Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Értem, akkor még jó hogy nem megy gyújtáson, azt nem tudtam hogy ez is vákumosan van megoldva, de ma is okosabb lettem picivel ;)!

A gyújtásra már gyanakodtak páran, de eddig nem akarództam elhinni hogy ott lesz a bibi vsz.

A fals levegőre azért gyanakodtam mert amikor volt egy régi romet motorom hasonló volt a dolog mikor rossz volt a levegővétele....

Aztán motor motor benzin benzin gondoltam én ezek szerint rosszul!

Azt hiszem ráfogok lesni arra a gyújtáselosztóra mit a hogyan lehetne ott látni, csinálni vele.

Kedve Gábor,

nekem C14NZ motorom van ami némileg gyengébb mint a tied, nekem 1.-be 50 2.-be 90 3.-ba 120 a vége. 4.-5.-be nem szoktam kipadlózni sosem. Előzőeket is ritkán, de ezeket biztosra tudom mondani :D

Köszönöm szépen, nekem is valami 90 rémlett másodikban. Akkor a 80nál dadogás betudható a "rángatás" kategóriába, de ha "torpan" nevet adunk neki, talán jobb... nem ideális. 5.-ben a végét még nem tudom, de a könyv 167-et ír, ha jól rémlik, ami reálisnak tűnik, sőt ... :rolleyes:

Jó kis motor ez, nekem az tetszik legjobban benne, ahogy 120tól fölfele még meg tud indulni.. na nem egy 1.9 Tdi, de azért jó. Meg amilyen tempóval nekiindulok a dombnak, azzal fel is megy, max gyorsulni nem szeret rajta. És nem fogyaszt. 7.2-t hozta a proteces kikormolósnál is, igazán spórolósan meg két hónap alatt egy tankot se mentem vele.

Na, köszönöm az infókat.

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen, nekem is valami 90 rémlett másodikban. Akkor a 80nál dadogás betudható a "rángatás" kategóriába, de ha "torpan" nevet adunk neki, talán jobb... nem ideális. 5.-ben a végét még nem tudom, de a könyv 167-et ír, ha jól rémlik, ami reálisnak tűnik, sőt ... :rolleyes:

Jó kis motor ez, nekem az tetszik legjobban benne, ahogy 120tól fölfele még meg tud indulni.. na nem egy 1.9 Tdi, de azért jó. Meg amilyen tempóval nekiindulok a dombnak, azzal fel is megy, max gyorsulni nem szeret rajta. És nem fogyaszt. 7.2-t hozta a proteces kikormolósnál is, igazán spórolósan meg két hónap alatt egy tankot se mentem vele.

Na, köszönöm az infókat.

Üdv

Gábor

Hát én kicsit többet járok vele ezek szerint, mert nekem havi egy tank általában elmegy... Szeptember óta 14e km...

Az enyém sajnos M3-s pest előtti dombjain megtorpan a dombon, sőt vissza is kell tenni 4.-be hogy tartsa a sebességet nem hogy gyorsulni tudjon...

90-100-nál ritka mikor 5.be előzni tudok általában 4-es de ha nagyon rövid szakaszos az egyenes mint baja közelében egy 20km-es részen ott még 3-ba is vissza kell tolni...

De ez gyengébb is mint az SE.

Fogyasztás nekem se megy 7 felé ha kímélem, úgy hogy etanollal járok 100-110el néha oda odahuzatva 8alatt marad valamivel.

Csak ez az esőprobléma...

Link to comment
Megosztás:

Hát én kicsit többet járok vele ezek szerint, mert nekem havi egy tank általában elmegy... Szeptember óta 14e km...

Az enyém sajnos M3-s pest előtti dombjain megtorpan a dombon, sőt vissza is kell tenni 4.-be hogy tartsa a sebességet nem hogy gyorsulni tudjon...

90-100-nál ritka mikor 5.be előzni tudok általában 4-es de ha nagyon rövid szakaszos az egyenes mint baja közelében egy 20km-es részen ott még 3-ba is vissza kell tolni...

De ez gyengébb is mint az SE.

Fogyasztás nekem se megy 7 felé ha kímélem, úgy hogy etanollal járok 100-110el néha oda odahuzatva 8alatt marad valamivel.

Csak ez az esőprobléma...

Lehet félreérthetően mondtam. Az egy tank se, úgy értettem, hogy még nem mértem úgy fogyasztást, hogy spóroltam volna vele. Március óta van meg a kocsi, azóta került bele kábé 2000-2500 km. Előző tulaj járt 50%-ban etanollal, én csak egyszer tankoltam bele, aztán leszoktam róla, mert ki akartuk próbálni, milyen nélküle. Lehet következő tanknál kap 40% etanolt, vagy kicsit kevesebbet, de lehet még várok vele egy tankot, először ezek a dadogós problémák oldódjanak meg.

Jut eszembe! Egyik nap befeküdtem a kocsi alá, és amellett, hogy egy csigát találtam a benzincsövön, hátul, a szűrőnél (nem tudom műszakilag releváns-e, csak nem tudom hogy mászott fel :rolleyes: ), megfigyeltem, hogy a szűrő után kicsivel leszűkül a cső, szép új kék csőre. Nem mértem meg hány mm, úgyis csak kívülről tudnám, de mindenképpen vékonyabb, mint ami a szűrőre megy. És ez így van a kocsi teljes hosszában, oda-vissza. Amikor a motortérbe kanyarodik fel, ott változik vissza vastagabb csővé. Szerintetek ez számít?

Előző tulajnál 5-6 évig volt, 200 ezer km-rel vette, előtte cégautó volt, ez a csöves része még a cégautós korszakból öröklődött, ő nem nyúlt hozzá.

Lehet hogy ezen a vékonyabb csövön nem tud annyit szállítani a szivattyú, netalántán ezért búg? Lehet ám gyárilag ilyen, mert a vékonyabb cső olcsóbb, vagy nem tudom, akkor nem szóltam ;)

üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Lehet félreérthetően mondtam. Az egy tank se, úgy értettem, hogy még nem mértem úgy fogyasztást, hogy spóroltam volna vele. Március óta van meg a kocsi, azóta került bele kábé 2000-2500 km. Előző tulaj járt 50%-ban etanollal, én csak egyszer tankoltam bele, aztán leszoktam róla, mert ki akartuk próbálni, milyen nélküle. Lehet következő tanknál kap 40% etanolt, vagy kicsit kevesebbet, de lehet még várok vele egy tankot, először ezek a dadogós problémák oldódjanak meg.

Jut eszembe! Egyik nap befeküdtem a kocsi alá, és amellett, hogy egy csigát találtam a benzincsövön, hátul, a szűrőnél (nem tudom műszakilag releváns-e, csak nem tudom hogy mászott fel :rolleyes: ), megfigyeltem, hogy a szűrő után kicsivel leszűkül a cső, szép új kék csőre. Nem mértem meg hány mm, úgyis csak kívülről tudnám, de mindenképpen vékonyabb, mint ami a szűrőre megy. És ez így van a kocsi teljes hosszában, oda-vissza. Amikor a motortérbe kanyarodik fel, ott változik vissza vastagabb csővé. Szerintetek ez számít?

Előző tulajnál 5-6 évig volt, 200 ezer km-rel vette, előtte cégautó volt, ez a csöves része még a cégautós korszakból öröklődött, ő nem nyúlt hozzá.

Lehet hogy ezen a vékonyabb csövön nem tud annyit szállítani a szivattyú, netalántán ezért búg? Lehet ám gyárilag ilyen, mert a vékonyabb cső olcsóbb, vagy nem tudom, akkor nem szóltam ;)

üdv

Gábor

Az a gyári cső.

Link to comment
Megosztás:

Képtelenség!

Egyszerűen időjárásfüggő az autóm és ez nem vicc!

Időjárásfűgő hibát okozott nekem a gyujtásmodul, pontosabban hidegen nehezen indult, bemelegedve nem volt gond vele.

Jaja. Nálad sem csinál ilyet? :rolleyes: :D

:D :D

Meg az elektromosba, mert miért nem ég a narancs lámpa? :D :D

Offolást befejezni, az ilyen dumával mennyetek a diesel topicba, vagy folytassátok privátban. ;) :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam a fórumra, mert sajnos már mindent elolvastam, és tanácstalan vagyok.

Márciusban vettünk egy Astra F Caravánt, 94-es, C14SE motorral, 252 ezer km-rel. Egyből vásárlás kicseréltettem a vezérműszíjat, görgőket meg vízpumpát, hát, eléggé használt volt, szó se róla (be is vallotta az előző tulaj, hogy azt nem cserélte, de olajat 10 ezrenként, így azt most azért nem cseréltem, ismerős, elhisszük neki). Olajat 2000 km alatt semmit nem evett az autó, és vétel előtt egy nappal vitte műszakira az előző tulaj.

Közlekedtünk az autóval, és néha elég komoly rángatás lett rajta úrrá, főleg komolyabb gázadást szokta így díjazni. Volt hogy teljesen elment az ereje. Kapott új benzinszűrőt. Nem segített. Kapott piros Protec-et, kb 15 literhez beleöntöttem egy flakonnal, és jó bő gázzal kijárattam, akkor esze ágában nem volt rángatni, sőt, ment mint a veszedelem, utánfutóval is :rolleyes: . Azt hittem, megoldódott a gond. Olvastam, hogy protec után benzinszűrőt kell cserélni, egy tank kijárása után, ennél a tanknál járok most, még van benne úgy 20 liter, szóval majd megejtem.

Ma akartunk az autóval indulni, indítózok, de nem indul. Úgy 10 mp után abbahagyom az indítózást, próbálom kis idő után újra, de azt hallom, egyre lassabban pörög az önindító, aztán már meg se bírja tekerni. Hát ez mitől lehetett, nagy csodálkozás, hogy télen lemerül az akksi, 2 hét állás után, belefér, de így, tegnapelőtt mentem vele, semmi baja nem volt. Kivettem az akksit, feltöltöttem, visszaraktam, és indul. Már kezdtem AC-pumpára gyanakodni, mert az is volt régebben hogy elkezdett búgni, de kicseréltem egy ilyen ufó alakú vákuumos izét a motortérben a tűzfalon (bocsi, nem tudom a nevét) , és azóta jó (legalábbis alig hallani)...

Merrefelé lax?

Link to comment
Megosztás:

Lehet félreérthetően mondtam. Az egy tank se, úgy értettem, hogy még nem mértem úgy fogyasztást, hogy spóroltam volna vele. Március óta van meg a kocsi, azóta került bele kábé 2000-2500 km. Előző tulaj járt 50%-ban etanollal, én csak egyszer tankoltam bele, aztán leszoktam róla, mert ki akartuk próbálni, milyen nélküle. Lehet következő tanknál kap 40% etanolt, vagy kicsit kevesebbet, de lehet még várok vele egy tankot, először ezek a dadogós problémák oldódjanak meg.

Jut eszembe! Egyik nap befeküdtem a kocsi alá, és amellett, hogy egy csigát találtam a benzincsövön, hátul, a szűrőnél (nem tudom műszakilag releváns-e, csak nem tudom hogy mászott fel :rolleyes: ), megfigyeltem, hogy a szűrő után kicsivel leszűkül a cső, szép új kék csőre. Nem mértem meg hány mm, úgyis csak kívülről tudnám, de mindenképpen vékonyabb, mint ami a szűrőre megy. És ez így van a kocsi teljes hosszában, oda-vissza. Amikor a motortérbe kanyarodik fel, ott változik vissza vastagabb csővé. Szerintetek ez számít?

Előző tulajnál 5-6 évig volt, 200 ezer km-rel vette, előtte cégautó volt, ez a csöves része még a cégautós korszakból öröklődött, ő nem nyúlt hozzá.

Lehet hogy ezen a vékonyabb csövön nem tud annyit szállítani a szivattyú, netalántán ezért búg? Lehet ám gyárilag ilyen, mert a vékonyabb cső olcsóbb, vagy nem tudom, akkor nem szóltam ;)

üdv

Gábor

A benzinszűrő mikor volt cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Lenne egy hülye kérdésem. Adott egy X14NZ, melegen, üresben, alapjáraton. Adok egy kis gázfröccsöt és amikor vissza kéne jönnie az alapjáratnak, olyan mintha adtam volna még egy fröccsöt és utánna áll vissza. Tehát gázfrössz, felpörög, visszaáll, felpörög (valamivel kisebb fordulatra) aztán visszaáll és jár. Ez gyárilag ilyen?

Nem így kéne működnie.

Több dolog okozhatja. Először egy alapjárati takarítást kellene megejteni, erről találsz egy pár képet itt . Féktisztítóval, vagy wd40-el célszerű. Csak óvatosan tisztítsd, mert drága alkatrész! Azután az alapjárati állítómotor fészkét is takarítsd ki. Az injektorház teljes takarítását bízd inkább szakmókusra, ha nem vagy biztos magadban. Ellenőrizni kell a teljes vákuum rendszert is. Minden csövet, csőcsatlakozást és vákuumos kütyüt. Erre a célra használhatsz spary-t is.

Lehet érdemes volna egy injektortisztítos kezelést is kipróbálni.

Okozhat ilyen problémát a fojtószelep potméter elhasználódottsága is. +még egy pár dolog, de ne szaladjunk ennyire előre. Eredményes hibakeresést!

Link to comment
Megosztás:

A benzinszűrő mikor volt cserélve?

Pár hete - egy hónapja talán. Utána jött a protec, az kiment belőle, kapott tele tankot, és ebből a tele tankból van még hátra egy piros csíknyi (kb 15 liter). Tervezem kicserélni, de nem tudom, ez ennyire be tud koszolódni a protec után? Kap majd új légszűrőt is, biztos ami biztos.

Az a motorhőfok jeladó hol található? Írták itt többen, hogy az is tud rossz lenni, és az ellenállását kell megmérni különböző hőmérsékleten. Konkrétan egy kép nagyon jól jönne, rajta egy nagy piros nyíl, nehogy valamit elrontsak :rolleyes:

Egy ilyen Astra F szerelési könyv nincs véletlen valakinek digitalizálva, aki el tudná nekem küldeni ímélben?

Köszönöm előre is

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Pár hete - egy hónapja talán. Utána jött a protec, az kiment belőle, kapott tele tankot, és ebből a tele tankból van még hátra egy piros csíknyi (kb 15 liter). Tervezem kicserélni, de nem tudom, ez ennyire be tud koszolódni a protec után? Kap majd új légszűrőt is, biztos ami biztos.

Az a motorhőfok jeladó hol található? Írták itt többen, hogy az is tud rossz lenni, és az ellenállását kell megmérni különböző hőmérsékleten. Konkrétan egy kép nagyon jól jönne, rajta egy nagy piros nyíl, nehogy valamit elrontsak ;)

Egy ilyen Astra F szerelési könyv nincs véletlen valakinek digitalizálva, aki el tudná nekem küldeni ímélben?

Köszönöm előre is

Üdv

Gábor

Több év etanolozás után, minek a protec? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali,

probléma nálam viszont nem múlt el mert ma újra esett jópár órája...

Érdeklődnék hogy van e valami jellemző pontja a gyújtáselosztónak, trafónak ahol beázik vagy ez változó dolog?

Mert ma akartam indítani de nem indult, amire kezdett volna rákapni, addigra míg az aksit teljesen leszivattam :rolleyes:

És most az töltőn van de valahol beázhat és nem tudom hol mit keressek.

Levettem a gyújtáselosztó fedelét, de nem volt nedves alatta, azért kitöröltem, persze nem használt semmit.

De megakarom szüntetni a hiba forrását!

Valakinek ázott/párásodott már be, ha igen merre?!

Link to comment
Megosztás:

Hali,

probléma nálam viszont nem múlt el mert ma újra esett jópár órája...

Érdeklődnék hogy van e valami jellemző pontja a gyújtáselosztónak, trafónak ahol beázik vagy ez változó dolog?

Mert ma akartam indítani de nem indult, amire kezdett volna rákapni, addigra míg az aksit teljesen leszivattam :rolleyes:

És most az töltőn van de valahol beázhat és nem tudom hol mit keressek.

Levettem a gyújtáselosztó fedelét, de nem volt nedves alatta, azért kitöröltem, persze nem használt semmit.

De megakarom szüntetni a hiba forrását!

Valakinek ázott/párásodott már be, ha igen merre?!

Első körben ki kéne zárni, hogy mi nincs, mikor nem indul, benzin vagy szikra? Valaki segítővel és egy gyújtógyertyával megoldható. Ha szikra van indítózás közben, akkor üzemanyagrendszerben keresendő a hiba (AC-relé, AC-pumpa, szűrő).

Link to comment
Megosztás:

Első körben ki kéne zárni, hogy mi nincs, mikor nem indul, benzin vagy szikra? Valaki segítővel és egy gyújtógyertyával megoldható. Ha szikra van indítózás közben, akkor üzemanyagrendszerben keresendő a hiba (AC-relé, AC-pumpa, szűrő).

Heló,

ma levettem a gyújtáselosztó fedelét és kitakarítottam mert meglehetősen elvoltak oxidálva az érintkezők, aminek nem hiszem hogy szabad lenne ilyen zöldnek lennie.

Közben észrevettem hogy a középső szénkefe ahol bejön a feszültség, lehet nem elég hosszú talán, ezt lehet vagy egyáltalán kell cserélni, van annak reális esélye hogy rövid? Nem mértem le hogy hozzáér-e. Van neki egy kis rugózása az gondolom így helyes.

Most töltőn az aksi berakom még este, ha nem megy, akkor jön a gyertya ellenőrzése, amihez nincs még kulcsom.

Hanyas gyertyakulcs kellene ehhez?

Link to comment
Megosztás:

Heló,

ma levettem a gyújtáselosztó fedelét és kitakarítottam mert meglehetősen elvoltak oxidálva az érintkezők, aminek nem hiszem hogy szabad lenne ilyen zöldnek lennie.

Közben észrevettem hogy a középső szénkefe ahol bejön a feszültség, lehet nem elég hosszú talán, ezt lehet vagy egyáltalán kell cserélni, van annak reális esélye hogy rövid? Nem mértem le hogy hozzáér-e. Van neki egy kis rugózása az gondolom így helyes.

Most töltőn az aksi berakom még este, ha nem megy, akkor jön a gyertya ellenőrzése, amihez nincs még kulcsom.

Hanyas gyertyakulcs kellene ehhez?

A Tiédben a gyertya gondolom már hővédő csőben van, akkor 16-os kell hozzá. Ha nem védőcsöves, akkor lehet 21mm-es is (mint az enyém). De nem muszáj kivenni hozzá valamelyik gyertyát, ha van egy plusz gyertyád, akár kölcsönbe is, az is jó. Benyomod az egyik gyertyapipába, a gyertya menetes részét a motorblokkhoz érinted, valaki pedig indítózik. Az lenne a legjobb, ha úgy tudnád a gyertyát a motorblokkhoz testelni, hogy közben ne kelljen fogni, mert kellemetlen lehet :rolleyes: (Előre mondom, nem vállalok felelősséget, ha megráz!) Persze, ha nem voltak már jóideje cserélve/ellenőrizve, kitekerheted őket megnézni, drótkefével szükség szerint megtisztogatni, hézagot beállítani 0.8-0.9mm-re.

A gyújtáselosztófedél és a rotor nem egy drága dolog, ha már annyira kopott és oxidos, érdemes cserélni, ne szivasd magad feleslegesen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.