Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Az érdekesség, hogy a dudor a kis vákumcsövön van. Tehát nem a hátulról jövő nagy csövön.

Elképzelhető, hogy a vákumcső dugulása okozhat fulladozó alapjáratot?

Nos, nem tudom biztosan - bár a vákuumnak van szerepe a motor működésében, mint az már többször bebizonyosodott - de akkor azt könnyen kideritheted/orvosolhatod. Vedd le, pucold ki vagy tegyél másikat helyette!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az érdekesség, hogy a dudor a kis vákumcsövön van. Tehát nem a hátulról jövő nagy csövön.

Elképzelhető, hogy a vákumcső dugulása okozhat fulladozó alapjáratot?

A Szűrőtől jön egy cső a szelephez (kis elektromos szelep) és onnan a szívócsonkba. Ha ezen a szakaszon dugul vagy a szelepet tömíti el akkor van gond, bár szerintem ha a tanksapka jól zár és nem tud falsot szívni a tank felől a szívócsőbe akkor nem szólhat bele az alapjáratba.

Link to comment
Megosztás:

A Szűrőtől jön egy cső a szelephez (kis elektromos szelep) és onnan a szívócsonkba. Ha ezen a szakaszon dugul vagy a szelepet tömíti el akkor van gond, bár szerintem ha a tanksapka jól zár és nem tud falsot szívni a tank felől a szívócsőbe akkor nem szólhat bele az alapjáratba.

Ne haragudj, de ez igy ebben a formában nem állja meg a helyét, szerintem. A tartályban nem szabad vákuumnak lennie, tudtommal. ;) A vákuumrendszerben lévő vákuum megtartása végett van közben az az ufó szerű vákuumszelep, gondolom, - ugyebár 14NZ-ről van szó, más motornál valószinűleg másképp van - de már nem akarok találgatni...majd jön aki jobban vágja ezt a témát mert én nem igazán értek a dolgokhoz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, de ez igy ebben a formában nem állja meg a helyét, szerintem. A tartályban nem szabad vákuumnak lennie, tudtommal. ;) A vákuumrendszerben lévő vákuum megtartása végett van közben az az ufó szerű vákuumszelep, gondolom, - ugyebár 14NZ-ről van szó, más motornál valószinűleg másképp van - de már nem akarok találgatni...majd jön aki jobban vágja ezt a témát mert én nem igazán értek a dolgokhoz. :rolleyes:

Ezt akkor magyarázza el nekem valaki. van egy vastag vákumcső a fékrásegítő és a szívóoldal között. Ebbe csatlakozik fél úton a szűrő felől jövő kis vákumcső. Mi az isten történik itt. Mi köze a rásegítőnek a benzingőz beszívásához?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint ahogy nemrég írtátok, kicseréltem tegnap elött a benzin pumpát.Az autó szinte csak rosszabb lett, így az új pumpával :rolleyes:

Most úgy jöttem haza, h sokszor teljesen elment az ereje, nagy gázon is csak egy mély hangot éresztem, mintha csak levegőt szívna ;)

Néha rángat is, sőt még nehezebben is indul így. Én már tanácstalan vagyok :D

Van esetleg valami tippetek, minek essek még neki,mielött elviszem szervízbe? :D

Köszönöm előre is, üdv!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint ahogy nemrég írtátok, kicseréltem tegnap elött a benzin pumpát.Az autó szinte csak rosszabb lett, így az új pumpával :rolleyes:

Most úgy jöttem haza, h sokszor teljesen elment az ereje, nagy gázon is csak egy mély hangot éresztem, mintha csak levegőt szívna :D

Néha rángat is, sőt még nehezebben is indul így. Én már tanácstalan vagyok :D

Van esetleg valami tippetek, minek essek még neki,mielött elviszem szervízbe? :D

Köszönöm előre is, üdv!!

Használt vagy új került bele? És a te motorodhoz való 3bar nyomásos? ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt akkor magyarázza el nekem valaki. van egy vastag vákumcső a fékrásegítő és a szívóoldal között. Ebbe csatlakozik fél úton a szűrő felől jövő kis vákumcső. Mi az isten történik itt. Mi köze a rásegítőnek a benzingőz beszívásához?

Tisztázzuk a dolgokat srácok! Az üzemanyag rendszernek zártnak kell lennie környezetvédelmi okok miatt, ezt úgy oldják meg, hogy a tanksapka teljesen zárt és egy szellőző(aktívszenet tartalmazó) tartályba szellőzik a rendszer, mivel nem akarunk nyomást a rendszerbe, ezért ezt a tartályt megcsapolják és az itt raktározott benzingőzt bevezetik a motorba egy olyan rendszerrel, hogy van egy motorvezérlő által működtetett vákum szelep, ennek az egyik vége megy a fékrásegítő csövére a vákumért, a másik fele meg az aktívszén tartály nyitó szelepére, tehát a motorvezérlő ide ad áramot, és a tartály kinyit, amitől csökken az üzemanyagtartály nyomása. Azért, hogy ne legyen kisebb nyomás a benzin tartályban mint a környezeti nyomás,az aktívszén tartály nyitott a környezet felé szintén egy szelepen(ez egyutas és teljesen mechanikus)

Link to comment
Megosztás:

AC-relét ellenőrizted?

Azt még nem, mer elég hamar hoszták a pumpát, így gondoltam h azt kicserélem hátha jólesz, de sajnos nem így lett.

Relét érdemesebb boltban venni? vagy először mindenképp utána járjak hogy működik?

Azon is gondolkosztam, hogy elviszem szervízbe rákötetni a gépre az autót, hátha :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tisztázzuk a dolgokat srácok! Az üzemanyag rendszernek zártnak kell lennie környezetvédelmi okok miatt, ezt úgy oldják meg, hogy a tanksapka teljesen zárt és egy szellőző(aktívszenet tartalmazó) tartályba szellőzik a rendszer, mivel nem akarunk nyomást a rendszerbe, ezért ezt a tartályt megcsapolják és az itt raktározott benzingőzt bevezetik a motorba egy olyan rendszerrel, hogy van egy motorvezérlő által működtetett vákum szelep, ennek az egyik vége megy a fékrásegítő csövére a vákumért, a másik fele meg az aktívszén tartály nyitó szelepére, tehát a motorvezérlő ide ad áramot, és a tartály kinyit, amitől csökken az üzemanyagtartály nyomása. Azért, hogy ne legyen kisebb nyomás a benzin tartályban mint a környezeti nyomás,az aktívszén tartály nyitott a környezet felé szintén egy szelepen(ez egyutas és teljesen mechanikus)

Na ez hol van? Mert ha ez így van akkor nem is az elektromosan működtetett szelep a ludas az üzemanyagtartály összaszívásáért mint ahogy sokan mondják/írják hanem ez az automata szelep?

Link to comment
Megosztás:

Na ez hol van? Mert ha ez így van akkor nem is az elektromosan működtetett szelep a ludas az üzemanyagtartály összaszívásáért mint ahogy sokan mondják/írják hanem ez az automata szelep?

Elvileg a tartály(aktívszén) tetején egy kis pipa alakú cső van rajta, ettől még lehet, hogy nem ez megy tönkre, "B"corsán már volt eltömődve az a cső ami a két tartály között van és össze rántotta a tankot kicsi laposra:)

Link to comment
Megosztás:

Az élet móka és kacagás vagy nem?:S

Mostanában országúton ki-ki villant a control lámpám de el is aludt nem sokára. A könyv szerint rövid idejű kivillanás nem számít nagyon. Engem nem hagyott nyugodni a gondolat és elvittem kiolvastatni a hibát. A hiba oka lambda szonda :S azt mondta a szerelőm nagy valószínűséggel vagy túl gyenge az anyag vagy túl sűrű. A lambda szonda azt mondja elmegy kitudja meddig ha csak ennyi a baj. Észre vettem 1 kis alapjárat ingadozást, amit a szerelő is konstatált. Ez okozhatja a lambda szonda kínlódását? Tehát ha nem tökéletes a gyertya vagy kábel vagy gyújtáselosztó (vagymi) akkor lehet túl sűrű vagy gyenge az anyag a kocsinak, ami okozhatja a lambda szonda hibáját?

Lehet elég érdekesen fogalmaztam de még nem nagyon tértem magamhoz az áraktól amiket a szerelőm mondott.

Az autó adatai:

OPEL ASTRA F 95'

1.4 SE

Nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Mit kell tennem?

Link to comment
Megosztás:

Azt még nem, mer elég hamar hoszták a pumpát, így gondoltam h azt kicserélem hátha jólesz, de sajnos nem így lett.

Relét érdemesebb boltban venni? vagy először mindenképp utána járjak hogy működik?

Azon is gondolkosztam, hogy elviszem szervízbe rákötetni a gépre az autót, hátha :rolleyes:

Előbb ellenőrizni kellene. Én kihúznám a relét, ősszekötném a 30-87-es kapcsokat egy dróttal, úgye ekkor direktbe elindul a pumpa, ha egy próbakörön nincs gond, akkor megvan a ludas.

http://s1.images.www.tvn.hu/2010/05/25/23/...a0323dfbb9e.jpg

http://s1.images.www.tvn.hu/2010/05/25/13/...f72b0b948c4.jpg

azóta kínomban cseréltem már az olajat, igaz csak 2,9 l- t töltöttem bele (ami éppen a nívójel közepéig ér....)

Ja-ja úgy néz ki a váltó felőli szimering ereszt, meg talán a kartertömítés is?

Az élet móka és kacagás vagy nem?:S

Mostanában országúton ki-ki villant a control lámpám de el is aludt nem sokára. A könyv szerint rövid idejű kivillanás nem számít nagyon. Engem nem hagyott nyugodni a gondolat és elvittem kiolvastatni a hibát. A hiba oka lambda szonda :S azt mondta a szerelőm nagy valószínűséggel vagy túl gyenge az anyag vagy túl sűrű. A lambda szonda azt mondja elmegy kitudja meddig ha csak ennyi a baj. Észre vettem 1 kis alapjárat ingadozást, amit a szerelő is konstatált. Ez okozhatja a lambda szonda kínlódását? Tehát ha nem tökéletes a gyertya vagy kábel vagy gyújtáselosztó (vagymi) akkor lehet túl sűrű vagy gyenge az anyag a kocsinak, ami okozhatja a lambda szonda hibáját?

Lehet elég érdekesen fogalmaztam de még nem nagyon tértem magamhoz az áraktól amiket a szerelőm mondott.

Az autó adatai:

OPEL ASTRA F 95'

1.4 SE

Nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Mit kell tennem?

95-ös géppel ha más gond nincs vele én semmit nem tennék.

Link to comment
Megosztás:

Az élet móka és kacagás vagy nem?:S

Mostanában országúton ki-ki villant a control lámpám de el is aludt nem sokára.

...

Nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Mit kell tennem?

Enyém is kivillan néha, de amíg megy rendesen és nem fogyaszt többet mint eddig, hozzá nem nyúlok. :rolleyes:

Kivillanni akkor szokott, mikor tempósabb haladás után alapgázon kell menni, pl. beérsz lakott területre, vagy utolérsz valakit, nem?

Az alapjárat ingadozás, SE "betegség", alapjárati motor tisztítással azért javul kicsit. ;)

(Attól függ mekkora az ingadozás)

Link to comment
Megosztás:

Enyém is kivillan néha, de amíg megy rendesen és nem fogyaszt többet mint eddig, hozzá nem nyúlok. :rolleyes:

Kivillanni akkor szokott, mikor tempósabb haladás után alapgázon kell menni, pl. beérsz lakott területre, vagy utolérsz valakit, nem?

Az alapjárat ingadozás, SE "betegség", alapjárati motor tisztítással azért javul kicsit. ;)

(Attól függ mekkora az ingadozás)

50 és 100 közé tenném az ingadozást

nekem pont fordítva ha lassítok ok ha országúton megyek akkor bevillan!

érdekes mindenesetre

Link to comment
Megosztás:

Hali.ismét lenne 1 2 gondom:S 92 es f astra c14nz 1.kb van benne 3-4 liter ésha balra fordulok elfolyik az anyag és elkezd fulladni az autó nemkap benzint,kuplung be kicsit túráztatom és 1 szer csak jó lesz. városba mikor vannak 100 an szeretek ezzel játszani.:S megyek 20 al elmegy megyek 15 ismét:S esetleg ha benzinszintmérőm szar annak lehet köze ehez?

2.Még 1 gond van Lehetséges hogy annyira elvan kopva a motor és kevés a kompresszió hogy mikor felcsavarom a fűtést alapjárat ingadozik leál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.