséget előre is

üdv

Gábor

Ennyi huje drótot ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csináltam egy képet a motorteremről, (remélem nem húzza szét az oldalt, még nem szúrtam be képet). Keresem a motorhőmérséklet mérőt. Első számú tippem erre az egyes kör melletti csatlakozó, de egy kis megerősítésre lenne szükségem valakitől. Ugye ezt kell ellenárásmérővel megtámadnom?

Másik kérdésem, a kettes minek a csatlakozója? Tippem van rá, de inkább nem mondom, még kinevetnek ;)

Image00001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link a képre: http://kepfeltoltes.hu/view/100606/Image00...ltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a segítséget előre is

üdv

Gábor

Az a fekete kocka izé alatt lesz, ha jól tévedek. Amiből kijönnek a gyertyakábelek is. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az a fekete kocka izé alatt lesz, ha jól tévedek. Amiből kijönnek a gyertyakábelek is. :rolleyes:

Igen, ott van a jeladó.

Hát az enyémen itt van. Viszonyítási pontnak ott van a harmónika a kormányművé(mivé??), alul meg a generátor látszik.

De neked nem se-d van, tehát tök máshol van....

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom Day-hez. A fekete kocka alatt van, amiből a gyertyakábelek kijönnek. :rolleyes:

Köszönöm szépen, tényleg ott volt valami, amit eddig észre se vettem. (eldugták).

Megmértem

hideg motorral (20-25 °C): 1920 Ohm

5 perc járatás után (még a kékben volt a mutató, de már elmozdult): 512 Ohm

újabb 5 perc járatás (már a fekete részen kószált a mutató, 90 °C alatt kicsivel): 365 Ohm

Így csináld könyv megvan, aszerint valamennyire passzol, igaz nem túl pontosak az infóim. Ha valaki kiértékelné a látottakat, nagyon hálás lennék.

Kéne pontosabban is mérnem?

Ha kicsavarom a dolgot, kifolyik a hűtővíz? Máshogy nem igazán tudom elképzelni.

Köszönöm előre is

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.